Su Dievu noriu gyventi
ir šioje žemėje
|
Kun. Bronius Bulika
1976 metais |
Taip iš Omsko lagerio
rašė kunigas Bronius Bulika (1923-1988), kurio gyvos ir kūrybingos
dvasios, patrauklaus ir neeilinio žmogaus prisimename 80-ąsias
gimimo metines. Gimęs ir mokęsis Utenos krašte, baigęs Kauno kunigų
seminariją, 1947 m. balandžio 5 d. arkivyskupo M.Reinio įšventintas
kunigu, jis 41-erius metus ištikimai tarnavo Kaišiadorių vyskupijos
žmonėms Kaišiadorių, Beižonių, Žibalų, Bobriškio, Molėtų, Vievio
ir Jiezno parapijose. Palaidotas Jiezno bažnyčios šventoriuje,
ties jo paties statytu stilingu kryžiumi-paminklu Lietuvos krikšto
jubiliejui pažymėti. Jiezniečiai net vieną gatvę pavadino jo vardu.
Sovietinio saugumo čiuptuvai jauną idealistą pagriebė po jo Vilniuje
vestų rekolekcijų Aušros Vartų Švč. Mergelės Marijos vaikams
(išgirdęs apie prasidėjusius pastarųjų areštus, kunigas Bronius
pasakė: Dabar sėsiu ir aš; jei nesėsčiau, gėda būtų!). Penkeri
metai iškentėti Karagandos ir Omsko lageriuose (gavau Vargo mokyklos
diplomą naujam gyvenimui).
Kunigas Bronius buvo pakankamai originalus ir kūrybingas kaip
ir jo kartos bei mokslo draugai kunigai V.Aliulis ir Č.Kavaliauskas;
tikriausiai jis būtų tapęs ryškiu dvasinio tautos Atgimimo šaukliu,
jei ne infarktas, ištikęs vos porą savaičių po Sąjūdžio įsikūrimo
Turėjo jis lyderio savybių, bet liko provincijos žmonėms atsidavusiu
sielovadininku, kurį aplankydavo ir išprusę miestų žmonės, ir
savi hierarchai.
Pagrindinis kunigo Broniaus rūpestis buvo išgyventi krikščionybę
ne kaip atskirų aktų vėrinį, bet kaip visą žmogų persmelkiančią,
galingą ir k i t a i p gyventi įkvepiančią tikrovę. Kai kas jam
prikišdavo net modernumą, bet, man regis, jis buvo ne mažesnis
ortodoksas kaip kiti, tik, trokšdamas pozityvių reformų, nekantriai
ir netikėtai užbėgdavo į priekį. Dievą jis tikrai mylėjo
Bažnyčios
reikalai jam buvo pirmoje vietoje, - pasakė mano sutikta ilgametė
jo parapijietė.
Seminarijoje didelę įtaką kunigui Broniui turėjo prof. prel. Pranas
Kuraitis, su kuriuo artimai bendravo iki profesoriaus mirties.
Pastarajam gal labiau rūpėjo įtraukti Bronių į mokslinį darbą,
bet šis, paveldėjęs kuraitišką dvasią, nuėjo labiau meninės
intuicijos negu racionalaus mąstymo keliu, betarpiškai belsdamasis
į žmogaus širdį. Kaip pamokslininkas, jis buvo gerai žinomas ir
už savos vyskupijos ribų, o visą išmintį, širdies godas, Dievo
karalystės ilgesį sudėjo į gausius rankraščius, kurie jo bičiulių
dėka išvydo šviesą jau laisvės sąlygomis (neskaitant Kryžiaus
kelių, išleistų dar sovietiniais metais JAV) ir pasirodė daugiau
kaip dešimt knygelių (homilijos, esė, laiškai iš lagerio, straipsniai,
ilgesni ir aforistiniai religiniai apmąstymai). Tiesą sakant,
man jo klausytis būdavo net mieliau negu skaityti; toks jis tada
būdavo sodrus, pagaunantis ir tiesakalbis! Šia proga pateikiame
epizodinį kun. B.Bulikos kūrybos pluoštelį.
Faustas JONČYS
I
TADA ne tik nepriėmė Kristaus
į savo namus ir į savo širdis, bet dar ir atidavė pasaulio teismui,
kad tik Juo atsikratytų; -
DABAR taip pat nėra vietos Dievui mumyse, ir dabar mes bijome
ir gėdijamės su Dievu viešumoje pasirodyti nenorim, kad Dievas
mus visada matytų ir mums vadovautų
Bet kas bus, kai Dievas nuo mūsų nusigręš?
II
TADA buvo tokių, kurie Tiesos
nežinojo ir žinoti nenorėjo; sąžinės neturėjo arba jos neklausė;
už pinigus, bijodami ar iš klusnumo, dėjo Kristui kryžių ant pečių;
-
Ir DABAR yra tokių, kurie yra pasiruošę visada atlikti visokius
nedorus darbus, jei tik bus užmokėta, jei tik bus įsakyta iš aukščiau,
kad tik nereikėtų kentėti pačiam
Bet ar galima tokius žmonėmis vadinti?
III
TADA žmonės vedė, varė Kristų
iš savo miesto: Nereikalingas Tu mūsų tautai!, o Jis žinojo,
kas laukia žmonių, kai jie nebeturės Dievo, kuo jie pavirs Dievą
išvarę, ir todėl nepajėgė išeiti; -
Ir DABAR daug kam atrodo, kad ir be Dievo galima gyventi, kad
be Dievo netgi laisviau ir geriau
Bet kas Dievą iš namų ir iš širdies išvaro, ar įstengs žmogumi
būti?
IV
TADA pirmasis šviesus spindulys
baisioj Kristaus kelionėj buvo MOTINA. Toji, kuri visada tikėjo,
kad Dievas yra Tėvas, kad Atpirkimas yra sunkus, kad išrinktųjų
dalia visada bus tokia; -
Ir DABAR TIKĖJIMAS taip pat yra pirmoji šviesa žmogaus gyvenime,
- pirmasis šviesus spindulys kasdieniuos ir dideliuos varguos.
Tikėjimas kad Dievas yra, kad jis teisingas, kad žmogaus siela
nemari, kad Dievas nė vieno apleisti nenori.
V
TADA antrasis šviesus spindulys
Kristaus baisioj kelionėj buvo pakeleivis DARBININKAS Simonas
iš Kirenėjos. Žmogus, kuris pats buvo patyręs, kad našta yra sunki,
kad prakaitas yra sūrus, o pagalba reikale be galo brangi; -
Ir DABAR su visu nuoširdumu suteikta pagalba yra dieviškai šventa.
Ištiesta pagelbėti ir padėti ranka visada yra panaši į paties
Dievo ranką.
VI
TADA Veronika buvo trečiasis
šviesus spindulys Kristaus paskutinės kelionės. Nieko nepaisanti
ir nieko nebijanti MEILĖ pralindo pro kareivių durtuvus, pro kunigų
bernus, pro aklus žioplius ir matė tik vieną sukruvintą Veidą,
kurį reikia nušluostyti; -
Ir DABAR visi gerieji, kurie IŠDRĮSTA būti geri, visi gerieji,
kurie išdrįsta būti drąsūs, visi gerieji, kurie neskaičiuoja ir
nedelsia, - visi jie šviečia dieviškumu!
VII
TADA tik trys pasirodė esą žmonės.
O Dievas visiems buvo davęs protą, širdį ir rankas. Kai šviesa
užgęsta, pasidaro dar tamsiau kaip tada, kai šviesos nebuvo, ir
tokia šiurpi tamsybė suklupdo Kristų; -
Ir DABAR yra žmonių, kurie Dievo duotu protu Dievo nepasiekia.
Dievo duotą širdį kažkam atiduoda. Dievo duotom rankom pragarą
kuria
Tiktai todėl Dievą taip sunku pamatyti!
VIII
TADA gerosios moterys graudžiai
verkė, skendo ašarose, matydamos Kristų su kryžiumi, regėdamos
savo tautos sūnų aklumą ir taip akiplėšiškai viešpataujančią tamsos
galybę; -
Ir DABAR daug gerų žmonių nebaigiamom ašarom verkia, nepaguodžiamai
dejuoja, beviltiškai tyli skausmo surakintom lūpom, negalėdami
ištarti nei maldos, nei prakeikiančio žodžio
Tik vien ašaros ar išraus giliai įaugusias pikto šaknis? Ar atneš
šviesią laimės dieną?
IX
TADA aiškiai matėsi, kad piktumas
ir piktieji vykdys savo blogą darbą iki galo, o gerieji tik
moterys vien verkti moka. Tas gerųjų bejėgiškumas pakirto ir
Kristui paskutines jėgas; -
Ir DABAR visi piktieji, visi bedieviai žino, ko jie nori ir ko
siekia, - turi planus ir programas, moka apsukriai meluoti ir
atvirai kirsti, visa daro, kad tik Dievas išnyktų ir mirtų mūsų
pasaulyje
Tik mes pasimetę tebesam ir nesugalvojam, kas reiktų daryti, kad
Dievas nepasišalintų nuo mūsų.
X
TADA Kristų išrengė kad būtų
niekas, kad būtų nuogas, kad būtų skurdesnis už visus, kad nieko
neturėtų ir nieko negalėtų;
Ir DABAR apiplėšia Jėzų: pripažįsta, kad gyveno kažkada toks žmogus,
toks mokytojas, toks pranašas žemėje, bet, sako, Jis nebuvęs Dievas,
miręs ir neprisikėlęs, kentėjęs ir apvylęs tuos, kurie iš Jo išganymo
laukė
Bet dieviškumas Jėzui ne drabužis ir todėl nenuplėšiamas!
XI
TADA prikalė Kristaus rankas
ir kojas prie kryžiaus vinimis: kad nenueitų pas žmones, kad nepapenėtų
išalkusių, kad neišgelbėtų skęstančių, kad nepalaimintų vargstančių,
kad nepamokytų prapuolančių; -
Ir DABAR slepiam Kristų bažnyčios altoriuje, slepiam šventų knygų
puslapiuose, slepiam giliausiam širdies kampelyje, kad tik nepamatytų
niekas, kur Dievas yra, kad tik niekas nesuprastų, jog pakrikštyti
buvom šviesiam gyvenimui
O Kristus ir ant kryžiaus viešpatauja!
XII
TADA mirė Kristus ant kryžiaus
vergų mirtimi tarp dviejų latrų. Neatėjo niekas iš dangaus jo
gelbėti, neatėjo niekas čionai žemėje jo išvaduoti, - buvo tamsiausia
pasaulio istorijos valanda;
Ir DABAR miršta Dievas, kai nekaltai vargsta ir kenčia žmogus,
kai išminčiai ir mokytojai tyli, kai įsiviešpatauja beširdžiai,
kai sutaria tik latrai, kai visomis jėgomis siekia Dievo dovanų,
o ne paties Dievo
Betgi Dievas nemarus ir nenumarinamas!
XIII
TADA kai Kristus jau numirė
atsirado gerieji, išlindo iš slėptuvių savi. Ir leidimą pasiimti
gavo, ir nuo kryžiaus nusiėmė
Erodas, Pilotas, fariziejai nuėjo
ramūs Velykų švęsti, pašaliniai išsiskirstė; -
Ir DABAR gerieji amžinai vėluoja, ateina po visam, kai blogis
jau viešpatavo ir padarė savo juodus darbus
Kodėl per amžius
sostuos erodai sėdi ir aukščiausiais kunigais tampa kafijai? Kodėl
taip retai pirmyn išeina gerieji žmonės ir retai bylas sprendžia
teisingieji?
Kodėl? Šitai žino tik vienas Dievas
XIV
TADA po mirties Kristui atidavė
naujo kapo guolį, užpylė aliejumi žaizdas, patiesė baltą drobulę,
brangių kvepalų negailėjo. Gerieji rūpestingai lygino nebepataisomus
mirties apaštalų darbus; -
IR DABAR pamatom tiktai tada, kai jau nebėra: laukiam kai išvarėm,
taisom kai viskas pagadinta, susigrąžinti norim kai kelio
atgal nebėra, norim tikėti kai tikėjimas jau išrautas, norim
mylėti kai širdis jau stoja
Visa paguoda, kad viskas Dievo valioj ir Dievo rankose!
Iš knygos Tada ir dabar
Yra gyvų žmonių tarytum mirusių vis kelk, budink, ragink. Patys
jie nieko nedaro ir nelaukia, tik gatavą nori gauti. Vargas, jei
su mirusiais reikia gyventi
> Nekaltinki Dievo, laikų ir žmonių, nes pirmiausia man pačiam
reikia visur ir visada būti geru žmogumi.
> Ar būtinai reikėjo kančios ir kryžiaus, kad Dievas išgelbėtų?
Bet kaip kitaip atverti akis, apšviesti protus, pagydyti piktą
širdį ir parodyti tikrą Meilę kad visi matytų ir suprastų!
> Kryžiaus kelias nėra gyvenimo centras. Ir bažnyčioj Kryžiaus
kelio stotys palei sienas, pakraščiais. Centre altorius Dievo
malonės šaltiniai ir Duona kasdieninė.
> Ašarų pakalnė argi? Žemė yra nuostabi, gyvenimas Dievo
dovana, o žmoguje, kaip gelmėse, slypi neišsakomi turtai. Tik
reikia juos iškasti ir parodyti.
> Šeimoje gali būti tikra pekla ir tikras rojus. Kai vaikai
užauga ir visiškai susvetimėja tai peklos vaisiai. Kai vaikai
savose šeimose kūrena tėvų-protėvių ugnį tai rojaus vaisiai.
> Gyventi be Dievo tikra bėda. Tada galvoji, kiek gausi gale
mėnesio, o negalvoji, kiek gausi po mirties
> Laimę susikurti svetimu vargu niekšiška. Laimę susikurti
savo vargu teisinga. Laimę sukurti kitam šventa!
> Nei mama, nei kunigas negali už jus matyti, tikėti ir gyventi.
> O kurgi laimė, kur jinai?.. Laimė taip arti ranka pasiekiama.
Jeigu mylėjot, ar nebuvo laimė? Jeigu dalijotės ar tai ne laimė?
Jeigu švaru namuose ir gera sieloje ar tai ne laimė? Jeigu Viešpatie,
padariau, ką galėjau argi ne laimė?!
> Amžinas nesusipratimas: Mes tikėjome, kad Jis išvaduos Izraelį.
Mes tikime, kad Jis išgelbės iš visų bėdų mus
O Dievas nori išvaduoti
mus iš klaidų ir tamsos!
> Vyno padauginimo stebuklą Dievas padaro kiekvienam žmogui:
pats Dievas ir Jo gerumas svaigina ir nugirdo kaip vynas.
> Kodėl visur pažanga, išradimai, atradimai, o Bažnyčia kartoja
seną Išmintį? Dėl to, kad žmogus ateina vis toks pats: širdis
ta pati, prigimtis nesikeičia reikia iš naujo skelbti Evangeliją!
> Perimtas Dievu kaip raugu. Ir tie, kurie nuo Bažnyčios
nutolo, jei vaikystėje buvo perimti tikėjimo raugu, liko švelnūs
ir geri.
> Tėve mūsų, kuris esi Danguje! O žemėje gyveno Jo Sūnus
čia jo lopšys ir kapas.
Nusižeminimas tai ne nuodėmių neturėjimas, ne savęs niekinimas,
o tikras savo vertės suvokimas. Žmonės, pažįstantys tikrus dalykus,
yra nusižeminę.
> Kaltė sustingdo sielą kaip šaltis medelį, bet pavasaris gali
ateiti tuoj: gręžk veidą į Šviesą, eik prie klausyklos imsi
žydėti.
Jei mes išmokstam tik religijos tiesų, o išėję iš bažnyčios gyvename
tarytum be Dievo, tada ir mūsų tikėjimas tėra religija. Mes
liekame tik Dievo garbintojai, o katalikybė yra dieviškas gyvenimas.
> Tie, kurie nieko nemyli, yra laimingi? Meilė reikalauja
ištikimybės o anie laisvi. Meilė niekada nesibaigia, ji verčia
rūpintis dovanomis mylimiesiems niekada nesi laisvas. Bet mylintieji
išgyvena susitikimo džiaugsmą! O tas, kuris nieko nemyli, paskendęs
rūpesčiuose savimi
> Kunigystė jokia auka. Tai mano kelias. Kokia čia auka,
jei aš artėju prie Dievo!
Nuo to, kokie mūsų (kunigų) žodžiai ir darbai, koks mūsų gyvenimas,
pasaulyje sklinda geras ar blogas kvapas. Dėl to mus myli arba
ne. Mes Dievo išrinktieji ir pašauktieji. Per mus ateina Dievas,
išklauso ir daro gera. Jis nori, kad mes būtume kantrūs ir kančia
atpirktume nekantriųjų ir silpnųjų dejones, padėdami jiems, patardami,
pavedėdami į Šviesą ir Viltį.
> Varpai
Žemės širdies alkanas šauksmas. Jis kyla iš gelmių
ir skamba, vaitoja, skundžiasi varpai skamba mūsų širdžių ilgesiu.
Ir kol jie skamba žmoguje, tol jis nežuvęs, tol ne viskas jame
užmigo
> Kodėl niekas iš mūsų nesikeičiam, nešventėjam? Visa nelaimė,
kad to šventumo linkime kitiems, o sau trokštame pinigų, garbės
ir dar šio bei to.
> Susitiko du vaikystės draugai. Vienas garsus solistas,
kitas - baisus girtuoklis. Abu kartu mokėsi, abu - gerų tėvų vaikai.
Vienas pasaulyje garsina Lietuvos vardą, kitas tik po žemelę ropinėja.
Rodo girtuoklis į gerklę: Čia viskas ir mano šeima, ir mano
turtas. Rodo ir dainininkas: Ir mano čia visa garbė, ir visas
turtas.
> Jėzau, Marija, padarykite stebuklą, išgelbėkite, apsaugokite!
Bet jei širdyje velnias sėdi, jei visa būtimi šaukiu, kad netarnausiu,
nesilenksiu, nesikeisiu, ar nepraeis Dievas pro šalį? Tegu padeda
tie, kuriems tu tarnauji! Tegu jie tave pakeičia. Tik paskutinę
valandą gal kaip latras ant kryžiaus šauksi: Dieve, atsimink
mane! Atsimins!
> Visos kalbos apie laisvę, laimę, meilę, Dievą yra tuščios,
jeigu sielą velnias supančioja. Visos maldos, ašaros, prašymai
nesiekia dangaus, jeigu jis sėdi širdyje. Jokia kančia, atgaila,
vargas neduos naudos, jei putoja kerštas ir verda pyktis. Tik
kai atsisukam į Dievą, Jis pirmas paduoda ranką, pakelia ir palaimina.
> Pataikavimas ir neapykanta du paklydusiųjų ramsčiai. Kloju
po kojom vainikus, lenkiuosi iki žemės, nors ir nekenčiu, keikiu
paskutiniais žodžiais
Bet neapykanta nepasiekia to, kurio nekenti,
o tik patį suėda kaip rūdys geležį, kaip vėžys organizmą.
> Dievui nereikia nei mūsų aukų, nei dovanų. Jis pats dovana
kad pasaulis taptų šviesesnis, gyvenimas prasmingesnis ir mirtis
nebaisi.
> Jeigu pats žmogus savęs negerbia, tegu nelaukia, kad kitas
jį gerbtų! Pasamdė žydelis žmogų prekių parvežti. Pakelėj stovėjo
kryžius; žmogus, bijodamas, kad žydui nepatiks, kepurės prieš
kryžių nenuėmė. Žydelis jį atleido: Tu ir papjaut gali, jei Dievo
nebijai!
> Caras buvo uždraudęs mokyklose vaikams net tarpusavy lietuviškai
kalbėti. Vienam per pertraukas lietuviškai šūkavusiam berniukui
užkabino lentelę su užrašu litvin. Jis ją nešiojo ir dar garsiau
šūkavo: Aš ir esu lietuvis! Man garbė! Bijodami, kad neatsirastų
daugiau tokių, lentelę nuėmė.
> Kai susergam, einam pas gydytoją ir renkamės patį geriausią.
Kai ateina laikas tuoktis, renkamės vyrą geriausią, mergaitę
gražiausią. O tikėjimo abejonėse ir sunkumuose nieko neieškome
ir neklausiame
> Argi Dievas tik šventųjų laukia, juos myli ir kviečia? Ne!
Dievas sako: Ateikit pas mane visi!
Ar tada ateisim, kai liga, senatvė, mirtis pasibels? Gali būti
per vėlu!
Kartais mes apie Dievą kaip tas žydelis apie savo žmoną: Truputį
myliu, truputį bijau
Užtenka t r u p u t į mylėti, o Jis tave įkurs ir uždegs.
> Argi kalti buvo žydai, fariziejai, Erodas, Pilotas ir net
Judas? Kalti esame mes! Anie tik vykdė mūsų prakeikimą, nes
kiekviena mūsų nuodėmė yra išdavystė: Ant kryžiaus Jį!
> Su Dievo Dvasia žmogus tvirtas ir nebijo visko netekti, nes
turi tai, ko nepraras. Juk buvome alkani ir atstumti, o dalijomės
paskutiniu kąsneliu ir buvome laimingi. Juk tarp tikrų vilkų
gyvenome, o nepapjovė ir paskui juos nenusekėme
Juk buvom atskirti,
o kokia vienybė jungė! Juk buvo tamsu tamsu, o kokia Šviesa degė
viduje!
> Sakau vienam: Tu saugaisi blogų draugų, negeri, nerūkai,
ateini sekmadienį bažnyčion. Panorėk daugiau! Ateik ir prie altoriaus,
priimk Komuniją, tavo gyvenimas bus dar gražesnis. Ai, bus
per daug
Ir davatka vadins.
> Mergaitė iš Anderseno pasakos. Per balutę ėjo, nenorėjo išsitepti
batukų, metė duonos kepaliuką, palypėjo ant jo ir šoko
tiesiai
pragaran! Taip ir mes, per kasdienius vargelius peršokam nieko
nepaisydami: šventa sumaišom su tuo, kas nešventa, kad tik greičiau
į savo laimę ir
tiesiai pragaran!
> Darbas yra n e d a r y t i to, kas mane žemina, kas Dievą
užgauna. Tykiai pastovėti yra protingiau nei rėkti su rėkiančiais.
> Nepamirškite dainų, giesmių ir maldų, surašykite, tegu lieka
vaikams. Tegu atmins, kaip kumetynuose, lageriuose, sibiruose
dainavo mūsų žmonės. Dejavo ir dainavo! Varge siela prabyla žmogaus.
Dovydas gailėjosi ir kokias psalmes sukūrė!
> Svajojo vaikas būti geras: Jeigu degtų namas, išneščiau
sesutę, jeigu užpultų šunys, apginčiau
Prašo senelė: Paduok,
vaikeli, siūlų kamuolį. O pati ar negali pasiimti?..
> Grįžo iš ilgos kelionės ponas ir važiuodamas iš stoties į
dvarą klausia: Kas naujo namuose? Nieko
Tik bėda, kad peiliuką
nulaužiau
Kaip tu jį nulaužei? Lupdamas odą mūsų juodajam
arkliui. Kodėl, kas, kaip? Kai dvaras degė, smarkiai varėme
arklius vandenį veždami, ir krito
O kur ponia gyvena, jei
dvaras sudegė? Mirė, palaidojom
Taip ir per išpažintį: pradeda nuo peiliuko
> Atpirkimas
Ar mes jo norime? Norime, kad išgelbėtų nuo ligų
ir nelaimių
O Kristus: Aš jus išvaduosiu nuo kalčių ir nuo aklumo!
> Dievas duoda dangų už gerą ir pragarą už blogą. Tiksliau,
ne dangų duoda, bet protą, valią, rankas ir širdį. O tada jau,
ką padarysim, tą ir gausim. Patys užsidirbsim. Dievo pasaulis
dar nesukurtas, Dievo šventovė dar nepastatyta
(J.Baltrušaitis).
> Kai svyruojame, Dievas siunčia išminties Dvasią, kai esame
pajuokiami ramybės Dvasią, kai silpni daromės tvirtumo Dvasią.
Apie Šventąją Dvasią ne kalbėti Ją priimti reikia.
> Pradžia: kunigai krikštija, tėvai augina. Paukštelis išmoksta
giedoti tėvų įsiklausęs, vaikas gyventi į tėvus įsižiūrėjęs.
Mato tėvus su kryžiaus ženklu ar be jo
Bet jei mokėte, tai, ko mokėte, atsimins. Gal tik mirdamas, bet
atsimins: Teisingai motina sakė
> Perlojos mokytojai, radę mokinius su namiškiais nuo kiaušinių
dažymo margomis rankomis, mėgino išsklaidyti prietarus ir pamokyti.
O tėvai jiems pasakė: Jūs netikėkite, bet nutilkite!
> Carienė Jekaterina paklausė Voltero: Kaip man suvaldyti
Lietuvą? Tas atsakė: Atitrauk nuo tikėjimo, nuo doros pati
išnyks.
> Yra Vatikanas. Nėr valstybės, nėr galybės, nėr savų pinigų,
nei armijos, bet yra Tiesa!
> Dabar, kai nebėra laisvės (laisvė tik atrakinti ir užrakinti
bažnyčios duris), į bažnyčią ateina tikrieji. Atsisijojo abejojantys,
nutolo tie, kuriems tik duonos ir žaidimų reikia.
> Kristus sakė, kad Bažnyčios net pragaro vartai nenugalės,
bet ją palaikyti, išlaikyti ir atnaujinti reikia mums.
> Kristus paliko trilypį dievišką palikimą:
- tegu ir labai slėpiningai, liko pats Švenčiausiame Sakramente;
- paliko kunigus, kad Jo žodžius kartotų;
- paliko įsakymą: mylėkite vieni kitus!
> Ar tik ostiją, vyną-vandenį per Mišias konsekruoja? - Ir
mane, ir tave, ir mus visus! Savo menkumą, negalias, rūpesčius
atnašauju ir prašau: pašventink! Kad, grįžęs prie savų darbų,
būčiau tas pats ir nebe toks pat. Kristus kentėjo ne dėl to, kad
kentėtų, bet kad perkeistų mus ir pašventintų.
> Tikėjimas kaip ugnelė: kūrenama dega, o nekūrenama užgęsta
arba pasislepia po pelenais. Jis gali ilgai ilgai glūdėti širdies
gilumoje, kol koks nors vėjas-pavyzdys, žodis, knyga
- įpūs žarijas
po pelenais.
> Laimingas, kas mirdamas gali pasakyti: kentėjau, bet nekankinau,
verkiau, bet nepravirkdžiau nieko, varė mane iš namų, bet aš nė
vieno neišvariau. Neturėjau duonos, nė rublio, bet Dievo ir sąžinės
nepardaviau.
> Jeigu tikėjimą pridėtume prie žmogaus jaunystės, prie akademinio
išsilavinimo, prie socialaus žmogaus aktyvumo, prie gabaus gabumų
koks rojus būtų!
> Be Dievo gyvenimas nebus lengvas. Ir su Dievu nelengva. Tačiau
su Juo gyvenimas šviesus ir kančia išganinga.
Kun. Bronius BULIKA
© 2003 "XXI amžius"