Naujienų vaivorykštė
Apie savo darbus pasakojo bažnyčioje
Romas BACEVIČIUS
Vieną Gavėnios sekmadienį Kaune, Šv. arkangelo
Mykolo (Įgulos) bažnyčioje, po šv. Mišių rektorius kun. Tomas Karklys
tikinčiuosius pakvietė išsamiau susipažinti su centrinio altoriaus
ir Kryžiaus kelio stočių paveikslais ir juos nutapiusiu dailininku
Virginijumi Kašinsku. Kryžiaus kelio paveikslai bažnyčią papuošė
2000 metais. Per Gavėnią, buvo gera proga apeiti tą Kryžiaus kelią,
kurį pavaizdavo V. Kašinskas. Dailininkas priminė, kad 1997 metais,
pakviestas nutapyti Kryžiaus kelio paveikslus, jis pirmiausiai nuvyko
į Jeruzalę ir susipažino su aplinka, kuri supa šį Šventosios Žemės
kampelį. Jei būčiau ten nenuvykęs, paveikslus būčiau nutapęs Lietuvos
ar kitame europietiškame peizaže. Mano paveiksluose matyti erdvės,
rakursai, spalvų gama, kurią galėjau nutapyti tik pabuvojęs Šventojoje
Žemėje, sakė dailininkas.
Iš tiesų esame įpratę bažnyčiose matyti Kryžiaus
kelio paveikslus, pavaizduotus mums įprastame peizaže. V. Kašinsko
Kryžiaus kelio paveikslai kitokių spalvų: čia nėra žalumos, užtat
daug saulės ir šviesos. Juk Kristaus nukryžiavimas vyko pavasarį,
per patį gėlių žydėjimą. Apvaikščiojęs Šventosios Žemės bažnyčias,
dailininkas pastebėjo, kad ten Kryžiaus kelio paveiksluose Kristus
pavaizduotas raudonu rūbu, todėl ir savo paveiksluose nutapė raudoną
rūbą. Dailininkas pastebėjo, kad jo sukurti Kryžiaus kelio paveikslai
yra unikalūs tuo, jog įkomponuoti bažnyčios viduje, o ne pasienyje,
kaip įprasta kitur. Taigi paveikslai yra tarp žmonių, Kristaus kančia
pavaizduota žmonių minioje, kaip rašoma Evangelijoje. V. Kašinskas
sakė, kad paveiksluose netapė minios, Kristų kankinusių budelių,
nes ta minia esame mes ir geri, ir blogi. Kartu su tikinčiaisiais
stabteldamas prie kiekvienos Kryžiaus kelio stoties dailininkas
pasakojo apie tai, kodėl vieną ar kitą Kristaus kančios sceną pavaizdavo
būtent taip. Paveiksluose svarbiausias yra Kristus, Jo kančios
prasmė ir turinys, teigė V. Kašinskas. Čia nieko romantiško,
pavaizduota brutaliausia Jo nužudymo scena. Pats dailininkas sakė
esąs prieš smurtą, todėl jam tapyti tokią sceną buvę sunku, turėjęs
pats giliai išgyventi Jėzaus auką dėl visų žmonių. Paveikslų autorius
sakė, kad jo pavaizduotas Kristaus veidas yra negražus todėl, kad
tai veidas iškankinto, mušamo žmogaus, kuriam dar ir kryžių reikia
nešti. Dailininkas paveiksluose taip pat vaizdavęs Evangelijoje
minimus vartus, kurių Šventojoje Žemėje matė labai daug, o Švč.
Mergelę Mariją tik kaip šešėlį. Švenčiausias dalykas yra tikintis
žmogus, o meno kūriniai tik padeda susikaupti ir atsisukti į Dievą,
grupei bažnyčioje po šv. Mišių pasilikusių tikinčiųjų sakė V. Kašinskas.
Jeigu mūsų nebūtų, meno kūriniai neturėtų prasmės. Mes esam gyvasis
vanduo, kuriame tie meno kūriniai įsiprasmina savo turiniu ir gelme.
Kaunas
Zenono ŠIAUČIULIO nuotraukos
© 2011 XXI amžius
|