Seno stiliaus kaltinimai
Prieš porą savaičių tą pačią dieną
net du laikraščiai karingai puolė Uliūnų parapijos kleboną kun.
Algimantą Keiną. Štai kokios skambios laikraščių antraštės: Uliūnų
klebonas rengia konkursą bažnyčios aukotojams (Zina Paškevičienė.
Atviras laiškas. Lietuvos žinios, 2003 03 22). Skandalą bažnyčioje
užbaigė policija (Gertrūda Rinkūnienė. Panevėžio balsas, 2003
03 22).
Pabandysiu atsakyti į Lietuvos žinių užsipuolimus. Panevėžiečiai
šioje sutartinėje groja antruoju smuiku.
Pastaraisiais metais vėl prasidėjo puolimai prieš Bažnyčią. Turbūt
tai atlyginimas kai kuriems kunigams, kurie pirmaisiais laisvės
metais kvietė komunistams dovanoti, nekeršyti, atleisti. Tiesą
pasakius, tada ir dabar esą nėra Lietuvoje nusikaltėlių, vykdžiusių
tautos genocidą. Yra tik baisūs nusikaltimai. Tuomet ir dabar
niekas nekeršijo Lietuvoje. Taigi veltui kvietė dovanoti. Tauta
dovanojo, o nusikaltimai vykdomi toliau.
Lietuvos žinios sielojasi, kad naujas Uliūnų klebonas verčia
aukoti pinigų. Kiti, anot laikraščio, įžiūri fizinį klebono smurtą.
Pasistengiau gauti klebono informacinį lapelį, kad pats suprasčiau
ir kitiems paaiškinčiau, kur yra tiesa.
Štai klebono kun. A.Keinos mintys, kurias laikraštis kvalifikuoja
kaip nusikaltimą: Penktas Bažnyčios įsakymas primena: Savo Bažnyčią
ir joje dirbančiuosius išlaikyti padėk. Gi naujajame Katalikų
Bažnyčios katekizme sakoma: Tikintieji taip pat įpareigojami
pagal savo išgales materialiai remti Bažnyčią.
Taigi, visi tikintieji, kurie nori Bažnyčios patarnavimo, ir,
sekdami teisingumu, pagal galimybes turi prisidėti prie bažnyčios
pastato priežiūros, jei reikia, jo remonto ir Bažnyčioje dirbančiųjų
išlaikymo.
Kai prieš kelis mėnesius atvykau į šią parapiją, buvo remontuojamas
parapijos namas-klebonija. Buvo būtina tvarkyti šildymą, atlikti
vidaus remonto darbus. Lėšų nebuvo. Reikėjo skolintis. Šiuo metu
turime 12 500 Lt skolos.
Iki šiol vienintelis pajamų šaltinis - tik rinkliavos bažnyčioje
sekmadieniais ir įsakytomis šventėmis. Atsilyginant bažnyčioje
dirbantiesiems, už elektrą ir pasitaikančius būtinus darbus kas
mėnesį reikia sumokėti apie 500 Lt. Rinkliavų metu per mėnesį
tesurenkame tik apie 250 Lt. Skolos didėja. Nėra jau iš ko skolintis.
Šalia skolų, skubiai būtini bažnyčios remonto darbai: bažnyčios
bokšto perdengimas, stogo remontas ir dažymas, lauko sienų tvarkymas,
šulinio tvarkymas (gyvenu be vandens). Reikia parūpinti malkų
bažnyčios šildymui kitai žiemai, kiekvieną mėnesį atlyginti bažnyčioje
dirbantiesiems.
Žinome, kaip daugeliui šeimų sunku. Bus daug lengviau, jei tą
naštą pagal galimybes pasidalys visos mūsų parapijos tikinčiųjų
šeimos, o ne tik kelios dešimtys šeimų. Kai lankysiu šeimas, tada
prašome neaukoti. Jūsų šeima dabar pagal išgales teįdeda auką
į šį voką ir atneša į bažnyčią. Savo auką savanoriškai paskirsto:
a) minėtiems bažnyčios reikalams, b) kunigo pragyvenimui.
Dėkoju visiems geradariams, Dievas teatlygina šimteriopai.
Prašome įdėtame lapelyje užrašyti savo vardą ir pavardę, tikslų
adresą.
Aukotojų vardus ir pavardes, jei aukoja šeima - šeimos galvos
vardą ir pavardę įtrauksime į geradarių sąrašą.
Štai koks klebono A.Keinos informacinis lapelis tikinčiųjų šeimose
sukėlė vos ne pasaulinio garso triukšmą.
Įsidėmėkite klebono žodžius: Prašome aukoti, pagal išgales.
Tai kurgi yra tas nusikaltimas? Visi žino, kad Bažnyčia gyvena
iš aukų. Tragiška, kad nė viena Lietuvos Vyriausybė iki šiol nepaskelbė,
kad visa, ką bolševikai per okupaciją užgrobė: namus, žemę ir
fabrikus, bus grąžinta per konkretų laikotarpį. Iki šiol ne tik
negrąžino, bet ir padarė ta patį nusikaltimą - antrą kartą atėmė
iš žmonių žemę ir išdalijo kitiems. Vieni gavo po tris hektarus,
o kiti, buvę kolchozų pareigūnai, sugrobė šimtus ar net tūkstančius
hektarų. Dar kiti iš bemirštančių senukų supirko šimtus hektarų.
Dabar toji žemė nedirbama, dirvonuoja. Kai atsiras galimybė žemę
parduoti užsieniečiams, tada vėl atsiras dvarai buvusių proletarų
rankose. Galimas daiktas, kad žemę supirks nauji kolonistai iš
Rytų.
Dar kartą tvirtinu, kad kun. A.Keina nepadarė jokio nusikaltimo.
Jis viską darė viešai, paaiškindamas parapijiečiams Bažnyčios
reikalus. Visos organizacijos renka nustatytą mokestį, o klebonas
prašė paaukoti tik pagal galimybes. Kun. A.Keinos elgesys su korespondente
dėl fotoaparato - lengvai paaiškinamas faktas. Per penkis dešimtmečius
bolševikų okupacijos kulto įgaliotiniai, KGB ir kompartija terorizavo
kunigus. Apie 300 kunigų buvo sugrūsta į gulagus, vieni žuvo,
o kiti grįžo invalidai. Vysk. Vincentas Borisevičius sušaudytas
Vilniaus KGB rūsiuose ir užkastas drauge su kitais 700 nužudytų
kalinių Tuskulėnuose. Vilniaus arkivyskupas Mečislovas Reinys
žuvo Vladimiro kalėjime, kuriame žuvo ir keletas lietuvių kalinių,
tarp jų Nepriklausomybės Akto signataras kun. V.Mironas. Arkivysk.
Teofilius Matulionis ir vysk. Pranciškus Ramanauskas po ilgų lagerio
metų mirė Lietuvoje vidaus tremtyje. Tarp kitko, arkivysk. T.Matulionio
palaikus leido įlydėti į Kaišiadorių katedrą tik per šonines duris.
Kaišiadorių vyskupijos valdytojas tokia proga kalbėjo tik apie
blaivybę. Iš KGB nusikaltimų dokumentų aiškėja, kad M.Gedvilo
prašymu Maskva turėjo antrą kartą areštuoti minėtus du vyskupus.
Arkivysk. Julijonas Steponavičius tremtyje išbuvo 28 metus, kardinolas
Vincentas Sladkevičius - 23 metus. Abudu represuoti be teismo,
tik vietos bolševikų užgaidomis. Todėl netenka stebėtis, kad kai
kuriems kunigams dėl sąmoningų provokacijų neišlaikydavo nervai.
Galbūt reikėtų stebėtis, kaip nuolat persekiojamų kunigų nervai
išlaikydavo ir dabar išlaiko.
Ši ir panašios provokacijos rodo, kad bolševikiniai prievartos
metodai vėl sugrįžta, tik pasivadinę kitu vardu. Taigi ir vėl
kunigams reikės nervų
Daug kas pas mus kitaip negu Vakarų pasaulyje.
Bet mes nesistebime, pripratome ir įsitikinome, kad per ilgą bolševikų
okupaciją marksizmas ir degtinė kai kam išplovė smegenis. Vargu
ar mes pajėgsime atstatyti Lietuvoje per šimtą metų tai, ką okupantas
sunaikino per penkiasdešimt.
Lietuvos žinios rašo, jog viena moteriškė tvirtinusi, kad laukianti
pensijos ir galėtų duoti 100 Lt, o kiti visiškai neturi pinigų.
Pasirodė, kad moteriškė sakė priešingai: paaukojusi bažnyčiai
150 Lt, o klebonas grąžinęs 100 Lt.
Tuo tarpu kai vadinamosios žurnalistės kaltina kun. A.Keiną vos
ne plėšikavimu, joms nerūpi, kaip valdiškos ir privačios institucijos
skurdina liaudį. Kai Šilumos tinklai lupa iš žmonių paskutinius
litus, nepalikdami nei duonai, nei vaistams, laikraščiai ir jų
korespondentai, tie neturtingųjų gynėjai ir užtarėjai, tyli.
Valdžia sportininkams aukoja milijonines sumas. Nebaudžiami leido
išvogti iš bankų, teisėjams skiriamos nusikalstamai didelės algos,
bankininkai gauna dešimtis tūkstančių per mėnesį.
Korupcija klesti aukščiausiuose valdžios sluoksniuose. Dėl to
krito dora, prasidėjo narkomanija ir šeimų griuvimas. Mąstantiems
žmonėms aišku, kad reikia gelbėti dorą, atgaivinti gražius liaudies
papročius, o ne šaipytis iš Bažnyčios ir terorizuoti kunigus.
Bažnyčia turi savo Teisių kodeksą ir turi savo valdžią, todėl
netinka kištis ten, kur jų kompetencija nesiekia.
Uliūnų parapijoje triukšmas kilo štai dėl ko. Kurį laiką parapijoje
nebuvo kunigo. Aptarnavo iš kitur atvažiuojantis kunigas. Kai
kuriems valdininkams kilo noras paimti kleboniją ir perduoti mokyklai.
Tuo reikalu kreipėsi į vysk. J.Kaunecką, bet parapijiečiai, sužinoję
apie šį kėslą, užprotestavo. Tuo laiku nuolatiniam darbui parapijoje
buvo paskirtas kun. A.Keina. Klausimas tada liko atviras. Dabar
nori išvyti kleboną ir užimti pastatą.
Jau anieji bolševikai pakankamai apvogė Bažnyčią ir sunaikino
daug dvasinio ir materialinio turto. Iki šiol neatstatyta teisė
ir teisingumas. Blogai, kad kai kurie Lietuvos valdininkai nepastebėjo,
kad buvo Kovo 11-osios Aktas. Vogti Lietuvoje yra nusikaltimas.
Dėl įvairių šmeižtų kun. A.Keina buvo iškeltas iš Kauno ir Kavarsko.
Esu tikras, kad nauja avantiūra nepavyks. Kiekvienas nusikaltėlis
anksčiau ar vėliau prieina liepto galą.
Ir dabar, po trylikos laisvės metų, siunčiami korespondentai į
bažnyčias su fotoaparatais ar magnetofonais. Reikės ir vėl, kaip
okupacijos metu Viduklėje, perskaičius Evangeliją, pasakyti: Įjunkite
mikrofonus, pradedu pamokslą. Matyti, jog dar tikros laisvės
neturime.
Korespondentė Z.Paškevičienė klausinėjo tuos žmones, kurie jau
seniai nebelanko bažnyčios arba ateina tik per metines šventes.
Todėl gali pasakyti kaip Petras Tarulis: Į bažnyčią daugiau kojos
nekelsiu. Bet tokiems mirus artimieji įrodinėja, kad velionis
buvo šimtaprocentinis katalikas. Ir kita priežastis, dėl ko nepatinka
Uliūnų klebonas: Jis (klebonas) barasi, kad žmonės gyvena susidėję,
jaunimas nekrikštija savo vaikų, kad jie nesimeldžia
Jis liepė
prisiekti, kad iki šv. Velykų nė vienas neparagaus nė lašelio
alkoholio. Kai kurie uliūniečiai, nusigręžę nuo Bažnyčios, piktinasi
klebonu tik todėl, kad jis primena jų moralinį nuopuolį. O dori
žmonės ir ne tik katalikai, priešingai, džiaugiasi, kad kunigas
tvirtai stovi tiesos ir doros sargyboje.
Žurnalistė kaltina, kad kun. A.Keina atsisakė kalbėtis su korespondente.
Kuo remdamasi korespondentė šantažuoja kunigą? Kodėl prievarta
bando fotografuoti? Juk kunigas yra demokratinės Lietuvos Respublikos
pilietis. Jei kunigas pareiškė, kad nenori kalbėtis, tai reikia
jį palikti ramybėje, o ne šantažuoti.
Korespondentė bažnyčioje per šv. Mišias fotografavo kunigą. Kaip
pavadinti tokį elgesį? O gal tai smulkus chuliganizmas, kuris
baudžiamas penkiolika parų? Man atrodo, kad tai nusikalstamas
noras pasityčioti iš tikinčiųjų ir kunigo.
Korespondentė žino, kad niekas jos už įžeidinėjimus nebaus, o
sąžinė jai - tik buržuazinių laikų prietaras. Dabar nebaudžiamai
tyčiojamasi ne tik iš dvasininkų ir tikinčiųjų, bet ir iš nusipelnusių
tautos veikėjų, kaip antai prof. Vytauto Landsbergio, kuriam mes
esame dėkingi už Kovo 11-osios Aktą. Girdėdami įvairius pasityčiojimus
iš laisvės kovotojų, Lietuvos vėliavos, galime su širdgėla pasakyti,
kiek daug Lietuvoje akiplėšų. Visa mūsų bėda, kad neturime Valstybės
saugumo tarnybos. Įvairūs priešų agentai Lietuvoje jaučiasi kaip
namie. Savi ir svetimi griauna Lietuvos pamatus.
Kiekvienas kunigas ar šiaip katalikas, kviečiamas pokalbiui, turi
paklausti korespondento pavardės ir laikraščio, kuriam minėtas
korespondentas atstovauja, pavadinimo. Visiems nesąžiningiems
pasakyti griežtą ne. Kad geriau žmonės suprastų. kaip laikraščiai
piktnaudžiauja žmonių atvirumu, dar vienas pavyzdys. Pacituosiu
Vakarinių žinių korespondentės J.Mockuvienės straipsnį Tamsybininkai
(2003 03 20), kuriuo ji bando suniekinti kardinolą Juozą Audrį
Bačkį vien už tai, kad jis spaudoje paaiškino vienos išgarsėjusios
gruzinės nekrikščionišką elgesį. (Įdomu, ar J.Mockuvienė yra ne
ta pati korespondentė, kuri bolševikų okupacijos metu nuolat liejo
pamazgas ant kunigų ir tikinčiųjų galvų.) J.Mockuvienė rašo: Koks
jūsų suknistas reikalas, kas pas ką gydosi. Visa ko viršūnė kardinolo
Audrio Juozo Bačkio plepalai
Šiais laikais burbuliuoti apie šėtoną
yra daugiau negu juokinga
Jei jis galėtų, mus, galvojančius kitaip,
sudegintų ant laužo. Tegu ponas Bačkis nesikiša į gydytojų ir
valdžios reikalus. Dvasininkai uždirba didelius pinigus, tegu
nors dalį paaukoja žmonių, vaikų gerovei.
Tai stilius iš bolševikų akiračių. Tegul pasiteirauja, kiek
kardinolo rūpesčiu Betanijos valgykloje nemokamai valgydinama
žmonių. Tegul iš tų žmonių paima interviu. Ne kardinolas kaltas,
kad bolševikai, senieji ir dabartiniai, taip nustekeno Lietuvą:
yra keli šimtai milijonierių ir 20 proc. gyvenančių žemiau skurdo
ribos. O kiek žmonių, kurie vos suduria galą su galu? Kodėl nepareikalauti,
kad šie milijonieriai paaukotų vargšams arba aukštieji valdininkai
atsisakytų bent 10 proc. savo algos? Visi žino, kad žuvis pradeda
pūti nuo galvos.
Įdomu, kaip reaguos aukštieji valstybės vyrai, kurie dažnai su
kardinolu susitinka Katedroje arba valstybės renginiuose. Jei
jie nutylės, tai bus ženklas, kad jie sutinka su J.Mockuvienės
teiginiais. Kada nors Dievas tars savo žodį visiems, kurie daro
pikta.
Korespondentė Z.Paškevičienė bando įrodinėti, kad bažnyčia nepriklauso
klebonui. Betgi bažnyčia priklauso bendruomenei, o klebonas yra
tos bendruomenės - parapijos vadovas. Manau, kad jeigu korespondentė
Prezidentūroje kokio nors priėmimo ar darbo metu pamėgintų fotografuoti
Prezidentą be jo sutikimo, jai už tas išdaigas tektų pamatyti
Lukiškes.
Esu sužavėtas Panevėžio policijos aktyvumu: pasiskundus korespondentei,
atvažiuoja net du ekipažai, nors, kaip žinoma, policijai trūksta
benzino. Matyt, minėta korespondentė įtikino policiją, kad kun.
A.Keina yra Panevėžio tulpinių lygio nusikaltėlis.
1978 metais penki kunigai: Jonas Kauneckas (dabartinis Panevėžio
vyskupas), Sigitas Tamkevičius (dabartinis Kauno arkivyskupas),
prelatas Vincas Vėlavičius (jau miręs), Juozas Zdebskis (nužudytas
per autoavariją Dzūkijoje) ir Alfonsas Svarinskas buvo sukūrę
Tikinčiųjų teisėms ginti katalikų komitetą. Jie sėkmingai gynė
įvairių religijų ir tautybių tikinčiuosius nuo KGB ir buldozerinio
ateizmo siautėjimo ir apgynė ne vieną. Manau, kad mes, kunigai
ir tikintieji, gyvenantys laisvoje ir nepriklausomoje Lietuvoje,
ilgiau nebetylėsime. Mūsų krikščionišku atlaidumu ir tolerancija
žiniasklaida spekuliuoja. Atėjo metas atgaivinti Lietuvos Katalikų
Bažnyčios kroniką ir Tikinčiųjų teisėms ginti katalikų komiteto
veiklą ir tuo būdu užfiksuoti naujai istorijai nusikalstamus dabarties
faktus. Laikykite šį mano pareiškimą minėto Komiteto pirmu dokumentu.
Mons. Alfonsas SVARINSKAS,
Vyčio kryžiaus ordino kavalierių draugijos pirmininkas
© 2003 "XXI amžius"