2014 m. lapkričio 21 d.    
Nr. 44
(2115)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai
2005 metai
2006 metai
2007 metai
2008 metai
2009 metai
2010 metai
2011 metai
2012 metai
2013 metai
2014 metai

Ar gidai tapo šlavėjais?

Lapkričio 11 dieną prie Ūkio ministerijos Vilniuje Gidų ir kelionės vadovų profesinė sąjunga „Solidarumas“ surengė piketą „Ar gidai šlavėjai?“ Lietuvos gidus šokiravo Ūkio ministerijos planai diskredituoti gido profesiją, pažeminant ją iš aukščiausios kvalifikacijos profesijos, kuria užsiimti gali tik asmenys su aukštuoju išsilavinimu ir baigę specialius, valstybės nustatytus gidų kursus, iki žemiausios kvalifikacijos, jokio pasiruošimo nereikalaujančios profesijos. Nepaisant to, kad gidų ir turizmo agentūrų visuomeninės organizacijos ne kartą pasisakė prieš, Ūkio ministerijos valdininkai siekia sumažinti „administracinę naštą gidams“ ir leisti dirbti gidais visiems to panorėjusiems.

Ūkio ministerijos valdininkai savo siekį grindžia keistais argumentais, kad, atseit, šiuo metu tarp gidų nėra „sąžiningos“ konkurencijos, o leidus dirbti gidais nekvalifikuotiems, be specialaus paruošimo asmenims pagerės paslaugų kokybė. Ūkio ministerijos valdininkai mano, kad gidų paslaugų kokybę galima pakelti ne gerinant gidų paruošimą ir jų darbo kontrolę, o padarant gidų kursus neprivalomais ir atsisakant valstybinės kontrolės, teikiamos gidų paslaugoms, perleidžiant ją visuomeninėms organizacijoms, neturinčioms svertų kontrolei, nors tai prieštarauja Turizmo įstatymo 16 straipsnio 6 punktui, nurodančiam, kad Valstybinis turizmo departamentas „atlieka turizmo paslaugų teikėjų stebėseną ir priežiūrą“. Taip valdininkai nori savo darbą užkrauti mokesčių mokėtojams, kurie moka mokesčius, kad šie valdininkai dirbtų jiems. Tai būtų tas pats, jeigu atsakingos institucijos, pareiškusios, kad nors baigę kursus ir išlaikę egzaminus vairuotojai vis tiek pažeidžia taisykles, padarytų vairuotojų kursus ir egzaminus neprivalomais, vairuotojų teisių išdavimą perduotų visuomeninėms automobilininkų organizacijoms, iš gatvių patrauktų policininkus, šviesoforus ir pareikštų, kad dabar saugumas keliuose pagerės. Leidus dirbti gidais bet kam, vėl grįš laikai, kai gidų paslaugas siūlė elgetos, narkomanai, prostitutės. Šiuo metu, kai vyksta informaciniai karai, nebeliks jokių kliūčių gidais dirbti nelojaliems Lietuvos valstybės piliečiams tokiems, kaip Valerijus Ivanovas. Turizmo agentūros patirs nuostolių, mokėdamos baudas dėl blogo nekvalifikuotų gidų darbo. Bus pakenkta Lietuvos, kaip turistinės šalies, įvaizdžiui. Juk gidai yra neoficialūs savo šalies „ambasadoriai“, pagal juos turistai sprendžia apie visą šalį, nes dažnai gidai yra vieninteliai vietiniai žmonės, su kuriais jie bendrauja. Kritusi gidų paslaugų kokybė mažins turistų skaičių bei turės neigiamų pasekmių turizmo verslo įmonių, gidų ir valstybės pajamoms bei turizmo augimui Lietuvoje.

Stebina tai, kad tokie pasiūlymai kyla Ūkio ministerijoje, kuri turi siekti pritraukti investicijas, užtikrinti turizmo augimą ir skirti milžiniškas lėšas Lietuvos įvaizdžiui kurti. Tai verčia galvoti, kad ministerijoje dirba žmonės, nesuprantantys gidų svarbos ir turizmo problemų. Stebina, kad skubos tvarka be reikiamų diskusijų, prieštaraujant gidams, naikinama daugelį metų Lietuvoje galiojusi tvarka, teikusi konkurencinį pranašumą lyginant su kaimyninėmis šalimis, kurios neturi gidų veiklos reglamentavimo. Šie Ūkio ministerijos planai laikomi diversija prieš Lietuvos turizmo sektorių.

Piketo metu gidai įteikė Ūkio ministrui Evaldui Gustui reikalavimus sustabdyti šiuos Ūkio ministerijos teikiamus siūlymus ir šluotą, ant kurios užrašyta „Ministrui, iššluoti tiems, kurie laiko gidus šlavėjais“.

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija