Popiežius apie ekonomiką, kaip žmogaus atsakomybės raišką
Mindaugas BUIKA
Atmesti rinkos savireguliacijos mitą Popiežius Benediktas XVI dar kartą patvirtino Bažnyčios socialinio mokymo nuostatas dėl bendrojo gėrio ir žmogiškojo asmens orumo prioritetų ekonominėje veikloje. Apie tai jis kalbėjo balandžio 30 dieną audiencijoje priėmęs Popiežiškosios socialinių mokslų akademijos narius, susirinkusius į plenarinę sesiją, kurios tema Krizė globalioje ekonomikoje. Būtinumas perplanuoti mūsų kelią. Diskusijos vyko popiežiaus Benedikto XVI socialinės enciklikos Caritas in Veritate įžvalgų šviesoje, kurias akademikams apibendrino Šventasis Tėvas.
|
Katalikų ekspertai svarstė ekonominius klausimus
Mindaugas BUIKA
|
Popiežiškosios socialinių mokslų
akademijos pirmininkė amerikietė
profesorė Merė Ana Glendon
|
Finansų sektoriaus svarba ir ribotumas Analizuodama pasibaigusios Popiežiškosios socialinių mokslų akademijos sesijos, nagrinėjusios globalinę ekonomikos krizę, išvadas, jos pirmininkė amerikietė profesorė Merė Ana Glendon perspėjo, kad mažas gimstamumas toliau didins finansinius sunkumus. Gegužės 5 dieną Vatikane surengtoje konferencijoje atsakydama į klausimą dėl popiežiaus Benedikto XVI kalboje akademikams iškeltos solidarumo tarp kartų svarbos, ji pripažino, kad menki gimstamumo rodikliai Vakarų pasaulyje ir tuo pačiu bendrasis gyventojų senėjimas kelia didžiulę įtampą socialiniam saugumui bei sveikatos apsaugai. Kai mokesčių mokėtojų skaičius nuolat mažėja, o valstybės išlaikytinių (pensininkų, neįgaliųjų) dalis nuolat didėja, iškyla rimtas išbandymas santykiams tarp kartų, kalbėjo M. Glendon. Dėl didėjančios naštos stiprės materialinis bei psichologinis spaudimas šeimoms, bet kažin ar mūsų dabartinė šeimos struktūra bus pajėgi ir norės atsiliepti į šį iššūkį, klausė Popiežiškosios akademijos vadovė. Iškyla rimtas pavojus toliau skatinti amoralios eutanazijos įteisinimą, kad seni, ligoti žmonės savu noru pasitrauktų iš šio pasaulio, nes biudžetas deficitinis ir nėra lėšų jų išlaikymui. Bažnyčia nuolat įspėja dėl tokių tendencijų pavojingumo, ragindama ugdyti gyvybės kultūrą, bet ar šis balsas gali būti išgirstas sumaterialėjusioje visuomenėje
|