Kenkia antiamerikietiškos nuotaikos
"Senojoje Europoje" smunka garsiausių JAV įmonių
pardavimai. Tai verčia pagalvoti, ar prie vietinių sunkumų, kuriuos
lemia lėtas ekonomikos augimas, neprisideda ir antiamerikietiškos
nuotaikos, rašo verslo dienraštis "Financial Times".
"Coca-Cola", "McDonald's", "Marlboro" ir "General
Motors" paskelbė apie sunkumus Vokietijoje ir Prancūzijoje. Sunkumų
jau patyrė "Disney", "Wal-Mart" ir "Gap".
Bendrovės sieja prastus rezultatus su dideliu
nedarbu, mokesčiais, rinkos reguliavimu ir kitais ekonominiais veiksniais,
kuriuos nurodo ne tik JAV įmonės. Tačiau problemų sutapimas dviejose
minėtose šalyse, kurias kai kas vadina "senąja Europa", smarkiai
pakenkė daugelio svarbiausių Amerikos įmonių trečiojo ketvirčio
rezultatams.
Neseniai "McDonald's" paskelbė, jog staigiai sumažėjęs
vokiečių apetitas kai kuriems jos patiekalams iš esmės sužlugdė
pardavimų prieaugį Europoje. Skaudų nuosmukį patyrė ir "Coca-Cola",
kuri 80 proc. pelno gauna ne Šiaurės Amerikoje, nes trečiąjį ketvirtį
vokiečiams pardavė 16 proc. mažiau savo produkcijos nei per tą patį
laikotarpį pernai.
ELTA
© 2004 "XXI amžius"
|