Istorinis
skrydis per Atlantą
Stepono Dariaus ir Stasio Girėno transatlantiniam
skrydžiui 70 metų
|
Steponas Darius ir Stasys
Girėnas. Tokį visiems jau įprastą vaizdą užfiksavo istorinė
fotonuotrauka |
Lietuvių lakūnų Stepono Dariaus
ir Stasio Girėno skrydis 1933 m. liepos 15 d. 6 val. 24 min. vietos
laiku iš Beneto oro uosto Niujorke su Lituanicos lėktuvu per didįjį
Atlanto vandenyną nustebino pasaulį ir tėvynainius Lietuvoje.
Ankstų liepos 15osios rytą, dar ne visai išaušus, viešbučio vedėjas
Martinas atvežė Steponą ir Stasį į oro uostą.
Visų susirinkusiųjų žvilgsniai krypsta į Steponą su Stasiu, smalsuoliai
seka juos, einančius į angarą prie Lituanicos. Joje sudėta beveik
viskas, kas reikalingiausia kelionei: geriamo vandens indas, termosas
kavos, šeši sumuštiniai su jautiena ir vištiena, apie tris kilogramus
vaisių, kondensuoto pieno plytelių. Šalia puodeliai, keletas smulkių
įrankių, su kuriais S.Girėnas nenori skirtis, du kišeniniai bateriniai
žibintuvėliai, keturios signalinės raketos...
Lakūnai dedasi į kabiną sulankstytus žemėlapius, meteorologinės
situacijos orlapius, oktantą ir sekstantą, šiltesnius švarkus, skridimo
rėmėjų knygą. Skliautais angare nuaidi įsakmus S.Dariaus balsas:
Atidarykite duris...
Oranžinį lėktuvą išstumti padeda ir augaloti prancūzų lakūnai Kodo
su Rosi, kurie jau spėjo artimiau pažinti lietuvių pilotus.
Lituanicos variklis didina sūkius, propeleris suaimanuoja skardžiu,
kurtinančiu garsu, oro sūkuriai virpina lėktuvo liemens drobę. Stiklo
langelis dar atidarytas, greta sėdintys pilotai atsigręžia į stovinčiuosius
prie lėktuvo ir kilstelėdami rankas atsisveikina. Vėliau tie, kurie
išlydėjo lakūnus į tėvynę, rašys ir skelbs, jog visam laikui įsiminė
jų veidus, kuriuose atsispindėjo vyriška valia, padiktavusi tvirtą
sprendimą įveikti Atlanto platybes.
S.Darius lėtai ridena lėktuvą į ilgąjį taką, pasuka kilimo kryptimi.
Kai Lituanica pradeda labai vangiai įsibėgėti, nors variklis kriokia
visa jėga, visiems stebintiems aišku, kad lėktuvas perkrautas. Uodega
nekyla nuo žemės, nors prariedėta beveik pusė betoninio kelio...
Pagaliau lėktuvo uodega atšoka nuo tako, bet aeroplanas, neįgijęs
greičio, klaiposi, vos nenurieda į žolę. Per oro uostą aidi motoro
aimana, gniaužianti kvapą žiūrovams. Lakūnai žino čia pat betoninio
tako pabaiga, toliau akmenys ir įlankos vanduo. Ir štai Lituanica
jau pakibo ore... Jos greitis minimalus, bet oranžiniai sparnai
neša S.Darių ir S.Girėną į tėvų žemę. Kol kas prie pat bangų paviršiaus,
kol neįgytas didesnis greitis. Tie, kurie matė rizikingąjį pakilimą,
stebėjosi nepaprasta lakūnų savitvarda ir meistriškumu. Lakūnai
padarė viską, kad pakiltų. Bet atėjo tragiškiausia akimirka. Kažkodėl
lėktuvas vėl smuktelėjo ir iš tolo atrodė, kad ratai jau slysta
bangų keteromis. Oranžiniai sparnai dar ilgai slinko prie pat vandens,
o paskui lėktuvas ėmė kopti. Piloto ramybė sunkiausiomis sekundėmis
privertė paklusti beveik nesuvaldomą dėl per didelio svorio lėktuvą.
Lituanicos tolstantį gausmą prarijo Jamaikos įlanką gaubiantis
rytmečio rūkas. Meilė Lietuvai, savo tautai paskatino juos ryžtis
labai pavojingam skrydžiui. Jį skyrė būsimoms kartoms, oreivystės
ateičiai.
Pasaulio spauda daug rašė apie Lituanicos startą, pripažindama
jį rizikingiausiu ir drąsiausiu pakilimu transatlantinių lėktuvų
istorijoje.
Jie skrido 37 valandas 11 minučių. Telegramų agentūros plačiai po
pasaulį paskleidė žinią apie pradėtą Lituanicos skrydį.
Jų laukė visa Lietuva
Tomis dienomis Kauno radijas skelbė
sensacingą pranešimą: S.Darius su S.Girėnu skrenda į Lietuvą! Visas
naujienas nustelbė šnekos apie nepaprastą įvykį. Lakūnų pavardės
kartojamos gatvėse, įstaigose, net ministrų kabinete. Didelis sujudimas
ir Lietuvos aeroklube.
Žinodami, kad lakūnų laukiama liepos 17 dieną, jau gerokai po vidurnakčio,
apie 23 val. naktį, žmonės jau iš vakaro pradėjo traukti į Kauno
Aleksoto oro uostą. Vidurnaktį pradėjo lynoti, bet žmonės kantriai
laukė. Bet lėktuvo vis nėra. Septinta valanda ryto. Perlyti, pavargę
nuo nemigos, kartaus nusivylimo apimti ir kantriausieji ėmė skirstytis.
Tuo laiku iš Vokietijos Reuter žinių agentūra jau buvo paskelbusi
trumpą pranešimą, kad Rytprūsiuose, netoli nuo Soldino miestelio,
miške, rastas dar neaišku kam priklausąs sudužęs lėktuvas. Jį aptiko
apie 5 valandą ryto Kūdamo kaimelio gyventoja, išėjusi į mišką grybauti.
Moteriškė išsigando, tuoj pat grįžo atgal ir apie radinį pranešė
vietos valdžiai.
Liūdna žinia apie vidudienį pasiekė Kauną, o tuo pačiu ir visą Lietuvą.
Kitą dieną, liepos 18ąją, katastrofos vietoje Lituanicos likučius
apžiūrėjo iš Kauno atvykę transatlantiniams lakūnams sutikti komiteto
atstovai. Jie turėjo pasirūpinti deramu S.Dariaus ir S.Girėno palaikų
pargabenimu į Lietuvą. Respublikos prezidento A.Smetonos sprendimu,
paskelbtu liepos 17ąją, jau sužinojus apie lakūnų žūtį, jie buvo
apdovanoti Vyčio kryžiaus V laipsnio ordinais.
Į gimtąjį kraštą lakūnai grįžo ąžuoliniuose karstuose. Prie sienos
su Vokietija juos pasitiko ir į Kauną atlydėjo devynių Lietuvos
karo aviacijos lėktuvų eskortas.
Tą liepos 19-osios popietę Kauno aerodromą užtvindė kur kas gausesnės
minios, negu naktį laukiant Lituanicos. Kai tik didysis lėktuvas,
lydimas eskorto, pradėjo sukti ratą aplink miestą, sugaudė fabrikų
sirenos, suskambo visų bažnyčių varpai... Žmonių širdys virpėjo
skausmu, retas kuris galėjo sulaikyti ašaras... Dviejų taurių narsuolių
tragedija dabar pavirto visos tautos tragedija. Jie žuvo prie pat
tėvynės slenksčio, nepriskridę iki tikslo tik apie 650 kilometrų.
Gedėjo ne tik Kaunas. Iškilmingą žuvusiųjų lakūnų sutikimą ir laidotuves
transliavo Lietuvos radijas. Lietuvos aeroklubo ir lakūnų sutikimo
komiteto pirmininkas Z.Žemaitis prie mikrofono šnekėjo labai susijaudinęs:
Jūs įrodėt pasauliui, kad ir mažos tautos žmonės gali atlikti milžiniškus
žygius, kurių pavydi galingos tautos. Parodėt mums kilnų pavyzdį,
kaip reikia mylėti tėvynę. Ir kaip dabar, po 500 metų, Lietuvos
vaikai stiprybę semia iš Vytauto Didžiojo darbų, taip mūsų ateities
kartos, ypač jų jaunuomenė, seks jūsų kilniu pavyzdžiu ir žengs
Lietuvos garbės keliais...
Kitą dieną, liepos 20ąją, nepaprastai iškilmingai vyko laidotuvių
ceremonija, kurioje dalyvavo apie 60 tūkstančių žmonių. Ta diena
buvo paskelbta gedulo diena.
Tragiškas įvykis plačiai buvo pažymimas Lietuvos apskričių miestuose
ir miesteliuose, rengiamos pamaldos, minėjimo vakarai, skaitomos
paskaitos. Narsių lakūnų netektį skaudžiai išgyveno į JAV bei Pietų
Ameriką emigravę lietuviai. Čikagoje bei kitose lietuvių kolonijose
įvyko daug gedulo vakarų, bažnyčiose buvo laikomos gedulingos šv.
Mišios. Į tokias pamaldas Niujorko rajone Brukline atvyko Beneto
oro uosto viršininkas, prie simbolinio katafalko garbės sargyboje
stovėjo Amerikos legiono kariai veteranai su pulko, kuriame Pirmojo
pasaulinio karo metu tarnavo S. Darius, vėliava.
Užuojautą dėl skaudžios ir paslaptingos nelaimės Lietuvos Vyriausybė
gavo iš daugelio pasaulio valstybių vadovų ir žymių veikėjų.
Nelaimės priežastis
Katastrofą ėmė tirti Lietuvos aviacijos
specialistų komisija, kuriai vadovavo S.Dariaus geras bičiulis,
aviacijos inžinierius konstruktorius pulkininkas (vėliau generolas)
Antanas Gustaitis (1941 metais sušaudytas Maskvoje).
Jos išvados palietusi spygliuočių viršūnes, Lituanica jas prilenkė,
ėmė laužyti, nukirto šešias pušis, rėžėsi į žemę ir apvirto. Specialistai
kruopščiai apžiūrėjo sudužusio lėktuvo dalis, motorą. Iš keturių
lėktuve buvusių ir lakūnų turėtų laikrodžių trys buvo sustoję. Jie
rodė 0 val. 36 min. Pastebėta viršum Štargardo Lituanica dar skrido
pusantros valandos. Nutolęs pagal garsą šiaurės rytų kryptimi, po
kurio laiko lėktuvas pasuko beveik į pietus, praskrido Berlincheną
ir vėl pakeitė kursą, dabar Berlyno kryptimi, pradėjo skristi
atgal. Nelaimės vietoje lynojo, buvo labai tamsu, kai kur tvyrojo
rūkas.
Komisija pažymėjo, kad rimtos priežastys privertė lakūnus skristi
blogu oru ir dar naktį žemai, nors tai labai pavojinga.
Lakūnai ieškojo vietos nusileisti. Kas vertė tai daryti? Sprendžiant
iš skridimo laiko, benzino dar turėjo pakakti šešioms septynioms
valandoms. Jei lakūnai būtų jautę, kad gali jo pritrūkti, jie būtų
nusileidę anksčiau, dar prieš sutemstant.
Norėdami patikrinti, kur galima nusileisti, labai žemai pradėjo
sukti ratą, kas baigėsi tragiškai. Komisija paneigė katastrofos
versiją, kad lakūnai buvo pašauti. Medicinos specialistai, tyrinėję
žuvusiųjų kūnus, nerado jokių šūvių žymių ir pėdsakų, kurie keltų
tokį įtarimą.
Svarbiausiose lėktuvo dalyse, variklyje, benzino ir alyvos bakuose
irgi nebuvo jokių apšaudymo ženklų.
Tačiau ir iki šiol dar nėra atmesta versija apie tyčinį lietuvaičių
pašovimą.
Neblėstantis S.Dariaus
ir S.Girėno atminimas
Visuomenė negailėjo aukų S.Dariaus
ir S.Girėno atminimui įamžinti paminklu. Tuo rūpinosi profesorius
Zigmas Žemaitis. Soldine (dabar Lenkijoje) pagal architekto V. LandsbergioŽemkalnio
projektą buvo pastatytas granitinis paminklas su įrašais lietuvių,
vokiečių ir anglų kalbomis: Čia žuvo lietuviai lakūnai Atlanto
nugalėtojai Stepas Darius ir Stasys Girėnas.
Ten, kur po nuolaužomis liovėsi plakusi S.Dariaus širdis, iškilo
meniškai išdrožinėtas lietuviškas pakelės kryžius koplytstulpis.
Čikagoje, Marquett parke, 1935 m. liepos 28 d. įvyko architekto
B. Koncevičiaus sukurto paminklo atidengimas. Tai septynių metrų
aukščio ir dvylikos metrų pločio paminklas, simbolizuojantis oreivybės
tragizmą nulaužtą sparną. Viršuje bronzinis Žemės rutulys, jame
pažymėtas Lituanicos skrydžio kelias. Žemiau aukuras su bronziniais
lakūnų bareljefas, jų testamento žodžiais, Vyčio kryžiumi ir Lietuvos
herbu.
Legendinių lakūnų žygdarbio dešimtmečiui įamžinti paminklą Anykščių
Puntuko akmenyje iškalė skulptorius Bronius Pundzius slapta 1943
metų vasarą.
Dabar daugiau kaip 300 gatvių, apie 30 aikščių, 18 tiltų, aštuonios
mokyklos Lietuvoje pavadintos S.Dariaus ir S.Girėno arba Lituanicos
vardais. S.Dariaus gimtinė Rubiškės pavadintos Dariaus kaimu, o
Kaltinėnų valsčiaus Vytogalos kaimas, kuriame gimė Stasys Girėnas,
Girėnais.
Kaune, prie Ąžuolyno, 1993 metais pagal prieškarinį skulptoriaus
B.Pundziaus projektą iškilo didingas beveik 30 metrų aukščio monumentas.
Deja, ir dabar, narsių lakūnų skrydžio 70ųjų metinių išvakarėse,
paminklo aplinka nesutvarkyta...
Amerikos lietuvių indėlis
rengiant pasiruošimą skrydžiui per Atlantą
1932 metais birželio mėnesį S.Darius
su S.Girėnu, sudėję po lygiai pinigus, už 3200 dolerių iš PalWaukee
oro uosto bendrovės nupirko gerokai panaudotą Bellanca serijos
Nr.137 CH300 Pacemaker modelio lėktuvą, su kuriuo per trejus
metus buvo skraidę apie tūkstantį valandų. Šis lėktuvas tais laikais
transatlantiniuose skridimuose buvo pats populiariausias.
Nupirkus lėktuvą, 1932 m. birželio 17 d. Čikagos lietuvių dienraščiuose
Draugas ir Naujienos, pirmuose puslapiuose, buvo paskelbtas
pranešimas apie lakūnų pasiryžimą skristi į Lietuvą per Atlanto
vandenyną.
Po penkių dienų abu lakūnai dalyvavo Susivienijusių Amerikos lietuvių
Seime Pitsburge ir gavo pirmą 100 dolerių auką. Spaudoje liepos
11 dieną paskelbtas lakūnų kreipimasis į lietuvių visuomenę Mes
skrisime į Lietuvą.
Čikagoje, Lietuvos konsulate, liepos 13 dieną buvo sušauktas įvairių
organizacijų, spaudos atstovų ir visuomenės veikėjų susirinkimas,
kuriame išrenkamas Skridimo organizacinis komitetas, vėliau pavadintas
Vyriausiuoju skridimo rėmėjų komitetu, o taip pat to skrydžio fondo
globėjai. Į Skridimo komitetą išrinkti: pirmininku advokatas R.Vasiliauskas,
sekretoriumi kapitonas P.Jurgėla, nariais Lietuvos konsulas Čikagoje
A.Kalvaitis, O.Kalvaitienė, Naujienų redakcijos atstovas A.Žymontas,
M.Vaidyla, inž. B. Simokaitis, O.Kirienė, L.Gaižaitė ir studentė
A.Geležinytė. Fondo globėjais išrinkti: pirmininku konsulas A.Kalvaitis,
iždininku J.Krotkus, nariais kun. H.Vaičiūnas, advokatas K.Gugis
ir Draugo redaktorius L.Šimutis.
Sekretorius P.Jurgėla skridimo reikalais daug rašė Amerikos lietuvių
laikraščiuose Draugas, Naujienos, Vienybė, Dirva, kalbėjo
per radiją ir aviacijos šventėse.
Apie tų laikų ekonominę būklę ir Amerikos lietuvių nuotaikas A.Vaivada
savo atsiminimuose rašė: Reikia atminti, jog tais laikais, ypač
1932 1933 metais, Amerikoje buvo pati aukščiausia ekonomikos krizė.
Be to, lakūnams teko nugalėti ir kai kurių lietuvių apatiškumą aviacijos
atžvilgiu.
Dabar, žiūrint iš laiko perspektyvos, Dariaus ir Girėno skridimas
įnešė į lietuvių gyvenimą pozityvią atmosferą ir davė galimybę lietuviams
aukščiau pakelti galvas. 1932 m. rugpjūčio 7 d. Čikagoje, Harlemo
oro uoste, buvo surengta Aviacijos diena, sutraukusi apie dešimt
tūkstančių lietuvių. Programoje su nuosavais lėktuvais dalyvavo
dar kiti trys lietuviai lakūnai. S.Darius aiškino lėktuvo konstrukcijas,
skraidino norinčiuosius, o S.Girėnas demonstravo ore lėktuvo akrobatiką
(taip rašė spauda). Tuo tarpu J.Bolis pirmą kartą atliko šuolį su
parašiutu.
Suorganizuoti jų skrydžio rėmėjų komitetai rinko aukas ir rengė
lietuvių aviacijos dienas. S.Darius lėktuvu paskraidino daugiau
nei 1500 rėmėjų. Skraidymais uždirbta ir aukų surinkta 8456 doleriai.
Stambesni skridimo rėmėjai buvo F.Milvydas, B.Balutis, J. Mackevičius,
J.Garolis ir kiti. Aukojo darbininkai, spaudos atstovai, ūkininkai,
angliakasiai. Už suaukotus pinigus lėktuvas buvo pertvarkytas, pritaikytas
tolimam skrydžiui ir nupirkti reikalingiausi prietaisai.
Kazimieras DOBKEVIČIUS
Steponas DARIUS (1896 01
081933 07 17)
Steponas Darius gimė 1896 m. sausio
8 d. Rubiškės kaime, tuometiniame Kvėdarnos valsčiuje, Tauragės
apskrityje (dabar Klaipėdos r.). Tėvai Jonas Jucevičius ir Augustina
Vaišvilaitė. Stepukas turėjo dar du brolius ir dvi seseris. Tėvui
mirus, motina ištekėjo už K. Degučio. Vyresnysis brolis jau gyveno
JAV, kai 1906 metais ten išvyko patėvis K.Degutis, o 1907 m. gruodžio
15 d. į JAV atvyko ir visa likusi šeima motina, sūnūs Steponas,
Stasys ir seserys Lora su Kaste. Šeima keitė gyvenamąsias vietas,
kol pagaliau persikėlė į Bridge Port, tais laikais didžiausią lietuvių
koloniją Čikagoje. Steponas baigė Harisono vidurinę technikos mokyklą.
Besimokydamas domėjosi aviacija, pasižymėjo sportiniais gabumais.
Visi broliai ir seserys savo pavardę buvo sulietuvinę iš Jucevičiaus
į Jucius. Steponas, atminęs, jog antroji tėvo pavardė buvo Darašius,
ją sutrumpino ir pasivadino Dariumi. Prasidėjus Pirmajam pasauliniam
karui, 1917 metų pavasarį Darius stojo savanoriu į Amerikos kariuomenę.
Atsidūrė Prancūzijoje. Buvo pirmosiose fronto linijose. Už kautynėse
parodytą narsą buvo apdovanotas dviem medaliais. Gavęs grandinio
karinį laipsnį, 1919 metų pavasarį grįžta į JAV. S.Darius su visa
energija įsijungė į Amerikos lietuvių savanorių verbavimą besikuriančiai
Lietuvos kariuomenei, o 1920 m. birželio 3 d. pats savo lėšomis
išvyko į Lietuvą su kitais Amerikos lietuviais savanoriais. Stojęs
savanoriu į Lietuvos kariuomenę, buvo paskirtas į slaptąją žvalgybą,
o 1921 metais baigė ketvirtąją Karo mokyklos laidą, gavo leitenanto
laipsnį. Besimokydamas buvo priimtas į karo aviacijos grupę, vėliau
į mokomąją eskadrilę. 1922 m. spalio 12 d. pirmą kartą išskrido
savarankiškai. Aktyviai dalyvavo 1923 metais Klaipėdos krašto išvadavime.
Už tai apdovanotas medaliu. Po Klaipėdos batalijų sugrįžta vėl į
karo aviaciją. 1924 metų pabaigoje jam buvo suteiktas karo lakūno
rangas ir vyr. leitenanto laipsnis. Tais pačiais metais S.Darius
vedė Jaunutę Škėmaitę, o 1925 metais jiems gimė dukrelė Nijolė.
S.Darius nepatyrė nė vienos avarijos, nors Lietuvos padangėse skraidė
pasenusiais lėktuvais apie 400 valandų. S.Darius Lietuvoje suorganizavo
Lietuvos fizinio lavinimo lygą ir buvo jos centro komiteto pirmininku.
Kelerius metus žaidė Lietuvos futbolo rinktinės vartininku. Jo pastangų
dėka iš Kauno miesto valdybos Ąžuolyne buvo gautas didelis sklypas,
kuriame pagal S.Dariaus parengtus planus ir iš dalies jo lėšomis
buvo įrengtas LFLS sporto stadionas. Lietuvoje jis išpopuliarino
krepšinį, beisbolą, boksą, ledo ritulį. 1926 metais S.Darius su
savo kolegomis karo aviacijos karininkais dalyvavo gruodžio 17 dienos
valstybės perversme. 1927 metais gegužę S.Dariui buvo suteiktas
kapitono laipsnis. Tada jis pasiprašė atostogų, norėdamas aplankyti
gimines, likusius JAV. Bičiuliams sakėsi į Lietuvą grįšiąs lėktuvu.
Stasys GIRĖNAS ( 1893 10
041933 07 17)
Stasys GirskisGirėnas gimė 1893
m. spalio 4 d. Vytogalos kaime, Kaltinėnų valsčiuje, Raseinių apskrityje
(dabar Šilalės r.). Stasiuko tėvai Juozas ir Marcelė (Martinkutė)
Girskiai. Jis buvo šešioliktas vaikas šeimoje. Dvylika mirė dar
vaikystėje, gyvi išliko tik keturi, tarp jų ir Stasiukas. Tėvams
anksti mirus, šešiolikmetis našlaitis Stasys su broliu Petru 1910
metais emigravo į JAV. Čikagoje jau nuo 1900 metų gyveno jų vyriausias
brolis Jonas ir dvi pusseserės. Stasys lankė pradžios mokyklą, pradėjo
uždarbiauti ir išmoko spaustuvininko amato. Traukė technika turėjo
dviratį, vėliau motociklą, motorlaivį, su kuriuo vežiodavo keleivius
po Mičigano ežerą. Prasidėjus Pirmajam pasauliniam karui, bandė
stoti savanoriu į kariuomenę, bet dėl sveikatos jo nepriėmė. Pradėjo
dirbti lėktuvų mechaniku. Tuomet skraidyti neteko, bet pamėgo aviaciją,
lėktuvus. Po karo dirbo taksi vairuotoju. Tuo pat metu mokėsi skraidyti.
1924 metais, kartu su kitu skraidymo mokyklos draugu Larsonu įsigijo
trivietį lėktuvą, tačiau beskraidydamas patyrė sunkią avariją. Stasiui
lūžo koja, įlaužti trys šonkauliai ir sunkiai sužeisti vidaus organai,
o kolega Larsonas liko sveikas. Pasveikęs Stasys stengėsi tobulinti
skraidymo įgūdžius, dvejus metus lankė H. C. Kelerio aviacijos kursus.
Pasižymėjo figūriniame skraidyme. 1931 metais S.Girėnas laimėjo
Amerikos legiono aviacijos kuopos prizą už tiksliausią nutūpimą,
sustabdžius lėktuvo variklį. Tais pačiais metais gavo transporto
piloto klasės licenciją, duodančią teisę vežioti keleivius ir prekes
iki 3500 svarų svorio. Įsigijęs nuosavą naują PARKS firmos lėktuvą,
per trejus metus jis išmokė skraidyti 52 asmenis, tarp jų tris lietuvius.
Būdamas geru pilotu ir prityrusiu lakūnu, Stasys buvo visų mėgiamas
ir gerbiamas. Vargo ir skurdo išauklėtas, Stasys buvo labai kuklus,
darbštus, mažai šnekus, geraširdis ir labai teisingas, nieko nenuskriausdavo.
Vėliau, pradėjus rengtis skrydžiui per Atlantą, S.Darius ir S.Girėnas
labai gerai sutarė.
© 2003 "XXI amžius"
|