Laimingos avys, kurios
klauso Gerojo Ganytojo balso
Jau Senajame Testamente sutinkame
Ganytojo įvaizdį, kuris priskiriamas Dievui. Psalmininkas Dovydas,
patirdamas Viešpaties Jahvės gerojo Ganytojo palankumą, išreiškia
Jam savo atsidavimą ir pasitikėjimą: Viešpats yra mano Ganytojas,
man nieko netrūksta. Žaliose pievose mane paguldo, prie ramių
tvenkinių gano. Jis atgaivina mano gyvastį, veda teisumo takais,
kaip dera Jo vardui. Nors einu per tamsiausią slėnį, nebijau jokio
pavojaus, nes Tu su manimi (Ps 23, 1 4).
Todėl labiau turėtume pasitikėti savo geruoju Ganytoju Jėzumi
Kristumi, kuris už visas avis guldo net savo gyvybę (plg. Jn 10,
11). Jis Dievas, nes turi galią gyvybę už mus atiduoti ir turi
galią vėl ją atsiimti (plg. Jn 10, 18). Mes žinome, kad taip ir
įvyko: Jėzus mirė ir prisikėlė.
Tačiau visa tai Jis padarė tiktai iš meilės mums. Dievas yra beribė
meilė (plg. 1 Jn 4, 8). Jis negali nemylėti, nes savęs Jis negali
išsiginti (2 Tim 2, 13). Dievas nebūtų Dievu, jei nemylėtų. Kaip
mes nuolatos alsuojame oru, taip Jis visados alsuoja meilės
aromatu. Kai Dievas Trejybė nusprendė, jog vienam iš trijų Asmenų
Dievo Sūnui tenka palikti nepaprastą dangaus palaimą ir reikia
atsidurti Golgotos kančių epicentre, tai šitoks žmonių išganymo
būdas (nors žmogaus mąstymui išlieka nesuvokiamas), žvelgiant
į Atpirkėją per Evangeliją, pasidaro aiškesnis: gerojo Ganytojo
meilės begalybę įrodo Jo aukos ant kryžiaus ir prisikėlimo iš
numirusiųjų didybė ir taip pat Jo pasiaukojamos meilės veikimas,
pasireiškiąs per visų laikų uolius krikščionis.
Viešpats Jėzus su savo tikinčiaisiais ir šiais laikais dalijasi
Ganytojo pašaukimo garbe ir atsakomybe. Kaip anuomet Jėzus kelis
kartus klausė Simono Petro, ar jis mylįs Mokytoją, ir visus kartus
apaštalas Petras patvirtino Jam savo meilės ištikimybę, o už tai
Jėzus Petrui patikėjo ganyti savo avis (plg. Jn 21, 15 17),
taip ir dabar Jis, kviesdamas savo mokinius į plačias evangelizacijos
misijas (plg.Mt 9, 37 38), kurios vyksta mūsų nukrikščionėjusiame
pasaulyje, jų klausia: Ar myli mane? Būsimojo kunigo atsakymas
gali būti tik visiškas jo gyvenimo paaukojimas, taip trumpai
ir prasmingai į Jėzaus užduotą klausimą atsakė vyskupai Vyskupų
Sinodo VIII susirinkime, kuris vyko 1990 m. spalio 28 d. Viso
savo gyvenimo Viešpačiui paskyrimas yra Gerojo Ganytojo pavyzdžiu
meilės tarnystė žmonėms, nes Jėzus atėjo ne kad Jam tarnautų,
bet pats tarnauti (Mt 20, 28).
Praėjusį sekmadienį Bažnyčia kvietė tikinčiuosius ypač melstis
už pašaukimus į dvasinį luomą. Labai svarbu, kad savo maldose
dažniau prisimintume mūsų, vartotojų visuomenėje gyvenančius jaunuolius,
kurie, savo širdyse išgirdę Jėzaus kvietimą: Sek manimi!, kartais
abejodami savęs klausia: Ar man verta stoti į kunigų seminariją?
Gal bus pernelyg sunku mokytis, o paskui ir kunigo pareigas atlikti?..
Natūralu, kad jaunuoliui, kuris pradėjo svarstyti apie kunigo
pašaukimą, kyla įvairių klausimų. Norėtųsi patarti, kad jis negaišuodamas
kreiptųsi į kunigų seminarijos vadovus, į pažįstamą kunigą ar
į vietos parapijos kleboną, o gal į vienuolį, kurie galėtų kompetentingai
paaiškinti, patarti ir paskatinti jaunuolį ryžtingiau sekti Kristumi.
Artimesnis buvimas maldoje su savo Viešpačiu jam padės savyje
atpažinti Dievo dovanotą vienokį ar kitokį pašaukimą.
Gerojo Ganytojo sekmadienį meldėmės ir už visus dvasininkus, kad
jie, vėl prisiminę savo gyvenimo ir veiklos tikslą Evangelijos
skelbimą ir Bažnyčios statybą Kristaus, Galvos ir Ganytojo, vardu
ir asmeniu (tai nurodo II Vatikano Susirinkimas), galėtų, atsižvelgdami
į nūdienos iššūkius, dar ištikimiau, išradingiau ir krikščioniškai
jautriau tarnauti visiems. Pasak II Vatikano Susirinkimo dekreto
apie kunigo pareigas, kunigai ypatingu būdu privalo rūpintis
jiems pavestais vargšais ir silpnaisiais, kuriems pats Viešpats
pasirodė esąs draugas ir kurių evangelizavimas laikomas mesijinio
darbo ženklu.
Penkto Velykų sekmadienio Evangelijoje Jėzus metaforiškai prabyla
apie labai svarbų šakelių vynmedyje pasilikimą, tai yra Jis kalba
apie tikinčiųjų Jame buvimą: Jei pasiliksite manyje ir mano žodžiai
pasiliks jumyse, jūs prašysite, ko tik norėsite, ir bus jums
suteikta (Jn 15, 7).
Jei kunigų, vienuolių, tikybos mokytojų ir kitų susipratusių krikščionių
dvasiniame gyvenime prinoksta asmeninio tobulėjimo pastangų ir
apaštalavimo darbų dieviškos malonės vaisiai, tuomet tai didelis
laimėjimas ir gyvas liudijimas, nes aplinkiniai mato atsidavusiųjų
Dievo tarnystei sektiną pavyzdį ir dėl to gali uoliau klausyti
Gerojo Ganytojo balso. O kai Jis ištaria, pvz., būsimajam kandidatui
į kunigų seminariją: Mylimas sūnau, nedvejodamas palik pasaulio
tuštybes ir drąsiai sek paskui savo Mokytoją, nes būsi pats laimingas
ir per tave kitus padarysiu laimingus, tuomet vaikinas, patyręs,
kad į jį vienaip ar kitaip kreipiasi pats Viešpats, atsiliepia
maloningais Mergelės Marijos žodžiais: Štai aš Tavo tarnas, tebūna
man, kaip tu pasakei (plg. Lk 1, 38).
Kun. Vytenis VAŠKELIS
© 2003 "XXI amžius"