Atnaujintas 2006 gruodžio 29 d.
Nr.97
(1497)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai
2005 metai
2006 metai

Naujieji metai – Viešpaties metai

Visiems verta prisiminti, kad nors Kristaus gimtadienis jau praėjo, tačiau liturginiu Kalėdų laiku (jis 2007 metais tęsis iki Viešpaties Jėzaus Krikšto šventimo – sausio 8 d.) artėja kitos šventės: ateinantį sekmadienį švęsime Šventosios Šeimos, pirmadienį – Švč. M.Marijos, Dievo Gimdytojos, bei Naujųjų metų (taip pat sausio 1–oji – Pasaulinė taikos diena) ir sausio 7 dieną – Viešpaties Apsireiškimą (Trys karaliai).

Neseniai dar sykį atsiverčiau naująjį Liturginį kalendorių ir trumpai gėrėjausi prasminga antrašte: „2007 VIEŠPATIES METAI“. Išties laikai ir amžinybė bei viskas, kas juose yra, priklauso Aukščiausiojo Dievo dispozicijai. Neatsitiktinai danguje Visagalį Dievą puošia nuostabus užrašas: „KARALIŲ KARALIUS IR VIEŠPAČIŲ VIEŠPATS“ (Apr 19, 16).

Todėl labiausiai (iš Viešpaties malonės gausumo) apdovanoti yra tie krikščionys, kurie savo širdyse tiki nesiliaujančiu dieviškuoju gailestingumu, gebančiu net suklaidintų žmonių tamsybes taip perkeisti ir panaudoti žmonių amžinajai gerovei, kaip tai, pavyzdžiui, įvyko pirmajam kankiniui šv. Steponui, kuris (prieš užmėtant jį akmenimis) suspėjo išvysti staiga atsivėrusiame danguje neįtikėtiną Dievo šlovę ir dar gebėjo (prieš pat savo mirtį) garsiai melstis, idant Viešpats pasigailėtų jo žudikų.

Manau, kad toks ir panašūs Šventojo Rašto liudijimai (kai juos vis naujai – ypač artėjant Naujiesiems metams – apmąstome) kaskart stiprina mūsų tikėjimą ir pasitikėjimą Ta žavinčia asmenybe, nuo kurios užgimimo ne vien mūsų eros metai skaičiuojami, bet itin svarbu – kad mes (su tikėjimu žvelgdami į laikinąjį ir amžinąjį gyvenimus) galėtume pripažinti, jog Jis pats nustato aprėžtus laikus (plg. Apd 17, 26) ir trokšta, kad nepalyginti labiau už šio praskriejančio laiko dovaną mes brangintume savo nuolat Jame pasiliekančio buvimo ir gyvenimo malones (plg. Apd 17, 28), nes būtent jos mus nuskraidins į amžinybę, kurioje laiko tėkmė bei su ja susiję rūpesčiai paliaus, nes prasidės nesibaigiantis dieviškojo gyvenimo kūrybingumas – regimoji vieno Dievo – Švč. Trejybės meilės ir džiaugsmo kontempliacija.

Kun. Vytenis VAŠKELIS

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija