|
Perprasti
tokį meną gali net nemokantis piešti
Bronius VERTELKA
|
Vilniaus studijos-galerijos
Delmonas savininkė
Regina Fledžinskienė
Autoriaus nuotrauka
|
Batika viena medžiagų dekoravimo technikų, kuri
atsirado XVI amžiuje. Javos saloje ir išplito Indonezijoje bei kitose
Rytų šalyse. Jos ypatybė ta, kad audinio raštai ir spalvingumas
išgaunami pasitelkus karštą vašką. Lietuviams toks būdas primena
velykinių margučių dažymą.
Studija-galerija Delmonas, įsikūrusi sostinės
J.Basanavičiaus ir Mindaugo gatvių kampiniame name, kaip tik to
ir moko. Kelią čia žino verslininkės, vadybininkės, mokytojos ir
jų auklėtiniai. Prisiliesti prie iš šiltųjų kraštų atklydusios meno
rūšies panoro net vienoje Afrikos šalių ambasadoriumi dirbusio diplomato
žmona. Išbandyti savo galimybes sumanė ir vyriškis iš JAV. Apie
Delmoną jis išgirdo būdamas Vilniuje per pažįstamus. Svetimšalis
vėliau čia surengė ir savo darbų parodėlę. Surengus batikos darbų
ekspoziciją Lazdynų greitosios pagalbos ligoninėje, vėl atsirado
pora medikių, nusprendusių to pramokti.
|
|
Kauno
istorijos fragmentai Vytauto Tamoliūno fotografijose
Gabrielė KUIZINAITĖ
|
Vytautas Tamoliūnas. Iš ciklo
Kauno dienoraščio fragmentai
|
Kauno menininkų namuose dailininkas Vytautas Tamoliūnas
savo kolegas ir gerbėjus nustebino fotografijos darbų paroda Kauno
dienoraščio fragmentai. Daugiau kaip dvidešimtyje fotografijų yra
užfiksuoti istoriniai XIX a. pabaigos XX a. pradžios Kauno Senamiesčio,
Žaliakalnio, Šančių istoriniai pastatai, kurių egzistencija moderniame
šių dienų laike yra laikina ir ribota, pasmerkta išnykti. Nuotraukos
juodai baltos, paroda išsiskiria atlikimo technikos precizika. Parodą
papildo poetės Dovilės Zelčiūtės eilėraščiai, kurie ne tik specialiai
parašyti šiai parodai, bet ir vizualiai puikiai dera tarp nuotraukų.
|
|
Akmenų
portretai
|
Algirdas Darongauskas
prie savo darbų Vyginto
Grigonio nuotrauka
|
Akmenys ne kartą yra patraukę fotomenininkų akį
Romualdui Požerskiui, Aleksandrui Macijauskui, Rimantui Dichavičiui,
na, ir man pačiam tekę ne kartą atsisukti su objektyvu į įspūdingą
akmenį gražuolį. Bet kad tokią didingą ir originalią akmenų fotokolekciją
pateiks klaipėdietis Algirdas Darongauskas (g. 1957), buvo visiškai
netikėta. Vilniuje, fotomenininkų galerijoje Didžiojoje gatvėje,
atidaryta jo darbų paroda Olandų kepurė. Tai dar vienas pavyzdys,
ką galima pasiekti dirbant atkakliai, nuoširdžiai su viena pasirinkta
tema.
|
|