Moralei nebėra vietos?
Norėčiau pareikšti savo nuomonę dėl Europos Sąjungos
dotacijų Lietuvos gėjams ir kitų panašių dalykų. Gėjų atstovai bando
aiškinti apglumusiai visuomenei, neva tie pinigai bus skirti pratinti
mūsų visuomenę prie tų gėjų įvairaus viešo reiškimosi ir panašių
dalykų. Taigi mes ir dabar gana dažnai per televizorius matome,
kaip gėjai plačiai reiškiasi Vakaruose. Ko verti vien jų masiniai
(tarptautiniai) paradai, kurie yra stebėtino užmojo, pasižymi nepadorumu,
juose vežiojami didžiuliai vyriškų lytinių organų muliažai ir panašūs
sekso simboliai, demonstruojamos seksualinės orgijos ir visokie
išsidirbinėjimai. Ar gali padorus, nepraradęs elementarios moralės
žmogus žavėtis tokiais dalykais? Liūdna, kad Vakarų moralės samprata
taip žemai nusmuko, dar liūdniau, kad tokią vakarietišką laisvės
sampratą, kur viskas leidžiama, kur tos laisvės apraiškos dažnai
virsta amoralumo propagavimu, norima įdiegti ir Lietuvoje.
Apsaugok, Viešpatie, nuo tokios sampratos ir nuo
tokios laisvės. Juk tokia laisvė, kai viskas leidžiama, vargu ar
kuo geresnė už didžiausią diktatūrą. Kaip rodo istorija, ir galinga
Romos imperija žlugo dėl nevaržomo ištvirkavimo. Buvau gerokai nustebintas,
kai per LTV laidą Visuomenės interesas katalikių moterų atstovė
stojo ginti vargšų gėjų interesų. Ir kodėl seksualinėms mažumoms
atstovauja tik gėjai, kodėl tik jiems tokios išskirtinės teisės,
o visi kiti lieka už įstatymo ribų? Juk tarp tų vadinamųjų nukrypėlių
yra ne tik gėjai. Tie kiti, atrodo, yra dar daugiau gamtos nuskriausti,
tai gal jiems ir visuomenės pakantumas turėtų būti ne mažesnis negu
gėjams. O mūsų dienų Lietuvoje ir taip smarkiai įvairiomis formomis
ėmė reikštis gėjiškos pakraipos išsidirbinėjimai žiniasklaidoje,
parodose ir renginiuose, kur visas dėmesys sukoncentruotas į įvairių
modifikacijų vyrišką lytinį organą.
Per žiniasklaidą toliau girdėti įvairūs moterų
teises ginantys balsai, vis aiškinama, kad mūsų moterys dar nėra
pasiekusios visiškos lygybės su vyrais ir pan. Man dažnai atrodo,
kad situacija su nelygybe ir diskriminacija pastaruoju metu įgavo
visai priešingą kryptį. Jei kas nutiko kokiai moteriškei, tai skelbiama
kaip tragedija, o kai kas nors nemalonaus nutinka vyrui, tada visa
tai pateikiama kaip linksmas pokštas. Metai iš metų veiksmo filmuose
rodomas triukas spiriama vyrui į tarpukojį, tikintis pralinksminti
publiką. Neretai filmuose kokia paskutinė prostitutė rodoma visa
galva aukščiau stovinti už geriausią vyrą. Vyras nusikaltėlis rodomas
visapusiškai neigiamas, o štai moterys nusikaltėlės rodomos lyg
kokios amazonės, apgaubtos supratimo ir romantinės aureolės. Dabar
tapo populiarus posakis vyriškas pasididžiavimas, kuris padorų
ir nepraradusį gėdos jausmo vyrą tikrai žeidžia. Negi vyras vertinamas
tik pagal jo lytinį pajėgumą ir panašius dalykus, o ne pagal žmogiškas
jo savybes. Netrūksta ir šiaip neigiamų atsiliepimų apie vyrus.
Humoro renginiuose irgi dažnai šaipomasi iš to paties vyriško organo.
Moterys dažniausiai pačios moka apsiginti nuo vienokių ar kitokių
neigiamų apraiškų, jas aktyviai gina vyrai, bet ar kas nors imasi
ginti vyrų savigarbą ir orumą nuo visokių neigiamų apraiškų, kol
kas nematyti ir negirdėti. Tikrai ne visi vyrai yra tokie begėdžiai,
eržilai ar gėjai, kuriems tik vienas seksas yra viso gyvenimo kelrodė
žvaigždė.
Vytas TAMOŠIŪNAS
Klaipėda
© 2005 "XXI amžius"
|