Globalizmas globalizacijos miglose
Vilius BRAŽĖNAS
Mūsų žiniasklaidoje dažnai paminima globalizacija,
tačiau retai globalizmas. Dar rečiau tas klausimas svarstomas.
Lyg Lietuvos tai neliestų. O kai svarstoma, vis susimaišoma globalizacijos
miglose. Globalizmo visapasaulinės valdžios siekimo nepastebėjimas
primena seną, tačiau, matyt, vis aktualų anekdotą apie zoologijos
sodą lankiusį kaimietį, kurs ten nepastebėjo dramblio.
Neseniai į geopolitinį zoologijos sodą vienas
po kito pažvelgė keli komentatoriai spaudoje. 2005 m. rugsėjo 7
d. Lietuvos žiniose tą klausimą palytėjo Romualdas Ozolas. Jis
aptarė viešumon iškilusį labai įdomų būtinų valstybių terminą
ir visai teisingai pastebėjo, jog tai reiškia, kad pasaulyje kažkam
atrodo, kad esama ir nebūtinų valstybių. Ar tai reiškia, kad mes
čia susiduriame su teoriniu globalizacijos eros imperializmu?
klausia jis, lyg užuodęs šešką. Tai geras, įžvalgumu paremtas, klausimas,
liečiąs globalizmo esmę. Tik gaila, kad čia R.Ozolas, kaip ir
daugelis kitų, paslysta ant tuo tikslu globalistų pamestos globalizacijos
banano žievės. Būtinų valstybių sąvoka yra dainelė iš globalizmo,
o ne iš globalizacijos (kultūros ir technikos sklidimo) dainynėlio.
Aišku, kad pirmąja globalizmo auka būtų mažosios valstybės ir per
priverstinį kosmopolitizmą mažosios tautos. Toliau pasauliniame
Soviete išnyktų ir didžiosios tautos. Globalizmo gebelsai, kaip
Z.Bzežinskis, prasitaria, kad net valstybės, tokios kaip JAV, galinčios
ginti savo interesus, yra atgyvenos.
XXI amžiuje dažnai tą klausimą užkabinanti Gražina
Trimakaitė, laimė, tarp tų dviejų panašiai skambančių terminų nepasimeta.
Veido rugsėjo 29 dienos (Nr.39) numeryje, straipsnyje
Miglose, mūsų tautai svarbiu klausimu Antanas Kulakauskas rašo:
Nežinau, kiek žmonių Lietuvoje suvokia, kad Europos Sąjungos ir
pasaulio likimas yra ir mūsų likimas. Seniai bandau tuos likimus
susieti politinėje galvosenoje ir parodyti kurlink pasaulis yra
stumiamas pasaulinio Sovieto pasaulinės valdžios siekiančių
globalistų. Gaila, kad A.Kulikauskas pasimetė globalistų sukeltoje
globalizacijos migloje. Dar prieš penkerius metus tų terminų nebuvo
nei didžiausiame anglų kalbos žodyne, nei didžiausiose pasaulio
enciklopedijose. Jų nebuvo net Politinėje enciklopedijoje.
Terminas globalizmas, matyt, buvo sugalvotas
pastaraisiais dešimtmečiais pasaulinė valdžia terminui pridengti,
kad būtų nuslopinti klausimai kokia ta valdžia būtų bei kas ir
kaip ją rinktų? Be to, įteigiant, jog susipratusių tautų lengvai
sustabdomas globalizmas esąs nesustabdomas, buvo paleista miglos
uždanga globalizacija, taip pavadinant normalų, žinoma, nesustabdomą,
technikos ir kultūrų sklidimą pasaulyje nuo pat rato ir būgno išradimo.
Sutapatinant tuos du pavadinimus ir globalizmas atrodo nesustabdomas.
A.Kulikauskas Miglose rašo: Atrodytų, kad globalizacija
išplečia individo laisvės horizontus. Tik ar nebus tai iliuzija?
Juk globalios jėgos (V.B.), galima sakyti, beveik visai nepavaldžios
demokratinei kontrolei. Aišku, jis čia sutapatina globalizaciją
su globalizmu su globaliom jėgom. Ir tiesa, kad tos jėgos
(globalistai) siekia totalitarinės kontrolės pasauliniame Soviete.
Ypač komentatoriams praverstų žinoti tų pavadinimų reikšmes ir skirtumą.
Paskaičius Bernardinuose paskelbtą Leonido Donskio
(bene spalio 3 dieną) rašinį apie pasaulinį sąmokslą, atrodo,
kad jis pasimokė iš KGB taktikos nukreipti mąstymą: KGB kurstė antisemitizmą,
kad komunistų nusikaltimai būtų primesti žydams, o L.Donskis nukreipia
dėmesį nuo amžių egzistuojančių ir šiandien aiškių siekių užvaldyti
pasaulį į seniai nuvertintus žydų protokolus ir antisemitizmą.
Nors pats negyveno XVIII ir XIX amžiais ir nedarė žurnalisto tyrimoiliuminatų
ir kitų (nuo senovės buvusių) pasaulinės valdžios siekimo atvejų,
pasirinkęs sau tinkamus autoritetus, visa, kas netinka į antisemitizmą,
vadina fantazijomis. Kuo gi jo galimi fantazijomis pavadinti teiginiai
yra patikimesnės fantazijos negu kitos? Nenuostabu, kad net Stalino
prieš tautiškumą kovą ir todėl tautų naikinimą pavadina kova su
buržuaziniu kosmopolitizmu.
Kažkodėl šių dienų anti-anti-globalistai intelektualai
nežiūri į dar šiltą istorinę tikrovę, nekalba apie sąmokslus, o
apie sąmokslo teoriją. Lyg nebūta aiškių sąmokslų, kaip nužudyti
Cezarį ar Hitlerį.
Kodėl šių dienų autoritetai nieko nereiškia? JAV
senatorius B.Goldvoteris, pavyzdžiui, kaltina turtuolio D.Rokfelerio
(su Z.Bzežinskio pagalba) 1979 metais įkurtą Trišalę komisiją (Trilateral
Commission) bandymu užgrobti galios centrus ir sukurti pasaulį,
kuriame laisvei nebus vietos. O kitas JAV senatorius T.Helmis
(Senato užsienio reikalų komiteto pirmininkas) 1984 metais kaltino
globalistų klubus siekimu sulieti į vieną JAV ir SSRS. Kur įrodymai,
jog ir tai fantazijos? Vargu ar L.Donskis įrodys popiežių Benediktą
XV buvus antisemitu. Šis gi 1920 metais pareiškė, kad tamsiausi
ir iškrypėliški elementai siekia pasaulinės valdžios, ir įspėjo,
kad to pasiekę jie sukeltų dar neregėtą terorą pasaulyje.
Kodėl negalima įrodyti, jog viskas fantazijos,
kas rašoma apie globalizmą trijose geopolitiniais klausimais knygose
lietuvių kalba? Jų dar gyvi skaitytojai galėtų palyginti, kas užsiima
fantazijomis, o kas ne. Net ir tų knygų autorius nėra fantazija,
o gyvena Vilniuje ir galėtų be pykčio išgirsti L.Donskio kaltinimus
ir gal muštis į krūtinę. Manau, ypač šiandien mūsų tautai praverstų
žinoti, kokiame pasaulyje gyvename ir į kokį esame stumiami.
Tikėkimės, kad atsiras skaitytojų, kurie atkreips
žiniasklaidos žymūnų dėmesį į čia nurodytą globalizacinę miglą.
© 2005 "XXI amžius"
|