Kronika
Brolių dvynių piešiniai
Bronius VERTELKA
|
Dailininkai Remigijus ir Algirdas
Gataveckai broliai dvyniai
|
|
Žiūrovai vertina brolių darbus
|
PANEVĖŽYS. Lietuvos Dailininkų sąjungos Panevėžio skyriaus Galerija XX pakvietė į Algirdo ir Remigijaus Gataveckų socialinio meno projekto Poveikis piešinių, sukurtų Alytaus vaikų globos namuose, parodą. Joje pateikti 20112013 metų darbai, kuriuose visu ūgiu ant balto popieriaus nutapyti globos namuose augantys jaunuoliai. Piešimui autoriai naudojo pastelę, sangviną, anglį ir viską fiksavo laku. Broliai dirbo aplinkoje, kokioje jie patys augo, tobulėjo, fiziškai ir protiškai stiprėjo. Prie kiekvieno piešinio dirbo ne po mėnesį. Tai buvo ne dvasinio įkvėpimo pagauta kūryba. Užtat darbai atrodo kaip nuotraukos. Po jais broliai nepasirašo, kadangi jie dar neužbaigti. Kūrybos procese pieštukus naudojo todėl, kad jie artimesni vaikams.
1985 metais Alytuje gimusių A. ir R. Gataveckų meniniai gabumai pastebėti dar vaikystėje. Penkerių metukų sulaukę jau surengė piešinių ir tapybos parodą Alytaus savaitiniame darželyje. Nuo 8 metų broliai gyveno Alytaus vaikų globos namuose, lankė Piliakalnio vidurinę mokyklą. Vilniaus dailės akademijoje baigė monumentaliosios dailės (freskos-mozaikos) magistrantūros studijas. Remigijus dirba dėstytoju Vilniaus dailės akademijoje ir sostinės Dizaino kolegijoje. Algirdas Vilniaus dailės akademijos doktorantas. Broliai dvyniai yra ir profesionalūs breiko šokėjai.
Apie Alytaus vaikų globos namus, kur praleido ne vienerius metus, broliai atsiliepia pagarbiai. Tėvų irgi nemini bloguoju, nors jie savo vaikus atidavė valstybinės įstaigos globai. Negalėjo tinkamai rūpintis atžalomis, bet laikėsi savo žodžio. Jeigu pasiskolins, skolą būtinai grąžins. Tokius tėvus sūnūs gerbia. Turi jie ir vyresnįjį brolį, bet su juo ryšio nepalaiko.
Parodos atidaryme jaunieji menininkai buvo pagirti už tai, kad bando gaivinti realistinę meno tradiciją. Tuo jie šiandien ir ypatingi. Panevėžyje brolių kūryba eksponuota pirmą kartą. Galerijoje tarp susirinkusiųjų vyravo jaunimas. Su juo parodos autoriai noriai bendravo. Turbūt didžiausias jaunųjų dailininkų kūrybos įvertinimas buvo vienos senolės žodžiai, skirti jiems: Ačiū už nuostabius darbus.
Autoriaus nuotraukos
© 2014 XXI amžius
|