Atnaujintas 2005 liepos 27 d.
Nr.56
(1357)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai
2005 metai

Tapyba pražydo autoriaus 60-mečiui

Kaunietis tapytojas Alfonsas
Vilpišauskas Vilniuje, „Arkos“
galerijoje prie savo darbų
Valdo Kopūsto (ELTA) nuotrauka

Vilnius. Lietuvos dailininkų sąjungos „Arkos“ galerijoje atidaryta kauniečio tapytojo Alfonso Vilpišausko kūrybos paroda, skirta autoriaus 60-mečiui. Baigęs tuometinio Vilniaus valstybinio dailės instituto (dabar Vilniaus dailės akademija) tapybos katedrą, per tris profesionalios kūrybos dešimtmečius A. Vilpišauskas surengė apie dešimt autorinių parodų Lietuvoje, dalyvavo daugelyje grupinių parodų Lietuvoje ir užsienyje, nuo 1990 metų yra modernistinės menininkų grupės „Angis“ narys.

Pasak dailėtyrininkų, A. Vilpišauskas yra vienas iš ryškiausių šiandienos ekspresionistų, kūrybiškai tęsiantis koloristinės tapybos tradiciją. Aštuntajame dešimtmetyje jis reiškėsi kaip drąsus novatorius, ne visada iki galo suprastas ir įvertintas. Ieškodamas individualaus meninio braižo, A. Vilpišauskas rėmėsi tapytojų Polio Gogeno, Antano Samuolio, Viktoro Vizgirdos kūrybine patirtimi, taip pat studijavo tautodailę, kuri, kaip ir krikščioniškasis mentalitetas, turėjo nemenkos įtakos paveikslų siužetams ir koloritui. Kertiniai A. Vilpišausko tapybos motyvai - motina ir vaikas, piliakalnis, žemės tamsybės, saulės atokaitoje snaudžiantys aviliai, mediniai šventorių vartai, šviesoje skendintys medžiai ir valstiečių sodybos.

„Dailininkas tarsi suka ratu tarp žydinčio Sodo ir juodo Šulinio, nuolat sugrįždamas į varganą Lietuvos bažnytkaimį, kur baigiasi istorija ir laikas sustoja, o erdvė virsta vidinio karščio draskoma sielos mozaika. Ankstyvajame kūrybos tarpsnyje mėgęs tamsų dramatišką koloritą, bylojantį apie gyvenimo beprotybę, dailininkas pačiame šulinio dugne rado impresionistinę šviesą“, - rašoma parodos anonse.

Ekspozicijos lankytojai gali pamatyti ir senesnes, kūrybinio kelio pradžioje sukurtas drobes, ir naujus, 2002-2004 metais nutapytus darbus, kurių išdėstymas leidžia stebėti menininko kūrybos evoliuciją: nuo į abstrakciją linkstančių figūrinių kompozicijų iki visiškų abstrakcijų, nuo santūresnio šiaurietiško kolorito iki ryškių, sodrių spalvų šėlsmo.

Paroda veiks iki rugpjūčio 9 dienos.

Pagal Eltą

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija