Mes visi ant Trejybės delno
esam
Begalinis Viešpaties pasaulis:
Žemė, žvaigždės ir dausų keliai.
Šiapus saulės ir anapus saulės
Šviečia vien tik Jojo spinduliai.
Begalinė upė Dievo laiko:
Be pradžios, be galo, be krantų.
Jo ranka jos amžių srovę laiko,
Ir Jo rankoj esam aš ir tu.
Šitaip prasmingai dar 1944 metais
rašė mūsų žymusis poetas Bernardas Brazdžionis, kuris veik prieš
metus buvo Viešpaties pašauktas į amžiną Tėvynę, kur šviečia
vien tik Jojo spinduliai. Šių posmų dvasinė gelmė atskleidžia
Aukščiausiojo neaprėpiamumą ir paskatina susimąstyti: išties kas
gi yra Dievas, kurio ranka ne tik amžių srovę laiko, bet ant
Jo delno išsitenka visa žmonija?
Šį sekmadienį, švęsdami Švenčiausiosios Trejybės šventę, apmąstome
begalinį triasmenį Dievą. Pasak Bažnyčios katekizmo, Trejybės
paslaptis yra centrinė krikščionių tikėjimo ir gyvenimo paslaptis,
kurią tik vienas Dievas gali mums atskleisti, apsireikšdamas kaip
Tėvas, Sūnus ir Šventoji Dvasia.
Dieviškųjų Asmenų savybes bent iš dalies pažinti (plg. 1 Kor 13,
9) mums padeda ypač Naujasis Testamentas. Jame išryškėja betarpiška
trijų dieviškų Asmenų tarpusavio bendrystė ir absoliuti meilė.
Ji pasiekia apogėjų, kai antrasis Trejybės Asmuo kabo merdėdamas
ant Kryžiaus, nes nėra didesnės meilės, kaip gyvybę už draugus
atiduoti (Jn 15, 13). Kai Dievo Sūnui artėja agonijos momentas,
Viešpats Tėvas, veikiant Šventosios Dvasios meilei, priima savo
Sūnaus dvasią (plg. Lk 23, 46).
Nors Šventajame Rašte nėra pabrėžta, jog Jėzus mirdamas atidavė
savo dvasią ir į Šventosios Dvasios rankas, tačiau, pasiremiant
Florencijos Susirinkimo (jis vyko 1442 m.) dekretais, jog trijuose
asmenyse viskas yra viena, jeigu santykiai nepriešpriešinami vieni
prieš kitus, tuomet dėl tos vienybės Tėvas yra visas Sūnuje, visas
Šventojoje Dvasioje; Sūnus yra visas Tėve, visas Šventojoje Dvasioje;
Šventoji Dvasia visa yra Tėve, visa Sūnuje, - galima suponuoti,
jog tikrai ir trečiasis Trejybės Asmuo, Jėzui mirštant, drauge
su Tėvu veikė meile, nes kitaip ir būti negalėjo.
Vaizdžiau tariant, ant Dievo Tėvo delno, Dievo Dvasios meilės
galia palaikant šį delną, Kristus mirė ir, prisikeldamas iš numirusiųjų,
vietoj savęs visų laikų žmoniją pastatė ant to Tėvo ir Dvasios
delno, kad nuo šiol, Jo kraujo galybe išgelbėta žmonija, laikydamasi
Mokytojo žodžių tiesos, galėtų dalyvauti palaimingame Švenčiausiosios
Trejybės gyvenime (plg. Jn 14, 23), kuris prasideda laikinume
ir niekada nesibaigia antgamtyje.
Pal. Trejybės Elzbietos maldingi žodžiai tepaskatina ir mus per
maldą ir meditaciją kaskart giliau pažinti ir pamilti Trejybę,
kuri yra mūsų Dievas ir mūsų viskas: O mano Dieve, mano garbinamoji
Trejybe, padėk man visiškai save pamiršti, kad, Tavo palaikoma,
būčiau rami ir taiki, lyg mano siela jau būtų amžinybėje; niekas
tenedrumsčia mano ramybės ir teneatskiria nuo Tavęs, o mano Nekintamoji,
bet kiekviena valandėlė tepanardina mane vis giliau tavojon paslaptin!
Nuramink mano sielą. Sukurk joje savo dangų, Tau mielą būstą ir
poilsio vietą. Tegu niekada nepaliksiu joje Tavęs vienos, bet
būsiu ten visa, budėdama savo tikėjime, visa garbinanti, visa
atsidavusi Tavo kuriamajam veikimui.
Kun. Vytenis VAŠKELIS
© 2003 "XXI amžius"