Amnesty International išduoda savo misiją
Mindaugas BUIKA
Pasidavimas neigiamo lobizmo įtakai
Paniekinusi ir išjuokusi ją rėmusios Katalikų
Bažnyčios, daugybės gyvybės gynėjų ir jos pačios narių perspėjimus
dėl palankumo abortą teisinančiai nuostatai, pasaulio didžiausia
žmogaus teisių laikymąsi skatinanti organizacija Amnesty International
negimusių kūdikių selektyvų žudymą daro esminiu kampanijos, nukreiptos
prieš prievartą moterų atžvilgiu, elementu. Apie tai formaliai bus
nuspręsta rytoj, rugpjūčio 11 dieną, Meksikos sostinėje rengiamoje
AI pagrindinio atstovaujamojo organo Tarptautinės tarybos
plenarinėje sesijoje. Kad toks sprendimas bus priimtas, beveik nėra
abejonių, nes vadinamosios aborto teisės propagavimui pritarė
organizacijos didžiausi nacionaliniai (JAV, Didžiosios Britanijos,
Kanados) skyriai ir jos feminizuota vadovybė.
Daugiau kaip 2,2 mln. narių ir rėmėjų 150 pasaulio
šalių ir teritorijų turinčią Amnesty International 1961 metais
Londone įkūrė velionis britas Piteris Benenzonas. Šio į katalikybę
atsivertusio anglikono suburta grupė pelnė visuotinį pripažinimą
savo vedamomis kampanijomis už sąžinės laisvę, laisvę nuo diskriminacijos
bei viešindama suimtųjų kankinimų, totalitarinių režimų sąžinės
belaisvių kentėjimus ir kitus žmogaus teisių pažeidimus. Už savo
veiklą Nobelio taikos premija įvertinta AI iki šiol pabrėžė savo
neutralumą aborto atžvilgiu, nurodydama, jog ši moralinė problema
nepriklauso jos mandatui.
Tačiau pastaruoju metu abortus skatinančio lobizmo,
agresyvaus feminizmo, iškreiptai suvokiančio moterų seksualinį
ir reprodukcinį integralumą, įtakoje Amnesty International viduje
buvo pradėtos beveik slaptos konsultacijos dėl keitimo požiūrio
į negimusios gyvybės naikinimą. Kaip paprastai tokiais atvejais
aborto blogiui pateisinti pasitelkiami ekstremalūs išprievartavimų
ar moterų išnaudojimo kovų apimtuose regionuose pavyzdžiai.
Nors Europoje yra tik kelios valstybės, įstatymais
griežtai ribojančios abortus, ir šiame civilizacijos lopšyje kasmet
nužudoma milijonai negimusių kūdikių. Tačiau pasaulyje net 97 šalyse
ta negailestinga procedūra yra draudžiama, ir kaip tik į jas, matyt,
Amnesty International nukreips savo žvilgsnį, ragindama dekriminalizuoti
(faktiškai legalizuoti) aborto praktiką nepatogumų rizikoje atsidūrusioms
moterims ir jų gelbėtojams kruvinais chalatais. Pastebima, kad
šiuo metu kasmet pasaulyje atliekama iki 4550 milijonų abortų ir
juos pilnai legalizavus likusioje planetos dalyje, negimusių kūdikių
žudynės viršytų fantastinę 100 milijonų ribą.
Mirties kultūros skatinimas
Todėl nieko nuostabaus, kad toks posūkis AI
veikloje sukėlė didžiulį Bažnyčios susirūpinimą. Plačiai nuskambėjusiame
interviu Jungtinių Valstijų katalikų laikraščiui National Catholic
Register Popiežiškosios teisingumo ir taikos tarybos pirmininkas
kardinolas Renatas Martinas be užuolankų pabrėžė, kad paremdama
aborto teises pasaulyje Amnesty International iš tikrųjų išdavė
savo misiją skatinti ir ginti žmogaus teises. Atsisakydama ginti
pagrindinę žmogaus teisę, teisę gyventi, organizacija diskvalifikavo
save, kaip žmogaus teisių gynėją.
Atsakydamas į AI argumentus, kad abortas turi
būti pirmiausia legalizuotas dėl ekstremaliose sąlygose atsidūrusių
moterų (prievartos aukų arba turinčių sveikatos problemų), kardinolas
R.Martinas pabrėžė, jog niekada nėra pateisinamas nekaltas žmogaus
gyvybės sunaikinimas. Abortas yra žmogžudystė, sakė Vatikano
dikasterijos vadovas. Selektyviu būdu pateisinti abortą, netgi
išprievartavimo atveju, reiškia įvardyti nekaltą kūdikį įsčiose
kaip priešą, daiktą, kuris turi būti sunaikintas. Kaip galime
mes sakyti, kad vaiko nužudymas vienais atvejais yra gėris, o
kitais blogis? Toks išskyrimas yra nesuderinamas su AI iškiliąja
misija, nesuprantamas geros valios žmonėms ir prieštarauja žmonių
giminės bendrajam gėriui.
Pažymėtina, kad nors nėra tokios tarptautinėje
plotmėje pripažintos žmogaus teisės į abortą, tačiau Amnesty International
bando ją išrasti, tiesa, pavadindama apgaulingu aborto dekriminalizacijos
apibūdinimu. Kardinolas R.Martinas, kuris anksčiau daugelį metų
yra buvęs Vatikano nuncijumi Jungtinių Tautų Organizacijoje, prisiminė,
jog tokių reiškinių būta ir anksčiau, tačiau Šventojo Sosto pastangomis
tokios teisės nepavyko įtvirtinti tarptautiniuose dokumentuose.
Kardinolas R.Martinas, vadovavęs Šventojo Sosto delegacijai Kaire
vykusioje pasaulinėje Demografijos ir vystymo konferencijoje, atkreipė
dėmesį į priimtos Kairo deklaracijos 8.25 paragrafą, kur aiškiai
sakoma, jog abortas neturi būti skatinamas kaip šeimos planavimo
metodas ir kad turi būti visos pastangos aborto poreikio eliminavimui.
Popiežiškosios teisingumo ir taikos tarybos pirmininkas
sakė, kad nereikia būti naiviems ir suprasti, jog už visų tų kalbų
apie abortą, kaip tariamą žmogaus teisę, stovi aiškūs skatintojai
to, ką Dievo tarnas popiežius Jonas Paulius II įvardijo kaip mirties
kultūrą. Logiška tų siekių išdava yra sunaikinimas pačios gyvybės
ir visų ją palaikančių vertybių, kartu sutrypiant ir pačias žmogaus
teises. Padaryti kultūrą, nebejautrią aborto blogiui, yra aborto
lobistų darbotvarkėje, ir sunku patikėti, kad Amnesty International
pasidavė šio lobizmo spaudimui, sakė kardinolas R.Martinas.
Katalikai turi nutraukti bendradarbiavimą
Tokios išdavystės akivaizdoje, kai AI, apsisprendusi
ginti žmogaus teises, jas paneigia nekalčiausiems ir labiausiai
pažeidžiamiems Dievo vaikams, katalikiškos organizacijos ir atskiri
individai turi nutraukti jai savo finansinę paramą ir bendradarbiavimą,
pabrėžė Vatikano atstovas. Pasipriešindami šiai ydingai tendencijai,
katalikai turi stengtis atnaujinti Gyvybės evangelijos supratimą
ir aborto klausimą sieti su autentišku bendrojo gėrio ir teisingo
žmogaus įprasminimo siekimu. Abortas yra objektyvus blogis, negimusių
kūdikių žudymas, ir to akto lengvinimas, skatinant teisę į abortą,
yra nesuderinamas su bendrojo gėrio žmogiškąja samprata, aiškino
kardinolas R.Martinas.
Atsiliepdama į šias prasmingas Popiežiškosios
teisingumo ir taikos tarybos pirmininko pastabas, Amnesty International
vadovybė birželio 14 dieną paskelbtame pareiškime su būdingu tuščiu
išdidumu pabrėžė, kad tas jos sąjūdis gina piliečius, įskaitant
tikinčiuosius, bet neprimeta jokio tikėjimo. Mūsų sąjūdis skirtas
palaikyti žmogaus teises, o ne specifines teologijas. Mūsų tikslas
kreiptis į įstatymą ir valstybę, o ne į Dievą. Taigi iš šio pareiškimo
reikia suprasti, jog Katalikų Bažnyčia savo mokymo apie gyvybės
apsaugą nuo prasidėjimo momento neva stengiasi primesti tikėjimo
nuostatas, ir kad jos skelbiama Gyvybės evangelija tėra tik specifinė
teologija, su kuria galima sutikti arba nesutikti.
Kartu su šiuo pasišaipymu iš Bažnyčios Amnesty
International minėtame pareiškime vėl apgaulingu būdu spekuliuoja
sąvokomis, aiškindama, jog neskatina aborto kaip teisės, bet pasisako
už jo dekriminalizavimą. Akivaizdu, jog tai tėra tik semantinis
žaidimas žodžiais, nes aborto dekriminalizavimas tai yra baudžiamosios
atsakomybės už aborto atlikimą panaikinimas faktiškai reiškia
šios teisės pilną legalizavimą. Atsiliepdamas į tuos išvedžiojimus
JAV vyskupų konferencijos primininkas Spokano (Vašingtono valstija)
vyskupas Viljamas Skailstedas liepos pradžioje paskelbtame savo
pareiškime priminė, jog Bažnyčia neragina taikyti kriminalinių bausmių
moterims, kurios dėl sunkios padėties ryžtasi abortui.
Abortas pažeidžia sveikatą ir orumą
Atvirkščiai, Bažnyčia kviečia toms moterims, dažnai
patiriančioms sunkias poabortinio efekto pasekmes, rodyti užuojautą
ir jas gydyti, o ne bausti. Tačiau kaip Bažnyčios skatinama atgaila
už padarytą blogį, taip reikalingas įstatymas, kuris numatytų efektyvias
sankcijas už negimusios gyvybės žudymą ypač abortus praktikuojantiems
ir iš to materialinę naudą gaunantiems medikams, nes kitu atveju
aborto daroma žala tiesiog yra trivializuojama. Vyskupas V.Skailstedas
taip pat nurodė, kad Amnesty International reikalavimas, jog abortas
moterims turi būti laisvai prieinamas, kai to reikalauja sveikatos
aplinkybės, irgi faktiškai reiškia jo įteisinimą. Kadangi sveikatos
samprata yra labai plati (fizinė, psichinė, socialinė sveikata),
tai negimusiam kūdikiui sunaikinti galima rasti bet kokį pretekstą.
Jungtinių Valstijų episkopato vadovas pabrėžė,
jog kaip tik abortas pažeidžia moters sveikatą ir orumą, tuo pat
metu atimdamas negimusio kūdikio gyvybę. Todėl sunkumuose atsidūrusioms
nėščioms moterims tikra parama turi būti ne abortas, bet socialinė
pagalba, jų statuso visuomenėje įtvirtinimas, apsaugojimas nuo visų
prievartos ir stigmatizacijos formų, ką ir daro Katalikų Bažnyčia
savosiomis tarnybomis. Priminęs JAV katalikų bendruomenės ilgametį
bendradarbiavimą su AI žmogaus teisių gynimo reikaluose apie
400 tūkstančių amerikiečių yra tos organizacijos nariai arba rėmėjai
vyskupas V.Skailstedas paragino atšaukti naująją abortų rėmimo
politiką, nes niekada nėra vėlu siekti teisingumo visiems pažeidžiamiems
ir išnaudojamiems žmonijos šeimos nariams.
Iš tikrųjų tai yra griežtas perspėjimas Amnesty
International, nes remdama selektyviuosius abortus ji faktiškai
griauna savo darbo pagrindus. Sąjūdis buvo sukurtas veikimui pagal
principą: jokios prievartos prieš nekaltuosius. Dabar, imdama
remti letalinį smurtą prieš nekalčiausius asmenis, negimusius kūdikius,
ji paneigia šį fundamentalų principą. AI jau negalės kritikuoti
valdančiojo režimo, kuris selektyviai persekioja, kankina ir žudo
tuos žmones, kurie, jo manymu, kelia grėsmę santvarkos saugumui.
Amnesty International nusprendė, jog su kai
kuriais žmonėmis, dar esančiais motinos įsčiose, galima brutaliai
susidoroti. Tai kokiu pagrindu ji gali prieštarauti, pavyzdžiui,
komunistinio saugumo tarnyboms, kurios nusprendžia likviduoti
režimui neva grėsmę keliančius asmenis? Tie režimai gali sakyti,
kad vadovaujasi Amnesty International logika ir taip pateisinti
savo būtinąjį brutalumą. Taigi organizacija iš visuotinai pripažintų
žmogaus teisių gynimo aukštumų pavojingai ritasi į mirties kultūros
rėmėjos bedugnę.
© 2007 XXI amžius
|