Verčiau skrieti į laimę
Amžinybėje, negu laimingai nusileisti žemėje
Daugeliui mūsų yra tekę grožėtis
vasaros saulėlydžiu, o žiemą iš dangaus krintančių snaigių grakštumu.
Išties viskas, ką Viešpats sukūrė, gražu ir tvarkinga.
Tačiau visiškai į Jo harmonijos sritį neįeina krintančios iš dangaus
subyrėjusio kosminio laivo atplaišos ir netgi sudarkytų kūnų dalys.
Toks sukrečiantis vaizdas, iš pirmo žvilgsnio, rodos, prieštarauja
Dievo gerumui. Gali kilti klausimas: kodėl gi Dievas septyniems
erdvėlaivio ,,Columbia astronautams, suteikęs didelę dovaną -
iš kosmoso aukštybių gėrėtis įvairiaspalvės Žemės reginiais, paskui
toje pačioje erdvėje leido, kad tie drąsuoliai staiga žūtų.
Neskubėdami net ir truputį priekaištauti Kūrėjui, pirmiausia prisimename
Šventojo Rašto tiesą, jog Viešpats mirties nesukūrė (plg. Išm
1, 13) ir blogis pasaulyje kerojasi nuo neatmenamų laikų dėl to,
nes kaip per vieną žmogų nuodėmė įėjo į pasaulį, o per nuodėmę
mirtis, ir taip mirtis prasiskverbė į visus žmones, nes visi nusidėjo
(Rom 5, 12). Nors pirmapradė kaltė visiems žmonėms užtraukė pasmerkimą,
tačiau Nukryžiuotojo meilės auka visiems žmonėms laimėjo nuteisinimą
(plg. Rom 5, 18), įvykdė amžinąjį atpirkimą (Žyd 9, 12) ir tuo
būdu nutiesė išganymo tiltą į Amžinybę, kuris jungia ne tik žemę
su dangumi, bet taip pat kiekvieną žmogų ypač su šalia esančiaisiais.
Tai galima pritaikyti ir sudužusio erdvėlaivio Columbia astronautų
įgulai. Juk jie visi septyni buvo ne tik šio skridimo į kosmosą
bendrininkai, tačiau ir skrydžio į amžinybę dalyviai. Vadinasi,
kosminio laivo Columbia sudužimas - tai ne tik tragedija, bet
ir proga krikščionišku žvilgsniu pažvelgti į septynis astronautus,
taip netikėtai iškeliavusius į neaprėpiamą Amžinybę.
Dar neseniai džiaugsmu trykštantys jų veidai bylojo, kad ši kosminė
kelionė puikiai pavyks. O kai liko visiškai nedaug laiko iki erdvėlaivio
nusileidimo, atrodė, kad netrukus įvyksiantis astronautų susitikimas
su artimaisiais ir gerbėjais bus kupinas ovacijų ir džiaugsmo
ašarų. Deja, viskas apvirto aukštyn kojomis, nes po šio kosminio
laivo katastrofos artėjanti sutiktuvių šventė ypač žuvusiųjų namiškiams
virto gedulu.
Vertinant šių oreivių žūtį, galima teigti, kad tai didžiulė nelaimė:
žmonija staiga neteko septynių iškilių astronautų, baisus šokas
ištiko jų šeimas, JAV kosmonautika patyrė tam tikrą fiasko, keliasdešimt
žmonių pateko į ligonines, nes lietė žmogaus sveikatai pavojingas
sudužusios Columbia nuolaužas
Nors Columbia, virtusi šipuliais, išsibarstė po JAV pietinį
regioną ir ta pati lemtis ištiko astronautų palaikus, tačiau,
kai išsamiau pamąstome apie žuvusiųjų pomirtinę būklę, aiškėja,
kad dvasinių dalykų neįmanoma įsprausti į gamtos dėsnių rėmus.
Čia verta priminti, kad antgamtinius dalykus, pvz., žmogaus sielos
išėjimą iš mirusio kūno ir tolesnę jos egzistenciją, galima su
didele dvasine nauda tyrinėti tik Šventojo Rašto ir Bažnyčios
mokymo šviesoje.
O Dievo žodis byloja, kad Viešpats taip pamilo pasaulį, jog atidavė
savo viengimį Sūnų, kad žmonės būtų išgelbėti ir turėtų amžinąjį
gyvenimą (plg. Jn 3, 16). Biblija ir Bažnyčia moko, jog Dievo
Sūnaus merdėjimas ant kryžiaus ir pasaulyje precedento neturintis
Jo prisikėlimas iš numirusiųjų yra Jėzaus Kristaus begalinės meilės
dovana visiems žmonėms, vadinasi, ir Columbia astronautams.
Todėl, tęsiant svarstymą tikėjimo požiūriu, tuoj po erdvėlaivio
avarijos, kai oreiviai gal dar galėjo suvokti, jog jie žūsta,
galbūt kaip tik tuo lemtingu momentu jie ne tik mintyse pajėgė
šauktis Aukščiausiojo pagalbos, bet tuoj po mirties, jų sieloms
atsiskiriant nuo kūnų, jiems galėjo būti dovanotas Viešpaties
supratimas, jog verta palikti sėkmingus kosminių aparatų nusileidimus
kitiems astronautams, o jiems patiems, visko netekus, skrieti
į dangaus Jeruzalę ir joje viską naujai atrasti, tai yra akis
į akį regėti Tą, kuris ne tik mirtį ir liūdesį sunaikina (plg.
Apr 21, 4), bet amžinoje savo meilės ir džiaugsmo jūroje laiminguosius
panardina. Taigi galime sakyti, kad drąsūs astronautai, nors nebeišgirdo
žemėje pagyrimų ir negavo pelnytų apdovanojimų, bet užtat tikėtina,
kad amžinoje Tėvynėje jau dabar susilaukia nevystančio garbės
vainiko ir patiria tokią palaimą, kurios akis neregėjo, ausis
negirdėjo, kas žmogui į mintį neatėjo, tai paruošė Dievas tiems,
kurie jį myli (1 Kor 2, 9).
Taip teigti daugiau argumentų suteikia žinojimas, jog du (Rikas
Hasbendas ir Maiklas Andersonas) iš septynių įgulos kosmonautų
priklausė tarpkonfesinei charizminei Hiustono priemiesčio bendruomenei.
Internete apie juos teko skaityti straipsnį, kuriame buvo rašoma,
jog jie turėjo gyvą tikėjimą Dievu ir buvo aktyvūs minėtos krikščioniškos
bendruomenės nariai. Dienraštis New Yorke Times netgi buvo išspausdinęs
šiuos M.Andersono žodžius: Jei tas daiktas negalės pakilti taip,
kaip reikia, dėl manęs neišgyvenkite. Aš tiesiog pratęsiu skrydį
dar aukščiau.
Manau, kad erdvėlaivio Columbia astronautų gyvenimo atomazga
visiems mums primena, koks laikinas ir trapus žmogaus gyvenimas
pasaulyje. Tada pagalvoji, jei kiltų karai, pvz., su Iraku ar
Šiaurės Korėja, jų padariniai būtų nenusakomai pragaištingi pirmiausia
tūkstančiams taikių ir labiausiai pažeidžiamų, skurstančių tų
šalių gyventojų.
Todėl itin svarbu įsiklausyti į žmonijos Gelbėtojo paprastus,
bet padrąsinančius veikti žodžius, kurie labai aktualūs ir XXI
amžiaus geros valios žmonėms:Visą laiką budėkite ir melskitės,
kad pajėgtumėte išvengti visų būsimųjų nelaimių
Pasaulyje jūsų
priespauda laukia, bet jūs būkite drąsūs: Aš nugalėjau pasaulį!
(Lk 21, 36 ir Jn 16, 33).
Kun. Vytenis VAŠKELIS
© 2003 "XXI amžius"