Atnaujintas 2004 birželio 4 d.
Nr.43
(1247)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai

Atsigręžkite į dejuojančią Lietuvą

Mes laukiame, tikimės. Daug metų gyvename viltimi, tikėdamiesi geresnių laikų. Norime ir kultūrinių, moralinių, dvasinių turtų. Deja!

Pats laikas, kaip toks, nieko neduoda. Tik žmogus, veikdamas laike, gali sukurti ir materialines, ir dvasines vertybes. Žmonių yra įvairių: nemokytų, išsilavinusių, bet nesuprantančių ar nenorinčių suprasti kitų. Yra grubių savanaudžių, egoistų, karjeristų. Tad kokie tie žmonės? Ar žmonės iš didžiosios raidės, ar tik dvikojai sutvėrimai, mėsos kalnai, be dvasios, be sąžinės? Ką jie myli? Gal tik save? Savo draugus, savo partijas? Kam dirba? Tiems patiems? Egoistai, savanaudžiai, gobšai. Nenori matyti, todėl ir nemato skurstančių, badaujančių, šąlančių benamių, mėnesiais nesipraususių, neturinčių kur ir kuo nusiskusti, neturinčių pakeisti apatinių baltinių, jeigu kada nors tokius turėjo. Gaunančius tokias mažas pensijas, kad neįmanoma pragyventi, arba visai negaunančius. Visko neišvardysi. Mūsų tėvynėje tokių daug, net per daug.


Spektaklio metu įvykęs spektaklis

Gegužės 6 dieną LNK televizijoje laidos „Teismas“ metu, tikriausiai ne nuo „teisėjos“ prof. Vaitavičienės priklausomų priežasčių, naujasis lietuvių tautos „gelbėtojas“ iš Archangelsko, grubiai pastūmęs į šalį „teisėją“, įvykdė „teisingumą“: už kolchozų „sugriovimą“ kaltais pripažino Landsbergį, Vagnorių, Pakalniškį ir dėl kvapo į sąrašą įrašė dar vakar draugu save titulavusį, dabar jau poną V.Knašį. Spektaklio metu peržengtos visos padorumo ribos: kažkur dingo visada ir visur pabrėžtina „gelbėtojo“ įžūliai kilminga laikysena, kai jis neleido „teisėjai“ vaidinti savo vaidmens, - pats uždavinėjo klausimus, pats į juos atsakinėjo. Nustebau, kad buvo leista „teisėjai“ paskelbti, ko gero, paties V.Uspaskich parengtą ir jau minėtų už kolchozų „sunaikinimą“ atsakingų asmenų „kaltinamąją“ išvadą. Nuostabą kelia ir spektaklio panašumas į okupacijos metų „teismus“. „Kaltinamieji“, lyg tais „gerais“ laikais, „gelbėtojo“ lūpose prarado vardus, „gelbėtojas“ linksniavo tik pavardes.


Kuris kandidatas geriausias?

Ar Lietuvos Vyskupų Konferencija paragins tikinčiuosius balsuoti už vieną kandidatą krikščionį? Kad Lietuva turėtų tikrą katalikiško ir krikščioniško mąstymo Prezidentą – tokį atsakymą turi duoti visiems tikintiesiems visų parapijų kunigai. Jie pažįsta tikruosius kandidatus į Lietuvos Prezidento postą ir turėtų kreiptis į savo parapijiečius, kad jie atiduotų savo balsą tik už tą vienintelį, o ne taip, kaip anksčiau sakydavo: balsuokite už geriausius kandidatus. Paprasti žmonės nežino, kurie yra geriausieji, todėl reikia užbėgti už akių kairiesiems. Visų parapijų kunigai turi visišką teisę paraginti tikinčiuosius balsuoti tik už katalikišką kandidatą.


Ar konservatoriai konservatyvūs?

Šis klausimas kyla stebint dalies Tėvynės sąjungos (TS) vadovybės blaškymąsi, nežinojimą ką daryti. Neaišku, kaip tai įvertins paprastas rinkėjas. Partijos vadovybė Prezidento rinkimuose neseniai rėmė Valdą Adamkų. Beveik tuo pat metu ji iškelia ir Petrą Auštrevičių. Tėvynės sąjungos vadovybė nori sėdėti lyg ir ant dviejų kėdžių. Mano nuomone, tai nesolidu. Vienu metu partijos vadovybė buvo gal net per daug sutelkusi dėmesį į R.Pakso problemą ir pamiršusi kitus ne mažiau svarbius valstybės reikalus (o jų yra pakankamai daug). R.Paksui dingus iš politinės arenos, aktyviai mestasi į P.Auštrevičiaus pusę.


Už ką balsuoti?

Birželis – lemtingas Lietuvai mėnuo. Lietuvos Vyriausybė 1939 metų pabaigoje buvo priversta pasirašyti bendradarbiavimo ir savitarpio pagalbos sutartį su Sovietų Sąjunga. Buvo įvesti Raudonosios armijos daliniai ir įsteigtos SSRS karinės bazės didžiuosiuose Lietuvos miestuose. 1940 metų birželį prasidėjo provokacijos: antivyriausybiniai mitingai, reikalavimai pakeisti svarbiausių ministerijų ir departamentų vadovus, prasidėjo areštai...

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija