„XXI amžiaus“ priedas apie gyvybės apsaugą Nr.11 (48)

2004-iųjų lapkričio 12 d.


PRIEDAI

Abipus Nemuno

Kristus ir pasaulis

žvilgsniai

pro vita

Sidabrinė gija

Horizontai

Atodangos


 

Įsišaknykime krikščioniškame tikėjime

Turbūt kiekvienai žmonių epochai galėtume pritaikyti apaštalo Pauliaus žodžius, kai per jį Šventoji Dvasia byloja apie tą metą, kuriame „žmonės nebepakęs sveiko mokslo, bet, pasidavę savo įgeidžiams, susivadins sau mokytojų krūvą, kad tie dūzgentų ausyse; jie nukreips ausis nuo tiesos, o atvers pasakoms“ (2 Tim 4,3 – 4). Tačiau kai kurios plačiai išsikerojusios mūsų laikų blogybės liudija, jog tam tikra dalis žmonių ne tik nebepakenčia sveiko mokslo, bet jie melo nuodų laviną skleisdami galingomis žiniasklaidos priemonėmis, deja, masiškai suvedžioja ypač jaunimo širdis.

Antai kaip galime būti abejingi vis dažniau Europoje ir kitose žemynuose pasigirstantiems aukščiausius valdžių postus užimančių kai kurių asmenų balsams, kurie suniekina Visagalio Dievo visiems laikams įsteigtą monogaminę santuokos formą, nes, pasak jų, žmonės neva yra laisvi pasirinkti ir „netradicinį“ – homoseksualios santuokos modelį.

Be abejo, visi individai yra Dievo apdovanoti laisve rinktis, kaip jiems gyventi – ar kurti vyro ir moters sąjungą, ar kartais vartotojiškoje (juslinių malonumų kulto pažeistoje) visuomenėje nusispjauti į nekintamas skirtingų lyčių santuokos normas ir pradėti „kurti“ hipermodernišką „šeimą“, kuri gyvuotų tarp tų pačių vienos lyties asmenų.

Tačiau krikščionims iki pat laikų pabaigos aukščiausias autoritetas yra į tikrąją ir vienintelę Dievo vaikų džiaugsmo laisvę vedantis Biblijos žodis ir Bažnyčios mokymas. Todėl visi, kurie ir kasdienybėje stengiasi elgtis taip, kaip moko ir įkvepia dieviškoji malonė, niekados sąmoningai negalės pritarti tarp tos pačios lyties žmonių santykiavimui, nes jis griauna vyro ir moters prigimtinius paties Visagalio Dievo įsteigtos neišardomos santuokos pamatus.

Šventasis Raštas ne sykį kalba apie homoseksualumo blogio padarinius. Užtenka tik prisiminti Sodomos ir Gomoros miestų gyventojų lytinį iškrypimą, kurį Viešpats Dievas dialoge su tikėjimo protėviu Abraomu įvardijo kaip labai sunkią nuodėmę (plg. Pr 18, 20). Dėl dorovinio tuometinės visuomenės sugedimo tuos miestus užliejo ugnies jūra ir kilo viską naikinantis žemės drebėjimas (plg. Pr 19, 24 – 25).

Katalikų Bažnyčios katekizmas aiškiai teigia, kad homoseksualūs veiksmai prieštarauja prigimtiniam įstatymui, nes iš lytinio akto atima gyvybės dovaną... Jokiu atveju negalima jų pateisinti.

Tačiau Bažnyčia, kaip mylinti visų žmonių Motina (ypač sunkiai nusidėjusių), mus moko, kad su asmenimis, kurie turi nesveikų polinkių į moralinius nukrypimus, reikia elgtis pagarbiai, su krikščioniška užuojauta, vengti kaip nors neteisingai juos atstumti ir, be abejo, būtina už juos melstis, idant jie pradėtų suvokti, jog atėjo jau laikas gręžtis į Dievo tiesos kelią...

Vis dėlto tenka apgailestauti, jog Italijos atstovas, kandidatas į Europos Komisijos narius Rokas Butiljonė, pasisakydamas už tradicines krikščioniškas pažiūras į šeimą, užsitraukė kai kurių europarlamentarų nemalonę. Tai negirdėtas tokio plataus masto precedentas, deja, skleidžiąs moralinio sugedimo kvapą. Kur eini, Europa? Tai ne vien retorinis klausimas, nes jei jau nemaža dalis Europos Sąjungos Parlamento narių viešai kvestionuoja šeimos, kaip niekuo kitu nepakeičiamos gyvybingos visuomenės institucijos, nelygstama verte, tai tuomet teisingai rašo vieno italų katalikiško laikraščio žurnalistas Roccardo Cascioli: „Šeimos institucija Europos Sąjungoje griaunama, o homoseksualių santuokų įteisinimas tikrai demografinės padėties nepataisys“.

Daugeliui turbūt nelengva būtų atsiliepti į kvietimą – imti ir maldos metu prisiminti tuos ką tik paminėtus parlamentarus, kurie, regis, nieko nestokoja: ir valdžioje iškilę, ir pinigų nemažai turi (...). Tačiau Kristaus klausimas: „Kokia būtų nauda, jei žmogus laimėtų visą pasaulį, o save pražudytų ar sau pakenktų?!“ (Lk 9, 25), tegul tobulina mūsų motyvaciją.

Tiktai krikščioniško gailestingumo argumentai gali mus sąmoningai paskatinti melstis už tuos Jėzaus atpirktuosius brolius (šiuo atveju) – Europos Sąjungos parlamentarus, kad jie (pirmiausia bent kai kurie), kildami politinės karjeros laipteliais, prisimintų, jog kaip ir visi žmonės yra mirtingi ir todėl neišvengs atsakomybės prieš Aukščiausiąjį...

„Viešpatie, mes gerai žinome, kad nepalyginti svarbiau visų valdžių žmonėms kasdien stengtis lipti krikščioniškų vertybių pažinimo kopėčiomis (nors tai ir mažiau patogu), idant tos vertybės juos galėtų taip paveikti, kad jie pagaliau pakeistų savo susiaurėjusius požiūrius apie šeimą ir, pradėję gyventi kaip moko Kristus, susilauktų amžinosios malonės – susitikti su Šventąja Nazareto Šeima ten, kur Ji trokšta išvysti juos ir mus visus be jokių (nukrypimų nuo sveiko mokslo) dėmių“.

Kun. Vytenis VaŠkelis

 

 
Atgal | Pirmasis puslapis | XXI amžius | Redakcija