Mama,
nežudyk!
Kai
sužinome apie įvykusias nelaimes, žuvusius žmones, savaime suprantama,
visi būname sukrėsti. Tačiau, kai kasmet tautoje žudomi tūkstančiai,
o visame pasaulyje - milijonai negimusių vaikų, mes, regis, su
tuo barbarišku vyksmu lyg ir apsiprantame. Dažnas, linkęs tylomis
apeiti vykdomą mažutėlių genocidą, kartais pagalvoja:"O ar
tas, vos užsimezgęs motinos įsčiose, vaisius yra žmogus? Gal tai
tik mažas beformis mėsos gabaliukas, kurio dar neįmanoma vadinti
žmogumi?"
Paryžiaus Rene de Kartano universiteto genetikos profesorius daktaras
Džeromas Le Džunas sako: "
kiekvienas žmogus turi visiškai
aiškų savo prasidėjimo momentą. Paveldimumo materialus pagrindas
yra dezoksiribonukleininė rūgštis (DNR), esanti kiekvienoje organizmo
ląstelėje, joje esančiose chromosomose. Visose organizmo ląstelėse
yra 23 poros chromosomų, t.y. kiekvienoje ląstelėje yra 46 chromosomos.
Lytinėse ląstelėse (gametose) iš viso yra 23 chromosomos. Kai
tik vyriška ir moteriška gametos susijungia, atsiranda ląstelė,
turinti naujojo organizmo paveldimumo ženklus su 46 chromosomomis.
Tai ir yra žmogaus gyvenimo pradžia.
Dviejų mėnesių negimęs vaikelis yra mažesnis negu mažasis pirštas.
Šis žmogeliukas tilptų į riešuto kevalą, tačiau jame yra viskas:
rankos, kojos, galva, vidaus organai, smegenys. Apytikriai nuo
ketvirtos savaitės jis jau turi tam tikrą sąmoningumą, nes tuo
metu formuojasi smegenų žievė. Jau plaka mažylio širdis ir galima
nustatyti jo pirštų antspaudus. Taigi po to, kai įvyko apvaisinimas,
egzistuoja nauja žmogiška būtybė".
Šventasis Raštas daug kartų nurodo, jog žmogaus gyvybės pradininkas
motinos įsčiose yra Dievas. Senajame Testamente skaitome: "Taigi
Boozas ėmė Rutą ir su ja apsivedė; jis pas ją įėjo, ir Viešpats
jai davė, kad ji pradėtų ir pagimdytų sūnų" (Rut 4,13). Dovydo
psalmė gyvai liudija Dievo ir žmogaus artumą: "Nes Tu padarei
mano strėnas, išaudei mane mano motinos įsčiose
Ir mano sielą
Tu žinai tobulai, nebuvo paslėpta Tau mano būtybė, kada buvau
audžiamas žemės gilybėse" (Ps 138,13-15).
Taigi Dievas tvarko žmogaus prasidėjimo vyksmą. Jis įkvepia naują
gyvybę motinos įsčioms. Todėl kiekvieną žmogaus prasidėjimą reikia
vertinti kaip Viešpaties meilės ženklą, padovanotą tėvams, kad
jie suvoktų, jog nėra ir negali būti pasaulyje atsitiktinio kūdikio,
kurio nepageidautų visos kūrinijos Karalius. Šventoji Dvasia per
pranašą Izaiją byloja: "Ar gali moteris užmiršti savo mažylį,
būti nešvelni savo įsčių sūnui? Net jei ji ir užmirštų, aš tavęs
niekad neužmiršiu" (Iz 49, 15). Nors čia labiau kalbama apie
Dievo išrinktąją tautą Izraelį, tačiau, be abejo, Išganytojui
rūpi kiekvienas žmogus, nes Jėzus savanoriškai ištiesė rankas
ir dėl Jį kryžiuojančių žmonių, ir dėl
bejėgių mažutėlių, esančių
dar motinos įsčiose.
1936 metais arkivysk. J.Skvireckas savo pamoksle apie negimusios
gyvybės žudymą kalbėjo: "Kasmet Lietuvoje nužudoma apie 15
000 negimusių kūdikių
Ar tas nekaltųjų kūdikių kraujas nešaukia
dangaus keršto tautai, kuri tai pakenčia?" Kokio dangaus
keršto dabar gali susilaukti mūsų tautiečiai, kai skaisčiausios
saulės neišvysta kelis kartus daugiau nužudytų bejėgių kūdikėlių?
Jei mūsų planetoje kasmet gimsta daugiau negu 120 mln. vaikų ir
apytiksliai 60 mln. žūsta nuo abortų, vadinasi, vyksta nepaskelbtas
karas prieš silpniausiuosius pasaulyje - vaikelius. Tada netenka
stebėtis, kad pasaulyje plinta karai. Kurie kartą nutraukė gyvybę
negimusiam kūdikiui, tie greičiau gali išdrįsti kėsintis į moterų,
senelių ir vaikų garbę, sveikatą bei gyvybę.
Motina Teresė iš Kalkutos 1994 m. vasario 4 d. Vašingtone, vieno
tarptautinio susitikimo metu, kur dalyvavo ir buvęs JAV prezidentas
B.Klintonas, sakė: "Aš jaučiu, kad šiandien didžiausia grėsmė
taikai yra abortai, nes tai karas prieš vaiką, sąmoningas nekalto
kūdikio žudymas, o žudikė - pati motina. Jeigu mes sutinkame,
kad motina nužudytų savo vaiką, tai kaip pasieksime, kad kiti
žmonės nežudytų vienas kito? Kaip įtikinti moterį nedaryti aborto?
Mes turime įtikinti ją primindami, kad meilė reikalauja skausmingo
pasiaukojimo. Jėzus už mus atidavė netgi savo gyvenimą. Moteriai,
kuri galvoja apie abortą, reikia padėti mylėti - tai reiškia paaukoti
savo planus ar laisvalaikį vardan savo vaiko. To vaiko tėvas,
kad ir kas jis bebūtų, taip pat privalo pasiaukoti
Visos šalys,
įteisinusios abortus, neišmoko žmonių mylėti, o leidžia jiems
užsiimti prievarta. Taigi abortai labiausiai griauna meilę ir
taiką".
Motina Teresė tęsė: "Aš žinau, kad poros turi planuoti, kokia
bus jų šeima, šeimos planavimas yra būtinas. Tačiau šeimą planuoti
būtina natūraliai, be kontracepcijos. Kontracepcija sužlugdo galią
teikti gyvybę, ir vyras ar žmona ima rūpintis tik savimi. Jie
kreipia dėmesį tik į save, ir griūva jam ir jai duota meilės dovana.
Mylėdami vienas kitą, natūraliai planuodami šeimą, vyras ir žmona
turi rūpintis vienas kitu, o ne savimi, kaip atsitinka kontracepcijos
atveju. Jeigu meilę sugriauna kontracepcija, dažniausiai netrukus
daromas abortas".
Tais pačiais metais šventai gyvenanti Teresė iš Kalkutos kreipėsi
į moteris, ragindama jas nedaryti abortų. Ji savo kreipimesi rašė:
"Jeigu motinai leista nužudyti savo vaiką, vadinasi, pripažįstama
teisė visiems žmonėms žudyti vienas kitą. Vienas Dievas gali atimti
gyvybę. Tokios teisės neduota nei motinai, nei tėvui, nei gydytojui,
vyriausybei ar konferencijai".
Kai kas gali paklausti: "O ką daryti žmogui, kuris jau kartą
kėsinosi į negimusio kūdikio gyvybę? Ką daryti motinai, kuri nepajėgė
suprasti, kad jos įsčiose esantis vaikelis yra Dievo kūrinys,
kurį būtinai reikėjo išsaugoti? Ar gali teisingasis Dievas žiūrėti
pro pirštus į šią nuodėmę?" Ne, kai daromos piktadarybės,
Viešpats neužsidengia akių. Tačiau Jis gali atleisti nusidėjėliui,
gali suteikti visiškos ramybės ir taikos su Dievu būseną. Visa
tai įvyksta, jei žmogus išdrįsta malda kreiptis į Jėzų ir Mariją,
prašydamas pasigailėjimo ir susitaikymo malonės, atlieka Atgailos
sakramentą. Po savo kalčių numazgojimo, tyra ir dėkinga širdimi
priėmęs Švč.Sakramentą, buvęs nusikaltėlis - jau ne prasikaltėlis,
jis - Dievo vaikas ir dangaus karalystės paveldėtojas. Gailestingasis
Jėzus ir Švč. M.Marija tepasinaudoja mūsų maldomis ir aukomis
pagelbėdami paklydusioms ir gyvenimu nusivylusioms sieloms.
Kun.
Vytenis VAŠKELIS
©
2002"XXI amžius"