Kas stumia Lietuvą į narkotikų prarają?
Lietuvos situacija dėl narkotikų sparčiai keičiasi
ir tampa vis blogesnė. Tai patvirtina VRM Informatikos ir ryšių
departamentas, kurio duomenimis, nusikaltimų, susijusių su nelegalia
narkotikų apyvarta 2004 metais, palyginti su 2003 metais, padaugėjo
523 veikomis, arba 33,7 proc. Šie didėjantys tempai išlieka ir 2005
metais. Tos pačios institucijos duomenimis, per pirmąjį 2005 metų
pusmetį, palyginti su 2004 metų atitinkamu laikotarpiu, tokių nusikaltimų
padaugėjo 332 veikomis arba 35,2 proc.
Kokios yra tokio spartaus blogėjimo priežastys?
Matome, kad teisėsauga ir teisėtvarka pralaimi kovą su uždraustų
narkotikų platintojais, su narkotikų mafija. Visuomeninės organizacijos
neturi galimybių tirti narkotikų užkardymo institucijų veiklos.
Todėl pirmiausia norėtume atkreipti dėmesį į tas legalias, visuomenei
matomas išorės ir vidaus jėgas, kurios trukdo narkotikų kontrolės
Lietuvoje institucijoms efektyviai veikti ir todėl su narkotikais
susijusių problemų nuolat daugėja.
Viena svarbiausių išorinių jėgų, turinčių stiprios
neigiamos įtakos Lietuvos narkotikų politikai, yra žinomas Amerikos
milijardierius Džordžas Sorošas ir jo įkurtos organizacijos, veikiančios
visame pasaulyje. Žmogus, viešai skelbiantis, kad jis siekia narkotikų
legalizavimo, dalijęs įvairias labdaros išmaldas ir įgijęs vargingų
pokomunistinių šalių vyriausybių bei apie jo narkotikų politiką
neišmanančios dalies visuomenės palankumą, pamažu sukūrė organizacijų
tinklą, kurio paskirtis siekti narkotikų politikos sušvelninimo
ir pagaliau narkotikų legalizavimo. Pasaulyje veikia Atviros visuomenės
institutas, įvairiais pavadinimais paplitęs ir Europoje, pavyzdžiui,
pas mus Atviros Lietuvos fondas. Visą pokomunistinę Europą apima
bene didžiausia Sorošo įkurtų organizacijų Centrinės ir Rytų Europos
žalos mažinimo tinklas. Šio tinklo atauga Lietuvoje yra tuo pat
pavadinimu įregistruota viešoji įstaiga ir su ja susijusi Pažeidžiamųjų
grupių atstovavimo koalicija Galiu gyventi, kurią savo ruožtu
sudaro Dž.Sorošo įsteigtas jau minėtas Atviros Lietuvos fondas,
Pilietinių iniciatyvų centras, Žmogaus teisių stebėjimo institutas,
taip pat ir kitos, nuo Dž.Sorošo formaliai nepriklausančios organizacijos
bei asmenys.
Dž.Sorošo narkotikų politikos svarbiausias įrankis
yra vadinamoji žalos mažinimo politika ir atitinkamos programos,
susijusios su narkotikų įvairių platinimo būdų įteisinimu. Lietuvoje
svarbiausios jų yra švirkštų dalijimas narkomanams neteisėtai įgytiems
narkotikams susileisti, pavojingo, stiprią priklausomybę sukeliančio
sintetinio narkotiko metadono programų besaikis platinimas, dažniausiai
nesiekiant ligonių abstinencijos (susilaikymo nuo narkotikų), propagandos
apie narkotikų nekenksmingumą skleidimas. Kitose šalyse įsteigta
ir heroino dalijimo klinikos bei kambariai narkotikams susileisti,
per švietimo sistemą vykdomos programos, propaguojančios saugius
ir atsakingus narkotikų vartojimo būdus ir pan.
Manome, kad minėtas narkotikų užkardymo institucijų
neefektyvumas, dėl ko taip greitai daugėja su narkotikais susijusių
nusikaltimų, didžia dalimi yra žalos mažinimo programų padarinys.
VRM Informatikos ir ryšių departamento duomenimis, nuo 1995 metų
(tai sutampa su metadono programos taikymo Lietuvoje pradžia) nusikaltimų,
susijusių su nelegalia narkotikų apyvarta, padaugėjo net penkis
kartus. Didelės įtakos tikriausiai tam turėjo mūsų teisėtvarkos
ir teisėsaugos sistemų demoralizavimas, nes į žalos mažinimo renginius
yra nuolat įtraukiami pareigūnai ir lašas po lašo apdorojami šia
žalinga ideologija.
Žalos mažinimo programų neefektyvumo, arba,
tiksliau, žalingumo, gyvas pavyzdys yra Vilniaus čigonų taboras,
kuriame buvo vykdomos metadono ir švirkštų keitimo programos. Metadoną
dalijęs gydytojas J.Cukanovas jau sėdi kalėjime už šio neteisėtą
narkotiko platinimą. Taboro teritorijoje visur primėtyta švirkštų,
o dauguma jo gyventojų bevykdant šias programas tapo beviltiškais
narkomanais, kuriems, taip pat ir taborui gelbėti lig šiol nerasta
jokio recepto. Nėra argumentų, kuriais būtų galima paneigti lemiamą
tokiai situacijai žalos mažinimo programų įtaką. Deja, su panašiomis
šių programų pasekmėmis jau susiduria ir daugelyje kitų vietų.
Bene didžiausią grėsmę efektyviai narkotikų politikai,
taip pat ir nacionaliniam saugumui kelia svarbių mūsų šalies pareigūnų
įtraukimas į Dž.Sorošo tinklus ir jo finansuojamų organizacijų veiklą.
Štai iš LR sveikatos apsaugos ministerijos tinklapio galima sužinoti,
kad sveikatos apsaugos ministras dr. Žilvinas Padaiga yra Atviros
Lietuvos fondo visuomenės sveikatos programų valdybos narys, o koalicijos
Galiu gyventi tinklapyje šios organizacijos partnerių sąraše randame
Rimą Vaitkienę, kurios priklausomybė kuriai nors valstybės institucijai
nenurodoma, tačiau gerai žinoma, kad ji yra Narkotikų kontrolės
departamento direktorės pavaduotoja. Be abejonės, tai turėjo įtakos
tam, kad 2005 metais NKD vieninteliu bendradarbiavimo partneriu
pasirinko koaliciją Galiu gyventi.
Dž.Sorošo tinkluose rasime ir daugiau svarbių
organizacijų bei asmenų, turinčių didelės reikšmės Lietuvos narkotikų
politikai. Pirmiausia tai JAV ambasada, vienintelė Lietuvos teritorijoje
veikianti užsienio organizacija, kuri Galiu gyventi tinklapyje
pažymėta kaip rėmėja. Tai atrodytų neįtikėtina, nes gerai žinoma,
kad Dž.Sorošas yra didelis JAV prezidento Džordžo Bušo ir jo griežtos
narkotikų politikos priešininkas, savo milijonais rėmęs Dž.Bušo
oponentą Džoną Kerį per paskutiniuosius rinkimus. Tačiau tuo tenka
patikėti, kai ambasada surengia konferenciją (JAV narkotikų prevencijos
ir gydymo politika, 2005 09 07), kurioje iš daugelio narkomanijos
gydymo būdų išsamiai pristatomas ir išgiriamas tik vienintelis
Lietuvoje labiausiai susikompromitavęs gydymas metadonu. Manome,
kad taip buvo mėginama suteikti paramą Sorošo organizacijoms.
Atrodo, kad į narkotikų legalizatorių tinklus
yra įtraukiamas ir Lietuvos prezidentas Valdas Adamkus. Tai galėtų
patvirtinti jo išvyka į Kauno priklausomybių centrą (2005 04 14),
kai, Seimo komisijoms pasmerkus žalos mažinimą, Prezidentas pasižadėjo
narkomanams išsaugoti vieną svarbiausių tokios politikos elementų
- metadoną, nepaisant teisingo jo paties pastebėjimo (nors taip
ir neišgydomi narkomanai ).
Todėl nemaža klausimų sukėlė Lietuvos Prezidento
išvyka į JAV ir jo apsilankymas pas Dž.Sorošą. Ar tai galėtų reikšti
mūsų šalies vadovo besąlygišką pritarimą žalos mažinimo ir narkotikų
legalizavimo politikai, pamatysime iš tolesnių Prezidento veiksmų.
Tačiau žinodami, kad JAV vyriausybė (kaip ir Rusijos bei Japonijos
valdžia) yra nepalanki žalos mažinimui palaiko ir Dž.Bušo priešiškumą
Dž.Sorošui, manome, kad šis mūsų Prezidento žingsnis yra labai rizikingas
ir vertas apgailestavimo, nes tai gali pakenkti mūsų vyriausybinių
ir visuomeninių organizacijų ryšiams su JAV organizacijomis, kurių
narkotikų kontrolės ir prevencijos patirtis bei jų parama mums yra
labai reikalinga. Suprantame, kad narkotikų plitimo stabdymas ir
narkomanijos prevencija nėra svarbiausia šalies vadovo veiklos sritis.
Čia jam gali trūkti žinių. Tokiu atveju reikėtų susirūpinti, ar
jo patarėjai, nukreipdami Prezidentą į Kauną ginti metadono ir vėliau
pas Sorošą, nedaro jam meškos paslaugos.
Sorošo ypač remiamas žalos mažinimo programas,
tokias kaip švirkštų dalijimą narkomanams ir kitas, remia ir Pasaulio
sveikatos organizacija (PSO). Tai priklauso ne tik nuo prasiskverbusių
į šią organizaciją Sorošo įtakos agentų, bet tikriausiai ir nuo
su sveikatos apsauga glaudžiai susijusios galingosios farmacijos
pramonės, kuriai psichoaktyvių medžiagų, pavyzdžiui, metadono, platinimas
pasaulio mastu duoda labai didelį pelną. Neseniai buvo paskelbta,
kad sintetinį narkotiką metadoną PSO įteisino kaip vaistą. Taip
yra vykdoma viena Dž.Sorošo visokeriopai remiamų programų - pavojingų
narkotikų medikalizavimas (įteisinimas kaip vaisto). Prieš tai buvo
viso pasaulio narkomanų organizacijų kreipimasis taip padaryti.
Kas juos galėjo mobilizuoti, jeigu ne Sorošo valdomas tinklas?
PSO daro spaudimą Lietuvos valdžiai taikyti žalos
mažinimo programas ir pirmiausiai tokias, kaip pakaitinio gydymo
narkotikais (taip pabrėžta PSO rašte, žr. toliau) programos, kurios
pasaulyje susilaukė prieštaringo specialistų vertinimo ir duoda
neigiamas pasekmes mūsų šalyje. Toks spaudimas aiškiai atsispindi
PSO regiono direktoriaus dr. Maro Danzono 2005 04 14 rašte LR Seimo
pirmininkui A.Paulauskui. Reikia paminėti, kad šis raštas yra skelbiamas
kaip pavyzdinis narkotikų politikos liberalizavimo siekiančioms
organizacijoms ir yra įdėtas Centrinės ir Rytų Europos žalos mažinimo
tinklo interneto puslapyje. Tai dar kartą patvirtina PSO pareigūnų
ir Dž.Sorošo valdomų organizacijų glaudžius ryšius.
PSO turi savo atstovų ir Lietuvoje. Svarbiausias
tai sveikatos ministras dr. Ž.Padaiga, kuris yra PSO ekspertas,
taip pat šios organizacijos Sveikatos regionų tinklo koordinacinio
komiteto narys. Lietuvai tai galėtų duoti didelę naudą, jeigu ministras
nebūtų susijęs su Dž.Sorošui priklausančiu Atviros Lietuvos fondu.
Savo poziciją ministras pareiškė 2005 metų pavasarį, kai Seimo komitetai
svarstė ES narkotikų veiksmų plano 2005-2008 metams projektą. Nors
Seimo komitetai, įskaitant ir Sveikatos komitetą, taip pat Seimo
narkomanijos prevencijos komisija ir jos tuo tikslu sušaukta ekspertų
grupė žalos mažinimo politiką vertino neigiamai, ministras nedviprasmiškai
išreiškė palankumą žalos mažinimui, tuo patvirtindamas nemažą
savo priklausomybę nuo žalos mažinimo organizacijų. Belieka pridurti,
kad ministras buvo vieno didžiausių PSO finansuojamų žalos mažinimo
tyrimų Lietuvoje vadovas. Lieka tik atsakyti į klausimą, ar ministras
už tai gavo atlyginimą.
Todėl Lietuvos Respublikos Seimas, lig šiol priešinęsis
narkotikų legalizavimui, taigi ir žalos mažinimo politikai, turėtų
rimtai susirūpinti sveikatos apsaugos ministro pateiktu įstatymo
projektu ratifikuoti PSO konstituciją, kuri suteikia teisę ir pareigą
dalyvauti šios organizacijos veikloje, remtis jos rekomendacijomis,
naudoti ekspertizę ir programas globaliems, regiono ir Lietuvos
klausimams spręsti (iš ministro aiškinamojo rašto). Lietuvos valdžia
jau dabar turėtų susirūpinti saugikliais įstatymais, kurie,
priėmus šį dokumentą, neleistų paversti mūsų narkotikų legalizavimo
politikos ir Dž.Sorošo valios vykdytojais. Priešingu atveju mūsų
vaistinėse netrukus gali pasirodyti tokių analgetikų (nuskausminamųjų)
kaip metadonas ar kiti narkotikai, sukeliantys stiprią priklausomybę,
Lietuvai gali būti primestos žalingos narkomanų gydymo ar narkotikų
prevencijos programos.
Matydami, kaip Dž.Sorošo šalininkams sekasi įtraukti
į savo tinklą pareigūnus, atsakingus už narkotikų situaciją Lietuvoje,
nenustebkime, kad Lietuvos narkotikų politika yra nuolat kreipiama
žalos mažinimo, taigi ir narkotikų legalizavimo linkme. Tai politikai
populiarinti minėtas tinklas pasitelkia tarptautines organizacijas,
tokias kaip PSO ar kitas, kuriose tūno tinklo žmonės.
Nagrinėjant vidines narkotikų spartaus plitimo
priežastis, verta atkreipti dėmesį į poziciją ir veiklą Narkotikų
kontrolės departamento (NKD), visokeriopai remiančio žalos mažinimą.
Manome, kad tai paaiškinama šios institucijos bendradarbiavimu ir
jos priklausomybe nuo Sorošo organizacijų. Jungiančioji grandis
tarp departamento ir tų organizacijų šiuo metu yra departamento
direktorės pavaduotoja R.Vaitkienė, dirbanti kaip valstybės įstaigos
pareigūnė ir kartu esanti koalicijos Galiu gyventi oficiali partnerė.
Manome, kad tik Dž.Sorošo organizacijų įtaka Narkotikų
kontrolės departamentui galima paaiškinti kai kuriuos, atrodytų,
keistus dalykus. Narkotikų kontrolės programos priemonių plane 2005
metams, kurį rengė NKD, lėšos didžia dalimi yra skiriamos tik sveikatos
apsaugos sistemos įstaigoms - beveik 8 mln. litų. Kitų valstybės
žinybų finansavimas įgyvendinant valstybės narkotikų politikos uždavinius
ignoruojamas. Policijos departamentui iš 6 mln. reikalautų litų
skiriama tik 680 tūkst. o prokuratūrai, teismams, Saugumo departamentui,
Muitinės departamentui, Krašto apsaugos ministerijai, Valstybės
sienos apsaugos tarnybai, Kalėjimų departamentui, Finansinių tyrimų
nusikaltimų tarnybai, savivaldybių policijos komisariatams lėšų
neskirta iš viso. Švietimo ir mokslo ministerijai (ŠMM), kurios
veikla lemia narkotikų paklausos ir narkomanijos plitimo šalyje
stabdymo perspektyvas, skirta tik 504 tūkst. litų. Ne ką daugiau
ŠMM skirta ir 2006 metų priemonių plano projekte.
NKD iki šiol nesiėmė jokių priemonių siekiant
parengti kovos su narkotikų plitimu sistemą - visos priemonės iki
šiol buvo padrikos.
NKD iki šiol nesugebėjo parengti narkotikų kontrolės
ir narkotikų vartojimo prevencijos, detoksikacijos, narkomanijos
gydymo ir reabilitacijos srityse visų pareigybių aprašų, su joms
valstybės keliamais uždaviniais, pareigūnų įsipareigojimais valstybei
ir veiklos efektyvumo vertinimo kriterijais bei įvertinti specialistų,
dirbančių narkotikų kontrolės ir narkotikų vartojimo prevencijos,
narkomanijos gydymo ir reabilitacijos srityse, socialinę, ekonominę,
saugumo būklę bei veiklos galimybes; narkomanijos gydymo, detoksikacijos
ir reabilitacijos srityse dirbančių institucijų funkcijų aprašų
su joms valstybės keliamais uždaviniais, jų įsipareigojimais valstybei
bei efektyvumo vertinimo kriterijais. Taip pat nesugebėjo įvertinti
įstaigų, dirbančių narkotikų kontrolės ir narkotikų vartojimo prevencijos,
narkomanijos gydymo ir reabilitacijos srityse, materialinės-techninės
būklės bei veiklos galimybių. Akivaizdu, kad to nepadarius efektyvi
veikla ir toliau bus neįmanoma.
Iki šiol dėl NKD neveiklumo Lietuvoje nevykdomas
turto ir priemonių konfiskavimas iš asmenų, prekiaujančių narkotikais
ar juos gabenančių, kaip to reikalauja Lietuvoje ratifikuota 1988
metais JT Konvencija bei pinigų plovimo kontrolė. Nėra nustatyta
naktinių klubų, kurie yra vieni svarbiausių narkotinių ir psichotropinių
medžiagų platinimo ir vartojimo vietų, savininkų atsakomybė, iš
8 mln. litų, skirtų priklausomybės ligų centrams, 2004 metais nė
lito neskirta vaikų gydymui; Pilietinių iniciatyvų centro (irgi
Dž.Sorošo tinklo organizacija) pastangomis sužlugdytas nepilnamečių,
galimai vartojančių narkotines ir psichotropines medžiagas, testavimas
mokyklose, nustatytos gerokai mažesnės bausmės, palyginti su pasauline
praktika, už nusikaltimus, kai į narkotinių ir psichotropinių medžiagų
vartojimą ir platinimą bet kokiomis formomis ir būdais įtraukiami
nepilnamečiai,
nenustatytos bausmės už narkotikų platinimą pataisos,
mokymo ar visuomeninėse įstaigose, tiesiogiai prie jų arba kitose
vietose, kuriose vyksta mokinių ir studentų mokymo, sporto ir visuomeniniai
renginiai, taip pat už nusikaltimus, kai darant nusikaltimą naudojama
prievarta ar panaudojamas ginklas, už nusikaltimus, kai teisės pažeidėjas
yra pareigūnas ir nusikaltimas susijęs su jo pareigybe, taip pat
kai nusikaltimą padaręs asmuo buvo teisiamas už analogiškus nusikaltimus
užsienyje arba savo šalyje, kaip to reikalauja Lietuvos Respublikos
Seimo ratifikuota 1988 metais JT konvencija, nė vienas teisės aktas,
susijęs su narkotikais, nėra įvertintas pagal Korupcijos prevencijos
įstatymo reikalavimus.
Vertas dėmesio ir epizodas, kai NKD savo tinklapyje
paskelbė visuomenei apie M.Gosopo knygos Gyvenimas su narkotikais,
neabejotinai skirtos narkotikų legalizavimui propaguoti, 4000 egzempliorių
platinimą nemokamai rugsėjo 9 dieną Vilniuje vykusiame lietuviško
komercinio kino festivalyje nepaaiškinus, jog tai melas apie narkotikus
ir jų vartojimo privalumus. Kiti du atvejai tai buvusio Klaipėdos
priklausomybių centro vyr. gydytojo A.Slatvickio (jo pavardė taip
pat nurodoma Galiu gyventi tinklo sąrašuose) pareiškimai narkotikų
legalizavimo naudai bei kanapių arbatos pasirodymo prekyboje faktas.
Abiem atvejais NKD pareiškė susirūpinimą, tačiau jokių įstatyminių
ar administracinių priemonių nebuvo imtasi.
Ir dar vienas momentas, rodantis NKD pakantumą
žalos mažinimui ir narkotikų legalizavimui yra Klaipėdos miesto
savivaldybės Socialinio departamento Sveikatos apsaugos skyriaus
vedėjos Janinos Asadauskienės pranešimas spaudai apie šios savivaldybės
iniciatyvą steigti saugių injekcijų kambarį intraveniniams narkomanams
(žr. 2005 06 21 ELTA pranešimą). Nors tai veiksmas, atvirai prieštaraujantis
Lietuvos įsipareigojimams nelegalizuoti narkotikų, jokios viešos
NKD reakcijos nesulaukėme.
Ir pagaliau ką galėtų reikšti tai, kad NKD direktorė
A.Astrauskienė bet kokia proga teigia, jog narkotikų situacija Lietuvoje
stabilizavosi, kai faktai liudija, kad su narkotikais susijusių
reiškinių sparčiai gausėja? Atrodytų, kad NKD vykdo Dž.Sorošo organizacijų
peršamą politiką, siekiant sudaryti sąlygas narkotikams greičiau
plisti ir juos legalizuoti.
Todėl netenka stebėtis, kad ir rugsėjo 27-28 dienomis
surengto Baltijos regiono forumo Narkotikų problema Baltijos regione:
nauji iššūkiai, kurio svarbiausias organizatorius yra NKD, rengėjų
sąraše matėme tokias organizacijas, kaip Atviros Lietuvos fondas
bei Centrinės ir Rytų Europos žalos mažinimo tinklą, o tarp nagrinėjamų
temų - Europos regiono biuro Kalėjimų sveikatos ir narkotikų politikos
projektų vadovo Larso Molerio pranešimas ŽIV/AIDS situacija Europoje
ir žalos mažinimo reikšmė. Žinant, kas yra rengėjai, galima tikėtis,
kad šiuo pranešimu buvo sukurtos prielaidos daryti spaudimą Kalėjimų
departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos,
norint jam primesti žalos mažinimo programas. Kaip žinoma, Kalėjimų
departamentas žalos mažinimo atsisakė, tuo užkirsdamas kelią greitesniam
narkotikų bei užkrečiamųjų ligų per šias programas plitimui.
Nagrinėjant veiklą organizacijų, nuo kurių priklauso
susidariusi Lietuvoje narkotikų situacija, atkreipkime dėmesį į
užsienio ekspertų sudarytą schemą. Joje aprašomi narkotikų mafijos
veiklos būdai ir požymiai, kurių svarbiausi yra šie:
1) nuolatinis neigimas, kad šalyje egzistuoja
narkotikų mafija;
2) valstybės vadovų atskyrimas nuo teisingos informacijos
ir diskusijų apie narkotikus ar klaidingos informacijos jiems teikimas;
3) chaoso palaikymas kovos su narkotikais sistemoje,
atskirų sistemos subjektų kiršinimas, siekimas, kad vykdančiųjų
bei atsakingų už lėšų valdymą institucijų vadovais būtų skiriami
bevaliai, amorfiški asmenys, dar geriau, kad jie būtų mėgstantys
pinigus garbėtroškos;
4) ypač akcentuojama veikla, kuria siekiama, kad
narkotikų legalizavimo ar iš pradžių nors tik narkotinių ir psichotropinių
medžiagų, įskaitant ir legalioje apyvartoje esančias, liberalizavimo
idėjų šalininkai būtų paskirti atsakingais pareigūnais sveikatos
apsaugos sistemoje, o esant galimybei - ir kituose atsakinguose
postuose. Nuolatinė tokių žmonių paieška, siekiant turėti rezervą,
nuolatinis jų rėmimas, kviečiant dalyvauti įvairiuose renginiuose
skaityti pranešimus, dalyvauti gerai mokamuose tyrimuose, kartais
tuos renginius ir tyrimus organizuojant tik tam, kad šiems žmonėms
būtų galima sumokėti pinigus. Nuolatinė pagalba šiems žmonėms darant
profesinę ir politinę karjerą jau nuo pat įstojimo į aukštąją
mokyklą;
5) kuo didesnių ir kuo įvairesnių narkomanų, ŽIV/AIDS
infekuotųjų, vaikų, moterų, žmogaus teisių, tėvų organizacijų, siekiančių
narkotikų politikos liberalizavimo, o kur įmanoma ir legalizavimo,
steigimas bei kitokių visuomeninių organizacijų, per kurias galima
plauti pinigus, steigimas ir rėmimas. Ypač didelį dėmesį skiriant
tėvų organizacijoms, stengiantis jas nukreipti susitaikymo su narkotikų
vartojimu linkme. Finansinė parama tokioms organizacijoms, į jas
pritraukiant mėgstančius pinigus ir garbę žmones, ypač politikus
bei jų telkimas į įvairias asociacijas, nes gerai finansuojamos
stiprios organizacijos turi didesnę galimybę daryti įtaką valstybės
struktūroms; kvietimas į savo renginius politikų, ypač prieš rinkimus
ir rinkimų metu;
6) lėšų bei pastangų vaikams, vartojantiems narkotikus,
nustatyti ir gydyti stabdymas, nes tik taip galima užauginti narkomanų
kartą;
7) narkotikų reklamos problemos ignoravimas, nes
tik taip patikimai galima įtraukti vaikus į narkotikų vartojimą;
8) jėgos bei sienos kontrolės struktūrų finansavimo
bei stiprinimo stabdymas, esant galimybei jų personalo uždarbio
mažinimas, chaoso kėlimas vykdant įvairias reorganizacijas, priimant
kuo daugiau nekompetentingų žmonių, neskiriant lėšų naujai technikai
ir specializuotų padalinių steigimui, apkraunant begaliniu darbu.
Nes tik tokiu būdu galima juos demoralizuoti ir įtraukti į nusikalstamą
veiklą, taip pat sudaryti jiems sąlygas įsigyti ir įsivežti pakankamą
kiekį ilgalaikei nusikalstamai veiklai vykdyti visų reikalingų žaliavų
bei įrangos;
9) prevencijos bei masinės informacijos priemonių
ignoravimas;
10) pakaitinės terapijos, švirkštų bei adatų keitimo
punktų ir saugių injekcijų kambarių steigimo programų visokeriopas
rėmimas, nes tik taip galima kuo daugiau narkomanų suburti į vieną
vietą, kad tai palengvintų narkotikų realizavimą bei švelnintų visuomenės
požiūrį į narkotikų vartojimą. Nuolatinių diskusijų apie terapijos,
švirkštų bei adatų keitimo punktų ir saugių injekcijų kambarių steigimo
programų reikalingumą kėlimas, nes šnekėjimas apie jas atitraukia
visuomenės dėmesį nuo esminių klausimų;
11) stabdymas turto ir priemonių konfiskavimo
iš asmenų, prekiaujančių narkotikais ar juos gabenančių;
12) pinigų plovimo kontrolės stabdymas;
13) spragų pagrindiniuose atsakomybę nustatančiuose
dokumentuose palikimas ir teismų sistemos veiklos kreipimas taip,
kad narkotikų vartotojai ir narkotikų platintojai turėtų realią
galimybę išvengti atsakomybės.
Sugretinus šią užsienio specialistų sudarytą schemą
su aprašyta narkotikų situacija Lietuvoje, nesunku pastebėti, jog
tai, kas vyksta pas mus, iš esmės atitinka visus tos schemos 13
punktų. Beliktų ištirti, kiek šią situaciją valdo narkotikų mafija.
O gal valdo Dž.Sorošas per savo organizacijas ir su jomis susijusius
mūsų pareigūnus, besinaudojančius narkotikų mafijos išrastais metodais?
Gal visos minėtos organizacijos kartu ir yra toji narkotikų mafija?
Ar gal yra koks kitas, mums nežinomas atsakymas?
Narkotikai griauna ekonomiką, skatina korupciją,
kuri savo ruožtu sudaro sąlygas užvaldyti šalyje politinę situaciją
tiems, kurie valdo narkotikus. Tai didžiulė grėsmė tokiam mažam
žemės lopinėliui kaip Lietuva, tikra grėsmė nacionaliniam saugumui.
Kaltinti dėl to, kad Lietuvoje susidarė tokia
situacija, pirmiausia reikėtų Lietuvos Vyriausybę, nes jai yra tiesiogiai
pavaldus Narkotikų kontrolės departamentas ir Sveikatos apsaugos
ministerija. Taip pat ir Prezidentą, nes jis atsako už Vyriausybės
veiklą. Valstybės pareigūnai negali vienu metu tarnauti tiems, kuriems
rūpi narkotikų legalizavimas, visuomenės bei valstybės demoralizavimas
ir jos griovimas, ir būti valstybės interesų gynėjai.
Lipniu ir nuodingu įvairaus plauko narkotikų platintojų
tinklu apraizgyta mūsų šalis. Šį tinklą valdo žmonės, godūs pinigų
ir valdžios, linkę pelnytis iš narkotikų nešamų nelaimių. Ar sugebės
Lietuva sudraskyti tą tinklą? Manome, kad tuo turi susirūpinti LR
Seimas, kuris ligi šiol sugebėdavo atlaikyti narkotikų legalizavimo
šalininkų spaudimą. Lietuvai reikia įstatymų, kuriais būtų panaikintas
dvigubų agentų statusas, įstatymų, kurie pažabotų savų ir užsienio
narkotikų legalizatorių veiklą Lietuvoje, užkirstų kelią jiems pasinaudoti
tarptautinių organizacijų įtaka bei dokumentais, tokiais kaip PSO
Konstitucija, narkotikų liberalizavimo programoms pratempti. Tuomet
sunkiau būtų gyventi ir mums nematomai narkotikų mafijai.
Tikimės, kad į tai atkreips dėmesį taip pat ir
Prezidentas bei Vyriausybė.
Prof. habil. med. dr. Leonas Laimutis MAČIŪNAS,
Lietuvių katalikų mokslų akademijos Medicinos skyriaus pirmininkas,
Pasaulinės katalikų gydytojų federacijos Europos asociacijų valdybos
narys
Jurgis Gediminas JAKUBČIONIS,
Visuomeninės organizacijos Tėvai prieš narkotikus pirmininkas
Juozas TONKŪNAS,
Lietuvos blaivybės fondo tarybos narys
© 2005 "XXI amžius"
|