Nesibaigianti laisvės kova
Gražina TRIMAKAITĖ
Marijampolėje įvyko konferencija Bažnyčia ir
pasipriešinimas okupacijai, ir tai yra proga pagalvoti: ar yra
dabar okupacija ir kas jai priešinasi, koks Bažnyčios santykis su
dabartine okupacija, jeigu ji yra?
Kai tokiame kontekste minime Bažnyčią, būname
atsargūs ir neužmirštame jos dvejopo buvimo. Ji nėra vien tik žmonių
organizacija, jų sukurta bei išlaikoma. Ji yra ir Antgamtė žemėje.
Matoma Bažnyčiai priklausančių žmonių veikla jos visiškai neatspindi.
Savo esme ji žmonėms neprieinama nei panaudoti, nei sugadinti
žmonės gali tiktai būti joje arba nuo jos atsiskirti. Kurie būna,
tie yra jos nešami per gyvenimą į Amžinybę. Savo laisvos valios
pastangomis būname, bet nueiname ne patys, o esame nešami. Yra tikslas
Amžinybė, į kurią einama per gyvenimą. Kaip elgiamasi gyvenime,
tokia yra Amžimybė. Kas svarbaus yra gyvenime, viskas privalo rūpėti,
būtinai politika kaip svarbi dalis žemės gyvenimo, kurio žingsniais
einama į Amžinybę.
Kalbame ir kalbėsime apie santykį su politika,
kuri apima ir okupaciją, būtent žmonių, kurie priklauso Bažnyčiai
arba manosi jai priklausantys. Manytina, kad Bažnyčia savo esme
visada yra prieš okupaciją kaip prieš kiekvieną žmonėms daromą skriaudą,
bet žmonės gal ir ne visada, tik labai dažnai, kaip matėme konferencijoje
Marijampolėje, didvyriška pasipriešinimo istorija ir daug nukentėjusiųjų.
Mūsų gyvenamas laikas taps istorija. Mūsų dienomis
Lietuvoje tebėra okupacija. Labai pasikeitusios formos, net tiek,
kad ji atrodo visai išvengiama, tačiau tebesanti. Okupacija yra
kaip grėsmė beveik akivaizdžiai, o kaip realybę irgi žinome: per
ekonomiką, per energetiką. Mažiau norime žinoti, kad ir per mūsų
protų pavergimą, o pavergus protus, įgyjama politinė valdžia, ir
tada jau nedaug telieka slėptis okupacijai, ir vien laisvės simboliai
dar pakenčiami. Okupacija yra.
Todėl yra ir pareiga jai priešintis. Okupacija
yra skriauda. Iš žmonių atimama tėvynė. Įvairiai atimama. Atsimename
trėmimus iš tėvynės, kurių daug buvo Lietuvoje. Konferencijoje apie
juos kalbėta, nes daug kunigų buvo ištremta ir ne po vieną kartą.
Šiuo metu tokios drastiškos okupanto veiklos lyg ir nėra. Yra kitas
trėmimas tėvynės iš žmonių širdžių. Jis tęsėsi visą atviros okupacijos
metą, sovietmečiu vadintą, ir dabar nepasibaigęs, todėl ir girdime
paniekinančius žodžius: patriotai idiotai
Yra daug būdų ugdyti
panieką tėvynei, ir klesti jų panaudojimas. Žmonių jausmai taip
sujaukiami , kad žmonės nustoja tėvynę mylėti, ir, nemylėdami jos,
netenka: nors atrodytų, kad jie tėvynėje gyvena, bet nemylintys
jos neturi vargšai našlaičiai. Taip apiplėšti žmonės negali būti
laimingi, ir pareiga yra jiems padėti. Bažnyčiai priklausančių žmonių
negi ne jų pareiga?
Protai okupacijai pasiduoda tada, kai jie pavergiami
melu. Ir negi nėra artimo meilės darbas nuo tokios okupacijos gintis?
Ginti silpnesnius privalo tie, kurie stovi aukščiau ir daugiau už
kitą išmano, kurie geriau atlieka savo pareigą išmanyti. Net ir
baiminimasis retkarčiais apsirikti neturi stabdyti nuo kovos su
protų okupacija, nes apsirikimai neišvengiami. Nieko nedaryti, kad
neapsiriktų, yra pats didžiausias apsirikimas. Kitos rūšies apsirikimai
yra mažiau tikėtini, nes mūsų dienomis apgaudinėjimai yra perdėm
akivaizdūs. Visiems akivaizdu, kad nėra ir negali būti tobulų pasirinkimų.
Netobuluosius galima pavadinti vienaip arba kitaip: mažesne ar didesne
blogybe, arba atvirkščiai mažesniu ar didesniu gėriu. Kad ir kaip
juos vadintume, jų didumo skirtumas vos ne visais atvejais akivaizdus,
tad pasirinkti galima.
Okupacija, žmonių pavergimas yra nemorali politika,
o visų pareiga - rūpintis jos moralumu. Kova už politikos moralumą
yra ir ugdymas visuomenėje laisvų ir tiesą mylinčių žmonių, nes
kai tokie neišugdomi, tai nebūna iš ko rinktis pasirinkimams atėjus,
ir tenka rinktis vis iš didesnių blogybių, o gėriu jau nebelieka
ko pavadinti. Tokia kryptimi mūsų mielas kraštas vis linguoja. Pasiekėme
stadiją, kai mažesne blogybe darosi Brazauskas negu Uspaskich, nes
bent pavardė dar lietuviška, o ta būsena atėjo pamažu
nenorėjome
ugdytis.Veiklių ir padorių žmonių ugdymas ar nebūtų tai buvusi
kova su okupacija ir ar nebūtų tikę tą daryti Bažnyčiai priklausantiems
žmonėms?
Tiktų, jei nebūtų visokiausių laumžirgių, o
pagal juos
atsiranda raginimai rengti okupacijai žmonių protą ir
jausmus. To nepastebime, kai nesistengiame dabartinės okupacijos
suprasti. Dabar ji rengiama pasaulinė, o ne kaip anksčiau - daug
vienų kitas pavergusių valstybių. Štai XXI amžiuje išspausdinto
(Nr.50 (1253)) straipsnio Bažnyčia perspėja dėl New Age apraiškos
pavojų citata, iš kurios aišku, kaip įžiūrimas pavojus laisvei:
(
) individai sutelkia dėmesį į save ir tampa abejingi tam, kas
vyksta aplink juos (
) atsiranda nauja totalitarizmo (mano pabr.
G.T.) grėsmė, nes žmogus (
) bando globalizuotam pasauliui primesti
dirbtinę vienybę ekonominę, socialinę ir religinę(
). Tai vyksta
žmonių rengimas okupacijai, parengiant jų protą ir jausmus rūpintis
savimi ir nesirūpinti artimu per politiką, ir tą vykdo ne tik New
Age. Kita citata: (
)šio sąjūdžio filosofijos ir metodologijos poveikis
kartais juntamas ir katalikiškų rekolekcijų užsiėmimuose, charizmatinio
atsinaujinimo grupėse, kada perdėtai kreipiamas dėmesys į stebuklus
ir asmeninį patyrimą, kada, nekrikščionišku supratimu, į Dievą žiūrima
kaip į jėgą, kuria galima manipuliuoti, o ne į realų Asmenį, su
kuriuo bendraujama maldoje.
Tokios yra priemonės totalitarizmui kelią parengti.
Tam tarnauja iškreipti jausmai ir pašalintas protas. Ne taip, kaip
kažkada mąstė šv. Tomas Akvinietis, apie kurį žurnale Logos rašoma:
Anot šv. Tomo,tikėjimas yra tik savo valia pritarti tam, kuo pasiūlyta
tikėti. Kadangi žmogaus protui nepakanka tik priimti dievišką tiesą,
todėl čia į pagalbą ateina supratimo dovana (
) MarieDominique
Philippe patikslina, kad tikėjimas priglunda prie slėpinio, o supratimo
dovana skverbiasi į jį ir dėl šios dovanos tikėjimo prigludimas
gali pasiekti dieviško slėpinio gelmę.
Supratimas ir žinojimas buvo būtini: Kadangi tikėjimo
dalykų negalime apčiuopti, regėti, tai tikėjimo aktas yra tamsus
ir mus vargina. O Šventoji Dvasia per žinojimo dovaną nuramina mūsų
pojūčius ir taip leidžia atlikti tikėjimo aktus (Logos Nr.37,
p. 51).
Protas yra būtinas tikėjimo akte. Pasak Antano
Maceinos, religinė filosofija yra tikėjimo kenozė: dieviškųjų tiesų
nusileidimas į žmogiškąją protavimo sferą. Tai ta pati supratimo
ir žinojimo dovana, kai apsvarstytos tiesos žmonėms darosi priimtinos
ir veiksmingesnės. Taip buvo anksčiau. Pagal totalitarizmo planus
toliau taip neturi būti. Tikėjimo nereikia, nes ir be jo galimi
tarsi religiniai užsiėmimai, o supratimas ir žinojimas visai nepageidautini.
Užtenka kuistis po savo jausmus ir potyrius, stengtis jų sužadinti
vis naujų ir vis malonesnių, ir toks pasilieka religinis gyvenimas.
Ta kryptimi Lietuvoje toli paėjėta. Nupilietinti,
nupolitinti žmonės. Tam darbuojasi ne vienas leidinys ir radijo
laidos. Ta kryptimi neina mūsų skaitomas XXI amžius, todėl jokių
valdžių neremiamas, pagaliau ir nupilietinti skaitytojai per vangiai
jį remia. Bandoma jį sunaikinti, nes jis nepadeda totalitaristų
globalistų siekiams nesupratimo, nežinojimo ir iškrypusio jausmo
pergalei.
Neatsitiktinai tokio ugdymo parengti daug žmonių,
lyg ir Bažnyčiai priklausančių, net nesuprato, kad per Paksą Borisovą
Prunskienę ateina ir sutvirtėja okupacija. Jausmingi nemąstantys
žmonės tokie išugdyti priėmė Laumžirgio žaidimo taisykles,
ir tarp jų yra daug Bažnyčios lankytojų bei įvairių tarsi katalikiškų
susibūrimų dalyvių. Taip jie išsiugdė savo sambūriuose jausmai
minus protas ir yra rezultatas, kad protu nepažįstamos blogybės,
o jausmams peno į valias, kai pasipila tarsi skriaudžiamieji. Tariamai,
nes nuo jų reikia Lietuvai gintis. Buvo tariamai nuskriaustas Paksas,
dabar žurnalistai esą ir Prunskienę nuskriaudė, jos blogus darbus
per griežtai priminę, tad norintiems vėl būtų ko gailėtis.
Yra ugdomas abejingumas sakant, kad neužsiimama
politika, o išaugo užsiangažavimas netiesai. Tuščia vieta neliko,
nes ir negali pasilikti. Nebuvo sėjamas gėris supratimo ir žinojimo
pavidalais, tad užaugo piktžolės, kurių, kaip žinome, nereikia sėti,
nes jos yra žmogus nedraugas, šiuo atveju naujųjų totalitaristų
pavidalu.
Totalitarizmas visur veikia: tai tikrai pasaulinis
procesas. Jau girdime JAV Demokratų partijos agitacijoje, kad ir
ten atsirado runkeliai. Taip nepavadinti, bet vis tiek iškreipta
sąvoka dvi Amerikos. Jos tikrai yra, kaip ir dvi Lietuvos, bet
skirstosi ne pagal tai, kad vieni yra turtingesni, o kiti mažiau
turintys. Yra kitaip: vieni myli laisvę, kiti prieš ją kovoja ir
stengiasi visus pavergti. Lietuvoje dar yra požymis, kad vieni myli
tėvynę, kitiems jos nereikia, ir tai anaiptol nesusiję su turtingumu,
kaip stengiamasi pateikti. JAV dar kol kas visi savo valstybę gerbia,
tačiau, kurstant pavydą, ir ten bandoma pasiekti tokią padėtį kaip
mūsų ir raginama tik šiaip taip mylėt save tėvynėje, o ne ją pirmiausia
kaip sąlygą ir pačiam būti prasmingam.
Tas būtų pasiekta, jeigu nebūtų priešinamasi.
Nepasiseks, jeigu neužmigs laisvės kovotojai. Jų yra JAV. Yra arba
atsiranda, arba neišnyksta ir Lietuvoje. Kovotojai prieš protų pavergimą.
Už supratimą ir žinojimą, bei iš to kylantį gerąjį jausmą. Už meilę
laisvei ir laisvai tėvynei. Tai atitinka žmogaus paskirtį, suteiktą
Kūrėjo. Kuo mažiau kolaboravimo su visų rūšių totalitaristais (komunistais,
globalistais); verčiau nukentėjusieji už laisvę, kokie paminėti
konferencijoje Marijampolėje, kad ateityje būtų ką minėti ir iš
mūsų laikų.
© 2004 "XXI amžius"
|