Tapytojo rankdarbiai
|
Tapytojas Algirdas Griškevičius
|
Juvelyriškai išpintų žinomo tapytojo Algirdo Griškevičiaus
kūrinių paroda Rankdarbiai veika Auksakalių gildijos galerijoje
Meno niša Vilniuje.
Visus metus autoriaus pinti ir narstyti kūriniai
- tai vario ir žalvario erdviniai objektai: rudenėjančio miesto
peizažas Geležinis paveikslas - varinis ruduo, milžiniško ažūrinio
Žiogo skulptūra, tapyta Marija ir jos apsodas iš spalvotų
vielučių bei medinė Suknutė iš suraišiotų lazdyno pagaliukų.
Pasak menotyrininkės Danutės Zovienės, A. Griškevičius
padarė eksperimentinę pertrauką tapyboje, ėmęsis fotografijos ir
erdvinio meno, tačiau nekeisdamas savo kūrybos stilistikos. Sarkazmo,
humoro, teatrališkumo pėdsakus dailininko kūryboje palikęs darbas
teatre su režisieriumi Eimuntu Nekrošiumi, rašytoju Juozu Erlicku.
Gal mano gentyje buvo koks kašikų pynėjas? - juokauja Vilniuje
gimęs, augęs ir gyvenantis dailininkas, save dar vadinantis šiaurės
aborigenu, gyvenančiu Šiaurės Atėnuose. Ėmęs pinti iš vielučių,
kurios Vilnijos krašte naudojamos įvairaus dydžio pintinėms pinti,
šiuos kūrinius jis įvardija tarsi savotišką Vilnijos, kurioje pinamos
ne tik pintinės, bet ir verbos, kultūros atmainą.
|
Madonos metalinis apsodas
Sauliaus Venckaus (ELTA) nuotraukos |
Savo sugalvotą techniką A. Griškevičius apibūdino
detaliau: iš didesnių juodojo metalo strypų suvirina būsimo kūrinio
karkasą ir jį kruopščiai išpina vario vielutėmis, jas dirbtinai
pasendina azoto rūgštimi, suteikdamas tauraus žalsvumo įspūdį.
Labiausiai intriguojantis parodos darbas - Pranciškaus
Smuglevičiaus tapybos koloritą primenanti tapyta Marija ir ant
priešingos sienos kabantis Madonos metalinis apsodas, išpintas iš
raudonojo aukso spalvos vielučių.
Pagal Eltą
© 2003 "XXI amžius" |