Atlaidai
šiuolaikiniame mieste: pragiedrulis ar trukdis?
|
Vilniaus Aušros vartų atlaiduose
Gedimino Žilinsko (ELTA) nuotrauka
|
"Liturginiame maldyne",
išleistame 1984 metais, apie atlaidus rašoma: "Kai mums per
išpažintį jau atleista nuodėmių kaltė ir amžinoji bausmė, dar
lieka laikinoji bausmė, kuri turi būti atlikta arba skaistykloje,
arba čia, žemėje, atgailos dvasia kenčiant šio gyvenimo vargus,
nelaimes, patiriamas skriaudas; bet ji gali būti panaikinta ir
atlaidais. Atlaidai yra panaikinimas laikinosios bausmė už jau
atleistas nuodėmes". Kiekvienas praktikuojantis katalikas
žino, jog, norint gauti atlaidus, reikia atlikti išpažintį, priimti
Komuniją, pasimelsti Popiežiaus intencija ir nebūti prisirišusiam
prie jokios nuodėmės. Tai atliekama ne tik per didžiąsias šventes,
bet ir kurios nors bažnyčios vardo šventėje - per pagrindinius
atlaidus.
Vykstant Aušros Vartų Gailestingumo Motinos didiesiems atlaidams,
Šv.Teresės - Aušros Vartų parapijos klebonas mons. Edvardas Rydzikas
lapkričio 12-ąją pakvietė žurnalistus į pokalbį "Atlaidai
šiuolaikiniame mieste: pragiedrulis ar trukdis?". Diskusijoje
dalyvavo kardinolas Audrys Juozas Bačkis, mons. E.Rydzikas, kun.
Vaclovas Aliulis, MIC, kun.Julius Sasnauskas, OFM, Vytautas Ališauskas,
Paulius Subačius.
Buvo prisiminti tradiciniai parapijų atlaidai XX a. pirmojoje
pusėje ir vėliau. Iki pat sovietų okupacijos 1940 metais parapijų
atlaidai buvo religinė šventė su daugelio tikinčiųjų išpažintimi
ir Komunija, įspūdingu pamokslu, religinių ir tautinių organizacijų
kultūrine visuomenine programa. Tai buvo ir kaimyninėse parapijose
gyvenančių giminaičių, bičiulių, pažįstamųjų susitikimas.