Jėzus Eucharistijoje -
mūsų vienybės šaltinis
Italai turi puikų posakį: Buono
come il pane Geras kaip duona. Tai prasmingas gero žmogaus
duonos kepalui prilyginimas. Kol kviečio grūdas virsta kvapia
duona, jis kelissyk pasikeičia: apmiręs grūdas krinta į dirvą,
iš jo išauga varpos, jos nupjaunamos, grūdai sumalami ir miltai
kepami.
Panašūs pasikeitimai vyksta ir krikščionio gyvenime. Kad tikintysis
galėtų virsti savotiškos duonos abišale, kurią aplinkiniai galėtų
valgyti ir sakyti: Tas žmogus geras kaip duona, - labai svarbu
sekti Kristumi, kuris yra neprilygstama eucharistinės duonos dovana,
per kurią Jis visą save atiduoda mums, kad mes, vis artimiau vienydamiesi
su Dievo Avinėliu, galėtume Jo žvilgsniu žvelgti į visus žmones
ir kaskart aiškiau juose įžiūrėti Jį, mylintį ypač įvairių vargų
kamuojamus žmones.
Didžioji vargšų mylėtoja Motina Teresė štai šitaip sykį kreipėsi
į savo seseris: Kaip artimo meilės misionierės mes esame pašauktos
Jėzaus buvimą matyti duonos pavidalu ir paliesti Jį sulaužytuose
vargšų kūnuose. Paimdamas duoną Jėzus kalbėjo: Imkite ir valgykite,
tai mano kūnas, kuris už jus atiduodamas. Pats save atiduodamas
Jis kviečia mus Jo meilės galia augti, kad ir mes darytume tai,
ką darė Jis. Kristaus meilė duos mums jėgų ir privers už Jį atiduoti
save. Leisk seserims ir žmonėms tave sunaikinti. Mes neturime
teisės neatiduoti savo gyvybės kitiems, per kuriuos susitiksime
su Kristumi.
Mes neturime teisės atskirti Eucharistijos nuo vargšų ir vargšų
atskirti nuo Eucharistijos. Tu esi tikra artimo meilės misionierė,
kai eini pas vargšus ir neši kartu su savimi Jėzų. Jis pasotina
mane, Jo alkstančią, o dabar aš einu pasotinti Jį, alkstantį sielų
ir meilės.
Jėzus dėl to virto duona, kad pasotintų mus, alkstančius Dievo.
Pasvarstyk Dievo nuolankumą: Jis padarė save alkstančiu, kad savo
dievišką alkį pasotintų mūsų meile, mūsų tarnyste. Melskimės,
kad liktume ištikimos. Melskimės už savo vargšus, kad ir jie alktų
Dievo.
Eucharistijos šventime visada pirmiau esti Žodžio liturgija ir
tik paskui aukos. Nes tik tada, kai mes paskelbtą Dievo žodį maldingai
apmąstome, mumyse auga tikėjimas, kurio dėka mes priimame Viešpatį
Jėzų Komunijoje, stengdamiesi vis labiau gręžtis nuo savo valios
ir persiimti Jo mintimis, žodžiais ir kasdieniais poelgiais, idant
vis laisviau ir išradingiau galėtume tarnauti Jam, kuris kaskart
daugiau mums duoda savo šviesos Jį pastebėti kituose žmonėse ir
meilės - mylėti juos kaip Jis.
Todėl Dievo malonė nesiliauja mus kvietusi ypač į sekmadienio
Viešpaties dienos Eucharistijos liturgiją, kurios šventimo metu,
vienydamiesi su mirusiu, prisikėlusiu ir tarp mūsų esančiu Jėzumi,
galėtume taip artimai priglusti prie Jo Širdies, kad mus visus
aplankytų antgamtinis nušvitimas prie Jėzaus Širdies ne aš vienas
esu prisiglaudęs; prie Jos parapijos bendruomenė, kuri drauge
su manimi meldžiasi ir vienijasi Jo pasiaukojančioje meilėje.
Mišių šventimas mus turėtų taip krikščioniškai suartinti, kad,
dalydamiesi viena duona, išties pasijustume esą viena Jėzaus bendraminčių
didelė parapijos šeimyna vienas nedalomas kūnas (plg. 1 Kor
10, 17).
Tegul šį sekmadienį, per Kristaus Kūno ir Kraujo šventę, būsiančios
iškilmingos ir prasmingos eucharistinės procesijos mūsų krašte
ypač Kaune, kai prie Įgulos bažnyčios 12 val. bus švenčiama
Eucharistija, o po jos vyks procesija į Arkikatedrą Baziliką,
kurioje dalyvaus visų miesto parapijų atstovai (su savo spalvingomis
vėliavomis), dvasininkai, vienuoliai, klierikai, jaunimas ir kiti
tikintieji, - mūsų širdžių akys tikėjimo žvilgsniu težvelgia į
monstrancijoje išstatytą konsekruotą Ostiją ir joje tegul adoruoja
gyvąjį Kristų, o atsivėrusios mūsų lūpos Jam atsidavimo giesmę
tegieda: Viešpatie Jėzau, mūsų Valdove, teikis priimti garbę ir
šlovę!
Kun. Vytenis VAŠKELIS
© 2003 "XXI amžius"