Tikintis žmogus gyvena Dievo akivaizdoje
Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijos moksleivės
Indrės Kurytės mintys apie tikėjimo prasmę jauno žmogaus gyvenime.
|
Indrė Kurytė (kairėje) Taizė bažnyčioje
|
Ar sutiktum kalbėtis
apie Dievą? Kaip mes galėtume apibūdinti tikinčio žmogaus pasaulėjautą?
Man atrodo, kad tikintys žmonės
yra su Dievu kiekvieną akimirką, jaučia Jį. Todėl visas gyvenimas
vyksta Jo akivaizdoje.
Gal tada Dievas
yra tarsi koks priežiūros komitetas, o žmogus jaučiasi nelaisvas?
Atvirkščiai, žmogus yra laisvas,
tačiau meiliai globojamas. Jis yra atsakingas už savo gyvenimą,
dėl to sąmoningai renkasi, kaip elgtis. Tikintis žmogus yra akylas.
Turi patirties?
Aš lankiausi Taizė vienuolyne.
Iki tol nebuvau susidūrusi su tokia Bažnyčia, nes ji visai kitokia.
Ten, atrodo, esi šalia Dievo ir tik norisi, kad šalia būtų tau
brangūs žmonės. Aš ten buvau su seserimi, bet dar norėjau, kad
tokią palaimą galėtų sykiu išgyventi ir mano tėvai, ypač mama.
Kiti žmonės irgi
taip pasaulį jaučia?
Aš nežinau, gal ne, nežinau,
ką mąsto žmonės, kurie retai eina į bažnyčią. Gal jiems tai nelabai
svarbu. Su draugais galima apie tokius dalykus šnekėtis, žinoma,
ne visada ir ne bet kur. Per tikybos arba literatūros pamokas
mes atsiveriame, išsiliejame. Mokytoja Laima Skabickienė pratina
literatūros kūrinius nagrinėti per savą patirtį ir savęs link
glausti esamas kūrinio patirtis.
Gerų dalykų būna net per visų
keikiamą televiziją. Literatūros mokytoja dažnai rekomenduoja
žiūrėti vieną ar kitą dvasingesnę laidą per LRT. Tiktai geriausios
laidos nugrūdamos į vėlyvą metą, kai jau privalu miegoti.
Beveik visi suaugusieji mano,
kad septyniolikmečiams terūpi vartotojiško gyvenimo triukšmas,
mados, seksas, šou linksmybės. Rūpi viskas, nes mes jau esame
suaugę žmonės. Todėl, be kitų dalykų, mums svarbi gyvenimo prasmė.
Mes mąstome ir apie meilę, ir apie mirtį.
Viešajame gyvenime
tokios vertybės vis dėlto nedominuoja.
Dievas juk tyliai yra su mumis.
Tai suvokiant, visą laiką lydi džiaugsmas. Kam reikia rėkauti
apie tai? Žmogaus gyvenimas turbūt susiformuoja šeimoje. Man labai
gera namuose, dažnai daug maloniau būti su mama, negu eiti su
draugais linksmintis.
Aš nenoriu ištrūkti iš savo
vaikystės, nesiveržiu. Pagalvoju, kad kada nors turėsiu savo šeimą,
vaikų. Remsiuos tuo, ką davė mama, ji - didžiausias pavyzdys mano
gyvenime. O jau paskui mano vaikai patys rinksis savo kelią. Tikiuosi,
kad ir jie eis su Dievu.
Netikinčiųjų dabar yra taip
pat daug, to nepaneigsi. Bet jie irgi dažniausiai būna geri žmonės,
tik jiems daug sunkiau, nes jie neturi atramos, gyvena patys sau.
Jie gal net nemąsto tokiomis kategorijomis. Nėra ataskaitų. Gal
viskas leistina akimirkai, o po to tenka skaudžiai mokėti už klaidų
pasekmes.
Jaunimas atrodo
gerokai apkvaitęs nuo neatsakingo gyvenimo laisvės. Ar jūsų karta
nepaskęs narkotikuose ir šou banalybėse?
Mes galbūt turėsim daugiau
idealizmo už savo tėvų kartą. Laisvė atvėrė duonos ir žaidimų
visas galimybes. Žmonės patyrė visokį šoką: kūno laisvės, žodžio
laisvės, kelionių laisvės. Ir pavydą, kad kitas turi galimybių
viskam, o tu neturi ir galbūt niekados neturėsi. Bet žmogui pamažu
pabos gyvulio laisvė. Jis grįš prie žmogiškosios esmės. Su Dievo
pagalba.
Gal tu esi pavyzdinga
moralistė?
Na, man atrodo, aš tuo nesergu...
Ir bendrauti man tikrai lengva. Esu šokėja (nuo antros klasės
Indrė šoka grupėje ,,Niuansas - I.R.), o scena išvaduoja nuo
visokių kompleksų ir baimės jausmo.
Aš ir mano draugai esame visiškai
šiuolaikiški. Noriu pasakyti, kad daug jaunų žmonių tobulina savo
dvasinį pasaulį. Ir knygas jaunimas skaito. Tikras arba per internetą.
Technika tobulėja, mes - šito pasaulio vaikai, bet tai tik padeda,
o ne trukdo dvasios kultūrai. Masinėje kultūroje visa mūsų karta
tikrai nepaskęs. Popsų visados buvo ir bus, bet ne tiek daug,
kaip visiems atrodo.
Kokia turėtų būti
bažnyčia, kad ją mėgtų jaunimas?
Taizė bažnyčia, kurioje buvau,
man atrodo ideali. Į ją įėjusi nenustebau. Nors nieko panašaus
nebuvau mačiusi, pajutau, kaip tai širdžiai priimtina. Paprastas,
rodos, pastatas, ir tiek. Visi toje bažnyčioje sėdi ant grindų.
Altorius - modernistinis ir labai daug šviesos, žvakių. Maldininkai
per šv.Mišias užsidega žvakeles. Ne choras gieda, o visi maldininkai.
Giesmės lotyniškos. Kiekvienąkart melsdamiesi tarsi atsiverdavome
Dievui. Apimdavo nenusakomas džiugumo, artumo, paprastumo jausmas.
Sunku apibūdinti tą išgyvenimą, analizuoti net nemėginu, kodėl
taip buvo gera.
Po pamaldų vienuolyne mes aptardavome
Biblijos ištraukas, vykdavo religiniai disputai. Mūsų grupėje
buvo lietuvių ir švedų. Didžiulį įspūdį paliko Taizė Ramybės slėnis,
jo tyla. Viskas labai gražu, šviesu, alsuoja palaima. Taizė vienuolyną įkūrė
vienuolis Rožė. Norėčiau ir vėl sugrįžti.
Kaip ten pakliuvai?
Mano dėdė yra vienuolis pasaulietis.
Ta kelionė nebuvo planuota. Tiesiog mums ją pasiūlė. Į tą Prancūzijos
vienuolyną važiavo ir netikinčiųjų. Vien iš Mažeikių buvo apie
dešimt žmonių.
Ar norėtum, kad
ir Mažeikiuose panašiai būtų?
Labai norėčiau tikėti, kad įmanomas
ir pas mus panašus bendravimas, ypač dabar, kai Mažeikių bažnyčiai
ėmė vadovauti klebonas kun. Zenonas Degutis. Jam akivaizdžiai
rūpi vietos bendruomenė. Mes visi asmeniškai turime padėti ir
prisidėti.
Kalbėjosi Irena RUGINIENĖ
Mažeikiai
© 2003 "XXI
amžius"