Siono katedroje Kauno chorui dirigavo metropolitas Ilarionas
|
Rusijos stačiatikių patriarcho
vikaras metropolitas Ilarionas
|
Įveikęs keturis tūkstančius kilometrų, Kauno valstybinis choras ir jo vadovas Petras Bingelis kelioms dienoms tapo mūsų šalies muzikinės kultūros ambasadoriumi Šveicarijoje ir debiutavo Valais kantono sostinėje Sione nuo 1964 metų rengiamame tarptautiniame Siono muzikos festivalyje.
Gotikiniu viduramžių pilių ir katedrų grožiu kerintis Sionas ne veltui tituluojamas smuiko muzikos ir šio instrumento virtuozų sostine. Tarptautinio Siono muzikos festivalio įkūrėjas garsus keletą metų Sione gyvenęs ir dirbęs vengrų smuikininkas Tiboras Varga. Siono festivalis, iš pradžių išimtinai kamerinės muzikos renginys, ilgainiui ėmė burti didesnius simfoninius orkestrus, imtasi rengti smuikininkų konkursus, sutraukiančius į Šveicariją muzikus iš viso pasaulio. Šiais metais jau 49-ojo festivalio meno vadovas, iškili muzikos pasaulio asmenybė rusų smuikininkas Pavelas Vernikovas, ne tik puoselėjantis savo pirmtakų tradicijas, bet ir ieškantis naujų atspalvių bei sąskambių, dalyvius ir klausytojus pakvietė atskleisti muzikos formų įvairovę, išgyventi jaudinantį ir prasmingą smuiko ir balso susitikimą.
Šiųmečio festivalio programos koncepcija buvo viena iš priežasčių, kodėl į smuiko ir smuikininkų sostinę ir Meką pakviestas choras iš Kauno XVIXVII amžių sandūroje iškilusioje Siono katedroje atlikti Maskvos ir Rusijos stačiatikių patriarcho vikaro metropolito Ilariono (Grigorijaus Alfejevo) oratoriją Pasijos pagal Matą. Drauge su choru Siono festivalyje muzikavo Lietuvos kamerinis orkestras, žymi Maskvos Didžiojo teatro solistė Svetlana Kasyani, kiti atlikėjai.
Rusų dvasininkas ir kompozitorius Ilarionas Kauno valstybinį chorą išgirdo, kai 2012 m. gegužės 13 d. Vilniaus kongresų rūmuose nuskambėjo oratorijos Pasijos pagal Matą premjera, kuriai tąkart dirigavo Gintaras Rinkevičius. Įspūdingas vokalinis-instrumentinis opusas, kurį nepriekaištingai atliko Kauno valstybinis choras, sulaukė neįprastos sėkmės ir pelnė Lietuvos publikos pripažinimą. Koncerto klausęsis oratorijos autorius metropolitas Ilarionas įsidėmėjo kauniečių kolektyvą ir pakvietė į Siono katedrą, o pats stojo prie dirigento pulto.
Pasijos pagal Matą netikėta ir kartu meistriška Vakarų bažnytinės muzikos tradicijų bei stačiatikių (Rytų) bažnyčios liturgijos sintezė, kurioje lyg senoje ikonoje muzikos garsais tapomos biblinių personažų istorijos, švyti dieviškumo ir šventumo slėpiniai. Oratorija žavėjo festivalio klausytojus, pasak kurių, šioje muzikoje atsiveria paties kompozitoriaus širdis, o kūrinio sėkmės paslaptis muzikinės kalbos universalumas, paprastumas ir išskirtinė jos poveikio galia.
Sugrįžęs į Lietuvą choras intensyviai koncertuoja Lietuvos scenose. Netrukus klausytojus choristai pakvies į Vilniaus ir Kauno filharmonijų sales ir su Lietuvos kameriniu orkestru pristatys K. Saensainse Kalėdų oratoriją.
XXI
© 2013 XXI amžius
|