Naujienų vaivorykštė
Paveikslai globos namuose
Loreta Valukonienė
|
Parodos atidarymo akimirkos.
Iš kairės: parodos autorė
Irena Raščiuvienė, Paletės
studijos mokytojasVladislovas
Vaišvila, globos namų
direktorė Viduta Bačkierienė,
parodos autorė Danutė
Garbauskienė
|
|
Darbuotojų tapytus paveikslus
vertino gyventojai. Iš kairės:
užimtumo specialistė Loreta
Valukonienė, kun.Vladas
Luzgauskas, pavaduotoja
socialiniam darbui
Eglė Baronaitė
|
|
Tapybos pamokoje namų
gyventoja Elena Rudienė
ir parodos autorė
Danutė Garbauskienė
|
|
Parodos atidarymas.
Iš kairės: globos namų
užimtumo specialistė Loreta
Valukonienė ir parodos autorė
Danutė Garbauskienė
|
Lapkričio 18 dieną Marijampolės specialiuosiuose
socialinės globos namuose atidaryta dviejų autorių panevėžiečių
Irenos Raščiuvienės ir Danutės Garbauskienės paveikslų paroda.
Į jos atidarymą iš Panevėžio atvyko ne tik darbų autorės, bet ir
jų mokytojas dailininkas Vladislovas Vaišvila. Abi moterys lanko
dailės studiją Paletė, įsikūrusią Vytauto Mikalausko menų mokykloje.
Čia apie dvidešimt įvairaus amžiaus narių, kurie susirenka maloniai
praleisti laisvalaikį, užsiimti kūryba.
Padėkos žodį parodos atidarymo proga menininkėms
tarė globos namų direktorė Viduta Bačkierienė, o simbolinę atidarymo
juostelę ji perkirpo su užimtumo specialiste Loreta Valukoniene
ir autorėmis D. Garbauskiene bei I. Raščiuviene.
D. Garbauskienė savo kūrinius globos namuose eksponuoja
jau antrą kartą gyventojai jau grožėjosi jais 2010 metų vasarą.
Abiejų autorių darbai džiugina šiltomis, šviesiomis spalvomis. Paveikslai
galbūt kažkam primena šiltas vasaros dienas, lengvai ir grakščiai
plazdančius drugelius, plevenančius saulės spinduliuose, šešėlių,
gėlių ir žalumos žaismą lengvuose potėpiuose, tarpusavyje nostalgiškai
ir ramiai kalbančias spalvas, praskaidrinančias rudeninę niūrią
nuotaiką...
D. Garbauskienė sunkiai įvardija savo tapybos
stilių. Vaizdą drobėje kuria brūkšnine technika, labai artima puantizmui.
Brūkšneliais padengtas paviršius kompozicijai suteikia gyvybingumo,
dinamikos ir muzikalumo.
I. Raščiuvienės kūrybinis moderno metodas remiasi
realaus ir sąlygiško vaizdo derme. Svarbiausias dalykas formos sistemoje,
siejantis Ireną su modernizmu, yra grafinė plokštuminė vaizdo struktūra.
Ji objektus laisvai atrenka, juos perkuria, komponuoja priklausomai
nuo savo meninio sumanymo.
Po parodos atidarymo globos namų gyventojai ir
darbuotojai buvo pakviesti į poilsio svetainę, čia menininkės papasakojo,
kaip vyksta kūrybinis procesas, pakvietė norinčius pabandyti tapyti.
Visi džiaugėsi galimybe padedant menininkėms dalyvauti kūrybinėje
veikloje.
Šis šiltas, malonus renginys visiems dalyviams
pakėlė nuotaiką, padėjo pamiršti rūpesčius, atsipalaiduoti, sutrumpino
kalėdinių švenčių laukimą...
Marijampolė
Eglės Baronaitės nuotraukos
© 2011 XXI amžius
|