Apie
pusiau tiesą
To, kas šią savaitę ateina iki
katalikiško laikraščio redakcijos, kai viename bulvarinio pobūdžio
dienraštyje pasirodė didžiulis, per keletą puslapių išspausdintas
straipsnis, gana savotiškai traktuojantis vieną ar kitą faktą
iš kunigų moralinio elgesio, verčia atsiliepti ir mus. Galima
stipriai abejoti subjektyviu ir gana laisvu tų faktų panaudojimu
žurnalistės versijai įrodyti, bet negalima neigti, kad homoseksualizmo
apraiškų tarp Lietuvos kunigų nėra. Juk niekam jau nėra paslaptis,
kad tokio pobūdžio nuodėmės gali atsirasti: skandalai, sukrėtę
JAV, Australijos ir net mums artimos Lenkijos katalikų bendruomenes,
irgi parodė, kad šis seksualinis nukrypimas (moderniai kalbant,
kita seksualinė orientacija), egzistavęs ir senosiose kultūrose,
nėra išguitas iki dabar, ir net tarp šventus dalykus kuriančių
žmonių. Tik neverta tuščiai kalbėti, kad tą nukrypimą sukelia
celibatas - nukrypimas egzistavo ir tada, kai celibato dar nė
užuominos nebuvo, jis egzistuoja ir dabar ne tik tarp celibato
besilaikančiųjų, bet ir tarp kai kurių "normaliųjų"
bei jokiu celibatu nesuvaržytų. Katalikiško laikraščio redakcija,
iki kurios darbuotojų nori nenori ateina daug įvairiausios informacijos
apie su Bažnyčia susijusių asmenų gyvenimą, taip pat ir iš savo
praktikos galėtų ir daugiau kunigų nuodėmių išvardyti (jas mini
ir atsiliepusieji į straipsnį) - jiems nesvetimos ne tik vadinamosios
seksualinės nuodėmės, kai kunigas nusižengia celibato reikalavimams,
bet kai kurie jų neatsisako ir kunigo nepuošiančios girtavimo
ydos (persigėrimo nuodėmės), neatsikrato ir pinigų gobšumo nuodėmės,
pasiduoda sunkiai puikybės nuodėmei ir pan., t.y. kartais kunigai
yra tokie, kaip ir mes visi. Bet tai visai nepanaikina Kristaus
įkurtos Bažnyčios ontologinės esmės. Tai tik parodo, kad visi
mes - kunigai, mokytojai, menininkai, rašytojai, politikai ar
kitų profesijų žmonės - esame pažeidžiami nuodėmės, patys per
savo netobulą žmogiškąją prigimtį atsitoliname nuo Dievo ir dėl
šunkelio atmetame kelią, kuriuo eidami turėtume siekti tobulumo.