Misionierė Sicilija apie save, Indiją, Lietuvą,
Vakarus, misijas
|
Sicily Matew Mundiyankal stojo
į vienuolyną, kai jai buvo 17 metų
|
|
Sesuo Sicilija Kretingoje,
2010 ruduo
Autoriaus nuotraukos
|
|
Seserys Danutė, Benjamina
ir Sicilija su mokiniais
pranciškučiais
|
|
Seserys Julija, Sicilija
ir Benjamina su Šventojo
Sosto apaštaliniu nuncijumi
arkivyskupu Luigi Bonazzi
2009 metais
|
|
Vienuolyne
|
|
Su drambliu, protingiausiu
iš gyvulių, 2002 m. Pietų Indijoje
|
|
Jubiliejiniai žiedai
gimtadienio proga
|
|
Su kolegėmis
|
|
Šokti indų šokį didelė laimė
|
Kretingoje gyvena labai įdomi moteris
tamsaus veido simpatiška Švč. Širdies pranciškonių Misionierių
kongregacijos sesuo Sicilija, kilusi iš Pietų Indijos. XXI amžiaus
korespondentas Stasys POVILAITIS kalbėjosi su šia įdomios biografijos
vienuole.
Iš kur ir kada atvykote į Lietuvą?
Esu indė. Pagal dokumentus aš Sicily Matew Mundiyankal.
Kretingoje jau 12 metų. Prieš tai misijose dirbau Prancūzijoje,
Italijoje ir Kamerūne. Čia mane vadina seserimi Sicilija.
Kokios jūsų pareigos?
Esu Kretingos Švč. Širdies pranciškonių Misionierių
vienuolyno vyresnioji sesuo. Drauge su kitomis dviem seserimis,
itale Benjamina ir Danutė iš Šiaulių, rūpinamės vaikų ir jaunimo
dvasiniu ugdymu, lankome ligonius, šelpiame vargingiausiai gyvenančius,
ruošiame vaikus Pirmajai Komunijai ir Sutvirtinimo Sakramentui.
Beje, jūs gana gerai kalbate lietuviškai. Ar
sunku buvo ją išmokti?
Sanskritas, senoji indų kalba, yra šiek tiek panaši
į lietuvių kalbą. Yra netgi tų pačių žodžių: Dievas Devas, ugnis
agnis, mirti mriti. Dievas davė dantis, duos ir duonos sakinys
beveik visiškai toks pat ir sanskritu, ir lietuviškai. Lietuviškai
išmokti kalbėti vis dėlto buvo sunkiau nei prancūziškai.
Kaip atrodo jūsų eilinė diena?
Beveik kasdien pas mus, tris Šv. Pranciškaus seseris,
ateinantys žmonės ieško paguodos, nori išsipasakoti nuodėmes, prašo
patarimų, paguodos. Išklausome juos, patariame, paguodžiame, o kartais
net ir pavaišiname tuo, ką pačios valgom. Daugelis žmonių prašo,
kad mes už juos dar ir pasimelstume. Nuolat vis meldžiamės.
Kaip dažnai meldžiatės?
Meldžiamės penkis kartus per dieną ryte, dieną,
vakare, naktį. Paskutinė malda būna apie 2122 valandą, prieš miegą.
Penktoji kiekvienos iš mūsų malda tai asmeninė malda. Kasdien
meldžiamės už žmones, esančius šalia mūsų, prašome Viešpaties, kad
jie suvoktų Jėzų, kaip tikrąjį žmonijos gelbėtoją ir išganytoją.
Indijoje labai didelės šeimos. Iš kokios jūs
šeimos?
Esu kilusi iš giliai tikinčios indų katalikų Matju
ir Marijos šeimos. Mano tėvai turtingi žemvaldžiai. Savo plantacijoje
jie augina kavą, kakavą, kaučiuką, bananus, ananasus ir kai kurias
kitas žemės ūkio kultūras. Gimiau ir augau Pietų Indijoje, Keralos
valstijoje, Thodupuzhos mieste. Jis yra maždaug tokio pat dydžio
kaip Panevėžys. Į vienuolyną įstojau būdama 17 metų. Europoje, taigi
ir Lietuvoje, palyginti su Indija, žmonių mažai. Čia, atrodo, ramu
ir tylu, mažai žmonių šurmulio.
Gal jūsų šeimoje buvo ar yra ir daugiau vienuolių?
Mano seserys Marija ir Teresa taip pat yra vienuolės.
Marija darbuojasi Italijoje, o Teresa Šiaurės Indijoje. Jauniausioji
sesuo Alfonsa taip pat ketino pasukti vienuoliškojo gyvenimo keliu,
bet tam nepritarė mūsų broliai Tomas, Juozapas, Antani, Matju, Beby
ir Tomy, o ji pakluso jų valiai. Vėliau Alfonsa ištekėjo, o dabar
jau turi tris mergaites.
Kokie yra indai?
Daugelio indų gyvenimas skiriamas Dievui. Indai
garsėja kaip dvasiškai turtingi žmonės. Indijos kultūros, ypač dvasinės,
nepajėgė sugriauti jokie užkariautojai.
Kiek dvasinės kultūros, Jūsų manymu, turime
mes, europiečiai?
Dvasinės kultūros Europoje ne per daugiausia.
Materialios kaip, kur, ką pirkti, parduoti, išreklamuoti daug.
Vakarai gyvena kūnu ir kūnui, Rytai dvasia ir dvasiai.
Vos pabundame ryte, kiekvieną savo dieną turime
paskirti Dievui, nes nežinia, ar sulauksime jos vakaro, nakties.
Gyvenimas ne Dievui ne gyvenimas, o lėta, sunki savigriova.
Daugelis indų iki senatvės atrodo sveiki ir
ilgaamžiai. Gal ilgu gyvenimu gali didžiuotis ir jūsų tėvai?
Tėvas išėjo amžinybėn 2002 metais, sulaukęs 88
metų, o mamai šiuo metu jau eina 95-ieji. Ji turi 20 anūkų ir šešis
proanūkius. Didelė šeima didelis turtas, didelė laimė ir Dievo
dovana. Laimingas žmogus, kuris yra laimingas šeimoje. Retas vakarietis
tai supranta, retas tokios didžios laimės, dvasinio turto, Dievo
dovanos nusipelno. Laimės vakariečiai siekia daug kartų keisdami
sutuoktinius, gyvendami partnerystėje, praktikuodami nesantuokinį
seksą, rūkydami, girtaudami, nuolat puotaudami. Visa tai nelaimės,
neturtai, šėtono dovanos.
Jums teko daug keliauti, daug kur darbuotis.
Jūsų gyvenimo kelyje buvo visokių žmonių. Kuriuos norėtumėte paminėti
kaip išskirtines asmenybes?
Kai Italijoje studijavau medicinos mokslus, 1981
metais vienoje bažnyčioje susitikau su Motina Terese. Tais metais
ji gavo Nobelio premiją. Mačiau praeinančią pro šalį. Bendrauti
neteko. Su popiežiumi Jonu Pauliu II susitikau 1987 metais Romoje.
Jis tada manęs paklausė, iš kur aš atvykau. Atsakiau, kad iš Indijos.
Skelbk Evangeliją! paliepė ir paspaudė man ranką.
Norėjote tapti gydytoja. Romos medicinos universitete
mokėtės net septynerius metus. Kodėl tų studijų nepabaigėte?
Pajutau vienuoliškąjį pašaukimą. Jo medicina
didingesnė, šviesesnė, tauresnė, humaniškesnė, dieviškesnė. Mane,
lyg balsas iš aukščiau, pasiekė žinia, kad aš galėsiu gydyti žmonis
be vaistų. Ir gydau juos dvasiškai net čia, Lietuvoje.
Kas, Jūsų manymu, yra laimė?
Laimė tai daryti gera kitiems, nelaukiant už
tai atlyginimo. Žmogus nesukurtas vien sau, gyvenimui vien buitimi,
daiktams. Laimė tai mylėti Dievą, o ir kiekvieną žmogų, net labiausiai
nupuolusį.
Ar patinka Jums Lietuvoje, jūsų vienuolyne?
Mūsų vienuolyne liūdnų dienų nebūna. Kiekviena
diena čia kupina džiaugsmo, šviesos, šilumos, dvasingumo. Man gera,
džiugu visur, net šaltesnėse šalyse, ypač Lietuvoje.
Kokios šeimos tradicijos jūsų tėvynėje?
Indijoje vestuvių metu jaunieji duoda abipusės
meilės, ištikimybės, santarvės pažadą visam gyvenimui. To jie ir
laikosi visą gyvenimą. Turtingų jaunavedžių vestuvėse dalyvauja
labai daug žmonių, net dešimtys tūkstančių. Vieno mano sūnėno vestuvėse
dalyvavo 800 žmonių. Buvo linksma ir įdomu.
O ar yra skyrybų?
Indijoje man neteko girdėti apie skyrybas. Skyrybos,
šeimos griūtis, betėviai vaikai tai didelė gėda, žema, primityvu,
nekrikščioniška.
Koks indo rytas, dienos pradžia?
Rytą atsikėlęs indas pirmą gestą daro Dievui sakydamas:
Ačiū Tau, Dieve, už naują dieną. Tau atiduodu visą save, visą šią
puikią dieną.
Azijos gyventojai pirmą ir svarbiausią vietą skiria
dvasiniam gyvenimui, dvasiniams reikalams. Tėvai su vaikais, anūkais,
o neretai net ir su proanūkiais, daug kalba, aiškina apie amžinąsias
būties ir gyvenimo vertybes, apie gyvenimą aname, tobulajame pasaulyje,
amžinybėje. Vakariečiai tam neturi laiko. Jų gyvenimas prasideda
ir liūdnai baigiasi čia, žemėje.
Indijos pietuose, jūsų gimtinėje, labai karšta.
Kaip jūs, pietietė, atlaikote šiaurietiškos Europos, lietuvišką
žiemą, vėsų pavasarį, žvarbų rudenį?
Prie visko, taip pat ir prie žiemos, galima priprasti.
Žiemos metu tenka sočiau valgyti, šilčiau apsirengti.
Kiek ir kokių krikščionių, katalikų Indijoje,
kokia jų padėtis?
Krikščionių Indijoje tik apie dešimtadalis, tačiau
Keralos valstijoje net 80 procentų. Į Pietų Indiją dar Antikos
laikais buvo atvykęs apaštalas Tomas, tad nuo jo ir prasidėjo Indijos
krikščionėjimas.
Dėkoju už pokalbį.
© 2010 XXI amžius
|