Atnaujintas 2002 m. lapkričio 22 d.
Nr.88
(1095)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

Pirmasis puslapis
Valstybė ir bažnyčia
Ora et labora
Susitikimai
Mums rašo
Aktualijos
Nuomonės
Lietuva
Pasaulis


ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai

Ilgiausių metų „XXI amžiui“!

Katalikiškos pasaulėžiūros žmonės, jau daug metų skaitantys "XXI amžių", be galo džiaugdamiesi šiuo krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraščiu, o kartu ir sielodamiesi dėl šio leidinio išlikimo, kartais nori pareikšti savo nuomonę apie šį savo pamėgtą leidinį, padrąsinti visokioms blokadoms bei provokacijoms vis dar nepasiduodančius šio leidinio žurnalistus, tuo pačiu ir visus geros valios "XXI amžiaus" skaitytojus.
Iš karto norisi pasakyti, jog tai nėra kokia nors specialiai surengta "XXI amžiaus" skaitytojų apklausa. Tai paprasčiausios skaitytojų mintys, jų nuomonės, išgirstos prenumeruojant, pardavinėjant "XXI amžių", arba būreliui katalikų susėdus šventoriuje ir diskutuojant apie šį leidinį. Ir pateiktos nuomonės nėra paimtos iš vienos vietovės, o nugirstos Klaipėdoje, Telšiuose, Plungėje, Tauragėje ir kitur.
Tad priimkime šias nuomones ir neskubėkime "XXI amžiui" skelbti "in memoriam", nors kai kam šis leidinys - tarsi ašaka gerklėje…
Maždaug 50 metų vyriškis iš Klaipėdos teigė:
- Tiems, kurie tiesiog alergiškai nekenčia "XXI amžiaus", siūlyčiau dar kartą atidžiai perskaityti iš mokyklinių metų gerai žinomą I.Krylovo pasakėčią "Beždžionė ir akiniai". Ar pamenate, kaip beždžionė, įsigijusi pustuzinį geriausių akinių, dėl savo bukaprotiškumo nemokėjo jais naudotis: ir ant uodegos, ir ant kojų juos kabino, kol galiausiai tėškė juos akmenin, kaip niekam tikusius…
Ar ne panašiai elgiasi ir kai kurie "XXI amžiaus" "analitikai", kuriems šis krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis (dėl jų pačių beždžioniško bukaprotiškumo) tiesiog "vėžį jų smegeninėn varo"… Antai anądien užkalbinau vieną gana inteligentiškos išvaizdos pilietį ir paklausiau, kokia jo nuomonė apie katalikišką laikraštį "XXI amžius". O šis netgi pyktelėjo:
- Ar "XXI amžius"? Tokių niekam tikusių laikraščių aš neskaitau!
- Tai kuo jis taip blogas? - pasiteiravau.
- Pasakysiu jums atvirai: šito laikraščio aš visai neskaitau!
- Tai iš kur žinote, kad jis niekam tikęs?
- Girdėjau kitus taip šnekant…
Pagaliau paklausiau kito pašnekovo nuomonės. Šis, visai nepykdamas, sakyčiau, netgi nuoširdžiai atsakė:
- Dovanokite, bet "XXI amžiaus" neskaitau, nes jame nėra nuogų mergų…
Ir, žinote, patiko man jo pasakymas. Žmogus ne kito nuomonėmis vadovavosi, o pasakė savo nuomonę, ko jis norėtų, t.y., kad būtų pornografijos ir t.t. O šito "XXI amžiuje" nėra.
Taigi visi tie, kurie atseit "rūpinasi" "XXI amžiaus" likimu ir norėtų šį katalikų laikraštį matyti "kitokį", tegul nemano, kad dori Lietuvos katalikai, skaitantys vienintelį dorą katalikišką laikraštį, pasiduos jų užmačioms ar provokacijoms. Darysime viską, kad "XXI amžius" gyvuotų, ir jis tikrai gyvuos! Manau, jog į mus ir toliau lygiuosis lietuviai, gyvenantys užsienyje ir suprantantys, jog katalikiška spauda mums, ypač mūsų jaunimui, būtina kaip oras ir vanduo. Nuo pat pirmojo numerio skaitau ir netgi komplektuoju "XXI amžių", kuris man yra be galo brangus ir mielas. "XXI amžius" atgaivina mūsų suvargusias sielas, duoda vilties mūsų tikėjime ir yra puikus patarėjas, kaip įvertinti, branginti ir išsaugoti mūsų šalies nepriklausomybę.
Mokytoja katechetė Aldona iš Klaipėdos stebėjosi:
- Niekaip nesuprantu, kodėl taip norima "XXI amžiui" skelbti "in memoriam". Kodėl šio vienintelio katalikiško laikraščio nenori remti valstybės įkurtas fondas? Ir pagaliau kodėl tie žurnalistai "analitikai" taip nepuola kitų laikraščių, o tik tą vienintelį "XXI amžių", prie kurio leidimo nė cento neprideda? Juk pilna visokių laikraštpalaikių, propaguojančių vos ne atvirą pornografiją arba peršančių Vakarų antikultūrą. Pas mus yra visokių leidinių ir jie išsitenka, kaip sakoma, suranda savąjį skaitytoją, o doram, kultūringam "XXI amžiui" vos ne atvirai grūmojama… Ar čia nekiša savo pagalių į ratus neoateizmas, kuris dar tebėra gyvas mūsų šalyje? Bent mes, dori katalikai, padarykime viską, kad katalikiška spauda gyvuotų. Kviečiu tikybos mokytojus, katechetus užsiprenumeruoti "XXI amžių" ir paraginti kitus tai padaryti. Su kokia sąžine eini į klasę dėstyti tikybos tiesų, mielas kolega ar kolege, jei pats neskaitai "XXI amžiaus", "Kregždutės", "Katalikų pasaulio", jei pats esi retas svečias bažnyčioje, jeigu nė karto neatsivedei kartu savo auklėtinių? Vadinasi, tikybą dėstai dėl tau mokamų pinigų, o ne širdimi. Ar, kaip tikybos mokytojas, nejauti sąžinės graužimo, nepadėdamas sunkiai besiverčiančiam "XXI amžiui"? Skaitydamas šį leidinį, tu pats augi, tvirtėji dvasiškai. Juk tiek daug visko yra "XXI amžiuje" mums, tikybos mokytojams, ir apskritai kiekvienam katalikui. Jeigu būčiau parapijos kunigas, tikrai neduočiau rekomendacijos dėstyti tikybos tiems žmonėms, kurie nelanko bažnyčios, nerodo pavyzdžio savo vaikams ir neskaito, neparemia katalikiškos spaudos.
Telšiškė daugiavaikė motina O.V.:
- Kol mūsų namuose nebuvo "XXI amžiaus", mano vyras ir aš pati su vaikais tik retkarčiais nueidavome bažnyčion ir tenai tik atbūdavome pamaldas. Dabar, kai mūsų namus jau šešti metai lanko "XXI amžius", kai jį pradėjome nuolat skaityti, pajutome, jog tikėti Dievą, eiti bažnyčion - ne žaidimas ar savęs demonstravimas prieš kitus žmones. "XXI amžius" tikrai yra katalikiškas laikraštis, nes jame daug kas pateikiama iš krikščioniškų pozicijų, daug religinės minties. O jei keletas puslapių yra skirta ir politikai, jokios tragedijos mūsų gausi šeima nemato. Juk ir kiti laikraščiai rašo politinius komentarus. Nejaugi katalikai turi užsimerkti, jeigu mato, kad politikai, valdininkai žlugdo Lietuvą? Norisi nuoširdžiai visiems patarti jau šiandien užsiprenumeruoti "XXI amžių". Pradėję jį nuolat skaityti - tikrai nesigailėsite. Jeigu norite užauginti dorus vaikus - užprenumeruokite jiems "Kregždutę". Mes taip darome, nors mūsų šeima yra daugiavaikė ir vos galą su galu suduriame. Įsileidę dvasingus leidinius į savo namus, pajutome jų šviesą, tarp mūsų sustiprėjo santarvė, susiklausymas. Vaikai, skaitydami "Kregždutę", pasidarė geresni, nuoširdesni, paslaugesni. Sekmadieniais jie jau patys skuba bažnyčion. Visuomet pasidžiaugiame "XXI amžiaus" rėmėjais iš užsienio - tais lietuviais, kurie supranta, kokį svarbų darbą atlieka "XXI amžius", ugdydamas mūsų šalyje dvasinę, tautinę ir patriotinę kultūrą, kuris nepasiduoda jokiam neokomunizmui, neoateizmui. Užtat jis to vadinamojo "fondo" ir neremiamas. Kad nežlugtų šis laikraštis (o šito kai kas labai trokšta), mūsų šeima kviečia ne tik patiems prenumeruoti "XXI amžių", bet dar surasti ir po vieną naują prenumeratorių, aktyviau pirkti šį leidinį iš platintojų. Jeigu įsijungsime į šitokią akciją - "XXI amžius" tikrai gyvuos, ir mes visados turėsime katalikišką laikraštį. O vaikams būtinai užprenumeruokime "Kregždutę". Už šiai spaudai skirtus pinigus Dievas tikrai atlygins su kaupu ir laimins visus šiame prieštaringame mūsų gyvenime.
Tauragiškis, maždaug 45 metų verslininkas:
- Aš prieš kelerius metus buvau lyg ir nusiteikęs prieš "XXI amžių", nes maniau, jog tai davatkiškas, juolab ne verslininkui skirtas laikraštis. Bet žmona užprenumeravo. Pradėjau domėtis. Ėmė patikti. Radau labai gražių, patrauklių rašinių apie bažnyčias, jų veiklą, apie pasiaukojamai dirbančius kunigus. Labai patinka ir žurnalisto Petro Katino rašiniai. Tiesa, jie aštroki, kai kam skaudžiai geliantys, bet visgi tiesa rašoma. Tad kodėl katalikas neturi jos žinoti, jeigu rėkiama, kad "XXI amžius" per daug politikuoja? Juk dabar ant kiekvieno gatvės kampo politikuojama. O "XXI amžiuje" pateikiamos politinės apžvalgos yra patikrintos, kvalifikuoto ir profesionalaus žurnalisto išmąstytos. Ir daug kas pasitvirtina. Pagaliau, kaip liaudis sako, mūsų politikai, valdininkai, netgi aukšti valdžios vyrai - ne kokie šventieji, kad jų "darbelių", "tikslų" neturėtų matyti katalikai. Užtat visai pritariu, kai "XXI amžiuje" randame ir puikių dvasinių dalykų, ir aštrios kritikos. Nejaugi katalikiškas "XXI amžius" turi užsimerkti ir nematyti tų visų negerovių? Matyt, yra jėgų, kurios norėtų ir katalikus (o jų dauguma) padaryti nemąstančius, nieko nematančius, vien tik besimeldžiančius ir prireikus balsuojančius už jų "valdžią"… Šiandien pasaulio katalikai yra mąstantys žmonės, kovojantys net už globalinį pasaulio išlikimą. Taigi Lietuvos katalikai irgi viską mato, regi, todėl šalia dvasinių dalykų jie turi teisę pareikšti ir savo politinę nuomonę. Tai garantuota mūsų Konstitucijoje. O tie, kurie galbūt nori sužlugdyti "XXI amžių" visokiomis savo blokadomis, puolimais, "analizėmis", tiesiog atvirai ir begėdiškai kėsinasi į spaudos laisvę, tuo net pažeisdami mūsų Konstituciją. Pagaliau mes, lietuviai, esame katalikai, tad kodėl "kaišiojame pagalius" į savo pačių ratus?! Kodėl taip smerkiame ir esame tokie abejingi dvasinę kultūrą propaguojančiam laikraščiui, koks dabar yra "XXI amžius"? Pabandykite jį užsiprenumeruoti, nuolat jį skaityti, visu juo domėtis ir patys pamatysite, koks tai dvasingas, kultūringas ir solidus laikraštis. Tuo aš pats spėjau įsitikinti, kai prieš kelerius metus į rankas paėmiau "XXI amžių". Patikėkite vienu iš verslininkų, kurie paprastai yra vadinami netikinčiaisiais. Kviečiu ir visus kitus verslininkus aktyviai įsijungti į "XXI amžiaus" prenumeravimo akciją, o jei kam yra galimybė - tai ir finansiškai paremkime šį leidinį.
Plungiškė "XXI amžiaus" skaitytoja G.D., dirbanti įstaigoje:
- Auginu gausią šeimą. Pati skaitau "XXI amžių", "Katalikų pasaulį", o mano vaikai - "Kregždutę". Esu tikinti, einu į bažnyčią. Slapstydamasi ėjau ir sovietmečiu. Labai vertinu šiuos katalikiškus leidinius. Tik keista, kad "Kregždutė" beveik nepropaguojama mūsų miesto ir rajono mokyklose. Vos vienas kitas vaikelis teturi užsiprenumeravęs "Kregždutę", o "XXI amžius" kai kur provincijos žmonėms net nežinomas. Dažnai nuvažiuoju į kaimą ir visa tai matau, žinau. Kodėl yra apsnūdę kai kurie kunigai, ypač provincijoje arba atvažiuojantys sekmadienį į kaimo bažnytėles, net neprimena, jog yra "XXI amžius", "Katalikų pasaulis", "Kregždutė"? Tuo nesirūpina ir daugelis tikybos mokytojų. Ne tik patys neskaito "Kregždutės", bet su ja nesupažindina ir vaikų. Mokytojas, neskaitantis "XXI amžiaus", "Katalikų pasaulio", negali turėti teisės dėstyti tikybą mokykloje. O jei dar ir retas svečias yra bažnyčioje, tai koks iš jo tikybos mokytojas? Neseniai "XXI amžiuje" skaičiau apie Šilalėje aktyviai propaguojamą katalikišką spaudą. Ir tai daroma Šilalės bažnyčios klebono kan. Petro Merliūno pastangomis. Jis ne tik propaguoja katalikišką spaudą, ypač "Kregždutę", bet ir pats rašo religinius straipsnius į vietinę spaudą. Tokie kunigai, kaip šilališkis klebonas, uždega visus tikinčiuosius per spaudą, religinę literatūrą gilintis į dvasinius dalykus. Užtat šilališkiai taip mėgsta katalikišką spaudą, ją prenumeruoja, perka.

Janina VALANČIŪTĖ
Klaipėda

© 2002"XXI amžius"

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija