Sostinėje
atidaryta pirmoji transporto estakada
|
Kun. Vaclovas Aliulis pašventino
estakadą |
|
Estakada vertinama kaip
įspūdinga: perdangos ilgis siekia 207,65 m, plotis - 20,5
m su keturiomis eismo juostomis ir skiriamąja |
Trijų sostinės mikrorajonų sandūroje
- T. Narbuto gatvės ir Laisvės prospekto sankryžoje ketvirtadienį
atidaryta pirmoji dviejų lygių Vilniuje transporto estakada. Iškilmėse
dalyvavo susisiekimo ministras Zigmantas Balčytis, sostinės savivaldybės
vadovai, UAB Vilniaus kapitalinė statyba atstovai, kiti atsakingi
asmenys.
Ministras Z. Balčytis padėkojo unikalaus objekto šalies sostinėje
statytojams už greitą ir kokybiškai atliktą darbą.
Estakados T. Narbuto gatvės ir Laisvės prospekto sankryžoje statybos
darbai Vilniaus miesto savivaldybės užsakymu prasidėjo 2002 metų
rugsėjo mėnesį ir tęsėsi mažiau negu metus. Šis objektas tam tikra
prasme yra unikalus Lietuvos statybininkams - pirmą kartą estakadą
projektavo ir savo jėgomis statė Lietuvos įmonės. Pirmą kartą naudojant
nepertraukiamo betonavimo būdą išpiltas toks didelis kiekis betono
- 3300 kub. m per dvi nepertraukiamo darbo paras.
Pirmiausia buvo rekonstruojamos ir perkeliamos inžinerinės komunikacijos
- šilumos tinklai, lietaus kanalizacija, ryšio ir elektros kabeliai,
dujotiekis ir t.t. Vėliau buvo atlikti estakados pamatų įrengimo
darbai.
Estakada vertinama kaip įspūdinga: perdangos ilgis siekia 207,65
m, plotis - 20,5 m su keturiomis eismo juostomis ir skiriamąja.
Estakados konstrukcija - monolitinė gelžbetoninė perdanga ant gelžbetoninių
atramų. Abi estakados puses įrėmina patogūs turėklai. Jos pylimus
palaiko atraminės sienutės. Perdangos armavimui panaudota 560 tonų
armatūros, paklota 2875 m gofruotos skardos vamzdžių. Bendra šio
šiuolaikiško komplekso vertė - daugiau nei 30 mln. Lt.
Specialistų teigimu, naujoji estakada turėtų sumažinti automobilių
kamščius, dabar susidarančius Pilaitės, Karoliniškių ir Viršuliškių
rajonų sandūros kelių sistemoje - T. Narbuto gatvėje ir Laisvės
prospekte. Šis kompleksas dar labiau suaktyvins visą Vilniaus gatvių
modernizavimo procesą ir pagerins bendrą susisiekimo būklę mieste.
ELTA
Tomo Bauro (ELTA) nuotraukos
© 2003 "XXI amžius"
|