Nuo siuvimo mašinų mechaniko iki vyskupijos kanclerio
|
Mons. Juozas Pečiukonis
|
|
Vyskupas Juozas Žemaitis
MIC ir mons. prof. dr. Vincas
Jonas Bartuška prie bažnyčios
altoriaus. Jį iš granito akmens
pagamino skulptorius Juozas
Rudelevičius, triptiką nutapė
dailininkas Antanas Kmieliauskas
Vido VENSLOVAIČIO nuotraukos
|
|
Marijampolės Šv. Vincento
Pauliečio bažnyčia
|
|
Šventoriuje skulptoriaus
Juliaus Narušio Pieta
|
|
|
Šv. Vincento Pauliečio bažnyčios
šventorių puošia skulptoriaus
Algimanto Sakalausko koplytstulpiai
|
|
Šv. Vincento Pauliečio bažnyčioje
su dekanato kunigais
ir vyskupu Juozu Žemaičiu
|
|
Mons. Juozas Pečiukonis su mons.
prof. dr. Vincu Jonu Bartuška
atostogų po Lietuvą metu
|
|
Mons. Juozas Pečiukonis (kairėje)
ir bičiuliai kunigai (iš kairės):
Arnas Abraitis, mons. prof. dr. Vincas
Jonas Bartuška, Gintaras Urbštas
ir g. kan. Juozas Barkauskas
|
|
Kun. Andrius Šidlauskas MIC,
mons. Juozas Pečiukonis ir mons.
prof. dr. Vincas Jonas Bartuška
|
|
Statoma Patilčių bažnyčia
|
Ateinantį sekmadienį, balandžio 25 dieną
12 val., Marijampolės Šv. Vincento Pauliečio bažnyčioje šv. Mišiose
bus meldžiamasi ne tik už parapiją, bet ir 60-metį šiandien švenčiantį
jos kleboną. Taip pat bus paminėtas atkurtoje Lietuvoje pirmosios
tikintiesiems grąžintos bažnyčios 20-metis. Apie tai, kaip sekėsi
atstatyti Šv. Vincento Pauliečio bažnyčią, atkurti parapiją, kokius
rūpesčius teko patirti, apie savo kelią į kunigystę XXI amžiui
pasakoja šios parapijos klebonas, Vilkaviškio vyskupijos kurijos
kancleris mons. Juozas PEČIUKONIS.
Šiandien švenčiate savo jubiliejų. Tai gera
proga prisiminti savo pradžią. Iš kur esate kilęs, kur prabėgo Jūsų
vaikystė?
Esu gimęs Lazdijų rajone, Miškinių kaime, Kučiūnų
parapijoje. Mūsų šeima buvo didelė tėvai augino penkis vaikus.
Aš turėjau du brolius (vienas iš jų mirė, kai buvau ketverių metų)
ir seserį, dar vienas vyresnis brolis mirė prieš man gimstant. Kučiūnų
klebonas buvo ištremtas į Sibirą, mūsų parapiją aptarnavo Lazdijų
ir kitų aplinkinių parapijų kunigai, todėl mane pakrikštijo Lazdijuose.
Nuo 1956 metų Kučiūnuose vėl buvo savas klebonas kun. Vincas Kudirka.
Vaikystėje eidavau į Kučiūnų bažnyčią iki jos buvo apie 5 kilometrai,
o į Lazdijus maždaug 11. Kartais nuvykdavom į Lazdijus. Vaikais
būdami su seserimi ir broliais rengdavome procesijas. Aš, apsivilkęs
kokį nors chalatą, aukodavau šv. Mišias. Jau tada vaikiškai galvojau
apie kunigystę. Baigiau Miškinių pradžios mokyklą, paskui Kučiūnų
aštuonmetę. Tada, 1965 metais, išvykau gyventi į Vilnių pas krikšto
tėvą Antaną Stančiauską. Ten įstojau į Lengvosios pramonės technikumą
studijuoti siuvimo fabrikų mašinų ir įrengimų mechaniko specialybės.
Kaip subrendo mintis apie kunigystę?
Vilniuje eidavau į bažnyčias. Pamažu pradėjau
galvoti apie tai, kad vis dėlto reikėtų siekti kunigystės. Bet kelias
iki seminarijos nebuvo artimas. Technikumą baigiau raudonu diplomu.
Paskyrimą gavau technikumo mokomosiose gamybinėse dirbtuvėse. 1969
metų pavasarį nuvažiavau į Kauno kunigų seminariją pasitarti su
rektoriumi kun. Viktoru Butkumi, bet jis nuliūdino pasakęs, kad
man, turinčiam raudoną diplomą, įstoti bus dar sunkiau geriau
jau būčiau kurio nors egzamino technikume penketui neišlaikęs. Rektorius
patarė nutraukti bet kokius ryšius su savo darbo vieta, nes jei
ir toliau dirbsiu technikume, manęs į seminariją valdžia neleis
priimti. Aš taip ir padariau išėjau iš darbo ir įstojau į Vilniaus
universitetą. Pasirinkau specialybę, kur buvo mažiausias konkursas.
Tapau matematikos specialybės studentu. Bet nė nesiruošiau mokytis
prasitryniau iki Kalėdų, o paskui parašiau prašymą nutraukti studijas
dėl materialinės padėties. Reikėjo susirasti kokį nors darbą. Įsidarbinau
Vilniaus studentų valgyklos sandėlio darbininku, o kitaip sakant
krovėju. Kilnojau dėžes, maišus, statines. 1971 metų vasarą bandžiau
stoti į seminariją nepriėmė. Ėmė auklėti saugumiečiai. Iš seminarijos
rektoriaus gavau atsakymą bandyti stoti kitais metais. O kitais
metais vėl tas pat. Kai neįstojau į seminariją, toliau dirbau
studentų valgyklos sandėlyje, padariau karjerą tapau sandėlininku,
paskui ir vedėju. Reikėjo aptarnauti aštuonias Vilniaus aukštųjų
mokyklų virtuves ir 25 bufetus. 1973 metais trečiąkart stojau į
seminariją. Priėmė. Sužinojau, kad buvo kažkoks valdžios nutarimas,
jog iš Vilniaus, kaip tarybų Lietuvos sostinės, negali būti kandidatų
į kunigų seminariją. Vilniuje gyvena visi susipratę žmonės, tamsuolių
negali būti. Seminarijos vadovybė sakė, kad jei trečiąkart manęs
nebūtų priėmę, būtų siūliusi man bėgti iš Vilniaus į provinciją
ir įsidarbinti kur nors arčiau bažnyčios, o kitais metais vėl bandyti
stoti į seminariją. Bet to daryti neprireikė.
Kaip sekėsi seminarijoje?
Į mūsų kursą įstojo 12, o baigėm 10. Taigi palyginti
mažai nubyrėjo. Seminariją baigiau su pagyrimu.
Kaip išmokote lenkų kalbą?
Daugelis mano, jog todėl, kad esu kilęs iš netoli
Lenkijos sienos esančios parapijos. Vilniuje, studentų valgyklos
sandėlyje dirbo nemažai lenkų, kalbančių kažkokia mišria kalba ar
žargonu. Kai įstojau į seminariją, pats panorau išmokti lenkiškai,
nes nors ir buvo gilus sovietmetis, gaudavom lenkiškos literatūros,
be to kunigai, ypač Vilniuje, turėjo gerų knygų lenkų kalba. Vis
užeidavau pasidairyti į užsienio šalių knygyną. Kartą nusipirkau
Henryko Senkievičiaus Quo vadis. Ėmiau skaityti, užsirašinėti
nežinomus žodžius, o studijų draugas Aleksandras Kaškevičius (dabar
Gardino vyskupas), kilęs iš Eišiškių ir gerai mokėjęs lenkiškai,
man padėdavo išversti. Dar geriau pramokau, kai dirbau vikaru Marijampolėje
ir galėjau žiūrėti Lenkijos televiziją, pamažu atsirado ir kalbėjimo
įgūdžių, nes pasitaikydavo progų pabendrauti su iš Lenkijos atvykusiais
kunigais, o paskui ir pats nuvažiuodavau į Lenkiją, tai ir visai
gerai išmokau.
Kokie prisiminimai iš parapijų, kuriose anksčiau
esate dirbęs?
Vyskupas Liudvikas Povilonis kunigu mane įšventino
1978 m. gegužės 28 dieną. Bet iškart paskyrimo negavau mėnesiui
komandiravo pavaduoti atostogauti išėjusį Kudirkos Naumiesčio kleboną
kun. Juozą Jakaitį. Prisimenu, kartą vaikštau po šventorių, o viena
moteriškė, mane jauną pamačiusi, klausia, kada aš seminariją baigęs.
Atsakiau, kad šiemet. O varge varge, iki ko nusigyveno Kudirkos
Naumiestis. Čia klebonais buvo prelatai, kanauninkai, o dabar davė
žalią viščiuką, sakė moteris. Paskui paskyrė vikaru į Aukštąją
Panemunę, ten padirbau vienerius metus ir tada paskyrė į Marijampolę.
Čia, dideliame mieste, trejus metus buvau vienintelis jaunas kunigas.
Po ketverių metų tapau Pajevonio klebonu. Teko remontuoti bažnyčią,
sudėti naujus langus. Iki šiol tebesitęsia Pajevonyje prasidėjusi
mano draugystė su bažnyčių remontu ar statybomis. Kadangi būdamas
vikaru Marijampolėje mačiau, kaip kalėdoja klebonas kun. Leonas
Lešinskas, nusprendžiau pirmąją darbo Pajevonyje žiemą, 1984-aisiais,
kalėdoti ir aš, nors ankstesnysis Pajevonio klebonas to nedarė.
Iš anksto paskelbiau parapijiečiams apie tai, kad kalėdosiu. Tada
garsusis Lietuvos Katalikų Bažnyčios kronikos herojus Vilkaviškio
rajono vykdomojo komiteto pirmininko pavaduotojas Juozas Urbonas
ėmė priekaištauti, kad esą organizuoju sueigas, o per jas nuteikinėju
žmones prieš valdžią. Turėjau vargo, kol išaiškinau, kad jokių sueigų
neorganizuoju, o tik einu į svečius ten, kur pakviečia. Tai kodėl
nuėjęs į svečius meldiesi? klausė Urbonas. O ar turiu keiktis?
Aš juk kunigas, einu ne pas vieną, bet pas visus parapijiečius,
kurie mane pakviečia. Kviečiančių tiek daug, kad per metus nėra
tiek dienų, jog visiems po vieną dieną skirčiau, todėl per dieną
po kelis aplankau, atsakiau Urbonui.
1989 metais vyskupas Juozas Žemaitis pranešė,
kad Marijampolėje grąžinama Šv. Vincento Pauliečio bažnyčia. Kadangi
šiame mieste dirbau vikaru, turėjau pažįstamų, todėl man pasiūlė
imtis organizuoti parapiją. Taigi tapau atsikūrusios parapijos klebonu.
Oficialiai bažnyčia, kurioje daug metų veikė archyvas, turėjo būti
atiduota 1989 metų trečiajame ketvirtyje. Tačiau naujojo archyvo
statybos darbai užtruko, todėl grąžintos bažnyčios raktus gavau
tik 1990 m. kovo pabaigoje. Tai buvo pirmoji grąžinta bažnyčia atkurtoje
nepriklausomoje Lietuvoje.
Papasakokite apie bažnyčios atstatymą.
Dvi savaites važinėjau po Lenkiją, apžiūrinėdamas
bažnyčias, ir bandžiau įsivaizduoti, kokia turėtų būti mūsų bažnyčia.
Per mėnesį patvarkėme pirmąjį aukštą ir balandžio 29 dieną, taigi
prieš 20 metų, Vilkaviškio vyskupas bažnyčią pašventino. Prasidėjo
pamaldos ir atstatymo darbai. Juos rėmė parapijiečiai: stambiausios
įmonės, miesto savivaldybė. Buvo trys aukštai, todėl nusprendėme
remontuoti nuo stogo, lubų, eidami žemyn. Kai sutvarkėme stogą,
ėmėmės lubų, paskui buvo išgriauta viena perdanga, tinkuojamos sienos,
griaunama kita perdanga. Kai kurie žmonės ėmė priekaištauti, kodėl
niekas neremontuoja bažnyčios, nes matė tik pirmąjį aukštą, kuriame
vykdavo pamaldos, bet per lubas nematė to, kas vyksta viršuje. Ir
štai vieną sekmadienį žmonės, meldęsi 3,5 metrų aukščio bažnyčioje,
kitą sekmadienį žiūri, kad ji paaukštėjo iki 12 metrų. Per tą savaitę
buvo išgriauta paskutinė perdanga ir sutvarkyta taip, kad sekmadienį
jau galėjome aukoti šv. Mišias. Tą savaitę labai gausiai talkino
parapijiečiai. Bet kai atsirado erdvės, darbai sulėtėjo, spartesniam
darbui stigo pinigų. O dar norėjome pasistatyti ir parapijos namus,
kleboniją, šarvojimo patalpas. 1993 metų gegužės 22 dieną, kai į
Lietuvą iš JAV gyventi grįžo mons. Vincas Jonas Bartuška ir tapo
mūsų bažnyčios rezidentu, darbai iškart paspartėjo. Jei ne jo finansinė
ir moralinė parama, turbūt dar dešimtmetį bažnyčios rekonstrukcija,
šventoriaus įrengimas ir klebonijos statyba būtų užtrukusi. Prisimenu,
kai jam parodžiau klebonijos brėžinius, klausdamas, ką dabar daryti,
liepė melstis į šv. Antaną ir esą viskas išsispręs. Jis pats daug
prisidėjo, paaukojo pinigų bažnyčios vitražams (juos sukūrė vilnietis
dailininkas Liudas Pocius ir meistras Valdis Listopadskis iš Druskininkų),
klebonijos statybai. Jo noru ir lėšomis skulptorius Julius Narušis
iš akmens iškalė Pietą, kuri papuošė šventorių. Jame taip pat
iškilo dvi skulptoriaus Algimanto Sakalausko sukurtos skulptūros,
pasistatėme parapijos namus, šarvojimo koplyčią.
Taigi per mažiau nei 10 metų atstatėme ne tik
bažnyčią, bet ir pasistatėme parapijai būtinus pastatus. Tuo metu
tapau kurijos kancleriu, paskui ir vyskupijos kapitulos kanauninku,
o vėliau ir monsinjoru.
Kaip sekėsi burti bendruomenę, atkurti gyvąją
Bažnyčią?
Kai tik bažnyčioje pradėtos aukoti šv. Mišios,
jau pirmąjį šeštadienį turėjome krikštynas, netrukus ir santuokų
atsirado. Beje, per 20 metų tik vienerius metus buvo daugiau laidotuvių
negu krikštynų. Be abejo, pasitaiko, kad krikštija ne vien iš mūsų
parapijos, bet laidojame irgi. Taigi džiaugiuosi, kad daugiau gimsta,
negu miršta. Mūsų parapijai priklauso ne tik pietinė Marijampolės
miesto dalis, bet ir keli artimiausi kaimai: Netičkampis, Kumelionys,
Nartelis, Nartas, Vaitiškiai, Padovinys, Putriškiai, Triobiškiai.
Kalėdodamas kartais sutinku žmonių, kurių nematau sekmadieniais
bažnyčioje. Kai paklausiu kodėl, sako iš įpročio eina į baltąją
(t. y. Baziliką), o ne į raudonąją (Šv. Vincento Pauliečio). Nors
visai gali būti, kad neina į jokią. Pagal sąrašus, kuriuos sudarėme
2000 metais, turime apie 13 tūkstančių parapijiečių. Iš pradžių
mūsų bažnyčioje kasdien būdavo trejos šv. Mišios, tai žmonės dažnai
netilpdavo, dabar yra penkerios. Per 20 metų čia dirbo 27 kunigai.
Dabar esame penkiese. Galime pasidžiaugti, kad per 20 metų turėjome
penkias Primicijas. Kunigais tapo parapijiečiai Algirdas Žukauskas,
Arūnas Užupis, Valdas Simanaitis, Artūras Vaškevičius ir Gintas
Grigelevičius. Manau, kad tokiai jaunai parapijai tai tikrai labai
daug. Yra ir daugiau kunigų iš mūsų parapijos, bet jie įšventinti
anksčiau.
Gal turite kokią nors ypatingą tradiciją savo
parapijoje?
Kiekvieno mėnesio pirmąjį ketvirtadienį Šv. Vincento
Pauliečio bažnyčioje meldžiamės už pašaukimus į kunigystę. Ši idėja
pradėta įgyvendinti man dirbant Pajevonyje, kai minėjome buvusio
klebono kun. Motiejaus Sakevičiaus, po Pirmojo pasaulinio karo atstačiusio
Pajevonio bažnyčią, 50-ąsias mirties metines. Tada organizavome
pamaldas už visus mirusius šios senos parapijos kunigus. Kitais
metais nusprendėme, kad kiekvieną pirmadienį po titulinių atlaidų
melsimės už buvusius šio krašto kunigus. Būdavo laisvi aplinkinių
parapijų kunigai, dauguma jų atvykdavo į Pajevonį ir kartu su parapijiečiais
melsdavosi. Turime ir kitą tradiciją jau 11 metų vykstantį tarptautinį
sakralinės muzikos festivalį Džiūgaukim, aleliuja!, kuriame jau
dalyvavo svečiai iš Lenkijos ir Latvijos. Ta tradicija prasidėjo
1999 metais, kai su Marijampolės kultūros centro choru Suvalkija
(vadovė Virginija Junevičienė) apsilankėme Lorete (Italija), kur
vyko sakralinės muzikos festivalis. Tada nusprendėme panašų ir mūsų
bažnyčioje organizuoti. Ta tradicija sėkmingai prigijo.
Šv. Vincento Pauliečio bažnyčia mini atstatymo,
o parapija atkūrimo 20-metį. Įdomu būtų išgirsti, kada parapija
buvo įkurta, kaip nutiko, kad bažnyčią uždarė, o parapiją panaikino?
Bažnyčia buvo pastatyta 1896 metais. Iš pradžių
tai buvo stačiatikių cerkvė, kurią po Pirmojo pasaulinio karo perėmė
katalikai ir veikė kaip filijinė bažnyčia. Įprasta ją buvo vadinti
karo įgulos, mokinių ir inteligentų bažnyčia, kurią aptarnaudavo
Šv. arkangelo Mykolo bažnyčios (dabar Bazilika) kunigai marijonai.
1940 metais, kai Lietuva buvo okupuota, bažnyčios be parapijos negalėjo
būti, todėl įsteigė parapiją, pagal teritoriją šiek tiek mažesnę
nei dabar. Bet 1948 metais parapiją panaikino, bažnyčią uždarė.
Joje žadėta įkurti muziejų, bet neįkūrė, o pavertė grūdų sandėliu.
1961 metais nuspręsta įkurti archyvą, padarė perdangas, kurios bažnyčią
pavertė trijų aukštų pastatu.
Aptarnaujate dar ir Patilčių parapiją. Čia neseniai
irgi pradėjote statybas. Papasakokite apie jas.
Dar 1940 metais buvo parengtas projektas čia statyti
naują, mūrinę bažnyčią, nes senoji medinė buvo tik laikina. Parapijiečiai
rengėsi statyti naują bažnyčią, nusipirko plytų, bet sovietinė valdžia
jas atėmė ir pastatė mokyklą. Senąją bažnyčią ketinome remontuoti,
tačiau padarius ekspertizę komisija nusprendė, kad pastatą reikia
nugriauti. Tada paremontavome buvusią kleboniją, kurioje meldėmės,
o paskui nusprendėme imtis naujos bažnyčios statybos. Architektas
Arūnas Lukoševičius sukūrė projektą, techninę dalį suprojektavo
bendrovė Niša (direktorius Metas Ražinskas) ir pernai per šv.
Joną buvo pašventinti naujos bažnyčios pamatai. Juose panaudojome
akmenis iš 1905 metais pradėtos, bet 1915 metais vokiečių susprogdintos
Zapyškio bažnyčios. Per pusmetį iškilo sienos ir langai. Per šv.
Kalėdas ir šv. Velykas rinkomės statomoje bažnyčioje. Buvo pilna
žmonių. Neseniai buvo užkeltas bokštas (bokšto aukštis 22 metrai).
Neskubėdami pagal galimybes bažnyčią statome toliau. Malonu, kad
statybą remia parapijiečiai, lėšų skyrė Marijampolės rajono savivaldybė,
įmonės Mantinga, Arvi, Alga, Statybos ritmas, gaisrininkų
klubas, vokiečių Kirche in Not, iš šios parapijos kilęs kun. Prosperas
Bubnys, vysk. Juozas Žemaitis MIC ir kiti kunigai.
Kaip apibūdintumėte savo kunigystės metus?
Negalėčiau išskirti kurių nors metų kaip labai
sėkmingų, o kitų sunkių. Vienu metu būna vienos problemos, kitu
kitos. Laikui bėgant viskas išsisprendžia. Gal sunkiausia buvo
1989 metų pabaigoje, kai jau buvau paskirtas į Marijampolę, bet
dar nespėjęs atsisveikinti su Pajevonio žmonėmis, padariau autoavariją
ir gulėdamas ligoninėje aštuonias savaites neišlipau iš lovos. Avarijos
pasekmes jaučiu ir dabar. Kai išėjau iš ligoninės, nuvykau į Pajevonį
padėkoti žmonėms už maldas ir deramai atsisveikinti.
Kaip manote, kas yra kunigystė, kokia yra kunigo
misija?
Dar ir šiandien žmonėse susiformavusi klaidinga
kunigo sąvoka: kunigą įsivaizduoja lengvai gyvenantį, turintį daug
pinigų ir gražiai besidarbuojantį tarp kitų žmonių. Kunigas Jėzaus
Kristaus pasiuntinys. Jėzus atėjo į žemę tarnauti žmonėms, žūti
Jeruzalėje už žmonių nuodėmes. Būdamas Jėzaus Kristaus pasiuntinys,
kunigas yra žmonių tarnas, nes per kunigystės šventimus ypatingu
malonės ryšiu susietas su Dievu. Tarnystė žmogui pasireiškia kunigo
asmenyje jau nuo pat jo gimimo iki kapo duobės. Kunigas stovi šalia
kūdikio jį krikštydamas, greta einančio Pirmosios Komunijos, laimina
jaunavedžių santuoką, teikia ligoniui sakramentą, lydi žmones į
amžinojo poilsio vietą čia, žemėje. Šiandien žodis tarnauti tapo
nemadingas, nes visi nori valdyti. Taip, kaip anuomet apaštalai,
kada jų mokytojas ėjo į Jeruzalę, žinodamas, kad ten kentės ir mirs,
tarpusavy ginčijosi, kuris gi iš jų bus aukščiausias. Prisiminkime,
kaip būna per rinkimų batalijas, kai žmonės nori valdyti, giriasi
savo būtais ir nebūtais darbais, kai kalba apie tai, kiek gero padarys
tautos labui. Tarnauti Kristui, vadinasi, tarnauti žmonėms, nes
Kristus atėjo į pasaulį, kad savo auka suvienytų su Dangiškuoju
Tėvu visus žmones. Tuos, kurie gyveno iki Kristaus, tuos, kurie
gyveno Kristaus laikais, ir tuos, kurie gyvens po Jo kančios ir
mirties iki laikų pabaigos. Kristus paliko bažnyčioje kunigystę
ir šv. Mišių auką. Šv. Mišiose kunigas ypatingiausiu būdu atstovauja
Kristui ir junta žmonių ypatingą pagarbą. Kai kunigas eina į klausyklą,
žmonės į jį mažiau kreipia dėmesio, bet jam einant aukoti šv. Mišių,
atsistoja, nes šv. Mišių aukoje kunigas ima duoną ir vyną tardamas
Kristaus žodžius. Tad koks turėtų būti kunigas? Žmonės visuomet
kunigams kelia didelius reikalavimus, pamiršdami, jog kunigas yra
žmogus iš žmonių. Kunigystės sakramentas nepakeičia kunigo prigimties.
Jis gali pavargti, supykti ir nusidėti. Kunigui reikalinga ne tik
materialinė, bet ir dvasinė pagalba meldžiantis už jį. Kitaip jis
gali pasijusti vienišas. Bažnyčia kunigą įpareigojo gyventi be šeimos,
laikantis celibato, tačiau su juo yra jo parapija, palaidoti mirusieji
ir jie, priėmę patarnavimus iš kunigo rankų, Amžinybėje už jį meldžiasi.
Kunigystės esmė Kristaus įsteigtas, žmogui suteiktas Kunigystės
sakramentas, per kurį jis yra žmogus, paimtas iš žmonių, pašventintas
ir grąžintas žmonėms. Bet jau kitoks žmogus, nes turi dieviškąją
galią teikti sakramentus. Šią galią jis gavo iš Dievo tam, kad tarnautų
žmonėms. Tad jauskime pagarbą Dievui, Bažnyčiai, kunigystei.
Ar Jūs turite atostogų, ką veikiate jų metu?
Dažniausiai stengiuosi kur nors išvykti. Esu buvęs
Brazilijoje, Australijoje, JAV, Vokietijoje, kur turime bičiulių
Altenbergo parapijoje, dažnai nuvykstu į Lenkiją. Su mons. Vincu
Jonu Bartuška dažnai keliaudavome po Lietuvą. Sovietiniais metais
lankiausi Armėnijoje, Azerbaidžane, Gruzijoje, Uzbekijoje, daug
keliavau ir po Rusiją. Bene įspūdingiausia kelionė buvo į Azerbaidžaną
1989 metais. Su kun. Jonu Paulausku važiuodami pro Machačkalą užsukome
pas netoliese sovietinėje armijoje tarnavusį Algirdą Žukauską, buvusį
mūsų ministrantą Šv. arkangelo Mykolo parapijoje, jau pasiryžusį
siekti kunigystės. Nustebinome jį netikėtu savo apsilankymu, viešbutyje
išklausiau jo išpažinties, aukojome šv. Mišias.
Dėkoju už pokalbį. Linkiu, kad visi Jūsų sumanymai
išsipildytų, o juos lydėtų Dievo palaima.
Kalbėjosi Romas BACEVIČIUS
Asmeninio archyvo nuotraukos
© 2010 XXI amžius
|