Atnaujintas 2003 m. birželio 20 d.
Nr.48
(1152)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

Pirmasis puslapis
Ora et labora
Katalikų bendruomenėse
Krikščionybė pasaulyje
Nuomonės
Lietuva
Pasaulis


ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai

Gal apolitiškumo pasekmės?

Žiniasklaida skelbia, mokytojai pasakoja ir mes patys matome, kaip kartais elgiasi kai kurie dvylikos metų ir vyresni mokiniai bei mokinės – traukia būreliais į nuošalesnę vietą, sako, tik parūkyti… Mokytojams jų pasekti negalima: bus mokinių sekimas, pažeminimas, įžeidimas, o to neleidžia demokratija. Ir mokiniai tuo naudojasi: jie žino mokinių teises, bet „nežino“ (taip jiems patogiau) savo pareigų. Kyla klausimas, ar turi jie gražų savo gyvenimo tikslą, idealą, ar supranta tikrąsias gyvenimo vertybes, ar žino, kad dvasinės vertybės yra kilnesnės, brangesnės, gražesnės už materialines, ar žino, kad, be materialinių turtų, dar yra dvasiniai, moraliniai turtai, tėvynės meilė, kurią reikia tausoti, ugdyti, o tėvynę mylėti, ją ginti yra garbinga, kilnu? Ar visa tai jiems aiškina tėvai, žiniasklaida, mokykla?


Nuvertinamos pagrindinės žmogiškosios vertybės

Lietuvos Respublikos Prezidentui Rolandui Paksui,
Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui Algirdui Mykolui Brazauskui,
Žmogaus teisių apsaugos medicinos srityje tarybai prie LR Prezidento
Konferencijos „Iššūkiai gyvybei, meilei, šeimai, vaikui“, įvykusios 2003 m.gegužės 30 d. Pasaulio gydytojų federacijos „Už žmogaus gyvybę“ Lietuvos asociacijos, Lietuvių katalikų mokslo akademijos medicinos skyriaus ir Nacionalinės vaikų sveikatinimo asociacijos iniciatyva,

Rezoliucija

Lietuva šiuo metu yra gilioje demografinėje krizėje. Šeimos erozija, pagrindinių žmogiškųjų vertybių - gyvybės, žmogiškojo orumo - nuvertinimas, hedonistinės pasaulėžiūros formavimas nuo pat vaikystės tapo šių dienų mūsų visuomenę griaunančiomis jėgomis.


Grįžkime prie dorovės pagrindų ir tikėjimo

Dauguma vyresnio amžiaus žmonių mena, kokiais pagrindais buvo auklėjami, kas buvo didysis gyvenimo mokytojas ir kokie tapome, patekę į vieno ar kito okupanto rankas. Lietuvos nepriklausomybės buvome auklėjami kita dvasia: dorovės pagrindus dėjo Bažnyčia, o nepriklausoma valstybė auklėjo būti tikrais patriotais. Žmogaus ir valstybės gyvenime ypač didelį vaidmenį vaidino Bažnyčia. Tėvai daug dirbo ir vaikus nuo mažens pratino prie darbo, Bažnyčia ugdė dorovę ir sąžiningumą, meilę tėvynei. Susikūrę skautai, pavasarininkų kuopelės ar šauliai ugdė patriotizmą. Užėjus sovietinei okupacijai, visos šios savybės buvo pamintos. 1941 metų lietuvių tautos genocidas daugelį šviesuolių pasmerkė mirčiai. Įžengus raudonajai armijai ir Lietuvai tapus sovietine, į Kauną, kuriame dar buvo mūsų vyriausybė, iš Maskvos buvo atsiųstas G.Dekanozovas - be jo žinios niekas nebuvo skiriamas ministru ir t.t. G.Dekanozovo dėka Lietuvą valdyti ėmė ištikimas bolševikas A.Sniečkus. O tas ištikimybės bolševikams rodymas buvo smurtas ir represijos prieš lietuvių tautą. Buvo numatyta išvežti 70 proc. gyventojų, bet tam sutrukdė karas su vokiečiais. Lietuva pateko į kito okupanto rankas. Naujasis okupantas į Sibirą netrėmė, bet buvo gaudomi jauni žmonės ir vežami į Vokietiją darbams, nors lietuviškose mokyklose buvo paliktas katalikiškas auklėjimas. Lietuvos žmonės vėl kentėjo.