Reliatyvizmo diktatūra: Ispanijos pavyzdys
Mindaugas BUIKA
|
|
Dvasininkai ir jaunos šeimos
rinkosi į protesto manifestaciją
prieš Ispanijos socialistų
vyriausybės homoseksualų
,,santuokos" įteisinimą
|
|
Demonstracijoje dalyvavo
ir dvi dešimtys ispanų
katalikų vyskupų
|
|
Į Šeimos forumo surengtą
manifestaciją Madride susirinko
daugiau kaip milijonas ispanų
iš įvairių šalies regionų
|
|
Du vyrai, vilkintys marškinėlius
su užrašu Esame jaunavedžiai,
atėjo į paradą Madride pasidžiaugti
socialistų vyriausybės dovana
EPA-ELTA nuotrauka
|
Socialistų vyriausybės revoliucija įstatymdavystėje
Galima suprasti, kodėl mirties kultūrą skleidžiančios
tarptautinės antikrikščioniškos jėgos savo suderintu veikimu prieš
Katalikų Bažnyčią pastarojo meto kontroversiškoms politinėms bei
socialinėms tendencijoms Ispanijoje skiria ypatingą dėmesį. Juk
Ispanija yra klasikinė katalikiška valstybė, Jėzaus Draugijos bei
Opus Dei lopšys, kurios beveik 90 proc. gyventojų yra katalikai.
Pakirtus krikščioniškąsias pozicijas Ispanijos visuomenėje, tai
stipriai atsilieptų visos Europos katalikų bendruomenei, taip pat
ispaniškąją kultūrą paveldėjusiai Lotynų Amerikai, kur telkiasi
beveik pusė iš 1,2 milijardo pasaulio katalikų.
Katalikiškasis pasaulis su dideliu susidomėjimu
stebi įvykius Ispanijoje, laukdamas, kaip savo ryžtu ir organizuotumu
žinomi vietos katalikai bandys pasipriešinti socialistų vyriausybės
sukeltai revoliucijai įstatymdavystėje, kurios galimos pasekmės
tikslas moralinių viešojo gyvenimo pagrindų sunaikinimas. Per
dvylika mėnesių nuo atėjimo į valdžią premjero Chozės Luiso Rodrigeso
Sapatero vadovaujami socialistai sugebėjo priimti įstatymus dėl
pagreitintų skyrybų, dirbtinio apvaisinimo ir žmogaus embrionų
naudojimo eksperimentams be jokių apribojimų. Tolesnėje darbotvarkėje
abortų ir eutanazijos liberalizavimas, religinio švietimo statuso
sumenkinimas iki pažymiais nuvertinamo fakultatyvinio lygio, valstybinių
subsidijų Bažnyčiai panaikinimo. Todėl, kaip pripažįsta daugelis
apžvalgininkų, valstybės ir Bažnyčios santykius Ispanijoje ištiko
tokia krizė, kurios nebuvo nuo 1936-1939 metų pilietinio karo.
Skubus homoseksualų santuokos įteisinimas
Labiausiai šokiruojančiu tapo katalikiškosios
Ispanijos parlamente birželio 30 dieną priimtas įstatymas dėl homoseksualų
santuokos visiško įteisinimo, įskaitant mokestines bei paveldėjimo
nuostatas, taip pat leidimą įvaikinti kūdikius. Taip Ispanija tapo
trečiąja valstybe pasaulyje, po Olandijos (homoseksualų santuokos
legalizuotos 2001 metais) ir Belgijos (2003 metais), kurioje suduotas
toks stiprus smūgis tradicinei šeimos institucijai. (Ketvirtąja
taps Kanada, kur panašus įstatymas turėtų įsigalioti liepos mėnesį.)
Beje, Ispanija savo pažanga pralenkė netgi liberaliąsias Olandiją
su Belgija, nes ten homoseksualų poroms kūdikių įvaikinimas kol
kas neleidžiamas. Ispanijoje teigiama, kad dėl šių mažumų privilegijuotumo
įvaikinimas joms taps netgi lengvesnis nei normalioms (vyro ir moters)
sutuoktinių poroms. Kalbama, kad homoseksualų šeima rodys adaptuotiems
kūdikiams ypatingą švelnumą. Tačiau žinant homoseksualams būdingą
polinkį į pedofiliją, galima įsivaizduoti, koks švelnumas laukia
jų įvaikintų kūdikių.
Socialistai į valdžią Ispanijoje netikėtai atėjo
2004 metų kovą, kai po sėkmingos islamo teroristų operacijos
rinkimų išvakarėse buvo susprogdintas užtaisas traukinyje prie šalies
sostinės Madrido, kur žuvo per šimtą žmonių buvo masiškai balsuojama
už kairiuosius, pažadėjusius išvesti karines pajėgas iš Irako.
Rinkėjai tuomet, matyt, į partinius sąrašus įtrauktas
asmenybes reikšmingesnio dėmesio nekreipė, todėl į parlamentą pavyko
prasmukti homoseksualų bei kitų tamsiųjų jėgų atstovams. Ispanijos
katalikiškoje žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad premjero Ch.Sapatero
senelis buvo žinomas masonų ložės narys, karininkas, kovojęs marksistinėse
pajėgose Pilietinio karo metais, kai buvo negailestingai nužudyta
ir šimtai dvasininkų.
Pirmą kartą 350 narių turinčiame Ispanijos parlamente
dėl homoseksualų santuokos įteisinančio įstatymo buvo balsuojama
balandžio 21 dieną ir jam pritarta: 183 parlamentarai balsavo už,
136 - prieš. Balsuojama buvo aiškiai partiniu principu įstatymą
vieningai palaikė socialistai su savo pusbroliais komunistais
bei panašiais. Jam prieštaravo opozicijoje atsidūrę Liaudies partijos
(krikščionių demokratų) atstovai. Po dviejų mėnesių Senatas įstatymą
atmetė: 119 senatorių balsavo už, 131 - prieš. Tačiau, skirtingai
nei JAV Kongrese, Ispanijoje regionams atstovaujantis Senatas teturi
patariamąjį balsą, ir įstatymo atmetimas jame reikalauja tik naujo
perbalsavimo Žemutiniuose rūmuose. Iš naujo balsuojant, kaip ir
buvo tikėtasi birželio 30 dieną, įstatymas buvo galutinai priimtas
(187 - už ir 147 - prieš) ir liepos pradžioje gėjai bei lesbietės
atšoko pirmąsias savo vestuves. Apie kūdikių įvaikinimą tose įteisintose
išsigimėliškose partnerystėse pranešimų kol kas negauta.
Reiškiamas tarptautinis hierarchų susirūpinimas
Tokio įstatymo priėmimas katalikiškoje šalyje
sukėlė Bažnyčios hierarchų nuostabą ir pasipiktinimą tiek pačioje
Ispanijoje, tiek ir tarptautinėje plotmėje. Ispanijos vyskupai įstatymo
priėmimo dieną paskelbtame pareiškime pavadino jį radikaliai neteisingu,
nes jis nepripažįsta santuokos, kaip vyro ir moters sąjungos antropologinės
bei socialinės realybės visu jos išskirtinumu. Tik tokia prigimtinė
sąjunga turi nepakeičiamą vertę bendrajam gėriui, kas reiškia sutuoktinių
asmenybiškumo įprasminimą bei vaikų gimdymą ir auklėjimą. Ganytojai
pakvietė ispanus priešintis šiam neteisingam įstatymui visomis
įmanomomis priemonėmis, leidžiamomis sąžinės pagrindu pilietinėje
visuomenėje.
Rusijos sostinės Maskvos katalikų arkivyskupas
Tadeušas Kondrusievičius, reaguodamas į homoseksualų santuokų
įteisinimą Iberijos pusiasalyje, pažymėjo, jog itin sunku patikėti,
kad tai galėtų atsitikti tokioje šalyje kaip Ispanija, turinčioje
ilgaamžes katalikybės tradicijas ir dvasingumo kupiną Bažnyčios
gyvenimą. Pabrėžęs savo solidarumą ispanų vyskupams ir katalikams
pasauliečiams, kurie priešinasi šiam įstatymui, ganytojas sakė,
kad šeimai, kokią ją yra sukūręs Dievas, iškilęs didžiulis pavojus.
Mes turime klausti savęs, koks auklėjimas gali būti garantuojamas
vaikams, kuriems paneigta teisė turėti motiną ir tėvą? Kokia tuomet
ateitis laukia visuomenės? klausė arkivyskupas T.Kondrusievičius.
Kaip visada į tokias iškrypėliškas laicizmo apraiškas
aštriai sureagavo Afrikos katalikų ganytojai. Senegalo vyskupų konferencijos
pirmininkas šalies sostinės Dakaro arkivyskupas Teodoras Adrjenas
Saras pabrėžė, jog šis įstatymas yra žingsnis atgal, o ne į priekį
žmogiškosios civilizacijos vystymesi, nes yra prieš prigimtinę teisę.
Hierarchas taip pat pastebėjo, kad visų tikybų afrikiečiai yra
ypač sukrėsti dėl šio įstatymo, nes prigimtinė teisė yra kontinento
kultūros ištakose. Gulu (Uganda) arkivyskupas Džonas Baptistas
Odama savo pareiškime misijų žinių agentūrai Fides reiškė viltį,
kad kitos šalys nepaseks Ispanijos pavyzdžiu. Europa, atrodo, praranda
savo sielą ir pasiduoda reliatyvizmui be etikos.
Lotynų Amerikos katalikų ganytojai irgi nepritarė
Ispanijoje įteisintai gėjų ir lesbiečių santuokai. Peru sostinės
Limos arkivyskupas kardinolas Chuanas Luisas Siprianis Tornas, perspėdamas
dėl reliatyvizmo diktatūros, teigė, kad blogis pristatomas kaip
gėris ir primetamas visuomenei, o tie, kurie jo nepriima, vadinami
netolerantiškais. Kardinolas Ch.Siprianis taip pat pabrėžė, kad
pseudosantuokos įteisinančio įstatymo primetimas gilias krikščioniškas
tradicijas turinčiai visuomenei yra labai fariziejiškas ir veidmainiškas
išpuolis, ženklinantis tikrą iškrypimą. Kitas Peru Bažnyčios hierarchas
Arekvipos arkivyskupas Chozė Riasas Reinosas katalikų žinių agentūrai
Zenit sakė, jog negalima likti abejingiems tokio sunkaus išpuolio
prieš autentišką santuoką akivaizdoje su skausmingomis pasekmėmis
šeimai. Yra būtina ginti istorinį ir moralinį paveldą, - teigė
ganytojas.
Šeima griaunama plytelė po plytelės
Iš Lotynų Amerikos valstybės Kolumbijos kilęs
Popiežiškosios šeimos tarybos pirmininkas kardinolas Alfonsas Lopesas
Truchiljas, reaguodamas į naująjį Ispanijos įstatymą, perspėjo,
kad juo norima sunaikinti prigimtinę šeimos instituciją plytelė
po plytelės. Laicistinis beribės pažangos supratimas pradėjo
taip modifikuoti santuokos sampratą kai kuriose Europos šalyse,
jog dabar, atrodo, kiekviena tokios rūšies grupė, kaip klubas,
gali save vadinti šeima. Bet jeigu šiuo atveju bet kas gali būti
šeima, tada šeima yra niekas, sakė kardinolas Ch.Lopesas interviu
Italijos žiniasklaidai.
Jis pažymėjo, kad skubotai priimant įstatymą,
legalizuojantį homoseksualų santuokas, Ispanijoje nebuvo konsultuojamasi
nei su šeimomis, nei atliekami išsamesni sociologiniai tyrimai.
Katalikiškas mokymas, kad šeima yra abipusė vyro ir moters meilės
dovana su ištikimybės ir atsidavimo reikalavimais, atvirumu naujai
gyvybei ir vaikams, nėra koks nors Bažnyčios išradimas, bet laikymasis
Viešpaties principų, skirtų visai žmonijai, aiškino kardinolas Ch.Lopesas.
Jis ypač atkreipė dėmesį į visiškai bejausmį tą naujojo įstatymo
aspektą, kad homoseksualų poroms leidžiamas įvaikinimas. Vaikai,
augdami tarp tokių dviejų tėvų ar dviejų motinų ir pasiekę psichologinę
brandą, gali taip pat nukrypti į homoseksualizmą ne dėl savo pasirinkimo,
bet kad kitokio modelio jie nežinojo.
Kardinolas Ch.Lopesas dar kartą patikino, jog
Katalikų Bažnyčia nediskriminuoja homoseksualų, kurie dėl savo nelaimės
nusipelnė mūsų meilės, supratimo ir paramos. Tačiau minėtas Ispanijos
parlamento priimtas įstatymas sukuria tokią teisinio pozityvizmo
formą, kuri neturi jokio prasmingumo. Įstatymas negali būti teisingas
vien tik todėl, kad jis yra įstatymas, bet todėl, kad jis yra gėris
ir daro gera. Negalima žmonėms primesti blogų dalykų, todėl katalikai
yra pašaukti savo sąžine priešintis homoseksualų santuokas įteisinusiam
įstatymui, kaip jie priešinasi abortų įstatymui, ir tai yra jų pareiga.
Kardinolas Ch.Lopesas ypač apeliavo į tuos pareigūnus, kurie, pagal
savo profesiją ar statusą, gali rodyti nepritarimą šiam įstatymui,
kaip tai daro tie katalikai medikai, kurie atsisako atlikti abortus.
Ispanijoje kai kurių miestų merai pabrėžė, jog niekada nesutiks
tuokti homoseksualų, nors tai ir grėstų prarasti darbą.
Nauja katalikų viešojo veikimo strategija
Taip pat tarptautinėje žiniasklaidoje plačiai
buvo pranešama apie birželio 18 dieną Madride surengtą ispanų milijoninę
manifestaciją protestuojant prieš šalies socialistų vyriausybės
klaidingą šeimos politiką. Manifestacijoje Už šeimos teises, Už
vaiko teisę turėti tėvą ir motiną, kurią surengė keturis milijonus
šeimų jungianti skėtinė organizacija Ispanų šeimos forumas, taip
pat dalyvavo dvasininkų atstovai, tarp jų 19 vyskupų ir Madrido
arkivyskupas kardinolas Antonijus Raukas Varela. Tradicinę šeimą
ginančiam renginiui paramą pareiškė Ispanijos musulmonų ir judėjų
bei kitų tikybų dvasiniai vadovai. Savo atstovus buvo atsiuntę dešimtys
šeimos teises ginančių tarptautinių bei kitų šalių nacionalinių
sąjūdžių. Manifestacijoje dalyvavęs Prancūzijos katalikų šeimos
politikos instituto vadovas Žanas Lui Tė birželio 18-ąją pavadino
šeimos sąjūdžio istorine diena visoje Europoje ir padėkojo Ispanijos
žmonėms, kad pirmieji šeimos vėliavą iškėlė taip įspūdingai.
Toks tikinčiųjų bendruomenės visuomeninės veiklos
sutelkimas ginant ir gaivinant tautos kultūros krikščioniškąsias
šaknis reliatyvizmo diktatūros akivaizdoje yra naujas ir svarbus
Katalikų Bažnyčios strategijos aspektas sekuliarizuotame Vakarų
pasaulyje. Gatvės protestų organizavimas, aktyvus dalyvavimas
politiniuose debatuose, žinoma, neturi atitraukti Bažnyčios nuo
pagrindinio evangelizacinio ir tikėjimo liudijimo tikslo. Tačiau
kai kalbama apie iškilusį pavojų gyvybei, šeimai ar religijos laisvei,
tenka pasinaudoti ir minėtais protestų metodais, rodančiais Bažnyčios
narių stiprėjantį krikščioniškosios pilietinės atsakomybės suvokimą.
Liepos 4 dieną Romoje susitikęs su gausia Madrido
arkivyskupijos delegacija, kurios piligrimystė ženklino trečiojo
diecezinio sinodo pabaigą, popiežius Benediktas XVI ragino likti
vieningiems ir drąsiai skleisti savo aplinkoje Kristaus mokymą apie
gyvybės, šeimos ir visuomeninio gyvenimo prasmę. Tai ypač svarbu
šiuo metu, kai dėl ryškių reliatyvistinių kultūros tendencijų, perdėtai
sekuliarizuoto gyvenimo būdo visuomenė kenčia nuo daugelio pasidalijimų,
lūžių bei netikrumo, kas dar labiau stiprina amžinųjų vertybių
troškulį.
© 2005 "XXI amžius"
|