Ateik, Šventoji Dvasia, gyvenimo pilnatve!
|
Krikštas
EPA-ELTA nuotrauka
|
Besibaigiant liturginiam Kalėdų švenčių laikotarpiui,
šį sekmadienį Bažnyčia švenčia Jėzaus krikštą, kuris vėliau pats
žmones krikštys Šventąja Dvasia ir ugnimi (plg. Lk 3, 16).
Visi žinome: visų svarbiausias sakramentas Krikštas.
Kai kurie katalikai tėvai (neretai dėl nesupratimo, aplaidumo ir
panašių priežasčių) nesirūpina savo kūdikių krikštijimu ir todėl
jų vaikai nepatiria tų antgamtinių malonių, kurias išryškina Katalikų
Bažnyčios katekizmas: Kūdikiams, gimusiems su žmogiška, puolusia
ir gimtosios nuodėmės suteršta prigimtimi, taip pat reikalingas
atgimimas per krikštą, kad būtų išgelbėti iš tamsybių valdžios ir
perkelti į Dievo vaikų laisvę, į kurią yra pašaukti visi žmonės
Bažnyčia ir tėvai sutrukdytų kūdikiui gauti neįkainojamą malonę
tapti Dievo vaiku, jei jo gimusio netrukus nepakrikštytų.
Sykį žydai nešė savo vaikučius, kad Jėzus juos
palytėtų, bet apaštalai (matyt, galvodami, jog neverta Mokytojo
trukdyti) jiems draudė. Tada Jėzus savo mokinius įspėjo: Leiskite
mažutėliams ateiti pas mane ir netrukdykite, nes tokių yra Dievo
karalystė (Mk 10, 14). Šia proga arkiv. Christofas Šionbornas,
OP, taikliai pastebi: Kaip mes galėtume nenešti kūdikių pas Jį,
jeigu Jis Krikšto sakramentu juos apkabina ir laimina? (Mk 10,
16).
Labai svarbu, kad kūdikiai būtų ne tik pakrikštyti,
bet ir tėvai juos laipsniškai krikščioniškai auklėtų. Jei šitokio
auklėjimo mūsų šeimose dažnai pasigendame arba jis vos rusena, tada
maiše ylos nepaslėpsi nors vaikai ir bus pakrikštyti, tačiau jei
kai kurie tėvai savo krikšto malones saugo užkonservavę dvasinio
drungnumo skardinėje, tuomet didžiausią nuostolį patiria jų vaikai,
nes jų širdelėse slopinamas krikšto dovanų veikimas.
Sunku padėti tiems tėvams, kurie, teisindamiesi
dėl didžiulio užimtumo ir kitų dalykų, visą savo vaikų krikščioniško
ugdymo atsakomybės naštą (dėl klaidingų savo mąstymo štampų) kartais
stengiasi perkelti, pavyzdžiui, vien ant savo tikinčių močiučių,
katalikiškos mokymo įstaigos darbuotojų, tikybos mokytojų ir kunigų
pečių.
Be abejo, visi krikščionys yra dieviškos malonės
skatinami malda ir (pagal aplinkybes) kitais būdais pagelbėti ypač
nedarnioms šeimoms. Bet kol kai kurios dvasinio stuburo stokojančios
šeimos atmeta bet kokią krikščioniško dialogo galimybę, tol veiksmingiausia
pagalba toms šeimoms tai pirmiausia uolių krikščionių maldos,
skiriamos už tas besiblaškančias ir pasimetusias mūsų parapijų šeimas.
Jei pasitikėsime Kristumi ir nuoširdžiai laikysimės šių Jo žodžių
Turėkite tikėjimą Dievu!.. Todėl sakau jums: ko tik melsdamiesi
prašote, tikėkite gausią, ir tikrai taip bus (Mk 11, 24), tuomet
savo maldų vaisius tikrai turėtume išvysti...
Įsidėmėtina, jog Jėzaus krikšto šventė turi ne
vien sąsajų su Krikšto sakramentu. Kai kalbama apie Dievo Sūnų,
krikštijantį Šventąja Dvasia, čia turima mintyje ir Dievo Dvasios
išsiliejimas, kuris taip užtvindė apaštalų širdis pirmųjų Sekminių
įvykyje, kad jie tiesiog skendėjo Dieve (plg. Apd 2, 4).
Ne tik Kristaus pirmieji mokiniai patyrė ypatingą
gyvojo vandens veikimą (plg. Jn 4, 14), bet ir daug krikščionių
išgyvena panašų Šventosios Dvasios išsiliejimo apstumą, kuris neretai
vadinamas Dvasios krikštu.
Popiežiaus pamokslininkas tėvas Raniero Cantalamessa,
OFM Cap., yra rašęs apie savo maldos patirtį, nes buvo prašęs Viešpatį
naujo Dvasios išliejimo. Per maldą jam Viešpats suteikė papildomų
dieviškų malonių, kurios jam padėjo žymiai giliau suvokti Nukryžiuotojo
meilę. Tas išgyvenimas tėvą Raniero paskatino Dvasios krikštą apibūdinti
šitaip: Jis pasireiškia didžiu paprastumu, ramybe ir džiaugsmu,
jį lydi nuolankumo, atgailos ir tapimo vaiku, kad įeitum į Karalystę,
nuostata.
Pasak t. Raniero, ne vien Dvasios krikštas atsinaujinimas
Dvasioje (keičiantis žmonių gyvenimus) atgaivina Krikšto sakramento
malonių veikimą, bet ir Sutvirtinimo, Pirmosios Komunijos, kunigo
ar vyskupo šventimų, vienuolinių įžadų, santuokos ir visų kitas
gautas malones ir charizmas.
Taigi visiems mums, švenčiantiems Kristaus krikštą,
tekyla troškimas savo siela giliau pasinerti į žinomos poetės Lacrimos
posmus, kurie gaivinančiu dvasiniu veržlumu tegul keičia tikinčiųjų
širdis ir kreipia jas nuolatinio krikščioniško atsinaujinimo link.
Mums reikia naujo Dvasios krikšto,
jėgos, kuri iš Meilės trykšta.
Pažadink mūsų sieloj, Kristau,
malonę duotąją pirmykštę!
Pamokyk melstis ir išdrįsti!
Maldos šaltiniai, atsiverkit,
Jordano vandenuos panerkit
sausros džiovintas mūsų širdis!
Kai Viešpaties Dvasia pagirdys,
tada
iš džiaugsmo,
broliai, verkit!
Pakrikštyk mus Dvasia, o Kristau!..
Padėk iš liūdesio išbristi,
pamokyk melstis nepaliauti,
tik Tavo meile pasikliauti
Ateiki, Džiaugsmo karalyste!
Kun. Vytenis VAŠKELIS
© 2003 "XXI amžius"
|