Po dvylika vėliavų tarp tironijos
ir laisvės
Edmundas SIMANAITIS
|
Knygos viršelis
|
Vilniuje, M.Mažvydo bibliotekos sausakimšoje
salėje, gegužės 30 dieną įvyko naujos Viliaus Bražėno knygos Po
dvylika vėliavų tarp tironijos ir laisvės sutiktuvės. Renginio
vedėjas Juozas Šalkauskas pirmajam suteikė žodį knygos redaktoriui
Dariui Simanaičiui. Įvairiais aspektais nušvietė 356 puslapių apimties
gausiai iliustruotame veikale gvildenamas temas kiti kalbėtojai:
prof. O. Voverienė, A.Liekis, buvęs kariuomenes vadas gen. J. Kronkaitis,
iš JAV atvykusi autoriaus dukra Lyvija, E.Simanaitis ir mons. A.Svarinskas.
Knygos autorius V.Bražėnas padėkojo knygos redaktoriui ir kitiems,
padėjusiems parengti ir išleisti jo veikalą. Sutiktuvėse dalyvavo
kariuomenės ir visuomenės atstovai.
V.Bražėno knyga Po dvylika vėliavų tarp tironijos
ir laisvės nėra vien autoriaus publicistinių straipsnių rinkinys,
atsiminimai ar asmenybės gyvenimo aprašymas. Jos reikšmė kur kas
platesnio skambesio. Joje Tėvynės ir, kas itin įdomu, lietuvių išeivijos
istorijos turiningi tarpsniai.
Žmona pagalbininkė
V.Bražėnas teigia niekada nerašęs dienoraščio,
tačiau paaiškina: Rašau, vykdydamas žmonos Edos įpareigojimą.
Su žmona Prakseda, gyvenimo drauge, pagalbininke ir rūpestinga Viliaus
kūrybinio archyvo tvarkytoja, kartu nugyventi 59-eri metai. Ji nuolatos
ragino savo vyrą rašyti atsiminimus, gerai jausdama, kad to nedarant
vertinga ir įdomi išeivijos patyrimo dalis gali nesugrąžinamai pražūti.
Ir pats autorius daugelį kartų girdėjęs amerikiečių, kurie klausėsi
jo paskaitų, raginimus rašyti knygą. Eda išėjo į Amžinybę. Ši knyga
sudaryta jau be žmonos pagalbos, tačiau remiantis jos ankstesniu
įdirbiu.
Viliaus talentai
V.Bražėno talentai anksti pasireiškė. Jis buvo
aktyvus visuomenininkas, pripažintas geriausiu skautų laužavedžiu.
Leitenanto antpečiai liudijo jo pilietinį nusiteikimą. Buvo gerai
įvaldęs oratoriaus meną. Tačiau bene svarbiausia nuo jaunystės
dienų pasižymėjo lietuviška pilietine savimone. Pastaroji aplinkybė
tapo atramos tašku, kai publicisto žvilgsniu analizuodavo ir prognozuodavo
Lietuvos ir pasaulio politikos įvykius. Apie visa tai skaitytojas
ras knygoje. Verta nors probėgomis aptarti V.Bražėno visuomeninės
veiklos formas, kurios savo ruožtu reljefiškai išryškina kai kuriuos
Amerikos lietuvių išeivijos politinio, visuomeninio bei kultūrinio
gyvenimo reiškinius.
Pilietinis kredo kova su totalitarizmu
Kodėl pabėgote iš Lietuvos?- kartą paklausė
Lietuvos ryto žurnalistė. Pajutau iš šio klausimo prasikišantį
kaltinimą: kuo buvai nusikaltęs? Atrodė, jog buvo tikėtasi tokiu
paklausimu kalbėtoją apstulbinti ir pritrenkti. Deja, tai nepavyko
ir į trumpą klausimą daviau trumpą atsakymą: Aš iš Lietuvos nepabėgau,
o po Sedos kautynių su sovietų tankais pasitraukiau atbulas, atsišaudydamas,-
rašo autorius ir atkreipia dėmesį į esminės svarbos detalę laikraštyje
buvo visiškai nutylėtos Sedos kautynės. Dar ilgai po to Sedos kautynių
faktas liko žiniasklaidos tabu. Galbūt dėl to, kad antrajai sovietų
invazijai 1944 m. rudenį pasipriešinę Tėvynės Apsaugos Rinktinėn
susibūrę savanoriai kariai toks nepriimtinas faktas maskvinei
istorijai, buvo kažkodėl vis dar nepatogus ir mūsų žiniasklaidai.
Kaip žinoma, nepasiteisino puoselėtos viltys,
kad Vakarai nepamirš Atlanto Chartijoje įrašytų viltingų pažadų
pavergtosioms tautoms. Prosovietiniai istorikai rašydavo tik apie
pasipriešinimą naciams, nutylėdami laisvės kovas.
John Birch Society- JBS
JAV armijos kapitonas Džonas Birčas (John Birch)
buvo pavyzdingas patriotiškai nusiteikęs amerikietis, protestantų
misionierius, pasižymėjęs tarp kinų antikomunistų. Kinų komunistai
nužudė Dž.Birčą praėjus vos kelioms dienoms po Antrojo pasaulinio
karo pabaigos. Jo vardu pavadintoje organizacijoje (John Birch Society
JBS) priskaičiuojama iki 70 tūkst. narių. Birčininkai skiria daug
dėmesio jaunimui. Rengiamos jaunimo vasaros stovyklos jaunuoliams,
autoriaus žodžiais tariant, atidengiami mokyklose užskleistos realybės
horizontai. JBS spaudoje pateikiama informacija ir žinių analizė
retai užtinkama kitur. Autorius pažymi, kad ši aplinkybė primena
pogrindžio spaudos platinimą Lietuvoje. Politinis švietimas buvo
organizacijos visuotina strategija, o tiesa vienintelis ginklas.
JBS veikla buvo nukreipta į didžiausio laisvės priešo komunizmo
plitimo stabdymą ir griovimą. Tokiai veiklai reikėjo ryžtis ir daug
ką aukoti. Vilius tokiai aukai buvo seniai subrendęs.
Pavergtųjų tautų rūpestis
V.Bražėnas tapo komunizmo priešininku jau pirmojo
bolševikmečio metais, tačiau nuosekli antikomunistinė veikla prasidėjo
įstojus į organizaciją JBS. Ši nepartinė sąjunga geriausiai atitiko
V.Bražėno veiklos pobūdį. Joje buvo įvairių tautybių ir gana skirtingos
socialinės padėties asmenų, pasiryžusių grumtis su bet kokia totalitarine
diktatūra. Tokia veikla V.Bražėnui buvo labai priimtina. JBS pozicija
pavergtųjų tautų klausimu bene geriausiai atitiko jo nusiteikimą
ir lūkesčius. Apsispręsti buvo lengva, nes JBS yra vienintelė žinoma
amerikiečių organizacija, kuri savo programoje vienu iš tikslų yra
įrašiusi pavergtųjų tautų išvadavimą. Būtent JBS sistemoje V.Bražėnas
pamatė ir rado galimybę efektyviausiai panaudoti savo gebėjimus
ginant Lietuvos laisvės bylą. Ir ne tik šią bylą! Autorius įsitikinęs,
kad Amerikos išlikimui būtinas komunizmo subyrėjimas ir pavergtųjų
išsivadavimas. Vėlesni įvykiai parodė, kad knygos autorius iš tiesų
buvo įžvalgus. Pavergtosios tautos atgavo laisvę, komunizmo imperija
formaliai subyrėjo.
Oratoriaus talentas
V.Bražėnas buvo puikus kalbėtojas ir visuomeninio
bei politinio gyvenimo analitikas. Apkeliavo su paskaitomis visas
JAV valstijas. Paskaitų turinys domino auditoriją, todėl lektoriui
į kai kurias vietoves tekdavo grįžti po du ar net tris kartus. Iškalbingas
jo turuose skaitytų paskaitų temų sąrašas: Mažinti įtampą su monstrais,
Nustokime rėmę komunizmą, Nustokime gaminę raketas komunistams,
Kelrodžiai į tironiją, Nėra laisvės veltui, Kaip nušalinti
komunizmą ir kt.
Patikimas komentatorius
V.Bražėnui teko kelis kartus apkeliauti su paskaitomis
49-ias JAV valstijas, pasakyti per tūkstantį kalbų įvairiai publikai
mokyklose, klubų susirinkimuose, bažnyčiose, jaunimo stovyklose,
įvairiose radijo bei televizijos laidose. Autorius pabrėžia, kad
jam buvo svarbiausia tai, kad teko daugybėje susitikimų ir radijo
bei televizijos laidų ginti Lietuvos laisvės bylą. Oratorius nebuvo
linkęs taikstytis su melais ir pusiau tiesomis tenykštėje žiniasklaidoje.
V.Bražėno nuosekli pozicija ir argumentuota įvykių analizė sukūrė
patikimo komentatoriaus įspūdį. Paaštrėjus santykiams su Kremliumi,
iškilus kokios nors krizės pavojui, redaktoriai ar reporteriai gana
dažnai kviesdavosi V.Bražėną. Jo taiklios pastabos ir originalūs
komentarai buvo labai laukiami ir palankiai priimami klausytojų
ir žiūrovų.
Neužsisklęsti savo parapijoje
Paskaitininkas, kalbėdamas lietuvių išeivių auditorijai,
visada stengdavosi pabrėžti, kad užsidarę savyje ir veikdami tik
savos parapijos rūsyje negalime tikėtis, kad žiniasklaida ar politikai
staiga šoks pagal mūsų muziką vos tik mums užgrojus. Vilius visada
stengdavosi sieti išeivijos kultūrinio gyvenimo aktualijas su didžiąja
politika, pirmiausia Lietuvos laisvės bylos kontekste. Su jaunimu
kalbėdavo vengdamas sudaryti įspūdį, jog mėgina gudragalviauti.
Jaunimas nemėgdavo nenuoširdžiai ir neįtaigiai kalbančių oratorių.
V.Bražėnas gebėdavo sukoncentruoti auditorijos dėmesį į nagrinėjamą
temą ir išlaikyti jį iki susitikimo pabaigos.
Humoras ir satyra
Kalbėtojas valdydavo auditorijos dėmesį, išradingai
remdamasis humoru. Štai mokykloje jis klausia: Ar pastebėjote,
kad jūsų miesto ir net mokyklų bibliotekose žurnalų ir laikraščių
lentynos yra pasvirusios kairėn? Publika ne visada iš karto susivokdavo,
kad bibliotekose ir skaityklose daugiausia būdavo kairiosios spaudos
leidinių.
Nevengė ir politinio atspalvio pašmaikštavimų.
Autorius pasakoja kartą gavęs gana keblų klausimą, mat plakate buvo
rašoma apie įtampos mažinimą su monstrais: Ar jūs lyginate komunistus
su monstrais? Taip, nors žinau, jog tai yra įžeidimas monstrams.
Auditorijoje sugriaudėjo juokas ir salę slėgusi įtampa vienu mostu
atlėgo.
Prof. O.Voverienės vertinimu, publicisto Viliaus
Bražėno straipsniai aukščiausio žurnalistinio meistriškumo tekstai,
kuriuose gausu perliukais žėrinčių išraiškos formų metaforų, humoro,
taiklaus sarkazmo, net grotesko. Jo žodis aštrus ir negailestingas
Lietuvos valstybingumo pamatų ardytojams... ir įtaigus, kviečiantis
Lietuvos patriotams.
Publicisto žvilgsniu
Publicisto analitinis žvilgsnis užkliūdavo ir
už mažiausio politikos kryptelėjimo. Ilgus metus JAV politikai viešai
ne kartą skelbė, kad nepripažįsta Baltijos šalių okupacijos ir reikšdavo
viltį, kad lietuvių tauta vėl kada nors bus laisva. Atrodo visiems
buvo lengva kalbėti, kol nepriklausomybės klausimas buvo pakibęs
ant kada nors. Tačiau kai kada nors nelauktai ir netikėtai tapo
dabar, Lietuvos laisvės draugai per dažnai lenda į krūmus,
samprotauja autorius ir teigia, jog išeivija veikloje už Lietuvos
laisvę nebegali pasikliauti vien demaršais valdžios viršūnėse ir
turi ieškoti talkos plačiojoje krašto visuomenėje. Beje, autoriaus
nuomone, didelės ukrainiečių ir lenkų diasporos taip pat neišnaudojo
savo galimybių tiesiogiai ar per lobistus daryti įtaką JAV užsienio
politikai. V.Bražėnas dažnai sielodavosi dėl nuo komunizmo teroro
pasitraukusių tautų išeivijos nekoordinuotos veiklos.
Lietuvos laisvės byla
Autorius taikliai pastebi, kad ne tik naciai
ir komunistai, bet ir visi istoriniai Lietuvos priešai pirmiausia
stengėsi sunaikinti laisvą lietuvio dvasią, pakęsdami, o kartais
net palaikydami kai kurias lietuvybės išorines formas ir čia pat
daro esminės svarbos išvadą: Jei Lietuvos priešas deda tiek daug
pastangų lietuviškai laisvės dvasiai sunaikinti ne tik tėvynėje,
bet ir išeivijoje, tai ženklas, kad privalėtume skirti daugiau organizuoto
dėmesio kaip tik šiai laisvės dvasiai išlaikyti.
Negalima ribotis lietuvybės jaunimui pristatymu
tik kaip brangios relikvijos, kaip žavaus ir neįkainojamo muziejinio
eksponato. Pabandykime mūsų jaunimui lietuvybę perteikti kaip laisvės
kovos ugnimi liepsnojantį žibintą, kurį jaunimas perimtų ir dar
aukščiau iškeltų; kaip laisvės troškuliu žėrintį kalaviją, kurį
laikyti aptrūnijusiose istorijos makštyse būtų šventvagystė. Štai
kur glūdi Lietuvos laisvės bylos prasmė ir tikslas! Autorius šiam
tikslui aukojo ne tik savo laiką ir gebėjimus, tai buvo jo gyvenimo
būdas. Jis kitaip jau negalėjo. Kad ir ką veiktų, kad ir ką darytų,
lietuvybės dvasia visur palikdavo savo pėdsaką.
Lietuvybės paradoksas
Stebėdamas išeivijos gyvenimą V.Bražėnas greitai
pamatė, kad viena didžiausių negerovių yra parapijiškumas. Šiuo
žodžiu nusakoma siaurai uždara lietuvių veikla, išplaukianti iš
ghetto pobūdžio dvasinės visuomenės vadovų būsenos. Tai vyko ne
dėl piktos valios, bet greičiausiai dėl nesugebėjimo susiorientuoti
naujoje aplinkoje, dėl kalbos, veiklos sąlygų bei naujojo gyvenamojo
krašto politinių konfigūracijų nepažinimo. Lietuvių organizacijų
vadovai aktyviai rūpinosi lietuvybės išlaikymu. Autoriaus nuomone,
reikėjo imtis ir kito, ne mažiau svarbaus uždavinio. Atsidūrę visai
naujose ir neįprastose sąlygose, mūsų organizacijų vadovai, jeigu
būtų galvoję, kad lietuviškosios išeivijos pagrindinis uždavinys
ir misija yra Lietuvos laisvė ir, jos siekiant, prievolė viešai
ir plačiai kalbėti pavergtos ir nutildytos tautos vardu, jie būtų
jautę prievolę surasti būdų ir kelių Lietuvos bylai kelti viešumon
arba būtų paieškoję naujų vadovų ir autoritetų, kuriems būtų įmanoma
vykdyti pagrindinę išeivijos misiją. Tačiau lemiamu naujuose kraštuose
kūrimosi laikotarpiu to meto autoritetai to nepadarė, teigia
autorius.
V.Bražėnas subtiliai atkreipia skaitytojo dėmesį
į faktą, jog Lietuvos okupantas, jam nepavykus pabėgusiųjų nuo
raudonojo teroro sugrąžinti prievarta ar sustabdyti ypač nuo įsikūrimo
JAV, jei ne skatino mus jam prielankiais būdais, tai bent jau prielankiai
žiūrėjo į mūsų pastangas užsidaryti savyje ir apie smurtą prieš
Lietuvą, ir apie komunizmo grėsmę kalbėti bei rašyti tik sau patiems.
Autorius teigia, kad būta rankos kuri kreipė
mūsų balsą į tokias gaidas, kurios neskambėtų disonansu šalia koegzistencinio-kultūrinio
bendradarbiavimo dueto. Ta ranka, žinoma, laimino tokią mūsų veiklą
ir tuos veikėjus, kurie sąmoningai ar nesąmoningai statė prietilčius
ateityje numatytiems tiesti tiltams. V.Bražėnas ne be pagrindo
kritiškai vertino Kremliaus nurodymu KGB reguliuojamus kultūrinius
mainus su okupuota Lietuva.
Kas vykdė genocidą?
Autorius niekada nevengė genocido temos. Turėjo
aiškią ir tvirtą poziciją, kurios laikosi ir dabar. Mes malame
tuščiomis girnomis besiskųsdami pasaulio tyla dėl sovietinio genocido
Lietuvos okupacijos metais. Vis primename Jungtinių Tautų Organizacijos
1948 m. gruodžio 9 d. vienbalsiai priimtą Genocido Konvenciją (GK),
pagal kurią buvo pakaltinta Vokietijos Nacionalinė Socialistinė
Darbo Partija (trumpai pavadinta nacių partija) ir pagal kurią
(tokie pat socialistai kaip ir komunistai) buvo baudžiami ir persekiojami
kaip nusikaltėliškos organizacijos nariai. Tad kodėl tas pat, pagal
GK, netaikoma SSRS, KP ir KP nariams už dar didesnius nusikaltimus
genocidu negu nacių?
Trumpas atsakymas būtų todėl, kad, pagal GK
genocido apibūdinimą, sovietinės žmonių žudynės ir ištisų tautų
naikinimas nebuvo genocidas. Tad išeina, kad sovietai genocido
nevykdė. Tuomi per derybas dėl GK pasirūpino Kremlius ir jo agentai
bei draugai Europoje ir JAV.
Publicisto pastabos neprarado aktualumo ir šiandien.
Rusija, perėmusi Sovietų Sąjungos istorinį palikimą, teises ir,
žinoma, atsakomybę už karo nusikaltimus ir nusikaltimus žmonijai
(genocidą), dar nepajėgė atsisakyti imperinių ambicijų.
Antikomunisto pozicija
V.Bražėnas unikali asmenybė lietuvių išeivijoje.
Knygos Po dvylika vėliavų tarp tironijos ir laisvės tematika liudija
autoriaus interesų ir veiklos įvairovę. Jis niekam nepataikauja.
Jo antikomunistinė pozicija remiama unikalia asmenine patirtimi,
publicistika faktais, argumentais, logiškomis išvadomis ir pilietine
savivoka.
Lietuva kolektyvinio transatlantinio gynybos
aljanso narė. Mūsų šalis visateisė Europos Sąjungos narė. Šie principiniai
užsienio ir vidaus politikos pokyčiai ir esmės keičia mūsų gyvenimą,
kurį dar tebekuriame. V.Bražėno pastabos skaudžiai primena, kad
mūsų tėvynė sugrįžo į Europą su savo unikalia patirtimi, kuri tampa
Europos Sąjungos bendros istorijos dalimi. Nekelia abejonių, kad
ši tema mūsų dienomis tolydžio tampa net aktualesnė nei prieš pusę
amžiaus. Europa dar nedrįsta teisės balsu pripažinti, kad Europos
žemyne siautėjo du agresoriai, o ne vienas, kad tautos kentė dviejų
totalitarinių režimų sovietų ir nacių okupaciją ir genocido
baisumus.
Buvusieji ir esantieji
Komunizmo nusikaltimus žmoniškumui iki šiol vertina
tik šio totalitarinio režimo aukos, bet ne tarptautinė Temidė. V.Bražėno
seniai kelti klausimai anaiptol neprarado aktualumo. Pavyzdžiui,
šis: Paliekant teisėtvarkai spręsti stribų, KGB-istų, kalintojų
ir trėmėjų bei jiems įsakinėjusių bylas, išeiviai, kurie naudojosi
laisve Lietuvos laisvės bylai garsinti ir ginti, manau, turi teisę
spręsti apie buvusių partiečių ir nepartinių bolševikų elgesį
dabar, jiems laisvėje ir laisvės šviesoje atsidūrus. Be abejo, pilną
teisę apie buvusiųjų elgesį šiandien spręsti ir klausimus kelti
turi buvusieji ir išlikusieji politiniai kaliniai, tremtiniai ir
partizanai.
Deja, nepriklausomybę atgavusioje Lietuvoje kagėbistų,
jų dvasinių įkvėpėjų, o ir totalinės prievartos morališkai sugniuždytų
bendrapiliečių likimus mėgina tvarkyti tie patys prievartos vykdytojai.
Ši tarptautinės teisės praktikoje negirdėta savitarna kelia rimtą
susirūpinimą. Ne veltui V.Bražėnas sunerimęs klausia: Kur yra bent
dabar lietuviškos kompartijos kortas atidengią, savo sąžines, tiesos
žodžius nuplauną buvę partiečiai? Anuomet, būdami okupanto statytiniais
bet kurioje srityje, visi vienaip ar kitaip prisidėjo prie savo
tautiečių tautinio ir kultūrinio nudvasinimo.
Sniečkaus pašlovinimas
V.Bražėnas pašiurpsta: Pasitaiko įdomių atsitiktinumų.
2003 m. sausio 25 d. Vilniuje (netikėsite!) Lietuvos mokslų akademijos
rūmuose komunistinės tironijos atrūgos surengė savo tautą terorizavusio
maskolbernio Antano Sniečkaus mokslišką gimtadienio minėjimą.
Raudonojo genocido trubadūrai tą genseko pagarbinimą pridengė intelektualizmo
skraiste, matyt, bandydami tuomi nuplauti lietuvių tautos kraują
nuo vyriausiojo teroristo ir kompartijos rankų. (...) Trumpos atminties
ir siauros intelektualinės sąžinės profesoriai, matyt, pamiršo,
jog dar ne visos komunizmo aukos suguldytos po žeme, ir nenumatė,
jog gyvais išlikusieji ateis į konferenciją pasisakyti už save ir
už žuvusiuosius.
Sugrįžusiam į laisvą tėvynę antikomunistui buvo
sunku suvokti, kodėl ryškios spalvos profesoriai (...) raudoname
rasale marinuoto genocidininko pagerbimui moksliškam renginiui pasirinko
ne kokią nors privačią salę, kurioje galėjo turėti uždarą konferenciją,
o Respublikos iždo lėšomis išlaikomas garbingos institucijos patalpas
.
Moralinė teisė
V.Bražėnas jautriai reaguoja į kai kurių tėvynainių
bandymus užsivilkti teisuolių marškinius. Tautai, praėjusiame amžiuje
patyrusiai penkias okupacijas, ši tema nėra tuščias žodžių žaismas.
Esu išeivijos ir Lietuvos spaudoje rašęs, jog mes, išeiviai, neturime
moralinės teisės rūšiuoti nusikaltimo laipsniais ten likusius
palūžusius ar palinkusius tautiečius. Tai realiai ir teisėtai gali
daryti išlikę komunizmo ir išdavystės aukos. Tačiau turime teisę
spręsti, kas ir kaip iš buvusiųjų elgiasi dabar, laisvę atgavus
ir prievartos bei teroro nusikračius. Gal kas nors ir bandė ką nors
pasiekti per partiją, tačiau dabar jau metas ką nors Lietuvai
siekti ne tik be partijos, bet ir prieš partiją. Bet kuriuo atveju,
nereiktų skubėti sovietiniais medaliais apkabinėtų krūtinių dar
apsunkinti ir Lietuvos Respublikos ordinais,- šis tiesmukas autoriaus
paaiškinimas išryškina dar vieną nesenstančią Antrosios Respublikos
aktualiją.
Aiški pilietinė pozicija
Kol pasaulis bus netobulas, tol Bražėnas su tuo
nesitaikstys, sakė prof. V.Landsbergis apie jam artimas šios
asmenybės branginamas ir aukštinamas vertybes: tėvynės meilę, ištikimybę
ir pasiaukojimą tautos laisvei ir tiesai.
V.Bražėno knyga Po dvylika vėliavų tarp tironijos
ir laisvės atspindi tautos ir valstybės patirtas skriaudas, netektis,
laimėjimus ir lūkesčius. Joje labai ryškus lietuvių išeivijos istorijos
pėdsakas, užfiksuotas talentingo žurnalisto plunksna. Knygos išskirtinis
bruožas joje nėra juodo pesimizmo, apokaliptinių dejavimų, saviplakos
ir saviniekos. Atvirkščiai kiekviename skyrelyje aiški pilietinė
pozicija, paskaninta cum grano salis (su grūdeliu druskos lot.),
bet nepretenduojanti į orakulo statusą. Tai kario kovos ir piliečio
veiklos ataskaita, rašyta ginklu fronte, žodžiu ir plunksna tėvynėje
ir priverstinėje emigracijoje. Ši knyga tai nepalaužto šviesaus
tikėjimo tautos teise apginti savo laisvę įrodymas. Lietuvos laisvės
byloje V.Bražėno sukurtas lapas išliks nepamirštas.
Knygą Po dvylika vėliavų tarp tironijos ir
laisvės
galima įsigyti redakcijoje. Kaina 17 Lt.
© 2005 "XXI amžius"
|