Mariją Magdaleną jos nepažintas Dievas
susirado pats
Nijolė PETROŠIŪTĖ
Daug žadanti ateitis
|
Sesuo Marija Magdalena |
|
Marijos Magdalenos tapyti
paveikslai puošia vienuolyno sienas |
|
Tėvai dukrą aplanko ir tolimame vienuolyne
Asmeninio archyvo nuotrauka |
Užventiškei Rasai Kasparavičiūtei gyvenimas žadėjo
būti itin dosnus. Pirmiausia todėl, kad mergaitė labai gerai mokėsi,
buvo atkakli, gal net užsispyrusi. Ši jos savybė, ko gero, ir lėmė
tai, kad vidurinę mokyklą ji baigė tik sidabro medaliu, mat principingumas
neleido jai eiti išsitaisyti vienintelio ketvertuko (pagal tuometę
vertinimo sistemą), skyrusio ją nuo aukso medalio. Rasa domėjosi
viskuo. Ypač ją traukė gamta. Ji netgi buvo aistringa meškeriotoja.
Rasa labai gražiai piešė, ir daugelis jai pranašavo dailininkės
dalią. Rasa rašė eilėraščius, todėl kai kas ją jau matė poete. Rasa
dainavo ir niekam nekilo dvejonių, jog su tokiu balsu ji kiaurai
konservatoriją pereis. Rasa buvo labai aktyvi užklasinėje veikloje,
visur jos buvo pilna, gal tik išskyrus diskotekas. Tuščių bambatrynių,
pasak jos tėvo, ji nemėgusi. O be viso to, ir labai graži buvo.
Pati Rasa svajojo būti gydytoja, o gal ir mokytoja.
Bet ji, visų didžiai nuostabai, pasuko visiškai kitu keliu- nuėjo
į vienuolyną. Šiandien ji - vienuolė klarisė. Ir vadina ją nebe
Rasa, o Marija Magdalena.
Be Dievo
Tačiau bene įdomiausia šios merginos likime yra
tai, kad Rasa augo namuose, į kuriuos Dievas tarsi ir neužsukdavo.
Kaip dabar prisimena sesuo Marija Magdalena, netgi visoje jos aplinkoje
praktikuojančių katalikų nebuvę. ,,Aš svajojau sukurti šeimą, mokytis,
dirbti - gyventi normalų gyvenimą ir visai nekvaršinti sau galvos
kažkokiais ,,bobučių reikalais, t.y. Bažnyčia, maldomis ir pan.
Tuo labiau kad apie Dievą, tikėjimą, Bažnyčią nežinojau visiškai
nieko iki aštuoniolikos metų. Iki tol buvau pavyzdinga spaliukė,
pionierė, komjaunuolė. Šeimoje negirdėjau maldų, niekas nėjo į bažnyčią,
gal tik močiutė. Aš net Krikšto sakramentą priėmiau būdama jau beveik
devyniolikos. Keistas sutapimas, bet visuose kaimuose, kuriuose
mes gyvenome, nebuvo netgi bažnyčios, - sako sesuo Marija Magdalena.
Atsivertimas
Sesuo Marija Magdalena, paklausta, kas lėmė tokį
jos atsivertimą, atsako jau vienuoliškai: ,,Tas, kuris pasuko mano
gyvenimo kelią visiškai į priešingą pusę, negu aš pati ieškojau,
planavau ir rinkausi. Aš tą kelią pasirinkau todėl, kad buvau Jo
pašaukta. Sesuo sako, jog didžiulės įtakos turėjo ir Atgimimo įvykiai,
užklupę ją bebaigiant mokyklą. ,,Kaip tik tuomet Dievo malonė paslaptingai
ir tyliai pradėjo veikti mano tėvų širdyse, o vėliau ir brolio bei
mano. Labai daug lėmęs ir jos išvykimas mokytis bei dirbti į Kauną.
,,Susidūriau akis į akį su žmonių skausmu, kančia, mirtimi. Būtent
čia pradėjau ieškoti atsakymų į klausimus apie gyvenimo, savo egzistencijos
prasmę. Ieškojimų kelyje netrūko klaidingų pasirinkimų, skaudžiai
sukrėtusių mano gyvenimą.
Tolesni ieškojimai Rasą atvedė į Kretingą, į tuometę
Šv. Antano kolegiją. ,,Čia pirmą kartą sutikau brolius pranciškonus.
Pajutau didžiulį norą būti tokia kaip ir jie, tuo labiau kad širdyje
,,girdėjau vis stiprėjantį kvietimą atsiduoti Dievui ir sekti Juo.
Taip pat supratau, jog man neužtenka vien žodžiu skelbti tikėjimą
- norėjau tai daryti visu savo gyvenimu. Kasdien vis aiškesnis darėsi
vienuoliško gyvenimo pasirinkimas, kuriam galutinai apsisprendžiau
1994-aisiais.
Toli nuo tėvynės
Rasa, brolių pranciškonų padedama, atvyko į Italiją,
į S.Silvestro (Mantova) miestelį, į Šv. Klaros vienuolijos bendruomenę.
Ji manė, jog po pradinės formacijos laikotarpio vėl grįš į Lietuvą.
,,Išvykdama nieko nežinojau nei apie šv. Klarą, nei apie šio ordino
gyvenimą. Žinojau tik, jog tai uždaras, klauzūrinis vienuolynas.
Bet ėjau Dievo vedama. Jūs klausiate, kodėl aš pasukau Dievo keliu?
Atsakymą randu tik Šventajame Rašte: ,,Nes mano mintys - ne jūsų
mintys, o mano keliai - ne jūsų keliai (Iz 55,8) bei ,,Dievas pasirinko,
kas pasauliui atrodo kvaila (...) kas pasauliui silpna (...). Ir
tai, kas pasaulio akims - žemos kilmės, kas paniekinta... (1 Kor
1,27). Ir dar noriu pasakyti: aš nepasirinkau vienuolyno bėgdama
nuo gyvenimo sunkumų (jų netrūksta ir vienuolyne), nuo sudužusių
vilčių ar nusivylimo meile, o tuo labiau jog neturėjau kur eiti
ar niekur netikau. Ne. Aš šiame pasirinkime įžvelgiau nesavanaudiško
gyvenimo, visiškai atiduoto Dievui ir artimui, prasmę bei pilnatvę.
Tėvai
|
Vienuolyne s. Marijai Magdalenai patikėta
prižiūrėti sodą, kuo ji labai džiaugiasi |
Nė kiek ne mažiau stebinantis yra ir Rasos tėvų
gyvenimo lūžis. Beveik tuo pat metu, anot sesers Marijos Magdalenos,
,,kažkas tokio vyko ir jos tėvų gyvenime. Tėvas Algimantas, gyvenęs
,,pagal partijos liniją, dar gerokai iki Atgimimo pačiame Kremliuje
nutėškė partinį bilietą. ,,Tuo metu gyvenome Radviliškio rajone.
Kolchoze užmušė žmogų. Su nužudytojo broliu ėmėme ieškoti teisybės.
Jos neradome. Todėl nuvažiavau į Maskvą ir palikau joje partinį
bilietą, prie jo prisegęs motyvuotą paaiškinimą, - prisimena Algimantas.
Iš Radviliškio teko bėgti į Užventį, į atkampų
miesteliuką Kelmės rajone (užtat jame buvo bažnyčia).
Jovita Kasparavičienė Užventyje dirbo vaikų darželio
vedėja. Jame buvo be tėvų priežiūros likusių vaikų grupė. Valdininkai
nusprendė panaikinti šią grupę. Tuomet Jovita visus dvylika vaikelių
ir parsivedė į savo namus. Netrukus paprašė ją atleisti iš darbo.
Po kurio laiko buvo oficialiai įteisinta Šv. Pranciškaus žiedelių
šeimyna. Kodėl šv. Pranciškaus? Abu Kasparavičiai įstojo į Šv. Pranciškaus
pasauliečių ordiną, vadinamą tretininkais. Maža to, J.Kasparavičienė
kibo į religijos mokslus Vytauto Didžiojo universitete. Ne dėl diplomo
(jų turi ne vieną), o dėl savo pačios dvasinio tobulėjimo. Savo
atsivertimą abu Kasparavičiai apibūdina kaip ir jų dukra - Dievas
pašaukė.
Klausiau sesers Marijos Magdalenos, ar tėvų lūžiui
turėjo įtakos jos išėjimas į vienuolyną. ,,Manyčiau, kad ne, - atsakė:
- Tai, kad turi dukterį vienuolyne, nepagilina tikėjimo. Jis yra
Dievo malonė ir Jo dovana, kurią kiekvienas priima asmeniškai.
Teiravausi, o ką ji mano apie tėvų apsisprendimą auginti svetimus
vaikus: tai - Dievo malonė, ar Jo rykštė? ,,Apleisti vaikai ne Dievo,
o žmonių rykštė, šiandieninės visuomenė žaizdos, dėl kurių visi
turime jausti atsakomybę.
Nebeklausiau sesers Marijos Magdalenos, ar ji nesigaili
dėl tokios jai skirtos dalios. Ji laiminga suradusi Dievą. O jei
kartais ir būna graudu, tai tik dėl išsiskyrimo su artimaisiais,
nors šiuolaikinės ryšio priemonės leidžia su jais nuolat bendrauti.
O ką sesuo patartų jaunoms merginoms, svajojančioms apie vienuolyną?
Sako, jei Jis pašauks, sekti paskui, bet šiukštu nesislėpti vienuolyne
nuo gyvenimo sunkumų ar nelaimingos meilės.
|