1938 metais vyskupas Folton J. Sheen parašė knygą
Sūnus palaidūnas. 1952-aisiais Čikagoje į lietuvių kalbą ji buvo
išversta lietuviškų knygų Amerikoje puoselėtojo, rašytojo kun. Juozo
Karaliaus. Kažkada, sovietiniais laikais, šios knygos lietuviškas
variantas pateko į Ramygalos mokytojų biblioteką (nesuprantama,
kaip ten ir pateko). Tuo laikotarpiu ji negalėjo būti saugoma mokyklos
bibliotekoje, tad istorijai teliko tik joje uždėtas mokyklos antspaudas.
Taigi knyga iš bibliotekos buvo išimta. Negalėjo ji būti ir asmeninėje
bibliotekoje. Už tokias knygas tais laikais neglostydavo. Bet mokytojų
Onos ir Jono Ruzų šeimai, matyt, ji buvo reikalinga, pagaliau ne
jie vieninteliai taip elgėsi...
O prieš metus, grįžęs iš kelionės į JAV, dar
vieną šios knygos egzempliorių XXI amžiaus redakcijai padovanojo
mons. Alfonsas Svarinskas, siūlydamas perspausdinti kai kurias ištraukas.
Jau daug laiko nutekėjo ir ne vieną kartą keitėsi politinė situacija,
tačiau knygos mintys nepaseno. Knygos autorius vyskupas Folton J.
Sheen - garsus Katalikų Bažnyčios tiesų žadintojas, su ja sutaikęs
daug protestantų pastorių, žurnalistų, paprastų žmonių ir įžymybių
(pavyzdžiui, Henris Fordas II). Būdamas Tikėjimui platinti organizacijos
pirmininku vyskupas organizavo didelę veiklą tarp negrų.
Vyskupo F.J. Sheen sėkmės paslaptis - nieko nesmerkti,
už kiekvieną, kurį bando atversti, melstis. Jis visus uoliai myli.
Pabandykime įsiklausyti į tą meilę.
SŪNUS PALAIDŪNAS
Vysk. Folton J. Sheen
|
Vyskupas Folton J. Sheen
|
Šių dienų pasaulis yra politinės, ekonominės ir
religinės krizės prieangyje. Toji krizė yra politinė dėl to, kad
diktatūra stumia parlamentarizmą lauk, yra ekonominė, nes finansai
ir pramonė verčiami tarnauti išimtinai socialiniams tikslams; yra
religinė, nes žmogaus dvasinė prigimtis yra neigiama. Taigi šių
dienų krizė yra ne tiek politinė ir ekonominė, kiek religinė ir
dorovinė. Krizės paslaptis yra kryžius.
Šis teigimas kelia klausimą: argi krikščionybė
jau atgyveno savo laikus, kaip mėgsta kartoti jos priešai?
Jei kalbėsime apie istorinę krikščionybę - katalikybę,
tai ne. Tačiau jei kalbame apie etinę bei humanistinę krikščionybę
su jos tūkstantinėmis reformomis, kuri prasidėjo prieš keturis šimtus
metų reformacija, tai taip! Ji jau atgyveno savo laikus. Besidominčiam
istorija aišku, kad per pastaruosius keturis šimtus metų katalikybė
buvo ištremta iš Vakarų civilizacijos. Nors ji vaidino tam tikrą
vaidmenį literatūroje ir dailėje, politikoje ir moksle, bet modernaus
pasaulio dvasia buvo griežtai nusistačiusi prieš katalikybę.
Dabar, atėjęs prie naujos krizės istorijoje, žmogus
susidūrė iš vienos pusės su vienatiniu tikros krikščionybės atstovu
katalikybe, iš kitos su visiškai supasaulinta civilizacija.
Šių dienų žmogui pasirinkimas vienas: organiškoji
dvasinė vienybė, sakanti, kad žmogus yra išmintimi apdovanotas Dievo
vaikas, arba organizuota techniškoji vienybė, priimanti žmogų kaip
ciesorių be Dievo. Naujoji supasaulinta civilizacija nepasitenkina
vyravimu vien tik išoriniam pasauliui, palikdama vidinį žmogaus
gyvenimą tikėjimui, bet visą žmogų pasisavina ir pavergia, - sako
Kristopas Dawsen.
Civilizacijos ir kultūros išganymo klausimas knygoje
lyginamas su Evangelijos sūnumi palaidūnu. Istorinės krikščionybės
išpažinėjai labai apgailestauja dėl etinės ir humanistinės krikščionybės,
priversti kalbėti apie ją neigiamai. Greitai visi krikščionys turės
susiburti į vieną frontą, kad gintųsi nuo užpuolėjų, kurie nori
krikščionybę sunaikinti. Knygoje nesvarstomi politiniai, ekonominiai
ir finansavimo klausimai, nes jie yra antraeiliai, palyginti su
religija ir dorove.
Svarbiausia dvasinis atgimimas. Teisingumas yra
sąžinės dorybė, kylanti iš širdies ir išsiliejanti į gerų darbų
lauką. Socialinio teisingumo dorybių, kurios mažina žmonijos nelaimę,
be religinio auklėjimo žmonių širdin neįdėsi.
* * *
Dvasinis bankrotas
Vienas žmogus turėjo du sūnus. Jaunesnysis jų
tarė tėvui: tėve, atiduok dalį turtų, kurie man priklauso. Tėvas
padalijo jiedviem savo turtą. Greit po to jaunesnysis sūnus, visa
surinkęs, iškeliavo į tolimą šalį ir lėbaudamas išeikvojo savo turtą.
Tokia Išganytojo palyginimo pradžia apie sūnų palaidūną.
Kodėl sūnus norėjo apleisti tėvo namus? Atrodo, tie namai buvo pavyzdingi
ir juose nieko netrūko. Gal jaunesnysis sūnus manė, kad tėvo namuose
per daug drausmės, kad tėvas, valdydamas savo vaikus, atsilikęs
nuo modernaus gyvenimo? Gal jaunesnysis sūnus norėjo gyvenimą išnaudoti
linksmybėms, atsipalaiduodamas nuo dorovės varžtų? O gal toks nepastovus
buvo jo būdas? Gal jis tikėjosi tuos turtus panaudoti asmeninei
naudai geriau negu tai padarytų tėvas? Tėvas reikalavimą patenkino,
nes nenaudinga prievarta laikyti, kai sūnaus valia ir dvasia jau
seniai namus apleidusi. Turime žmogišką pavyzdį, kaip mūsų Dangiškasis
Tėvas, davęs mums laisvą valią, atsisako ją nuo mūsų atimti net
ir tuomet, kada tą valią panaudojame piktiems tikslams. Laisvo žmogaus
prieš jo paties norą geru nepadarysi.
Greit po to jaunesnysis sūnus, visa surinkęs,
iškeliavo į svetimą šalį, - rašoma Evangelijoje. Gendanti širdis
tolsta nuo Dievo. Žmogus, kol dar ieško džiaugsmų, kol jo neužvaldo
blogi darbai ir nuodėmės, dar yra savo valdovu. Kol jis visa tai
surenka, praeina laiko, bet, kartą surinkęs, jis leidžiasi į svetimą
šalį. Svetimoji šalis, kur nėra Dievo. Džiaugdamasis turtais ir
laisvės linksmybėmis jaunikaitis tikėjosi atradęs raktą nuo laimės
durų.
Pasaulyje daug žmonių, mokančių daryti, kas kam
patinka. Žavintys vaizdai kilo prieš akis, o šėlstančios pagundos
vedė į palaidą gyvenimą. Bet tokie pasilinksminimai laikini. Kūniški
džiaugsmai ir nuodėmės didino gašlumą, bet naikino sveikatą ir niekad
nepasotino. Noras turėti vis daugiau linksmybių augo, o pasitenkinimas
mažėjo. Nuodėmė, žadėjusi saldų pasitenkinimą, davė pasibjaurėjimą.
Sūnaus palaidūno jaunystė buvo sunaikinta, turtai
ir jausmai išeikvoti. Liko nusiminimas, tuštuma. Pasaulis tą jaunuolį
priėmė išskėstomis rankomis, prie savęs glaudė ir glamonėjo, kol
paskutinį skatiką iš jo išspaudė, o paskui numetė į mėšlyną kaip
nudėvėtą pirštinę ir užmiršo, kad jis gyveno.
Dorinė palyginimo pamoka aiški, tačiau yra kita
istorinė pamoka, atidengianti šių dienų pasaulio dvasinę padėtį.
Jaunesnysis sūnus tai Vakarų civilizacija. XVI amžiuje Vakarų
civilizacija kreipėsi į krikščionių Dvasios Tėvą, Kristaus vietininką,
ir pareikalavo iš jo paveldėjimo turtų - brangaus išminties ir tradicijų
lobio, sunkiu darbu, kova ir malda sukrauto per šešiolika amžių.
Per šešiolika šimtmečių krikščionybės Dvasios Tėvas saugojo šį didžiai
brangų Kristaus palikimą, papildytą apaštalų mokslu, šventųjų Tėvų
tradicijomis, scholastikų sinteze. Šį palikimą buvo sunku išsaugoti,
reikėjo už jį ir kraują pralieti, ir mirti. Tai buvo turtas, brangesnis
už auksą. Jame dieviškosios tiesos: sakramentinis susivienijimas
su Kristumi, Kristaus dieviškumas ir Jo reikalingumas, Dievo buvimas
ir tikėjimo svarba.
Vakarų civilizacija, kaip jaunesnysis sūnus, būdama
laisva, nes žmogiška, galėjo tėvo namus apleisti, jei panorės. Tą
ir padarė. Pasiėmusi paveldėjimo turtus tikėjimo tiesų pavidalu
iškeliavo į svetimą šalį, kur nebuvo Dvasios Tėvo, kuris tvarkytų
ir duotų įsakymus.
Liko tik žmogaus užgaidos ir norai. Buvo kalbama
tik apie žmogaus asmens laisvę, džiaugiamasi nusikračius Romos
pančių, išsilaisvinus iš dogmų vergijos. Dėl klaidingos laisvės
supratimoVakarų civilizacija pradėjo eikvoti tą brangų Kristaus
paliktą turtą. Pastarųjų keturių šimtmečių istorija tai tų turtų
eikvojimo istorija. Ne visas iš karto, ne toj pačioj vietoj, ne
su tais pačiais draugais tas turtas buvo išeikvotas.
XVI amžiuje Vakarų civilizacija prarado autoriteto
reikalingumo supratimą, XVII nustojo tikėti Šventojo Rašto, kaip
Dievo žodžio, autentiškumu, XVIII nustojo tikėti Kristaus dieviškumu,
Dievo malonės reikalingumu ir visa antgamtine santvarka, XIX amžiuje
prarado supratimą ir tikėjimą apie Dievo buvimą bei Valdovo ir gyvųjų
bei mirusių Aukščiausiojo Teisėjo. Mūsų dienomis praūžė paskutinį
skatiką: tikėjimą į paties tikėjimo reikalingumą ir mūsų prievoles
Dievui. Ir taip Vakarų civilizacijos kapitalas išnyko.
* * *
Du faktoriai liudija apie dvasinį Vakarų civilizacijos
nupuolimą. Tai masiškas atkritimas nuo Kristaus ir nuo Dievo.
XVI amžiuje, nors ir masiškai atpuolę nuo Romos,
dar beveik visi tvirtai tikėjo Kristaus dievybę ir Šventojo Rašto
įkvėpimą. Po šimtmečio (racionalistai) prasidėjo teigimas, kad antgamtinės
srities nėra, tikėjimas į Kristaus dievybę iliuzija, o Kristus
yra istorinis. Kitame amžiuje Kristus jau padaromas paprastu žmogumi.
Jo Pasiuntinybė, kaip Išganytojo pasiuntinybė, ignoruota, Jis pradedamas
vadinti dorovės reformatoriumi, lyginamas su Buda, Konfucijumi,
Platonu ir Mahometu. Dvasininkai pradėjo kalbėti apie Kristaus idėjos
pritaikymą mūsų laikams ir išsivadavimą iš savo plačių pažiūrų
apribojimo. Kiti nuėjo dar toliau reikalavo pakeisti dorovės
dėsnius, kad galėtų juos pritaikyti komplikuotai ekonomikos padėčiai.
Kiek iš tų sektų, kurios prieš keturis šimtus metų
apleido krikščionybės Tėvo Namus, šiandien tiki Kristaus dieviškumu,
kad Kristus mirė ant kryžiaus, kad Jis yra pasaulio Išganytojas?
Atsiskyrę dvasininkai dabar savo pamoksluose daugiausia kalba ekonominiais
klausimais, o Kristų prisimena kaip žmogų, mokiusį humanistinės
etikos. Kiek yra tikinčių Kristaus stebuklais, prisikėlimu iš numirusių,
kiek yra tokių, kurie tiki Jo pareiškimu apie pragarą? Kiek tikinčių
Jo mokslo apie atgailą, apsimarinimą reikalingumu? Prieš šimtus
metų nė vienas tų, kurie apleido krikščionybės Tėvo Namus, nebūtų
atsisakęs šių tiesų priimti.
Štai ką reiškia masinis atpuolimas nuo Kristaus.
Ištikimieji Dvasios Tėvui ir tie, kurie buvo vadinami Šventojo Rašto
priešai, liko vieninteliai Šventojo Rašto įkvėpimo ir autentiškumo
gynėjai. Katalikai, kurie buvo kaltinami kad slepia Kristų dogmose,
vieni liko Kristaus dievybės išpažinėjais.
Ištikimybę geriausiai įrodo laikas. Šiandien matome
masinį atpuolimą nuo Dievo. Prieš tris šimtmečius, kurie apleido
Tėvo Namus, dar tikėjo Dievo buvimu, bet baigiantis kitam amžiui
jie baigė eikvoti tą brangų turtą kad Dievas yra. XVIII amžiuje
vadinamieji deistai paskelbė, kad Dievas sukūrė pasaulį ir paleido
jį į erdvę. Nuo tos dienos pasaulis apsieina be Dievo. Vėlesniame
šimtmetyje, net remdamiesi mokslu, žmonės ėmė neigti, kad pasaulis
turėjęs Kūrėją, paneigė pragarą ir dangų. Jie Dievą aiškino kaip
gamtą, su kosmine jėga stumiančia viską pirmyn ir aukštyn... Šių
dienų žmogus kalba apie Dievą, bet Jis jau tapęs jo idealiu daiktų
siekiu. O tikėjimą priima kaip pasitarnavimą žmonijos gerovei.
Kaip pirkliai, kurie naudoja senas iškabas, kad priviliotų pirkėjus,
taip jie kalba apie Dievą ir tikėjimą.
Bet kiek iš jų Dievą pripažįsta ir išpažįsta? Ar
tiki Dievo Apvaizdą, kuri mus saugo? Ar daug šiandien yra bent tiek
tikinčių, kiek deistai tikėjo, - kad Dievas yra danguje? Prieš šimtą
metų dauguma tų, kurie apleido Tėvo Namus, tuo tikėjo. Senuosiuose
Jungtinių Valstijų universitetų (Harvardo, Jeilio) raštuose yra
žinių, kad prieš šimtą metų beveik visi tų universitetų profesoriai
ne tik tikėjo Dievą, bet Jį tikrai garbino ir mylėjo. Šiandien apie
daugelį tų (ir kitų) universitetų profesorių ir dėstytojų to pasakyti
negalima. Ar daugelis jų tiki, kad turi nemirtingą sielą, kurią
privalo išganyti?
Štai ir antrasis faktas, kad katalikai, kurie buvo
vadinami didžiausiais laisvo protavimo priešais, varžytojais, kurie
buvo kaltinami, kad savo autoritetu slopina protavimą, šiandien
stovi vienui vieni. Jie tiki ir sako, kad žmogaus protas be jokios
pagalbos gali Dievą, Jo Išmintį ir Galybę pažinti. Tai dar kartą
parodo, kad laikas yra geriausias ištikimybės liudytojais.
Pastarųjų amžių istorija dvasinio puvimo ir dieviškų
turtų eikvojimo istorija. Kristus Dievas nužemintas iki paprasto
žmogaus. Žmogus, sukurtas pagal Dievo paveikslą ir panašumą, nužemintas
iki gyvulio, o gyvulys nužemintas iki paprasto atomo. Ir tai vadinama
pažanga! Nenuostabu, kad mąstantys žmonės ėmė rašyti apie Vakarų
civilizacijos smukimą. Juos sužlugdė ne mašinos ir finansai, ne
ginkluotė, ne auksas ir ne geležiniai determinizmo įstatymai. Juos
sužlugdė masinis atkritimas nuo Kristaus ir nuo Dievo.
Antroji sūnaus palaidūno istorijos scena nusivylimas.
Kol turto užteko, atrodė, kad šis pasaulis yra vieta, gera ir verta
gyventi. Bet uždanga nusileido. Anksčiau jam tarnavęs, pasaulis
pakeitė vaidmenį. Ir vargšas jaunuolis tapo pasaulio vergu. Čia
susiduriame su baisia žmogaus nupuolimo tiesa ir paslaptimi.
Žmogus, kuris pradeda pasaulį naudoti kaip tarnaitę
savo užgaidoms tenkinti, galutinai pats tampa pasaulio tarnu ir
nuodėmės vergu. Yra tarnų, kuriuos visada reikia prideramai laikyti
- priešingu atveju jie gali užvaldyti savo ponus. Šis pasaulis yra
toks tarnas. Jei mes netampam pasaulio valdovais, tai pasaulis tampa
mūsų valdytoju. Galutinai sūnus palaidūnas tampa labai žemos vertės
žmogumi akyse to paties pasaulio, kuriam tarnaudamas viską prarado.
Kada žmogus savo norus patenkina, tada jam nelieka nieko, ko jis
norėtų, ir persisotinimas tampa jo persekiotoju. Nuodėmė labai turtinga
pažadais, bet teduoda mirtį, kuri visuomet seka nuodėmės žingsnius.
Koks nusivylimas jaunikaičiui, iš turtingų tėvo namų išėjusiam su
savo dalia ir suradusiam svetimoje šalyje priespaudą, badą.
Evangelijoje rašoma: Kilo anoje šalyje didelis
badas, ir jis pradėjo stokoti. Visuomet svetimoje šalyje badas
yra tam, kuris apleidžia tėvo namus, tai yra atsitolina nuo Dievo.
Kol žmogaus dvasia ir siela nėra kūno geiduliais nuslopintos, jame
gyvena nuolatinis aukštesnių dalykų troškimas, bet kuomet dvasią
nugali kūniškumas, tuomet jo sieloje kyla alkis. Jis trokšta net
tos netikros duonos, kuri visai nėra duona, ir vogto vandens, kuris
troškulį vien tik didina.
Šiandien jo išbadėjimas yra toks didelis, kad jis
jau daugiau dorybių duonos nebepageidauja, bet pasitenkina save
jovalu maitindamas. Tai yra keistas jausmas, kurį žmogus savyje
pajunta po kiekvienos šio pasaulio puotos, kurioje jis dalyvauja.
Labai aiškiai mūsų Išganytojas Jėzus Kristus pavaizdavo gyvenimą
kiekvienos klystančios tautos ir kiekvieno nusidėjėlio žmogaus.
Taigi jis nuėjo ir pristojo prie vieno tos šalies gyventojo. Ir
tas nusiuntė jį į savo ūkį kiaulių ganyti. Jis geidė savo pilvą
pripildyti kiaulių jovalu, bet niekas jam to nedavė. Jis geidė
savo pilvą pripildyti. Čia nekalbama apie alkio malšinimą, bet
vien tik apie žemesniuosius geidulius. Vien tik Dievas gali tikrąjį
žmogaus alkį numalšinti, nes tik Jis gali žmogaus širdį pasotinti.
Likimas sūnaus palaidūno tai likimas šių dienų
pasaulio. Tapdamas mėgstamu ir parduodamas savo dvasinius lobius
už valdžios garbę, auksą ir sidabrą jis išeikvojo paveldėtus turtus.
Ir kilo baisus kasdienės duonos badas dvasios gyvybei palaikyti.
Kilo badas tarp tų, kurie išeikvojo tikėjimo į Šventąjį Raštą turtą.
Kilo badas ne vien dieviško gailestingumo, bet ir paprasto žmogiškumo
tarp pametusių tikėjimą į Kristaus dievybę, tikėjimą į Švenčiausiąją
Trejybę. Kilo badas tikrojo Gyvenimo, tikrosios Tiesos. Meilės badą
kenčia tie, kuriuos degina pavydo, neapykantos ir karo ugnis; antgamtinės
duonos badą kenčia humanistai.
Milžiniškas dvasinės tėvonijos išeikvojimas paliko
civilizaciją su tokiu tuštumo jausmu, kokį žmogus patiria sirgdamas
karštlige ar nepasisekus meilėje, kai tikėjimas pakeičiamas iliuzija,
o Dievas tikėjimu į pažangą. Kas atsitiko su Vakarų civilizacijos
religija? Atsakymą duoda Išganytojo žodžiai: Taigi jis nuėjo ir
pristojo prie vieno anos šalies gyventojo. Taigi Vakarų civilizacijos
religija dvasinio bado metu prisirišo prie laikinų žemės dalykų,
svetimų Dievo tarnybai, susirišo su tais dalykais ir interesais,
kurie svetimi religijai, Dievo Karalystei ir pačiam Kristui. Norėdama
palaikyti savyje gyvybę, modernioji religija įsikibusi laikosi svetimos
šalies pilietybės.
Laikui bėgant Katalikų Bažnyčia vis mažiau galėjo
tikėtis, kad krikščioniškos atskalos sugrįš ar pradės ginti pagrindines
dorovės tiesas - Dešimt Dievo įsakymų, moterystės šventumą, kt.
Šiandien ji likusi viena. Atskalūnų dvasininkai toliau žaidžia žmonių
jausmais.
Iškilęs klausimas, ar krikščionybė atgyveno savo
laikus, atsakymą randa pačioje krikščionybės žodžio reikšmėje.
Tiems, kurie krikščionybę priima kaip etinę brolybę,
pasiimdami iš jos tai, kas patogu ir malonu, tačiau iš pagrindinių
Bažnyčios tiesų atmeta tai, kas jiems neparanku (pvz., amžina bausmė
už neatgailautą nuodėmę), atsakymas yra Taip. Taip, ši krikščionybė,
kaip ir humanizmas, jau atgyveno savo laikus. Pirma, Vakarų protestantizmas
per daug susiliejo su socialine santvarka, kuri vis keičiasi. Tikėjimas,
pataikaujantis laiko dvasiai, yra vergiškas. Antra, ji nusisuko
nuo individo ir atsigręžė į kolektyvą. Krikščionybė prasidėjo ir
vystėsi bendruomenėje, kurioje kiekvieno išganymas sprendžiamas
individualiai. Dabar Vakarų civilizacija kovoja už sudėtinį asmenį
bendrai, o ne kiekvieną jame. Eidama į kompromisus su pasauliu ji
išsižadėjo dieviškų tiesų, aukščiau keldama nacionalizmo kultūrą.
Taigi Vokietijos protestantizmas netinka Prancūzijos protestantizmui,
o Amerikos protestantizmas netinka Italijos protestantizmui ir atvirkščiai.
Bet Kristaus kryžius tai ne Anglijos, Vokietijos, Italijos ar
Amerikos kryžius. Jis yra kiekvieno žmogaus, kiekvienos rasės ir
tautos. Kryžiaus atidengta tiesa nėra atskiros kultūros ar tautos
išdava. Ji nepriklausoma.Viskas, ką gali tauta, rasė, kultūra,
atmesti ar priimti tą kryžiaus tiesą. Tačiau sektos per toli nuėjo
nuo dieviškųjų tiesų ir jų šaltinių. Tai jau galutinis teigiamas
atsakymas kalbant apie religijas, glaudžiai susijusias su Vakarų
kultūra.
Tačiau jei kalbėsime apie istorinę krikščionybę,
valdomą vienos galvos, siekiant patį Kristų, jo mistinį kūną Katalikų
Bažnyčią - ši krikščionybė neatgyveno, nors pasaulis per 500 metų
ignoravo ir galiausiai paliko Katalikų Bažnyčią beteisę, kaip ir
Kristų, ištremtą. Bet šiandien ji jau grįžta. Civilizacija priėjo
prie visiško smukimo ir pradėjo suprasti, kad vienintelę gyvąją
duoną dalija Bažnyčia. Kai visi supras, visi atsigręš į Bažnyčią,
pasaulio pabaiga bus tokia, kokia buvo krikščionybės pradžia.
Politika, reforma, socialinė rūpyba religijai
tai ne pirmutiniai dalykai, ne jiems religija turi likti ištikimiausia,
kaip ir sūnus palaidūnas ne svetimai šaliai ištikimas. Taigi religija
yra svetimoje šalyje, kai ji daugiau domisi higiena, ekonomika,
politika, kriminalistika, negu dorove, malda, nuodėmių atleidimu,
Dievo klausimu.
Vakarų civilizacija dar turi viltį apie Tėvo namus,
ji neprarasta. Daugelis per sunkius išmėginimus vėl grįžta prie
Dievo. Grįžta dieviškos prievartos keliu, kartodami Kristaus mokinio
žodžius:Viešpatie, pas ką gi eisime?. Grįžimas gali būti ilgas.
Sūnaus palaidūno ir gerojo tėvo vaizdas prieš mūsų
akis. Gerasis tėvas pražiūrėjo akis belaukdamas sūnaus. Taip ir
su krikščionybės Dvasios Tėvu, nukreipusiu žvilgsnį į Vakarų civilizaciją.
Ar tikrai Vakarų civilizacija sugrįš prie Dievo,
ar ji gali turėti kitą pasirinkimą - sužinosite kitame vyskupo Folton
J. Sheen knygos skyriuje, kuris jau vadinsis Pamąstymai Gavėniai.
Parengė Julė Kilčiauskienė
© 2003 "XXI amžius"
|