2010 m. kovo 24 d.
Nr. 23
(1808)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai
2005 metai
2006 metai
2007 metai
2008 metai
2009 metai
2010 metai

Tarptautinė konferencija Anykščiuose

Vytautas Bagdonas

Iš kairės: Anykščių rajono
savivaldybės administracijos
direktorius Vilius Juodelis,
Norvegijos karalystės ambasadorius
Steinar Gil su žmona Turi Jakobsen,
J.Biliūno gimnazijos direktorė
Regina Drūsienė, rajono meras
Sigutis Obelevičius ir vicemeras
Donatas Krikštaponis

Apie Norvegijos Trysil aukštesniąją
vidurinę mokyklę pasakojo (iš kairės):
mokytojas Svend-Erik Svendsen,
tarptautinių projektų koordinatorė
Stine Jeppesen ir mokyklos direktorė
Liv Johanne Naesheim

Konferencijos dalyvius sveikina
biliūniečių skudutininkų ansamblis

Kovo 3–4 dienomis Anykščių Jono Biliūno gimnazijoje viešėjo Norvegijos karalystės Hedmarko apskrities Trysil mokyklos pedagogų delegacija. Biliūniečiai svečiams parengė įdomią, turiningą ir dalykišką programą. Svečiai iš šios šalies turėjo galimybę pabendrauti su J. Biliūno gimnazijos pedagogais ir moksleiviais, apžiūrėti mokymo kabinetus, pasidalyti darbo patirtimi, aptarti aktualias problemas. Norvegams pedagogams buvo organizuotos ir pažintinės ekskursijos po Anykščių kraštą.

Svarbiausias programos akcentas – konferencija „Mokyklos vaidmuo, vykdant informacinės visuomenės ir žinių ekonomikos plėtrą“. Ši konferencija organizuota Anykščių J. Biliūno gimnazijos kolektyvo iniciatyva, vykdant paprojektį „Ugdymo kaita: mokytojų kompetencijų tobulinimas“, finansuojamą pagal Norvegijos finansinio mechanizmo subsidijų schemą „Patirties perdavimo ir bendradarbiavimo ryšių tarp vietinio, regioninio ir euroregioninio lygio partnerių Lietuvoje ir Norvegijoje stiprinimas“.

Konferenciją pradėjo jaunieji biliūniečiai meno mylėtojai, sveikinimo žodį tarė gimnazijos direktorė Regina Drūsienė. Norvegijos karalystės Lietuvos Respublikoje ambasadorius Steinar Gil savo sveikinimą pradėjo lietuviškai, pabrėžęs, kad abiejų šalių pedagogams tikrai yra ko pasimokyti vieniems iš kitų, o norvegai, bendradarbiaudami su daugeliu Europos Sąjungos šalių, skiria nemažai lėšų įvairių projektų finansavimui. Ambasadorius S. Gil įteikė prisiminimo dovanas gimnazijai ir rajono merui Sigučiui Obelevičiui. Ambasadoriui ir jo žmonai Turi Jacobsen, ambasados darbuotojai Ingai Aaliai, Trysil mokyklos pedagogams ir svečiams iš sostinės jaunieji gimnazistai įteikė gėlių, o savo tapytą paveikslą su Anykščių Šv. Apaštalo evangelisto Mato bažnyčios vaizdu ambasadoriui įteikė gimnazistė Rugilė Skairytė.

Anykščių rajono meras S. Obelevičius pasidžiaugė  gražiais draugystės ir bendradarbiavimo ryšiais tarp dviejų šalių ir linkėjo projekto partneriams sėkmės, kad tokie susitikimai, projektų aptarimai išaugtų į ilgalaikį dalykišką bendradarbiavimą...

Konferencijoje biliūniečių projekto partneriai perskaitė kelis pranešimus. Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis skaitė pranešimą tema „Informacinės ir komunikacinės technologijos Lietuvos švietime“, „Šiuolaikinių didaktikų centro“ direktorė Daiva Penkauskienė nagrinėjo „Ugdymo kaitos ir mokytojų kompetencijos ugdymo“ temą, Anykščių J. Biliūno gimnazijos mokytoja Tamara Božok  supažindino su  šio paprojekčio tikslais, veiklos ir siektinais rezultatais.

Nors visi pranešimai buvo įdomūs ir svarbūs, bet konferencijos dalyviai ypač laukė pranešimo „Informacinės ir komunikacinės technologijos Norvegijos mokyklose. Trysil mokyklos patirtis“. Pirmiausia pedagogai iš Norvegijos pademonstravo trumpą filmuką apie savo miestą, o paskui  papasakojo apie mokyklą, apibūdino norvegų  švietimo sistemą.

Trysil miestas – didžiausias kurortas Norvegijoje, mieste ir jo apylinkėse yra net apie 30 tūkstančių vietų, kur galima ilsėtis, pramogauti, sportuoti, turiningai praleisti laisvalaikį. Čia gyvena apie 7 tūkstančius gyventojų, o atvykstantys pailsėti kelis ar keliolika kartų viršija nuolatinių gyventojų skaičių. Trysil aukštesniojoje vidurinėje mokykloje mokosi 300 moksleivių, dirba 40 mokytojų. Palyginus su kitomis norvegiškomis mokyklomis, ši mokymo įstaiga yra nedidelė. Mokykloje jaunuoliai mokosi bendrojo lavinimo ir profesinio lavinimo dalykų. Dvejus metus vyksta mokslai, o kitus dvejus metus moksleiviai atlieka daugiau praktikos darbų  iš  profesinio lavinimo srities. Trejus pirmuosius metus visi moksleiviai lanko bendrą kursą, semiasi žinių iš visų  dalykų, tiktai paskui jau daugiau dėmesio skiriama pasirinktai specializacijai. Bendrame kurse galima pasirinkti dalykus pagal pomėgius ir moksleivių norą. Moksleiviai turi galimybę išmokti kalbų, įsisavinti informacines technologijas, mokytis pačių įvairiausių dalykų. Tarp bendrųjų dėstomų dalykų yra netgi, pavyzdžiui, plastikos menas. Profesinio lavinimo kurse moksleiviai mokosi sveikatos apsaugos, darbų saugos, statybos bei kitų dalykų. Pageidaujantys stoti į universitetą, aukštesniojoje vidurinėje mokykloje dar vienerius metus turi galimybę pasilikti ir įtvirtinti savo žinias bei praktinius įgūdžius pasirinktoje srityje.

Paskui konferencijos dalyviai dirbo sekcijose, aptarė efektyvių mokymo metodų bei informacinių ir komunikacinių technologijų panaudojimą ugdymo procese, susipažino su Anykščių J. Biliūno gimnazijoje vykdoma informacinės visuomenės ir žinių ekonomikos plėtra,  informacinės ir komunikacinės technologijos diegimu, strategijos formavimu.

Atsisveikinta „iki pasimatymo“, viliantis, kad susitikimas nebuvo paskutinis.

Autoriaus nuotraukos

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija