Druskomanija - sena tradicija
Livija PAKLONSKAITĖ
|
Subtiliojo trio" koncertas
Liškiavos Švč. Trejybės bažnyčioje
|
|
Sakralinėje erdvėje Sv. Kristoforo
kamerinis orkestras atliko
jaunųjų kompozitorių kūrinių
|
Gegužės pabaigoje jau XXIV kartą greitai ir triukšmingai prabėgo Druskininkų jaunimo kamerinės muzikos dienos. Tai vienas
seniausių šiuolaikinės muzikos festivalių Lietuvoje,
skirtas jaunųjų kompozitorių iš Lietuvos ir
užsienio šiuolaikinės muzikos propagavimui.
Druskomanija'08" tęsė senas, per ilgus metus susiklosčiusias tradicijas, ir kaip visada pateikė daugybę novatoriškų muzikinių idėjų.
Aktualios konferencijos temos
Praeityje festivalis, burdavęs tik
Lietuvos kompozitorius, šiandien sukviečia muzikologus, atlikėjus, dailėtyrininkus, žmones, besidominčius menu, iš visos
Europos. Šių metų festivalis išskirtinis tuo, jog vyko
ne tik Druskininkuose, bet ir sostinėje.
Festivalį Drus-komaniją'08" galime skirti j
dvi dalis - konferenciją ir koncertinę programą.
Vilniuje dvi dienas vykusioje
konferencijoje Meno tinklas: kultūros reiškinių saitai ir atotrūkiai" buvo nagrinėjama menininkams aktualios temos. Jurijus Dobriakovas, skaitydamas pirmą pranešimą, apibrėžė konferencijos temų ratą - kaip reikia kalbėti apie meną, kaip jį vertinti išvengiant banalumo, formalizmo, diletantiškumo. J. Dobriakovas stengdamasis atrasti ribas tarp
meno disciplinų, daro prielaidą, jog vienos
srities atstovas kartais gali daug įdomiau ir
tiksliau vertinti kitą meno sritį.
Konferencijoje pranešimus skaitė
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos, Vilniaus pedagoginio universiteto bei Vilniaus dailės akademijos studentai, kurie apžvelgė meno kūrėjų kūrybinius portretus ir analizavo jų kūrybą. Vilniaus dailės akademijos docentas Arūnas Gelūnas aptarė vykstantį karą" Lietuvos viešosiose erdvėse.
Sukvietė trombonų dūžiai
Po dvi dienas trukusių diskusijų
kultūros temomis renginys persikėlė į Dzūkiją. Čia penktadienio vakarą visus atvykusius pasitiko trombonų garsai. Specialiai festivaliui susibūrusio trombonų kvarteto nariai - Egidijus Miknius, Rimas Valančius, Marius Balčytis ir Audrius Stasiulis, padedant perkusi-ninkui Sauliui Augliui, atliko keturis specialiai trombonų kvartetui sukurtus kūrinius.
Vėlų vakarą visi festivalio
dalyviai susirinko į Druskininkų laisvalaikio klubą Sūkurys", kuriame vyko Eglės Sirvydytės ir grupės koncertas, suliejęs dainininkės balsą su fortepijono, fleitos, akordeono, kitų instrumentų garsais į žavią, meditacijai nuteikiančią visumą. Stebino dainininkės, studijuojančios psichologiją, fenomenas.
Nors Eglė mokėsi muzikos mokykloje smuiko
klasėje, tačiau dainuoti teko išmokti pačiai.
Kaip teigia muzikantė, ji tiesiog eksperimentuoja su balsu, pagaudama garsą ir jį vartaliodama" gerklėje.
Antrasis festivalio vakaras buvo ne
mažiau įspūdingas. Renginio dalyviams teko įjungti antrąjį kvėpavimą" ir energingai šokti su iš Italijos atvykusiais muzikantais ir lietuvių grupe 2good". Vokalistas Arrigo Ces-tari kartu su klausytojais scenoje sukūrė šiltą ir nuotaikingą atmosferą.
Šmaikštaus pavadinimo grupė Lord Byron e le sue
ami-che ruspe" (Lordas Baironas ir jo buldoze-riai draugai") gyvena aktyvų kūrybinį gyvenimą, nuolat koncertuoja Siaurės Italijos klubuose, vakarėliuose, festivaliuose.
Menų sintezė
Menų sintezę nagrinėjo ne tik
konferencijos pranešėjai - praktiškai ją siekė įgyvendinti ir kompozitoriai
gyvosios elektronikos studijos metu.
Lietuvos muzikantai, vadovaujami
audiovizualinio meno kūrėjo, Italijos konservatorijos dėstytojo Elio Martusciello, tris dienas eksperimentavo ir ketvirtadienį Lietuvos kompozitorių salėje atliko improvizacinę elektroakustinę kompoziciją To extend the visibility" (Praplėsti matomumą"). Kompozicijos pavadinimas išreiškė kūrybinės studijos tikslus bei patvirtino jos dalyvių norą eksperimentuoti su garsu ir vaizdu. Muzikantai, pasitelkdami balsą, styginius, klavišinius, mušamuosius instrumentus ir kompiuterines programas, gyvai repetavo ir atliko šią kompoziciją.
Sakralinės erdvės
Šeštadienio pagrindinis koncertas
vyko Druskininkų Švč. Mergelės Marijos Škaplierinės bažnyčioje. Čia Sv. Kristoforo kamerinis orkestras (dirigentas ir meno vad. D. Katkus) atliko Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentų bei svečių iš Italijos, Didžiosios Britanijos kurtas kompozicijas. Nuskambėjo Viktoro Vaupšo, Jurgio
Paliaukos, Andrea Pireddu, Neil Luck styginių orkestrui skirti
kūriniai. Ritos Mačiliūnaitės fleitai ir kameriniam
orkestrui skirto kūrinio Septyni ketvirtadaliai
tavo žodžio" fleitos solo partiją atliko Paulius
Gefenas.
Festivalio metu vyko ne tik
rimtosios akademinės muzikos, eksperimentinės
elektronikos, populiariosios muzikos koncertai, audringi vakarėliai, bet ir buvo pristatomos trum-pametražės operos, pirmą kartą parodytos prieš tris mėnesius festivalio NOA" metu. Naujojo žanro autoriai festivalių, koncertų lankytojams jau gerai pažįstami kompozitoriai, atlikėjai, aktyvūs muzikos renginių organizatoriai - Rita Mačiliūnaitė, Albertas Navickas, Rūta Vitkauskaitė.
Kelionė garlaiviu
Festivalio geografija prasiplėtė
sekmadienio popietę, kai visi dalyviai garlaiviu išplaukė į netoliese esančią Liškiavą. Ši kelionė jau sena
festivalio tradicija. Žvelgdami į Nemuno pakrantėse išsidėsčiusius kaimus, prisiminėme senolių gyvenimą, kurio pajautimą dar labiau sustiprino traukiamos sutartinės. Iki šiol giedojome ant žemės, o dabar pasileidome pasroviui į Liškiavą, ir pačioms įdomu
paklausyti, kaip sutartinių ritmika derės su sakraliu" garlaivio
motoru", - teigė lietuvių liaudies
dainų atlikėjos.
Liškiavos Švč.
Trejybės bažnyčioje vyko Subtiliojo trio"
koncertas. Rūtos Vitkauskaitės, Tado
Dailydos, Alberto Navicko, Šarūno
Nako, Ritos Mačiliūnaitės kūrinius atliko
Aistė Bružaitė (elektrinės kanklės), Tomas Bieliauskas (obojus) ir pati
kompozitorė Rita Mačiliūnaitė
(mecosopranas). Festivalio garbės
svečio Šarūno Nako kūrinys Re-likvijorius"
buvo skirtas neseniai amžinybėn iškeliavusiam Broniui Savukynui atminti.
Druskininkai
© 2008 XXI amžius
|