|
Bažnytinis
turtas ir legendų kūrėjai
(atsakant į R.Gabarto kūrybinį straipsnį Kauno
dienoje)
Kauno dienos laikraštyje (2003 m. rugsėjo 3 d.)
pasirodė šmeižikiškas, buldozerinio ateizmo metodais parašytas begėdiškas
straipsnis. Kaip katalikas negaliu tylėti ir leisti, kad cinikai
keltų balsą prieš instituciją, kuriai turėtų nusilenkti tauta už
jos tautiškumo ir valstybingumo išsaugojimą, už tai, kad ji savo
vertybėmis yra tautos ir valstybės druska. Prieš pradėdamas vertinti
bažnytinių turtų reikalą, R.Gabartas pirmiausia turėjo pasirinkti
vertinimo poziciją: ar tai bažnytinis požiūris į turtus, ar valstybės
teisės požiūris, ar tai jo asmeninė nuomonė? Sprendžiant iš straipsnio
pobūdžio ir teiginių, akivaizdu, kad tai tik autoriaus nuomonė.
Ir kodėl Kauno diena šį cinizmu, melu ir arogancija perpildytą
straipsnį išspausdino pirmajame puslapyje, tarsi tai būtų kažkokia
globalinė problema? Gal Kauno diena irgi parduos sąžinę už pinigus?
Dėstydamas savo subjektyvią nuomonę, R.Gabartas turi pretenzijų
absoliutinti ją, sudarydamas apie save teologijos ir kanonų teisės,
valstybinės teisės, istorijos ir visuomenės gyvenimo filosofijos
specialisto įvaizdį. Toli gražu iki to. Kiekvienas teiginys pilnas
klaidų ir išankstinio nusistatymo. Straipsnis dvelkia priešiškumu
Bažnyčiai, o visi kiti teiginiai išlankstomi pagal išankstinį
nusistatymą. Objektyvumo nėra. Aš, kaip aktyvus katalikas, esu pastebėjęs
tokį dėsnį: Bažnyčios turtus skaičiuoja tie, kurie mažai arba visai
neaukoja; kritikuoti, mokyti Bažnyčią gyvenimo, moralės ir kitų
dalykų puola tie, kurie nuo Bažnyčios nutolo arba visai nėra su
ja susiję ir gyvena amoralų gyvenimą. Tikri katalikai Bažnyčios
problemas sprendžia kitaip: patys stengiasi būti šventesni, nes
priklauso Bažnyčiai, patys prisideda savo darbu, ištekliais ir malda
prie jos misijos. |
|
Ko
siekia žiniasklaida?
Mes, Jonavos parapijos tikintieji ir kunigai, piktinamės
laikraščio Lietuvos rytas publikacijomis apie kunigus ir Bažnyčią.
Šmeižikai už žurnalistų nugarų dirba juodą darbą, apsimeta nukentėjusiais.
Tik įdomu, kodėl tiek metų tylėję prabyla dabar, graibo nebūtas
šiukšles, kai iš seminarijos seniai išėję, kai dėstytojai ir profesoriai
joje iš esmės pasikeitę. Gal dėl to, kad Bažnyčios autoritetas stiprėja,
kad Vyskupų Konferencija pasakė savo svarų žodį prieš dirbtinį apvaisinimą,
kontracepciją, azartinius lošimus, smerkia kitas mūsų gyvenimo negeroves,
kad Lietuvoje mažėja nekrikštytų vaikų, be bažnytinės santuokos
kuriamų šeimų. Kai kam, matyt, nemalonu, kad tiek metų sovietų užčiaupta
Bažnyčia prabilo, drąsiai gina skriaudžiamų žmonių interesus, vis
labiau užsiima socialine veikla, jaunimo auklėjimu, rūpinasi sielų
išganymu. Bažnyčios šmeižikams neužteko vien bjaurių publikacijų
laikraštyje. Neseniai buvo plačiai išreklamuota ir parodyta Lietuvos
ryto televizijos laida sensacingu pavadinimu Kunigų seminarija
pedofilų kalvė. Pagal tą laidą visi, mokęsi seminarijoje, yra
pedofilai. Visi ir mons. A.Svarinskas, ir arkivyskupas S.Tamkevičius,
ir monsinjorai P. Tamulevičius, V.Sidaras, Tėvas Stanislovas ir
daug kitų garbingų kunigų, atsidavusių
Dievui ir žmonėms.
|
|
|