Kauno arkivyskupijoje
Kauno dekanate
Bažnyčios 70-metis
|
Petrašiūnų vienuolyno
broliai kapucinai
|
PETRAŠIŪNAI. Gruodžio 10 dieną, sekmadienį,
čia paminėtas Šv. Vincento Pauliečio bažnyčios pašventinimo 70-metis.
Šventėje dalyvavo, šv. Mišias aukojo ir pamokslą pasakė Kauno arkivyskupas
Sigitas Tamkevičius (pamokslą spausdiname apačioje).
1932 metais pradėta Šv. Vincento Pauliečio bažnyčios
statyba buvo baigta 1936 metais. Statybos darbais rūpinosi kun.
Rokas Macelis, OFM Cap. 1936 m. gruodžio 13 d. pašventino apaštalinis
nuncijus vyskupas A.Arata, o homiliją pasakė vyskupas Teofilis Matulionis.
Inžinieriaus N.A.Mačiulskio projektuota bažnyčia yra romaninio ir
gotikinio stiliaus derinys. Nuo bažnyčios pašventinimo 1936 metais
iki kanoniško parapijos įsteigimo 1948 metais ji buvo Šv. Kryžiaus
(Karmelitų) parapijos filija, todėl broliai kapucinai būdavo skiriami
Karmelitų bažnyčios vikarais, o Petrašiūnuose dirbo vakarais. Nors
1948 metais buvo uždaryti Petrašiūnų kapucinų vienuolynas ir filija,
vyskupo dekretu įsteigta Petrašiūnų parapija. Taip išvengta galimo
valdžios siekio ją panaikinti. 1995 m. birželio 15 d. kardinolas
Vincentas Sladkevičius parapiją grąžino tėvams kapucinams. Dabar
čia klebonauja jau 15-asis kunigas. Tai kun. Vincentas Tamošauskas,
OFM Cap. Vienuolyne iš viso gyvena šeši kapucinų vienuoliai.
Viltis ištiesinti kelius
Pajordanėje pasirodęs Jonas Krikštytojas kvietė
taisyti ateinančiam Gelbėtojui kelią. Advento metu mes ne tik laukiame
Kalėdų švenčių, bet ir rūpinamės labiau priartėti prie Kristaus,
todėl Jono Krikštytojo raginimas ištiesinti kelius Viešpačiui yra
labai svarbus.
Tiesūs geri keliai modernioje valstybėje turi prioritetinę
reikšmę. Anksčiau matydavome žymiai daugiau kreivų kelių. Žmonės
saugojo kiekvieną geros žemės gabalėlį ir nesuko galvos, kad kelias
kreivas ir ilgas. Dabar žmogus skuba ir jam tiesūs keliai yra svarbesni
už derlingą žemę. Tais keliais jis parsiveš gėrybių, kurių, galbūt,
mažiau pajėgs duoti žemė. Keliams skiriama vis daugiau dėmesio,
nes be jų būtų neįmanomas modernus gyvenimas.
Tai kas visiškai akivaizdu fizinėje plotmėje, ne
taip aišku dvasinėje. Žmonės tiesiog apsigaudinėja, bandydami įtikinti
save, kad kreivi keliai yra saugiausi, patikimiausi ir greičiausiai
vedantys į tikslą. Štai naujausias pavyzdys. Seimo nariai, matydami
vis labiau nykstančią tradicinę lietuvišką šeimą, nors ir pavėluotai,
bet pradėjo rūpintis, kaip ją paremti. Tačiau tuoj pat žiniasklaidoje
atsirado netvarkingų šeimų gynėjų, net su moksliniais laipsniais,
kurie pradėjo įrodinėti, kad modernioje visuomenėje egzistuoja šeimų
įvairovė ir žmonių nereikia moralizuoti apie praeitin nueinančias
tradicines šeimas.
Šios rūšies apologetai normaliomis šeimomis laiko
ne tik vaikus auginančią vieną mamą ar tėvą, bet ir drauge gyvenančius
du vyrus ar dvi moteris. Nenustebtume išgirdę, kad šeima reikia
laikyti su keliais katinais ar šunimi gyvenantį vienišą žmogų. Tragiška,
kai išsilavinę žmonės, kurie turėtų būti tautos vedliais, ne tik
susitaiko su katastrofiška šeimų padėtimi, bet ir skatina ją palaikyti.
Jeigu melą ar amoralų elgesį palaikytų ne penkiasdešimt, bet visas
šimtas procentų žmonių, ir tuomet melas nepasidarytų tiesa, o sudužusi
šeima ar nenormalus gyvenimas drauge netaptų normalia šeima.
Dešimt Dievo įsakymų yra tas tiesus kelias, kurį
išrinktajai tautai nutiesė pats Kūrėjas. Gali jis mums nepatikti,
galime kalbėti, kad jis nuobodus ar varžo mūsų pasirinkimą, nes
mums kartais norisi važiuoti laukais, tačiau Dievas, pažindamas
mūsų prigimtį geriau, nei mes patys pažįstame save, nutiesė šį kelią
ir pasakė, kad tik juo eidami saugiai pasieksime savo tikslą. Mozė
ant Sinajaus kalno gavęs Dekalogo plokštes, kalbėjo savo tautai:
Nenukrypkite nei į dešinę, nei į kairę. Tiksliai sekite visą kelią,
kurį Viešpats, jūsų Dievas, jums įsakė, idant klestėtumėte ir jums
sektųsi, idant ilgai gyventumėte krašte, kurį paveldėsite. Toliau
Mozė tęsė: Dievas įsakė man jus mokyti, kad vykdytumėte juos (įsakymus)
krašte, kurio einate paveldėti, idant tu, tavo vaikai ir tavo vaikų
vaikai pagarbiai bijotų Viešpaties, savo Dievo, visas tavo dienas
ir laikytųsi visų jo įstatų ir jo įsakymų, kuriuos tau duodu, ir
ilgai išsilaikytumei. Klausykis tad, Izraeli, laikykis jų ištikimai,
kad tau gerai sektųsi (Įst 5,32-6,3).
Kai prieš šešiolika metų pradėjome eiti laisvės
keliu, mes vylėmės, kad mūsų gyvenimas iš pagrindų pasikeis į gera:
mes ne tik išsivaduosime iš mus slėgusios okupacijos, bet ir moraliai
sutvirtėsime, nes nereikės veidmainiauti, bijoti, išsivaduosime
iš visokių kolaboravimų, laisvai galėsime praktikuoti tikėjimą ir
t.t. Vylėmės sulauksią labai pozityvių permainų ir daug kuo skaudžiai
nusivylėme.
Istorija moko, kad sveiką visuomenę gali kurti
tik išmintingi ir moraliai sveiki žmonės. Nepriklausomybės pradžioje
atsirado niekinga bulvarinė spauda, kuri akiplėšiškai klaidino žmones,
pirmuose puslapiuose aprašinėjo nusikaltimus, skleidė pesimistines
nuotaikas ir ant pjedestalo kėlė palaidą gyvenimą. Kad žmonės būtų
mažiau atsparūs melo įtakai, tauta buvo panardinta alkoholio jūroje.
Nedažnoje valstybėje galima surasti tokius liberalius įstatymus,
tautos nuodijimui uždegusius žalią šviesą. Demagogiškai buvo tvirtinama,
kad draudimais neįmanoma pasiekti pozityvių rezultatų ir su kiekvienais
Nepriklausomybės metais augo i tebeauga prekyba alkoholiu, o su
juo ir savižudybės ir kraupios avarijos ir nežmoniški nusikaltimai.
Po šešiolikos metų šio destruktyvaus darbo akivaizdžiai
matome rezultatus. Nors pasiekėme Nepriklausomybę ir ją išoriškai
įtvirtinome, tačiau žmonės nesijaučia saugūs, nes žino, kad valstybės
pamatai yra papuvę ir nei Europos Sąjunga, nei NATO jų pataisyti
nėra pajėgūs, nes jie patys neišsprendžia savo bėdų.
Jeigu dabarties žmogus nenorėtų įsiklausyti į Evangelijos
raginimą taisyti Viešpačiui kelią, tai bent sveikas protas turėtų
jam padiktuoti, kad moralinė pelkė nėra tas kelias, kuriuo einant
galima kurti ateitį. Taip pat laikas suprasti, kad tiesiais ir saugiais
gyvenimo keliais turi rūpintis ne tik Bažnyčia ar Valstybė, bet
kiekvienas, net pats silpniausias žmogus. Atsakomybę privalo prisiimti
ypač į Dievą tikintis žmogus, tačiau kol kas daug kas šito nesuvokia.
Žiniasklaida neseniai pranešė, kad apie pusę Lietuvos
žmonių nesirengia vasario mėnesį dalyvauti savivaldybių rinkimuose.
Jeigu taip atsitiktų, tai būtų ženklas, kad Lietuvos nedraugai galės
švęsti pergalę, nes tai reikštų, jog žmonės jau yra tiek atbukinti,
kad jiems neberūpi kokie žmonės spręs tautos reikalus.
Adventas yra vilties metas. Viltį mes turime branginti
ir puoselėti, nes antraip pasmerktume save liūdesiui ir depresijai.
Ši mūsų viltis remiasi į Dievo galybę. Dievo vardu tremtyje gyvenantiems
išrinktosios tautos vaikams pranašas Baruchas kalbėjo: Nusivilk,
Jeruzale, gedulo bei vargų drabužį ir apsivilk puošniausiais rūbais
garbės, kurią tau amžiams suteikia Dievas (Bar 5, 1). Šio Dievo
vardu Bažnyčia ragina mus atsitiesti ir su viltimi žvelgti į ateitį.
Amen.
Arkivyskupas Sigitas Tamkevičius
Gruodžio 10 dieną Šv. Vincento Pauliečio bažnyčioje
pasakytas pamokslas
© 2006 XXI amžius
|