Atnaujintas 2003 m. liepos 11 d.
Nr.54
(1158)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

Pirmasis puslapis
Lietuva
Ora et labora
Krikščionybė šiandien
Katalikų bendruomenėse
Laikas ir žmonės
Darbai
Mums rašo
Atmintis
Žvilgsnis
Krikščionybė pasaulyje
Liudijimai
Nuomonės


ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai

Lyduvėnų tiltas ilgisi keleivinių traukinių dundesio

Automagistrale padangių greičiais į pajūrį skubantys žmonės nepamato daug įdomybių. Ne visas jas nurodo informaciniai kelio ženklai. Važiuodami pro Viduklę ir kirsdami Šiaulių–Tilžės geležinkelį, tik nedaugelis prisimena, kad ties Lyduvėnais esantis jo tiltas per Dubysą yra laikomas aukščiausiu ir vienu ilgiausių tiltu Lietuvoje. Jo didybę vaizdžiai pamatai iš Raseinių–Šiluvos kelio, į šoną pasukęs prie tilto per Dubysą. Ne mažiau įspūdingai Dubysos slėnis atrodytų pro tiltu važiuojančio traukinio langą. Bet keleiviniai traukiniai iš Šiaulių į Pagėgius nevažinėja nuo 2001 m. kovo 25 d. Tas pavasario savaitgalis geriausius gyvenimo metus geležinkeliui paskyrusiems Lietuvos gyventojams buvo itin liūdnas. Skausmingiausiai į keleivinių traukinių eismo nutraukimą reagavo Anykščių, Troškūnų, Surdegio, Raguvėlės gyventojai, neseniai atšventę siauruko geležinkelio šimtmetį. Susisiekimo ministerijos ir „Lietuvos geležinkelių“ įmonės vadovai sąžinės graužaties per daug nejaučia.
Nuo 2001 metų kovo keleivinių traukinių eismo neliko dar penkiose geležinkelių atkarpose: Utenos–Švenčionėlių, Skuodo–Kretingos, Alytaus–Šeštokų, Rokiškio–Šapelių, Pabradės–Didžiasalio. Dalis jų nepelningi buvo dėl traukinių eismo žmonėms netinkamu paros laiku. Iš Šiaulių į Tauragę keleivinį traukinį paleisti minčių neatsiranda net Šiluvos atlaidų dienomis. Šiemet juose dar pažymėsime dešimtmetį, kai su ganytojiška misija Lietuvoje lankėsi Popiežius, vieną savo viešnagės dienų praleidęs Kryžių kalne ir Šiluvoje. Tomis 1993 metų rugsėjo dienomis papildomi keleiviniai traukiniai važiavo iš Vilniaus į Šiaulius, iš Šiaulių į Kryžių kalną. Verta prisiminti, kad 2001 metų kovą važinėti nustojusį Šiaulių–Pagėgių–Tilžės traukinį mėgdavo keliaujantieji į atlaidus Šiluvoje. Maldininkai norėdavo pasigrožėti Dubysos slėniu, važiuodami traukiniu per Lyduvėnų tiltą.
Siaurukas važinėja tik užsakomaisiais reisais. Pagėgių, Stoniškių, Usėnų, Juknaičių ir aplinkinių vietovių gyventojai Klaipėdos–Šilutės–Pagėgių keleivinį traukinį atsikovojo savaitgaliais. Be susisiekimo traukiniu liko Tauragės, Batakių, Šienlaukio, Lyduvėnų, Tytuvėnų ir kitų Tilžės–Šiaulių geležinkelio ruožo bei tolesnių vietovių gyventojai, kuriems dar 1994 metais žadėtas tiesioginis traukinys į Vilnių.
Šiaulių–Tilžės geležinkelis pėsčiųjų bulvaru nepavirto. Vienas kitas krovininis sąstatas aukščiausiu Lietuvoje tiltu pravažiuoja. Tokiame, prikabinus keleivinį vagoną, jau būtų susisiekimas su Šiauliais ir Taurage. Juk 1994 metais pažadėta paleisti tiesioginį keleivinį traukinį iš Vilniaus į Tauragę, Šiaulių mazge senus dyzelinius traukinius pakeisti keturiomis automatricomis.
Deja, dar iki šiol geležinkelyje išlikę prorusiškų nuotaikų, nostalgijos prieš dešimtmetį, paskutinę vasaros dieną (beveik Šventojo Tėvo viešnagės Lietuvoje išvakarėse), Lietuvą palikusiai svetimos šalies kariuomenei. Tokias rodo solidus Vilniaus–Maskvos sąstato vagonų skaičius, šio traukinio papildymas vagonais iš Vilniaus ir Klaipėdos, palydų ir sutiktuvių ceremonijos Vilniaus geležinkelio stotyje.
Šiemet su Popiežiumi susitiks Lietuvos prezidentas Rolandas Paksas. Per dešimtmetį po Popiežiaus viešnagės Lietuvos geležinkeliuose neįsitikinta, kad išnykti pasmerktos keleivinių traukinių stotelės Tytuvėnuose ir Lyduvėnuose yra netoli Švč. M. Marijos atlaidais garsios Šiluvos, kad Lyduvėnų tiltas yra technikos reliktas, istorinė vertybė.

Vincas BŪDVIETIS
Šeštokai, Lazdijų rajonas

© 2003 "XXI amžius"

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija