Ar bučinys neįpareigoja?
Šiandien televizija parodo tiek daug scenų,
kuriose viešai demonstruojami aistringi bučiniai, kad šis gestas
tampa labai banalus. Bučiniai dažnai būna sumenkinti, nuskurdinti,
suvienodinti: bučiuojamasi, nes taip daro visi, nes norima suvilioti,
norima vaidinti suaugusiuosius... Infantilūs bučiniai tokie panašūs
į burnos malonumus, kuriais užsiima kūdikiai, ieškodami malonumo
dėl paties malonumo. Narciziški bučiniai kai kitas tampa vien
tik pasitenkinimo instrumentu.
Tačiau jaunas žmogus domisi tuo, vadinasi, bet
kokiame įsimylėjėlių geste glūdi kažkas svarbaus. Bučinys yra
per daug gražus, kad būtų nerūpestingai atliekamas.
Kas galėtų paneigti gesto jėgą, svarumą bet
kokiuose žmogiškuose santykiuose? Gestas tai nuostabi bendravimo
priemonė: jis padaro regimus ir apčiuopiamus giliausiai viduje
paslėptus, stipriausius jausmus. Pažiūrėkite į sportininkų apsikabinimus
varžybose, po to, kai jie pasiekia savo tikslą!
Teigti, kad meilės gestas neturi pasekmių, būtų
naivu. Gestas keičia santykius. Yra aiškus skirtumas tarp troškimo
ir išpildymo. Išpildyti troškimą tai pereiti prie veiksmo. Įsimylėjusiesiems
atlikti gestą tai kažką pakeisti santykių vystymesi.
Pereiti nuo žvilgsnio prie švelnių glamonių,
nuo glamonių prie bučinio, nuo bučinio prie lytinio akto, reiškia
kaskart peržengti galimas pakopas, po kurių dažnai nebeįmanoma
sugrįžti atgal. Todėl, prieš apsisprendžiant kokiam nors gestui,
yra būtinas išmintingas delsimas.
Nors paprastai mylinčiųjų santykiuose gestas
yra tam, kad juo būtų maitinama, stiprinama, švenčiama meilė,
tačiau ryšio pradžioje jį reikia atsargiai naudoti. Per daug dažnai
vaikinai nežino, jog merginos, kurias jie bučiuoja, įsivaizduoja,
kad yra beprotiškai mylimos... ir amžinai! Vieną gražią dieną,
baigiantis draugystei, ji ištars jam: Kodėl mane pabučiavai,
jei tai nebuvo rimta? Nereikėjo manęs klaidinti!
Neretai mergina bučinį supranta kaip rimtą įsipareigojimą:
Nuo tos akimirkos, kai tu palietei mano lūpas, esu tikra, kad
tarp mūsų viskas pasikeitė. Dabar aš tau bent kažkiek priklausau,
net jei ir žinau, kad kvaila tuo tikėti (mergina, 17 metų).
Atsiradęs intymumas prašosi vis labiau ir labiau
įpareigojančio gesto: Per vėlai supratau, kad yra tik mažas žingsnis
nuo gilaus bučinio iki lytinio akto, ir kad skubėdami meilėje
prarandame laipsniško atradimo žavesį (Jean Claude, 20 metų).
Įsimylėjėlius gestas gali sutrikdyti, sukelti
kaltės jausmą... ir palikti skaudžias pasekmes, kurios atsilieptų
ateityje, vedybiniame gyvenime, susiklosčius panašioms aplinkybėms.
Ilgainiui gestai įsimylėjėlius padaro jautresnius
ir skaudžiau išgyvenančius meilės krizes bei daug sunkiau pakeliančius
išsiskyrimus. Nutraukus platonišką flirtą, jaučiamės blogai. Išsiskyrus
po aistringų bučinių labai blogai. Kai prieiname iki atsidavimo
itin blogai. O po keleto mėnesių bendro gyvenimo labai labai
blogai, tiesiog kaip po skyrybų!
Žinoma, nereikia dramatizuoti pasekmių, kurias
gali palikti įsimylėjėlių gestai. Bet jei jie yra išgyvenami be
problemų, galbūt tai ženklas, kad šie gestai yra itin subanalinti.
Netekę savo prasmės jie praranda kokybę, pasilikdami vien kiekybiški.
Geriausias bučinys, teigė vienas jaunuolis, yra tas, kuriuo
pasakoma Aš tave myliu .
Jei trokštama turiningų, malonumą ir džiaugsmą
teikiančių meilės gestų, reikalingos trys sąlygos. Pirmoji sąlyga
jautrumas: tam, kad gestai išreikštų autentišką meilę. Tiesos
sąlyga: svarbu, kad kūnas neturėtų kitos kalbos nei širdies; tiesa
santykiuose apsaugos nuo kančių. Paskutinė sąlyga susivaldymas:
reikia atstumo, kad matytųsi, ar yra atitikimas tarp gestų ir
jausmų.
Tik išpildžius šias sąlygas, bučinys tampa labai
gražiu meilės simboliu, kartu ženklinančiu dovaną ir priėmimą
(P.Varillon). Tikėti meile, jos džiaugsmais bei palaima, tai
gerbti ženklus, ritualus, ir sau uždrausti juos išniekinti, nuvertinti.
Bučinys yra nuostabus gestas, todėl negalima su juo žaisti, jo
nebranginti.
Bučinys tai pasikeitimas alsavimu, pasikeitimas
mūsų gelme: nuo dabar aš nebesu sau centras, o juo būsi tu.
Mylėti gyventi dėl kito (dovana) ir gyventi
per kitą (priėmimas), o bučinys yra to nuostabus ženklas.
Tad nieko keisto, kad Bažnyčios Tėvai galėjo
pavadinti Šventąją Dvasią Tėvo ir Sūnaus bučiniu!
Pagal La Famille Chretienne parengė
Tomas VILUCKAS
© 2004 "XXI
amžius"