Atnaujintas 2008 m. birželio 11 d.
Nr. 44
(1637)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai
2005 metai
2006 metai
2007 metai
2008 metai

„Druskomanija“ - sena tradicija

Livija PAKLONSKAITĖ

„Subtiliojo trio" koncertas
Liškiavos Švč. Trejybės bažnyčioje

Sakralinėje erdvėje Sv. Kristoforo
kamerinis orkestras atliko
jaunųjų kompozitorių kūrinių

Gegužės pabaigoje jau XXIV kartą greitai ir triukšmingai prabėgo Druski­ninkų jaunimo kamerinės muzikos die­nos. Tai vienas seniausių šiuolaikinės muzikos festivalių Lietuvoje, skirtas jau­nųjų kompozitorių iš Lietuvos ir užsie­nio šiuolaikinės muzikos propagavimui. „Druskomanija'08" tęsė senas, per ilgus metus susiklosčiusias tradicijas, ir kaip visada pateikė daugybę novatoriškų mu­zikinių idėjų.

Aktualios konferencijos temos

Praeityje festivalis, burdavęs tik Lietuvos kompozitorius, šiandien sukviečia muzikolo­gus, atlikėjus, dailėtyrininkus, žmones, besi­dominčius menu, iš visos Europos. Šių metų festivalis išskirtinis tuo, jog vyko ne tik Drus­kininkuose, bet ir sostinėje. Festivalį „Drus-komaniją'08" galime skirti j dvi dalis - kon­ferenciją ir koncertinę programą.

Vilniuje dvi dienas vykusioje konferenci­joje „Meno tinklas: kultūros reiškinių saitai ir atotrūkiai" buvo nagrinėjama meninin­kams aktualios temos. Jurijus Dobriakovas, skaitydamas pirmą pranešimą, apibrėžė kon­ferencijos temų ratą - kaip reikia kalbėti apie meną, kaip jį vertinti išvengiant banalumo, formalizmo, diletantiškumo. J. Dobriakovas stengdamasis atrasti ribas tarp meno discip­linų, daro prielaidą, jog vienos srities atsto­vas kartais gali daug įdomiau ir tiksliau ver­tinti kitą meno sritį.

Konferencijoje pranešimus skaitė Lietu­vos muzikos ir teatro akademijos, Vilniaus pedagoginio universiteto bei Vilniaus dailės akademijos studentai, kurie apžvelgė meno kūrėjų kūrybinius portretus ir analizavo jų kūrybą. Vilniaus dailės akademijos docentas Arūnas Gelūnas aptarė „vykstantį karą" Lie­tuvos viešosiose erdvėse.

Sukvietė trombonų dūžiai

Po dvi dienas trukusių diskusijų kultūros temomis renginys persikėlė į Dzūkiją. Čia penktadienio vakarą visus atvykusius pasiti­ko trombonų garsai. Specialiai festivaliui su­sibūrusio trombonų kvarteto nariai - Egidi­jus Miknius, Rimas Valančius, Marius Bal­čytis ir Audrius Stasiulis, padedant perkusi-ninkui Sauliui Augliui, atliko keturis specia­liai trombonų kvartetui sukurtus kūrinius.

Vėlų vakarą visi festivalio dalyviai susirinko į Druskininkų laisvalaikio klubą „Sū­kurys", kuriame vyko Eglės Sirvydytės ir gru­pės koncertas, suliejęs dainininkės balsą su fortepijono, fleitos, akordeono, kitų instru­mentų garsais į žavią, meditacijai nuteikian­čią visumą. Stebino dainininkės, studijuojan­čios psichologiją, fenomenas. Nors Eglė mo­kėsi muzikos mokykloje smuiko klasėje, ta­čiau dainuoti teko išmokti pačiai. Kaip tei­gia muzikantė, ji tiesiog eksperimentuoja su balsu, pagaudama garsą ir jį „vartaliodama" gerklėje.

Antrasis festivalio vakaras buvo ne ma­žiau įspūdingas. Renginio dalyviams teko „įjungti antrąjį kvėpavimą" ir energingai šok­ti su iš Italijos atvykusiais muzikantais ir lie­tuvių grupe „2good". Vokalistas Arrigo Ces-tari kartu su klausytojais scenoje sukūrė šil­tą ir nuotaikingą atmosferą. Šmaikštaus pa­vadinimo grupė „Lord Byron e le sue ami-che ruspe" („Lordas Baironas ir jo buldoze-riai draugai") gyvena aktyvų kūrybinį gyve­nimą, nuolat koncertuoja Siaurės Italijos klu­buose, vakarėliuose, festivaliuose.

Menų sintezė

Menų sintezę nagrinėjo ne tik konferen­cijos pranešėjai - praktiškai ją siekė įgyven­dinti ir kompozitoriai gyvosios elektronikos studijos metu.

Lietuvos muzikantai, vadovaujami audio­vizualinio meno kūrėjo, Italijos konservato­rijos dėstytojo Elio Martusciello, tris dienas eksperimentavo ir ketvirtadienį Lietuvos kompozitorių salėje atliko improvizacinę elektroakustinę kompoziciją „To extend the visibility" („Praplėsti matomumą"). Kompo­zicijos pavadinimas išreiškė kūrybinės studi­jos tikslus bei patvirtino jos dalyvių norą eks­perimentuoti su garsu ir vaizdu. Muzikantai, pasitelkdami balsą, styginius, klavišinius, mu­šamuosius instrumentus ir kompiuterines programas, gyvai repetavo ir atliko šią kom­poziciją.

Sakralinės erdvės

Šeštadienio pagrindinis koncertas vyko Druskininkų Švč. Mergelės Marijos Škaplie­rinės bažnyčioje. Čia Sv. Kristoforo kameri­nis orkestras (dirigentas ir meno vad. D. Kat­kus) atliko Lietuvos muzikos ir teatro aka­demijos studentų bei svečių iš Italijos, Di­džiosios Britanijos kurtas kompozicijas. Nu­skambėjo Viktoro Vaupšo, Jurgio Paliaukos, Andrea Pireddu, Neil Luck styginių orkestrui skirti kūriniai. Ritos Mačiliūnaitės fleitai ir kameriniam orkestrui skirto kūrinio „Sep­tyni ketvirtadaliai tavo žodžio" fleitos solo partiją atliko Paulius Gefenas.

Festivalio metu vyko ne tik rimtosios aka­deminės muzikos, eksperimentinės elektro­nikos, populiariosios muzikos koncertai, aud­ringi vakarėliai, bet ir buvo pristatomos trum-pametražės operos, pirmą kartą parodytos prieš tris mėnesius festivalio „NOA" metu. Naujojo žanro autoriai festivalių, koncertų lankytojams jau gerai pažįstami kompozito­riai, atlikėjai, aktyvūs muzikos renginių or­ganizatoriai - Rita Mačiliūnaitė, Albertas Navickas, Rūta Vitkauskaitė.

Kelionė garlaiviu

Festivalio geografija prasiplėtė sekmadie­nio popietę, kai visi dalyviai garlaiviu išplau­kė į netoliese esančią Liškiavą. Ši kelionė  jau sena festivalio tradicija. Žvelgdami į Ne­muno pakrantėse išsidėsčiusius kaimus, pri­siminėme senolių gyvenimą, kurio pajautimą dar labiau sustiprino traukiamos sutartinės. „Iki šiol giedojome ant žemės, o dabar pasi­leidome pasroviui į Liškiavą, ir pačioms įdo­mu paklausyti, kaip sutartinių ritmika derės su „sakraliu" garlaivio motoru", - teigė lie­tuvių liaudies dainų atlikėjos.

Liškiavos Švč. Trejybės bažnyčioje vyko „Subtiliojo trio" koncertas. Rūtos Vitkaus­kaitės, Tado Dailydos, Alberto Navicko, Ša­rūno Nako, Ritos Mačiliūnaitės kūrinius at­liko Aistė Bružaitė (elektrinės kanklės), To­mas Bieliauskas (obojus) ir pati kompozito­rė Rita Mačiliūnaitė (mecosopranas). Festi­valio garbės svečio Šarūno Nako kūrinys „Re-likvijorius" buvo skirtas neseniai amžinybėn iškeliavusiam Broniui Savukynui atminti.

Druskininkai

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija