Dorinio ugdymo diena gimnazijoje
Balandžio 29-ąją Garliavos Juozo Lukšos gimnazijoje
surengta įdomi ir turininga dorinio ugdymo diena Krikščioniškos
vertybės iššūkis šiuolaikinei visuomenei?! Svečių ir dalyvių
buvo ne tik iš Kauno miesto ir rajono, bet ir visos apskrities vietų.
Tai dorinio ugdymo mokytojai, švietimo priežiūros ir ugdymo specialistai,
politikai ir kiti, kuriems rūpi krikščioniškųjų vertybių sklaida
šiandieninėje visuomenėje.
Renginio programa buvo įdomi ir intensyvi: nuo
atviros integruotos tikybos etikos dailės muzikos pamokos
Grįžtančiojo pėdsakais, projekto kompaktinio disko Bažnyčia
viduramžiais pristatymo iki konferencijos, kurioje buvo apibendrinta
dienos tema.
Atviroje pamokoje-meditacijoje Grįžtančiojo pėdsakais
dalyvavo 3 g (11) klasės mokiniai. Dalyviai supažindinti su Šventojo
Rašto palyginimu apie sūnų palaidūną (Lk 15,1132), buvusiu pamokos
moto. Prisiminta, kad kasdienė rutina dažnai nutraukia ryšius su
malda, su Dievu, tuo pačiu ir su šalia esančiais žmonėmis. Su
jaunimu gilintasi į teksto esmę ir simboliką, meniniu ir prasminiu
požiūriu išanalizuotas Rembranto paveikslas Sūnaus palaidūno grįžimas.
Asmeninė pamokos dalyvių refleksija buvo reiškiama netradiciniu
būdu: susipažinus su japonų poezijos žanru (haiku), vyko kūryba.
Ant simbolinių pėdelių užrašytas haiku buvo dėliojamas ant simbolinio
akmenuoto tako, vedančio pas Gailestingąjį Tėvą. Užžiebtos žvakelės
simbolizavo kiekvieno dalyvio pasiryžimą artėti prie Jo. Pamokos
pabaigoje visiems palinkėta nepamesti tikrųjų vertybių suvokimo,
o suklupus gyvenimo kelyje rasti jėgų atsikelti ir žengti toliau.
Pasibaigus atvirai pamokai, svečiai apžiūrėjo
gimnazijos tikybos kabinetą, kuriame jau dešimt metų veikia Aleksoto
dekanato tikybos mokymo metodinis centras, taip pat Lietuvos ir
užsienio lietuvių rezistencijos studijų centrą, išsiskiriantį gausia
išeivijos lietuvių dėka sukaupta biblioteka, aprūpinta moderniomis
informacinėmis technologijomis, taikomomis įvairių dalykų atvirose
pamokose, konferencijose, seminaruose.
Kitoje programos dalyje pristatytas projektas
kompaktinis diskas Bažnyčia viduramžiais.
Kaip sakė idėjos autorius ir projekto įgyvendintojas
Lietuvos ir užsienio lietuvių rezistencijos studijų centro vadovas
Gintas Grigelevičius, imtis šios temos paskatino abiturientų, besirengiančių
valstybiniam istorijos egzaminui, konsultavimas. Jiems reikalingos
informacijos apie Bažnyčios istoriją tenka ieškoti daugelyje šaltinių,
o tikybos pamokose taikomi Bažnyčios istorijos vadovėliai ne visada
atitinka abiturientų poreikius. Projektas apima įdomų ir prieštaringai
vertinamą istorijos laikotarpį VIXVI amžius. Į jį įeina Lietuvos
krikšto priešistorė, lietuvių kovos su kryžiuočiais. Dalyviai puikiai
įvertino projektą, pabrėždami jo svarbą tarpdalykinei integracijai,
nes čia daug reikalingos informacijos ras tiek istorijos, tiek dorinio
ugdymo mokytojai.
Dorinio ugdymo dienos svarbiausias akcentas
konferencija Krikščioniškos vertybės iššūkis šiuolaikinei visuomenei?!
Ją žaismingai pradėjo 2 a klasės gimnazistai spektakliuku Nuodėmė,
kuriame atskleista tikrųjų vertybių svarba jauno žmogaus gyvenime
ir visuomenės įtaka jų formavimui. Pagrindinį pranešimą skaitė kun.
Artūras Kazlauskas, sudominęs netradiciniu požiūriu į krikščioniškąsias
vertybes, šiandieninio krikščionio įtaką visuomeniniam, politiniam,
socialiniam gyvenimui. Pranešėjas retoriškai klausė, kiek tikrų
krikščionių šiandien galime sutikti savo aplinkoje, ar tikrai Lietuvoje
yra 80 proc. katalikų, jeigu krikščioniškos vertybės daugiau deklaruojamos,
nei praktikuojamos.
Kituose konferencijos pranešimuose atspindėta
krikščioniškųjų vertybių sklaida ir įvairūs aspektai, analizuojant
jų įtaką mokyklos, šeimos, jaunimo gyvenime, švietimo vadyboje,
mene. Kauno apskrities valstybinės švietimo priežiūros tarnybos
vedėja Alma Valevičiūtė teigė, kad nelengva būti krikščioniu politikoje
ir valdžios institucijose, kai vieni dalykai manomi, kiti deklaruojami,
treti įgyvendinami. Gimnazijos direktorius Vidmantas Vitkauskas
savo pranešime pažvelgė į Dekalogo esmę ir siekį jo vertybes jaunimui
perteikti jiems suprantama kalba. Mokytoja Dalia Grigienė krikščioniškąsias
vertybes apibūdino iš pedagogo pozicijos, teigdama, kad mokytojo
pašaukimas yra aukščiau švietimo paslaugų teikimo, kad tikrąsias
vertybes jis įpareigotas atspindėti kiekvieną dieną. Menotyrininkė
ir mokytoja Virginija Janukevičienė, priminusi, kad atviroje pamokoje
su mokiniais buvo ieškota krikščioniškųjų vertybių atspindžio vaizduojamajame
mene, savo pranešime pabrėžė vertybių formavimo svarbą kitose meno
srityse, pavyzdžiui teatro mene. Gimnazistas Justas Randis konferencijos
dalyviams pristatė atliktos apklausos rezultatus. Jo pranešime buvo
aptartos šiandieniam jaunimui aktualios vertybės pinigai, draugai
ir pan. Jis teigė, kad tikrąsias vertybes jaunimui atskirti darosi
vis sudėtingiau, vis labiau jų sistemą veikiant šiandienei Vakarų
kultūrai.
Renginys sulaukė didelio mokinių, mokytojų, politikų
susidomėjimo. Dalyviai pripažino tokių įvairiaplanių renginių svarbą.
V.V.
Garliava, Kauno rajonas
© 2005 "XXI amžius"
|