Atnaujintas 2004 m. sausio 16 d.
Nr.5
(1208)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai

Jėzaus meilės vynas svaigina kitaip

Dar neseniai šventėme Kristaus apsireiškimo ir krikšto šventes, o štai jau šio sekmadienio Evangelija mus nukelia į netoli Nazareto esantį mažą miestelį Kaną, kuriame vyksta vestuvės ir jose dalyvauja garbingiausi svečiai: Jėzus, Marija ir apaštalai (žr. Jn 2, 1 – 2).

Nors apie šių vestuvių „kaltininkus“ – jaunuosius mus pasiekia labai šykšti informacija, beje, ji dargi savaip paradoksali: jaunikį (tarsi ant kilimėlio pasiaiškinti) išsikviečia prievaizdas (plg. Jn 2, 9 - 10), tačiau Viešpaties Jėzaus šiose vestuvėse padarytas pirmasis stebuklas - vyno padauginimas - visiems atveria akis: pagrindinis iškilmių asmuo yra Tas, kuris pradeda daryti dieviškojo gailestingumo darbus, idant ne vien Jo mokiniai, bet ir kiti žmonės, matydami Jo šlovę, priimtų Jėzų, kaip Dievo Tėvo siųstą pasaulio Gelbėtoją (plg. Jn 2, 11).

Ne taip svarbu, kad mes nežinome tų Galilėjos Kanoje susituokusiųjų vardų, bet užtat mes žinome nepalyginti svarbesnį dalyką: Jėzus Kristus (kai to išties reikia) ne vien vandenį gali vynu paversti, bet Jis (per tą mažytę visuomenės ląstelę – šeimą) visus žmones, kurie stengiasi laikytis Jo mokslo, veda į dangaus vestuvių pokylį (plg. Apr 19, 9), kad jame per amžius galėtume džiūgauti beribiu Jo Širdies gerumo lobiu (plg. Ef 2, 7), nes Jis pats bus mūsų amžinasis Jaunikis, o mes – Jo nuotaka (plg. Apr 19, 7).

Vis dėlto kai vestuvininkams pritrūko vyno, o Švč. M. Marija, trokšdama jiems padėti, apie šią problemą užsiminė savo Sūnui, tuomet ji išgirdo tokius Viešpaties žodžius, kurie galėjo truputį ir nuvilti: „ …Dar neatėjo mano valanda!“ (Jn 2, 4).

Čia įdomu pastebėti: nors šio trumpo Jėzaus paaiškinimo metu, atrodo, Marijos prašymo realizavimas yra nukeliamas į neapibrėžtą ateitį, bet viskas klostosi kitaip – motinų Motina, savo širdyje turėdama neabejotiną tikrumą, kad jos prašymas išklausytas, vestuvių pobūvio tarnams pasakė, kad jie padarytų viską, ką netrukus jiems palieps Jėzus.

Tie tarnai, vykdydami Viešpaties nurodymus, pripylė šešis akmeninius indus (kiekvienas jų buvo apie 100 litrų talpos) vandens ir pasėmę nunešė stalo prievaizdui (pokylio tvarkos prižiūrėtojui), kuris, paragavęs paversto vynu vandens, paskui stebėdamasis klausė jaunikį, kodėl toks puikus vynas buvo pateiktas tik dabar, o ne vestuvių pradžioje (plg. Jn 2, 11).

Pačiu tinkamiausiu vestuvių metu Jėzus padarė stebuklą. Jei vynas būtų padaugintas pokylio pradžioje, žmonės turbūt būtų greit apsipratę su stebuklingu įvykiu. Bet kai aukščiausios kokybės ir skaniausias vynas pateikiamas vestuvėms besibaigiant, tada veikiausiai ne tik prievaizdas (paragavęs to vyno) sukruto klausinėti: „Iš kur toks nuostabus gėrimas?“, bet ir kitiems svečiams buvo duotas galvosūkis, idant pradėdami ieškoti teisingo atsakymo atrastų pačią tiesos versmę – Jėzaus beribę meilę.

Atpirkėjas, kaip Dievas, ateidamas į Galilėjos Kanos vestuves iš anksto buvo numatęs paversti vandenį vynu. Tačiau Jo planuose buvo numatytas ir išskirtinis Marijos vaidmuo. Didis Jos Širdies jautrumas ir gailestingumas „pražydo“ paprastu priminimu: „Jie nebeturi vyno“. Šie žodžiai tapo savotišku generatoriumi, paskatinusiu Jėzų nedelsiant pradėti veikti.

Ir dabar Švč. M. Marija daugybę kartų užtaria mus pas Jėzų. Tačiau būtinai reikia, kad ir patys klystantys Žemės piligrimai savo nuoširdžiomis maldomis kreiptųsi į didžiosios mūsų Užtarėjos Širdį, nes joje jie randa tikrą užuovėją nuo nuodėmių audrų ir savo laimę, kurios pilnatvė – Jėzuje Kristuje.

Bažnyčia nuo ateinančio šeštadienio pradeda maldų aštuondienį už visų krikščionių vienybę. Be abejonės, visų krikščionių Ganytojas - Viešpats labiausiai trokšta, kad kuo daugiau Jo avių uoliai klausytų Jo ir Bažnyčios balso, idant rastųsi vis daugiau tokių tarpusavio maldingų įvairių konfesijų narių susitikimų, kurių metu pirmiausia pradėtų atšilti jų bendražmogiški santykiai.

Prisimindami Kanos vestuvėse Jėzaus paverstą vyną, neužmirškime ir pirmųjų Sekminių, kurių metu apaštalai, karštai melsdamiesi, buvo taip apsvaiginti Šventosios Dvasios malonių „vynu“, kad aplinkiniai net šaipėsi iš jų kaip iš per daug įkaušusių žmonių (plg. Apd 2, 13).

O kad ant katalikų ir protestantų, kai jie (per krikščionių vienybės aštuondienį) kai kur drauge susirinkę melsis, nužengtų Dievo Dvasios ugnis, suteikdama tokį antgamtinį svaigulį, kuris bent pačių maldų metu padėtų besimeldžiantiesiems užmiršti tai, kas juos skiria, ir vis labiau primintų tai, kas juos vienija.

Kun. Vytenis Vaškelis

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija