Lyduvėnų
tiltas ilgisi keleivinių traukinių dundesio
Automagistrale padangių greičiais
į pajūrį skubantys žmonės nepamato daug įdomybių. Ne visas jas nurodo
informaciniai kelio ženklai. Važiuodami pro Viduklę ir kirsdami
ŠiauliųTilžės geležinkelį, tik nedaugelis prisimena, kad ties Lyduvėnais
esantis jo tiltas per Dubysą yra laikomas aukščiausiu ir vienu ilgiausių
tiltu Lietuvoje. Jo didybę vaizdžiai pamatai iš RaseiniųŠiluvos
kelio, į šoną pasukęs prie tilto per Dubysą. Ne mažiau įspūdingai
Dubysos slėnis atrodytų pro tiltu važiuojančio traukinio langą.
Bet keleiviniai traukiniai iš Šiaulių į Pagėgius nevažinėja nuo
2001 m. kovo 25 d. Tas pavasario savaitgalis geriausius gyvenimo
metus geležinkeliui paskyrusiems Lietuvos gyventojams buvo itin
liūdnas. Skausmingiausiai į keleivinių traukinių eismo nutraukimą
reagavo Anykščių, Troškūnų, Surdegio, Raguvėlės gyventojai, neseniai
atšventę siauruko geležinkelio šimtmetį. Susisiekimo ministerijos
ir Lietuvos geležinkelių įmonės vadovai sąžinės graužaties per
daug nejaučia.
Nuo 2001 metų kovo keleivinių traukinių eismo neliko dar penkiose
geležinkelių atkarpose: UtenosŠvenčionėlių, SkuodoKretingos, AlytausŠeštokų,
RokiškioŠapelių, PabradėsDidžiasalio. Dalis jų nepelningi buvo
dėl traukinių eismo žmonėms netinkamu paros laiku. Iš Šiaulių į
Tauragę keleivinį traukinį paleisti minčių neatsiranda net Šiluvos
atlaidų dienomis. Šiemet juose dar pažymėsime dešimtmetį, kai su
ganytojiška misija Lietuvoje lankėsi Popiežius, vieną savo viešnagės
dienų praleidęs Kryžių kalne ir Šiluvoje. Tomis 1993 metų rugsėjo
dienomis papildomi keleiviniai traukiniai važiavo iš Vilniaus į
Šiaulius, iš Šiaulių į Kryžių kalną. Verta prisiminti, kad 2001
metų kovą važinėti nustojusį ŠiauliųPagėgiųTilžės traukinį mėgdavo
keliaujantieji į atlaidus Šiluvoje. Maldininkai norėdavo pasigrožėti
Dubysos slėniu, važiuodami traukiniu per Lyduvėnų tiltą.
Siaurukas važinėja tik užsakomaisiais reisais. Pagėgių, Stoniškių,
Usėnų, Juknaičių ir aplinkinių vietovių gyventojai KlaipėdosŠilutėsPagėgių
keleivinį traukinį atsikovojo savaitgaliais. Be susisiekimo traukiniu
liko Tauragės, Batakių, Šienlaukio, Lyduvėnų, Tytuvėnų ir kitų TilžėsŠiaulių
geležinkelio ruožo bei tolesnių vietovių gyventojai, kuriems dar
1994 metais žadėtas tiesioginis traukinys į Vilnių.
ŠiauliųTilžės geležinkelis pėsčiųjų bulvaru nepavirto. Vienas kitas
krovininis sąstatas aukščiausiu Lietuvoje tiltu pravažiuoja. Tokiame,
prikabinus keleivinį vagoną, jau būtų susisiekimas su Šiauliais
ir Taurage. Juk 1994 metais pažadėta paleisti tiesioginį keleivinį
traukinį iš Vilniaus į Tauragę, Šiaulių mazge senus dyzelinius traukinius
pakeisti keturiomis automatricomis.
Deja, dar iki šiol geležinkelyje išlikę prorusiškų nuotaikų, nostalgijos
prieš dešimtmetį, paskutinę vasaros dieną (beveik Šventojo Tėvo
viešnagės Lietuvoje išvakarėse), Lietuvą palikusiai svetimos šalies
kariuomenei. Tokias rodo solidus VilniausMaskvos sąstato vagonų
skaičius, šio traukinio papildymas vagonais iš Vilniaus ir Klaipėdos,
palydų ir sutiktuvių ceremonijos Vilniaus geležinkelio stotyje.
Šiemet su Popiežiumi susitiks Lietuvos prezidentas Rolandas Paksas.
Per dešimtmetį po Popiežiaus viešnagės Lietuvos geležinkeliuose
neįsitikinta, kad išnykti pasmerktos keleivinių traukinių stotelės
Tytuvėnuose ir Lyduvėnuose yra netoli Švč. M. Marijos atlaidais
garsios Šiluvos, kad Lyduvėnų tiltas yra technikos reliktas, istorinė
vertybė.
Vincas BŪDVIETIS
Šeštokai, Lazdijų rajonas
© 2003 "XXI amžius"
|