Lietuvos žydų genocido dienai
Jonas Noreika ir trockistai
Žydų genocido Lietuvoje tema neseniai vėl iškelta
bandant tuo kaltinti Lietuvos pasipriešinimo sovietinei okupacijai
vadovus, šį kartą Laisvo laikraščio rugsėjo 7 d. numeryje. Rašyti
apie žydų genocidą Lietuvoje yra sunku dėl kelių esminių priežasčių:
1. Nors Lietuvoje tikrai būta vadinamųjų žydšaudžių
ir dėl istorinių aplinkybių (žydų ir lietuvių politinė poliarizacija
sovietų ir nacių susidūrimo akivaizdoje, sovietų okupantų teroras
ir trėmimai) Lietuva tikrai nepasielgė kaip nacių okupuota Danija,
kuri išgelbėjo beveik visus savo žydus, ir nors kolaboravimo su
naciais faktai yra pakankamai išnagrinėti, o Lietuva oficialiai
atsiprašė už savo nusikaltėlius, nemaža dalis žmonių nėra įsigilinę
į praeities politinius procesus, nesuvokia istorijoje veikusių jėgų,
pasiduoda mitologiniams aiškinimams ir iš kaimynų ateinančiam kurstymui.
Lietuvos valstybingumo priešai bando pavaizduoti Lietuvą, kaip nevykusią
valstybę, neturinčią teisės egzistuoti pagal Rusijos politologo
Aleksandro Dugino eurazinę doktriną. Tam vienaip ar kitaip patarnauja
ir tokios trockistinės jėgos, kaip Federalinio saugumo biuro (FSB)
palaikoma tarptautinė Antifa (o galbūt net ir p. Zuroffo bendraminčiai
Vakaruose), platindamos falsifikacijas apie Lietuvos antinacinės
rezistencijos vadovus, neva nacių talkininkus (matyt, jų nedomina
Kazio Škirpos knygoje Sukilimas dėstomi priešingi faktai) ir žydų
žudynių organizatorius. Pagal to paties A. Dugino doktriną palaikomas
tautinės pagonybės romantizmas kovai prieš Katalikų Bažnyčią, krikščionybė
vadinama žydkrikščionybe, kurstomas rusiško plauko antisemitizmas
tarp jaunimo, kuris niekad nėra matęs žydų kitaip, kaip per televiziją,
ir apie juos nieko nežino, išskyrus antisemitinius mitus. Tam smarkiai
padeda ir kairiųjų jėgų Vakaruose kaltinimam Izraeliui, kaip neva
fašistinei valstybei (su tuo nesutinku, nes tai tipiška parlamentinės
demokratijos šalis, kuri visas viltis išlikti tarp jos nepripažįstančios
arabiškos aplinkos deda į ginkluotę, jėgos politiką ir Vakarų pagalbą).
|
Šventas melas
Kunigo Kazio Kavaliausko pėdsakų beieškant
|
Kun. Kazys Kavaliauskas
1956 metais
|
Du kunigai ir keli pasauliečiai buvo Izraelio apdovanoti
medaliais, jiems suteiktas garbingas Pasaulio Tautų Teisuolio vardas.
Šių žmonių vardai užrašyti garbingoje vietoje, Jad-Vašem sienoje
Jeruzalėje.
Internete kaunietis Chaimas Bargmanas paskelbė
du straipsnius: Teisuolių pėdsakais ir Trys paliudijimai. Šiuose
straipsniuose pasakojama tragiška žmonių gyvenimo atkarpa su laiminga
pabaiga.
Nacistinės okupacijos metais Lietuvoje žydai buvo
uždaromi į getus, o vėliau jų laukė liūdna pabaiga... Pakruojo rajono
Pašvitinio miestelio žydai, taip pat ir žydo J. Šneiderio šeima,
buvo suvaryti į Žagarės getą. Šneiderių šeimos galva pabėgo, gete
liko jo šeima.
Kunigai K. Kavaliauskas ir J. Teišerskis ryžosi
Šneiderių šeimos mergaitę Merą išgelbėti nuo žiaurios mirties. Kun.
K. Kavaliauskas padėjo Merą išvesti iš geto ir su kun. J. Teišerskiu
surado žmones, kurie ryžosi gelbėti žydų mergaitę.
|