Atnaujintas 2004 m. kovo 5 d.
Nr.19
(1222)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai

Leidinys vaikams –
„nuodėmingas“ laikraštis?

Perskaitęs vasario 7-ąją „Kauno dienoje“ išspausdintą Remigijaus Jurgelaičio rašinį „Klasėse kurdinami spaudos kioskai“, o vasario 20 dienos krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštyje „XXI amžius“ užvestą polemiką, kad rengiamas naujas lietuviškos spaudos draudimo metas ir kad moksleiviškam laikraštėliui „Kregždutė“ Kauno Dainavos vidurinėje mokykloje, kurioje yra dėstoma tikyba, užtrenkiamos durys – tiesiog amo netekau: nejaugi tokiame lietuviškame mieste kaip Kaunas doras, vaikams ir moksleiviams leidžiamas laikraštukas „Kregždutė“ yra tarsi kokia „užtaisyta bomba“?! Ir čia gana gudriai sugalvota, t.y. ne atvirai pasisakoma prieš „Kregždutę“ (tikriausiai prisibijoma mažųjų skaitytojų pasipiktinimo), o suverčiama „kaltė“ kažkokiems mokykloje steigiamiems „kioskams“, nors kioskas – tai prekybinis pastatas arba bent jau atskira patalpa, pro kurios langelį moksleiviams būtų „kaišiojama“ „Kregždutė“…

Tik pamanykite, koks „nusikaltimas“ ir kokia baisi „kontrabanda“, kai tikybos mokytoja atneša į klasę „Kregždutę“, kuri yra puiki pagalbininkė tikybos pamokose, ir pasiūlo mokiniams šį laikraštuką įsigyti! Ir už tai tikybos mokytoja vos ne didžiausia nusikaltėle laikoma! Įsivaizduoju, kaip mane, paprastą pedagogą, tarsi anų laikų raganą, „veda sudeginti ant laužo“ vien už tai, kad per dorą moksleivišką leidinėlį noriu įskiepyti savo auklėtiniams meilę tėvynei Lietuvai, pagarbą istorinei praeičiai, mandagumą, kultūringumą ir t.t. Tiesa, Dainavos vidurinės mokyklos direktorius Vytautas Kvederaitis, tarsi anų laikų „cenzorius“, ar „glavlitas“, davęs leidimą prenumeruoti vieną „Kregždutės“ egzempliorių. Ką gi: nusilenkime gerbiamam direktoriui ir už tą duotą leidimą, bet jeigu mokykloje yra daugiau vaikų, norinčių skaityti „Kregždutę“, tai kodėl šio doro leidinėlio nepapropagavus mokykloje, jo nepasiūlius čia vietoje, t.y. iš tikybos mokytojos, įsigyti? Netikiu, jog iš keletą centų tekainuojančios „Kregždutės“ mokytoja darytų kokį biznį.

Didžiai gerbiami, mūsų, paprastų pedagogų, vadovai! Nebijokime dorovingos „Kregždutės“ ar kitokio dvasingo leidinio įsileisti į mokyklas, o verčiau susirūpinkime, kad į jas nepatektų narkotikai ir kitokie kvaišalai…

Tad gal verčiau pradėkime dorinį ir dvasinį jaunosios kartos auklėjimą nuo to paprasto, kuklaus moksleiviams skirto leidinėlio „Kregždutė“. O kad ji yra vaikų, moksleivių, studentų, netgi pačių mokytojų mėgstama ir skaitoma, kalba pačių moksleivių laiškai, nuolat spausdinami „Kregždutėje“.

Štai vasario 25 dienos 8-ajame „Kregždutės“ numeryje Merkinės V.Krėvės vidurinės mokyklos moksleivė Rita Kibildytė rašo (cituoju visą jos rašinį):

Labas, „Kregždute“!

Aš esu Rita. Visai mūsų klasei patinka skaityti tavo laikraštuką. Iš jo mes daug dainų ir eilėraštukų išmokstame. O labiausiai patinka rebusai, kryžiažodžiai, kuriuos sprendžiame kartu su savo mokytoja Zita. Be to, „Kregždutė“ mus moko, kad reikia nebūti savanaudžiais, moko gerbti vyresnius ir neskriausti mažesnių už save. Iš „Kregždutės“ sužinome, kaip galima patiems pasigaminti skanių patiekalų. Daug įdomių dalykų sužinome ir apie gamtą.

Man labai patinka šarados, gaila, kad jų retai būna „Kregždutėje“. Tikiuosi šiame laikraštėlyje rasti dar daug įdomių dalykų ir užduočių. Todėl žadu prenumeruoti ir skaityti „Kregždutę“.

O tokių atsiliepimų yra vos ne kiekviename „Kregždutės“ numeryje. Tad sakykite: ar mes, suaugusieji, „vertiname“ „Kregždutę“, ar jos skaitytojai? Ir kai „Kregždutei“ iškyla pavojus nustoti eiti, tiksliau, „nebeskraidyti“, kiek liūdnų laiškų pasipila „Kregždutės“ redakcijai ne tik iš vaikų, moksleivių, studentų, mokytojų, bet ir iš moksleivių tėvų! Taip, moksleiviai neturi pinigėlių ir jie nėra pajėgūs išlaikyti „Kregždutę“, todėl, užuot draudę ją įsileisti į mokyklas, turėtume mes, pedagogai, pasitelkę tėvus, padėti šiam leidinėliui prenumerata, kad jis gyvuotų, džiugintų mūsų moksleivius, skiepydamas jiems dorą, dvasingumą, meilę bei pagarbą viskam, kas gražu ir kilnu. Patikėkite, jeigu kiekvienoje šeimoje, kurioje yra vaikų, ant stalo puikuosis „Kregždutė“, o ne laikraščiai, kuriuose pilna nuogybių ir nešvankybių, tuomet ir šeimoje tvyros dorinė aplinka.

Tad telieka nuoširdžiai padėkoti „Kregždutės“ redaktoriams Mildai Telksnytei ir Vygandui Račkaičiui už tą milžinišką, menkai apmokamą triūsą leidžiant dorovingą leidinėlį mūsų moksleiviams, kuriuo ir mes, pedagogai, galime puikiai pasinaudoti ugdydami jaunąją kartą. Tuo pačiu norisi padėkoti ir laikraščio „XXI amžius“ redakcijai, kurios dėka finansuojama ir leidžiama „Kregždutė“.

Na, o tiems, kurie „Kregždutę“ prilygina kažkokiai „užtaisytai bombai“, kuri gali „nunešti“ vos ne visą mokyklos pastatą arba pakenkti mokyklos „autoritetui“, siūlyčiau patiems geriau susipažinti su „Kregždute“, ją dažniau pavartyti, pasidomėti, kaip šį leidinėlį mokytojai naudoja pamokose, ir pamatysite, jog moksleiviams leidžiama „Kregždutė“ nėra jau toks „nuodėmingas“ laikraštis.

Pranciškus ŽUKAUSKAS,
mokytojas

Šilalė

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija