Mons. Alfonsas Svarinskas: Gyvenime svarbu ir
smulkmenos
Linas ŠALNA
|
Monsinjoras Alfonsas Svarinskas
Gintaro VISOCKO nuotrauka
|
Visi, kas aplanko mons. Alfonsą Svarinską,
pirmiausia pamato ant sienų kabančius gražiai įrėmintus didžiųjų Lietuvos
žmonių paveikslus. Tai ir vyskupo Pranciškaus Ramanausko, ir krikščionybės
istoriko Antano Rubšio, ir kovotojų už Lietuvos laisvę partizanų vadų Adolfo
Ramanausko bei Jono Žemaičio portretai. Pagaliau tai ir popiežių Jono
Pauliaus II bei Benedikto XVI
portretai. Daugumą šių portretų monsinjoras užsakė ir
išplatino (dažniausiai po 500 egz.) pats už savo lėšas. Gaudamas II laipsnio
pensiją, 22 metus iškalėjęs (iš viso trys įkalinimai) už Lietuvos ir
Bažnyčios laisvę mons. A. Svarinskas iš savo menkų pajamų susimoka ne tik didelius
mokesčius už butą, bet ir randa pinigų įvairiems labdaros darbams.
Monsinjoras neapkenčia neteisybės, ypač jį
skaudina veidmainiavimas - kai žmogus, išdavęs tautą, tėvynę, okupacijos
metais šmei-žęs ir juodinęs geriausius jos sūnus ir dukras, nukankintus ar
įkalintus Sibiro lageriuose, dabar vaizduoja patriotą. Neseniai mons. A. Svarinskas
dalyvavo J. Aničo knygos apie K. Bobelį pristatyme. Buvo susirinkę daug
komunistinės valdžios atstovų - A. Brazauskas ir kt. Gėlių prinešė ir
autoriui, ir aprašytajam. Skuodis ir kiti kalbėjo apie Bobelį kaip apie genijų.
Na, ir aš atsistojau pakalbėti apie knygą, ypač jos autorių. Sakau jam:
Susitikom po tiek metų, gal jūs, kolaborante, atsimenate, kaip 1976 metais
parašėte savo knygą Antiliaudiniu keliu", kurioje apšmeižėte Bažnyčią,
nors nė vienos pavardės nesugebėjote pateikti? Knygoje Žydų gelbėjimas
Lietuvoje 1941-1844 m." žydai dėkoja 130 kunigų ir vienuolių, gelbėjusių
žydus, ir joje niekur neparašyta, kad jie smerkė kunigus ar vyskupus arba kad
kunigai juos persekiojo. Kai sovietinė valdžia minėjo savo vado Lenino gimimo
100-metį, iš anglų radijo sužinojome apie nuo mūsų slėptą Ribentropo-Molotovo
paktą. Stalinas, Kremliuje sveikindamas sutarties pasirašytojus, vokiečiams
sakė: jūs mylite fiurerį, ir aš irgi geriu į jo sveikatą. Taigi Hitlerį gyrė
nacistai ir komunistai, bet ne vyskupai ar kunigai. Kreipiuosi į jus: ar dabar
rašysite savo išpažintį, kokį blogį padarėte būdamas kolaborantu? Anksčiau ar
vėliau bus teismas už visus nusikaltimus. Jeigu dėl senaties išvengsite
teismo, bet Dievo teismo neišvengsite". Kaip numirę visi klausėsi.
Klausėsi ir Brazauskas, nuo manęs į dešinę sėdėjęs. Plojo nedaug -juk ten
beveik vien kairieji buvo susirinkę. Bobelis bandė taisyti" padėtį, sakydamas,
kad nereikia pykti, ir pas mus, ir pas jus buvo išdavikų. Iš tiesų, čia pat
sėdėjo tie išdavikai, apie kuriuos kaip tik ir kalbėjau. Labai gerai, kad jis
norėjo pataisyti padėtį, bet niekas daugiau ir netęsė tos temos. Daugiau
nediskutavo, tik pakvietė į vaišes. Pasakiau, kad neturiu laiko, ir išėjau",
- neseną atsitikimą pasakojo mons. A. Svarinskas.
Gal dėl tos savo įgimtos savybės neapkęsti
neteisybės praėjusią savaitę monsinjoras nuėjo pasižiūrėti ir J. Dailidės,
kaltinto dalyvavimu šaudant žydus, teismo. Anksčiau būdavo skiriama didelė salė,
o šįkart - maža, kad tilptų tik keletas žmonių", - skundėsi monsinjoras.
Žinomą kunigą apspito korespondentai, klausinėdami, kaip jis žiūri į šį teismą.
Pasakiau, kad Izraelyje yra išleista knyga, kurioje autorius giriasi, kaip
Kaniūkų kaime sunaikino 200 Lietuvos fašistų. Ar nereikėtų tokį teisti? -
klausiau. Juk lietuviai tarnavo tik Lietuvai, tai už ką juos dabar teisti?
Reikia teisti tokius, kaip Kaniūkų fašistų" žudytojai. Galvojau, kad
parodys per televiziją, ko manęs klausinėjo, deja, mano atsakymų nerodė",
- savo mintis dėstė mons. A. Svarinskas. Jis džiaugėsi, kad aštuntą dešimtį
baigiantį ir sunkiai sergantį J. Dailidę teismas vis dėlto nuo bylos atleido,
nes teisiamasis turi gydytis, ir byla nutraukiama. Matyt, nėra jokių svarių įrodymų,
kad J. Dailidė yra prisidėjęs prie žydų šaudymo ir tai paprasčiausiai yra KGB
ir kai kurių prieš lietuvius nusiteikusių žydų sionistų sufalsifikuota byla.
Beje, Lietuvos televizija, rodydama J. Dailidės teisme buvusį mons. A. Svarinską
ir greta vadinamųjų nacionalistų (mur-zininkų") vadą ir nepateikdama
paaiškinimų turbūt siekė ir negerų kėslų: štai, žiūrėkite, su kuo susideda
žinomas kunigas ir kas gina žydšaudį". Bet gyvenime ir kalinimų, ir
draugų išdavysčių (kuriems visada atleidžia) patyręs monsinjoras dėl to
nesisieloja, jam svarbiau yra apginti Lietuvos žmogų, ypač jei jis patiria
skriaudą.
Jau beveik niekas nesistebi, kai mons. A.
Svarinską sutikti galima kone kiekviename patriotiniame renginyje. Ten jis
nebūna pasyvus klausytojas - visada taria svarų, teisingą žodį, prie kurio
jau nebelieka ką pridėti. Kiekvienas katalikas privalo turėti aiškią viziją:
mes kuriame naują, laisvą, demokratišką, šventą ir šviesią Lietuvą. Kiekvieną
dieną, o ypač vakarais, pabaigę dienos darbus, melskime Dievo stebuklo.
Dirbkime ir kovokime vardan Lietuvos. Ir būtinai kas vakarą kalbėkime rožinį
- tik taip būsime išgelbėti iš mumyse siaučiančių negandų", -visus
patriotus ragina monsinjoras.
Bet labiausiai monsinjorui rūpi Laisvės kovotojų
atminimo įamžinimas, jų žygių įvertinimas. Kai tik aplankai jau 84-uosius gyvenimo
metus skaičiuojantį monsinjorą, jis visada būtinai kalba apie žuvusius
partizanus, nukankintus, sušaudytus Lietuvos ministrus, valstybės veikėjus,
kitus tautiečius. Jis turi idėją įamžinti visų Rusijos kalėjimuose nužudytų
nepriklausomos Lietuvos ministrų pavardes kenotafe Antakalnio kapinėse- tai
visiems primintų, kaip su mumis elgėsi okupantai. Monsinjoras priskaičiuoja
iki 18 tokių nukankintų Lietuvos ministrų ir valstybės veikėjų. Tai vyskupas
M. Reinys, P. Dovydaitis, generolas J. Juodišius ir kiti. Mindamas kelių
ministerijų slenksčius dažnai susiduria su abejingumu ar nesupratimu. Nors
monsinjoro tas negąsdina, atrodo, kad idėją įgyvendinti nepavyks - per daug
daroma kliūčių. Nebent padėtų dabartinis Vilniaus meras J. Imbrasas.
Monsinjoras siekia įamžinti ir majoro V. Bulvičiaus bei jo grupės draugų
atminimą - jie rengė sukilimą 1941 metais, bet buvo išduoti, suimti ir
sušaudyti ar nukankinti Maskvoje.
Monsinjoras rūpinasi apdovanoti ir pagerbti
atminimą lietuvių motinų, kurių sūnūs žuvo partizaninėje kovoje. Pirmiausia
parengėme dokumentus žuvusiems partizanams gauti kario savanorio statusą,
netrukus jis turėtų būti suteiktas. Po to teks kreiptis į prezidentūrą,
Krašto apsaugos ministeriją", - sako monsinjoras. Jis su skausmu kalba
apie žuvusius septynis Vasiliauskienės (nuo Luokės) sūnus, iš Marijampolės kilusius
kovose žuvusius šešis Popierienės sūnus, žuvusius ar nukankintus šešis brolius
Senvai-čius (iš Šilavoto) ir jų seserį - po visų tų kančių motina iš skausmo
išprotėjo. O kiek yra motinų, kurių trys ar keturi sūnūs žuvo? Reikia visas
prisiminti, surašyti, pažymėti ir pagerbti", - susirūpinęs sako
monsinjoras.
Paklaustas, kaip sekasi įamžinti žuvusiųjų
atminimą, atsakė: Jeigu nori ką nors padaryti, tai kiti skuba kaip nors
sutrukdyti. Vieno tokio valdžios pono, visaip trukdžiusio pastatyti paminklą,
neiškentęs paklausiau: Kam tarnaujate - Maskvai ar Lietuvai? Jūsų pareiga yra
didvyrius pagerbti ir paminklus pastatyti, bet kadangi jūs nieko nedarote, o
dar trukdote, tai mes darome ir statome. Tik mes esame privatūs asmenys, lėšų
neturime, o jūs savo pareigos nevykdote". Tyli tada tas ponas, - savo
karčią patirtį pasakoja mons. A. Svarinskas. - Juk negali būti, kad tiek sūnų
ant Tėvynės laisvės aukuro paaukojusios motinos nerastų vietos lietuvių
širdyse. Galima išleisti atskirą leidinį arba bent kokį nors lapą - lankstinuką
apie partizanų motinas su nuotraukomis. Ir tai būtų labai gerai. Tik reikia
dirbti. Motinų, paaukojusių kovai už laisvę po keletą sūnų, yra gal apie
šimtą". Partizanų motinų atminimą įamžinti siekiantis monsinjoras
priduria: Vienas ukmergiškis pasiūlė didelį akmenį, iš kurio galima būtų
padaryti paminklą partizanų motinoms. Galima būtų pastatyti Partizanų parke,
iškalus gražų užrašą". Monsinjoras nepritaria pasiūlymui paminklą Partizanų
motinai statyti Lukiškių aikštėje: Manau, kad mums ten reikia paminklo
visiems Laisvės kovotojams - ir žuvusiems, ir politiniams kaliniams, ir tiems,
kurie globojo partizanus, statydami jiems bunkerius".
Ir dar vienus Laisvės kovotojų pagalbininkus
prisimena monsinjoras. Reikia surasti ir apdovanoti ryšininkus, tuos kuklius
žmones, kurie, būdami neturtingi valstiečiai, savo sodybose slėpdavo
partizanus, rinko jiems žinias, - sako mons. A. Svarinskas. - Juk bunkerius
savo sodyboje įrengti ir laikyti buvo labai pavojinga. Apie mūsų kaime buvusį
bunkerį, kuriame slėpdavosi partizanai, stribai taip ir nesužinojo. Bunkeris
buvo prie pat miško. Įėjimas į bunkerį - iš miško pusės. Tą bunkerį kasė
partizanai, man neleido kasti -turėjau stovėti sargyboje. Svarbiausia, niekas
neišdavė. Ir tik žuvus partizanams bunkerį ūkininkas sunaikino. Bet niekada
niekas nepadėkojo tam ūkininkui, jo šeimai. Reikėtų kada nors surinkti mano
kaimo žmones ir padėkoti. Juk apie to bunkerio statymą žinojo ir Ukmergės
partijos sekretorius, bet ir šis nepasakė (jo vaikus mokiau poterių). Per 20
mėnesių, kol buvo bunkeris, niekas nepasakė! Tokius atvejus reikėtų
užrašyti".
Gaila, aš jau nebespėsiu užrašyti įvairių gražių
pavyzdžių, kurių daug paliko lietuvių tauta - vis dėlto senatvė. Turėtų apie
tai pasakoti vietos kunigai - žmonės per atlaidus laukia tokių dalykų. Mane
domina įvairiosios smulkmenos, nes jos pasako esmę", - sakė didelę
gyvenimo patirtį turintis mons. A. Svarinskas. Ir jis vėl nugrimzta į tragiškų
laikų prisiminimus. Neseniai Kavarske sutikau daugiau nei 70 metų moterį.
Pasirodo, tai čia toji, kurią 1945 metais mačiau ją, 12 metų mergaitę. O buvo taip. Kavarske per atlaidus padarydavo kokią statinaitę
alaus, kiekvienam gal tekdavo po puslitrį. O degtinės neduodavo. Žmonės
dainuoja, o dvi mažos mergaitės pravirko. Kodėl verkiate? - klausiu jų. Tai
kad labai liūdnos dainos, - atsako jos. Tai ir buvo ta pati mano dabar sutikta
moteris. Ukmergėje buvo didelis paminklas, pastatytas 1928 metais. Okupantai jį
sprogdindami suskaldė į tris dalis ir užkasė. O dabartiniais laikais tas
dalis iškasė, sulipdė ir atstatė. Garbė ukmergiečiams, taip pasirūpinusiems
miesto šlove! O štai Ukmergėje prieš karą gyveno rašytojo Biliūno brolis su
šeima. Jis buvo lietuvių kalbos mokytojas, o žmona - komunistė. Vokiečių
laikais mokytojas parašė kūrinį Mirties traukinyje" apie lietuvių
trėmimus 1941 metais. Grįžus sovietams rusai jį suėmė, o žmona komunistė atsivertė,
pradėjo eiti į bažnyčią. Argi tai nėra gražus pavyzdys? Su šiuo Biliūnu kartu
sėdėjau lageryje, net vienoje kameroje buvome, draugavome kaip ukmergiškiai.
Reikėtų tą vokiečių laikų laikraštį susirasti, juk tai svarbus komunisto
lūžis. Pasirodo, nebuvo labai stipriai suklaidintas. Arba štai ukmergiškis
piešimo mokytojas Kiškis, su kuriuo irgi sėdėjau lageryje. 1940 metais,
reikalaujant valdžiai, jis ant Smetonos paveikslo nupiešė Staliną, bet nupiešė
taip, kad visa mokykla leipo juokais: sakė, kad Stalinas laižo Smetoną. O
mokinukas Pilka, arkivyskupo T. Matulionio giminaitis, išpjovė Stalino
portrete pilvą. Direktorius pamatęs išnešė portretą, o mokiniams tik pasakė,
kad tai chuliganizmas. Pilkai tada buvo 12 metų, todėl išsisuko. Dabar jis
gyvena Kaune, Panemunėje". Daug gali papasakoti gražių pamokančių istorijų
iš gyvenimo, daug patirties turi mons. A. Svarinskas. Ir visada siekia savo
užsibrėžto tikslo, nepataikaudamas, nesaldindamas, nešvelnindamas, nepildamas
vandens".
Ordinus ar kitus apdovanojimus už nuopelnus
Lietuvai monsinjoro rūpesčiu yra gavę daug tautai nusipelniusių žymių veikėjų,
taip pat ir užsieniečių. Bet labiausiai monsinjoras rūpinasi kovose žuvusiųjų
ar lageriuose nukankintų Lietuvos žmonių įvertinimu. Ilgokai reikėjo rengti
dokumentus teikiant apdovanojimui prelatą J. Laukaitį, paskui rinko parašus.
Surinko dviejų akademikų, 18 partizanų parašus. Prezidentūroje, kai atnešiau
kelis parašus, man sako: reikia, kad pasirašytų keli asmenys, jau turintys
(laisvės kovotojo) statusą. Nesuprantu, kaip tokiam žymiam asmeniui, kaip
prelatas Laukaitis, buvusiam žymiam politiniam veikėjui, 14 metų dirbusiam
kapelionu Lietuvos kariuomenėje, nuteistam septyneriems metams lagerio ir po
šešerių metų mirusiam lageryje, didvyriškumui paliudyti reikia asmenų su
statusu? Labai sunku, kai nori ką nors padaryti. Svarbiausia, niekas nieko
nesvarsto - numoja ranka, sakydami, kad negali padaryti. O iš tiesų gali, tik
nedaro", - sunkiai perkalbamais valdininkais skundžiasi monsinjoras.
Štai turiu surinktą medžiagą apie arkivyskupą M.
Reinį - pagal KGB archyvo bylas ir spaudos duomenis parengė viena mergina, -
atneša du storus segtuvus monsinjoras. - Reikėtų ją atspausdinti. XXI amžiuje"
jau buvo spausdinta daug medžiagos apie šį taurų vyskupą, bet ne viskas
išsamiai buvo pateikta. Manau, kad reikėtų šią nuodugniai surinktą medžiagą,
svarbesnius jos dalykus išspausdinti". Vartome monsinjoro segtuvus. Išties
labai kruopščiai surinkta: ir nuotraukos, ir nuorodos į archyvo bylas, ir
žinomo istoriko Vido Spenglos (a. a. Algimanto Žilinsko) parengta medžiaga.
Ir vėl monsinjoras parodo savo gerą atmintį,
primindamas M. Reinio, dirbusio vyriausybėje, charakterį: Atvažiuoja į Lietuvą
Sovietų Sąjungos užsienio ministras Litvino-vas vesti derybų. Pareikalauja
vakarui surasti jam pora mergaičių - toks buvo šio bolševikų pareigūno
įprotis. Reinys atsisakė vesti su juo derybas, atsistatydindamas iš užsienio
reikalų ministro pareigų".
Šių metų pradžioje XXI amžiuje" mons. A. Svarinskas pastebėjo nedidelį
straipsnelį apie Albiną Bunevičiūtę, 20 metų merginą, buvusią partizanų
ryšininkę, 1945 metais sušaudytą Lukiškių kalėjime. Monsinjoras iškart
susisiekė su straipsnelio autoriumi, surinko išlikusius dokumentus, parašus ir
pristatė kankinę apdovanojimui. Gegužės mėnesį jau buvo išleistas Prezidento
dekretas apie A. Bunevičiūtės apdovanojimą (po mirties) Vyčio kryžiaus ordinu.
Artimiausiu metu monsinjoras ieškos kelių, kad jos pavardė būtų iškalta ant
buvusių KGB rūmų tarp kitų Lukiškių aukų. Juo labiau kad tai bus vienintelė
moteriška pavardė.
Monsinjoras prisimena mokslo draugę iš
Ukmergės rusaitę Eleną Borisovaitę (jos tėvas buvo kapelmeisteris). 1945
metais mokiniai bažnyčioje surengė religinę valandėlę už Lietuvą. Mokinius
suėmė. Borisovaitę (ji bažnyčioje buvo pasakiusi gražų eilėraštį) už nenuolankumą
sodino į karcerį. Ją nuteisė 8-eriems metams kalėjimo. Nežinau, kas atsitiko,
bet važiuojantis krovininis traukinys ją užkabino ir vilko apie vieną
kilometrą. Jos sesuo dabar gyvena Kaune, Ašigalio gatvėje. Reikėtų pristatyti
apdovanojimui, parašyti spaudoje - juk tai jaunos merginos gyvybė,
atiduota už Lietuvą", - pasakojo į širdį ir atmintį įstrigusią liūdną
istoriją mons. A. Svarinskas.
Kiek pajėgdamas, monsinjoras įamžina
žuvusiųjų atminimą. Tačiau mūsų Lietuvoje netrūksta žmonių, kurie tai
sunaikina. Štai monsinjoras pasakoja, kaip prie Panevėžio -Vilniaus
autostrados, 12 km nuo Ukmergės, savo lėšomis už 2500 litų pastatė kuklų kryžių
ten žuvusiam partizanui S. Jakuboniui-Stiklui, pasodino 30 tujų, tačiau naktį
blogi žmonės tujas išrovė. Teko antrąkart jas sodinti. Monsinjoras prisimena
ir ten žuvusį partizaną: Nepriklausomybės metais partizanas buvo kavaleristas,
tai ir partizanaudamas visada jodavo arkliu. Jo koja buvo jau anksčiau
sužeista. Kartą enkavedistai persekiodami šovė į jį, bet pašovė arklį. Krisdamas
stipriai susitrenkė. Sužeistą partizaną nuvežė pas ūkininką. Sužeistas
Jakubonis, kęsdamas kančias, ūkininkui paliepė pranešti Taujėnuose buvusiems
kariškiams, kad sužeistam partizanui esą reikia pagalbos. Įbėgus pirmam
leitenantui enkavedistui, šovė į jį, o paskiau į save", - senus įvykius
monsinjoras pasakoja lyg apie šiandien įvykusius. Jis ketina paprašyti
partizano seserį, buvusią mokytoją, surinkti apie brolį žinias. Svarbu
pažymėti, pagerbti jį", - kaip visada pagarbiai apie bet kurį Laisvės
kovotoją sako monsinjoras.
Didžiausias dabarties monsinjoro rūpestis
- kuo greičiau sutvarkyti Didžiosios kovos partizanų apygardos parką prie
Mūšios upės (Ukmergės r.). Tam jis jau skyrė daug laiko, lėšų ir energijos, bet
nori tai padaryti kuo geriau ir gražiau. Šalia keleto kryžių,
pastatytų garbingiems žmonėms, pavyzdžiui, popiežiui Jonui Pauliui II ar JAV prezidentui R. Reiganui, yra paminklinis akmuo kovoje
žuvusiems penkiems Vyčio apygardos partizanams broliams Katlioriams (jų kapai
taip ir likę okupantų paslėpti).
Kasmet
Partizanų parke mons. A. Svarinskas rengia laisvės kovotojų, partizanų,
patriotų susitikimą. Tai būna liepos viduryje. Dėl to renginio monsinjoras
turi nemažai rūpesčių -juk reikia ir parengti, sutvarkyti parką, žmones
sukviesti. Ir dabar, jau gal tris keturias paskutines savaites, vos ne kas
antrą dieną monsinjoras važiuoja į parką ar kur kitur šio parko reikalais.
Neseniai užsakė 30 vietų suolų pas vieną kunigą, dar kitus 150 vietų suolų
užsisakė miškų ūkyje. (Kitais metais planuoja suolų vietų skaičių padidinti iki
900.) Tokiais reikalais besirūpinant tenka daug nuvažiuoti. Būna ir nesėkmių:
štai neseniai bevažiuodamas keliu Vilnius-Utena apie 30 km turėjo nuvažiuoti
žvyrkeliu. O juk rankos jau ne tokios stiprios ir akys ne tokios akylos
vairuojant savo automobilį. Ir visur rūpesčiai: kur užprašyti kareiviškos
košės, kur gauti dūdų orkestrą, ką pakviesti skaityti pranešimus, kur surasti
laisvesnius ir patriotiškai nusiteikusius kunigus šv. Mišių aukojimui per
Laisvės kovotojų šventę. Dar neturiu kareiviškos košės, dar reikia suolų,
taip ir važinėju vienas, organizuodamas liepos 12-osios Laisvės kovotojų
susitikimą. O jų su kiekvienais metais vis mažėja", - dar praėjusią
savaitę nerimavo mons. A. Svarinskas. Prieš savaitę ieškodamas, kur užsisakyti
kareiviškos košės renginiui, monsinjoras nustebo prie Utenos vietoj trijų
savanorių batalionų radęs tik vieną kuopą. Taip likviduojama Lietuvos
kariuomenės patriotiškoji dalis", - įsitikinęs monsinjoras. Su (Utenoje
likusiais) savanoriais kalbėjau kaip su senais kovos draugais, - džiaugiasi
monsinjoras. - O Ukmergės kelių viršininkas žadėjo paskolinti mašiną, kuri
rauna kelmus (su žemėmis), pjauna grioviuose žolę. Jo tėvas dešimt metų kalėjo
Vorkutoje, užtat ir padeda". Ir dar priduria: Pavasarį parke susodinome
apie 60 cm dydžio pušaites, kurios labai greitai auga - po kelerių metų bus
gražus miškas. Dar reikia patvarkyti kelią, nupjauti pakraščius nuo žolės.
Padės brolis, jis turi traktorių. Gaila, kad mūsų nuveiktus darbus sugadina
nekultūringi žmonės, pavyzdžiui, žvejai prie tvenkinio eina ne keliu, o per
pievą. Šiemet į šventę atvažiuoti ir pakalbėti pažadėjo generolas J.
Kronkaitis, prof. A. Tyla, euro-parlamentaras prof. V. Landsbergis. Galėsime
paskui ir padainuoti. Jokių didelių koncertų suorganizuoti, ką nors gražaus ir
malonaus padaryti negaliu: tam reikia didelių pinigų. Kai kas galvoja, kad aš
turiu daug pinigų - vis sakau juokaudamas, kad savo pinigų nenaudoju, imu tik
banko palūkanas. Kai kas tuo ir patiki. Štai ir atvažiavo dvi merginos,
režisierės, norinčios statyti filmą, ir prašo manęs paskolinti du milijonus
litų. Atsakiau, kad Rusija už lageryje praleistus metus tiek pinigų į mano
sąskaitą dar nepervedė, kai perves, mielai paskolinsiu. Štai ir tokių juokų
pasitaiko".
© 2008 XXI amžius
|